Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΛΚΟΥΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ ΚΩΝ / ΝΟΣ ΛΙΑΚΑΚΗΣ.
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
Η προσευχή είναι το πνευματικό μας κινητό τηλέφωνο
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
H ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Βιοηθική και επιβίωση…αλλά…για ποιόν? Εισήγηση : Καλαντζής Δ. Παναγιώτης Πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων Μεταπτυχιακός Φοιτητής ΠΤΔΕ Κοινωνιοβιολογία.
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Η έννοια της Ορθοδοξίας
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
18.Οι Προφήτες: το στόμα του Θεού
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚ Α ΟΝΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
Μετάνοια - Εξομολόγηση
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
α) Πεντηκοστή : η αποστολή του Παράκλητου
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ  Από πλευράς περιεχομένου Φάκελος μαρτυρικών καταθέσεων  Από πλευράς εξωτερικής μορφής.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ Εβραϊκά: nabhi (=μιλώ αντί για άλλον) Ελληνικά: (προ + φάναι)= μιλώ πριν το γεγονός   ﻼ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Οι Εκκλησίες του κόσμου
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
Αχ. Παράσχου, Προς τον Χριστόν
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
ΘΕ4 Κατακουζηνός Βασίλης Α
Το σύμβολο της πίστεως ΘΕ4 ΔΡ9 ΜΑΡΙΑ ΠΑΛΛΑ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19, ΣΕΛΙΔΑ 82, ΕΡΓΑΣΙΑ,
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
πεντηκοστή το ξεκίνημα της εκκλησίας
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Δαμιανός Κυριαζόπουλος
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Θεοφάνεια σημαίνει Φανέρωση το ῦ Θεο ῦ, ἀ πό τίς λέξεις Θεός + φαίνομαι.
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της

ΟΡΙΣΜΟΣ – ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Η Εκκλησία είναι ένα σώμα με κεφαλή το Χριστό και μέλη τους βαπτισμένους ορθοδόξως. Σκοπός της Εκκλησίας είναι η ενότητα του κάθε μέλους της με το Χριστό. Η εκκλησία ιδρύθηκε ζει και πορεύεται μέσα στον κόσμο, μέσα στον οποίο εμφανίστηκαν τα πρόσωπα της ιστορίας της και διαδραματίστηκαν τα γεγονότα που σχετίζονται με αυτήν. Για το λόγο αυτό ονομάζεται η ιστορία της Εκκλησιαστική. Τα πρόσωπα, τα γεγονότα και η προσφορά της Εκκλησίας στην πνευματική ιστορία και τον πολιτισμό μεταμορφώνουν την ανθρώπινη ιστορία. Η Εκκλησία μεταβάλλει τον τρόπο της ζωής, της σκέψης και της ανθρώπινης δημιουργίας. Εκ-καλώ : «προσκαλώ». Πρόσκληση των πιστών στη συμμετοχή τους στην Θεία Ευχαριστία και Μετάληψη του Σώματος και του Αίματός Του Ο Χριστός είναι η κεφαλή και οι πιστοί τα μέλη του σώματός Του = Εκκλησία

ΤΡΟΠΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Πηγές : 1. Αρχαιολογικές Πηγές : 2. Κείμενα Κατακόμβες Μαρτύρια τύποι ναών βαπτιστήρια επιγραφές χριστιανικές γλυπτική αγιογραφία εκκλησιαστική μικροτεχνία αρχιτεκτονική χρονογραφίες έργα εκκλησιαστικών συγγραφέων και Πατέρων της Εκκλησίας πρακτικά Οικουμενικών Συνόδων λατρευτικά κείμενα επιστολές κείμενα με βίους αγίων νομοθεσίες του κράτους σχετικές με την Εκκλησία

ΤΟ "ΠΙΣΤΕΥΩ" : ΚΕΙΜΕΝΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ : ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΕΙΜΕΝΟ: Γ. Φλωρόφσκυ, Χριστιανισμός και Πολιτισμός Πιστεύω εἱς ἕνα Θεόν, Πατέρα, παντοκράτορα, ποιητήν οὺρανοῦ καί γἤς, ὸρατῴν τε πάντων καί ὰοράτων. Καί εἱς ἕνα Κύριον 'Iησοῦν Χριστόν, τόν Yἱόν τοῦ Θεοῦ τόν μονογενἤ, τόν έκ τοῦ Πατρός γεννηθέντα πρό πάντων τῴν αἱώνων. Φῴς έκ φωτός, Θεόν ὰληθινόν έκ Θεοῦ ὰληθινοῦ, γεννηθέντα, οὺ ποιηθέντα, ὸμοούσιον τῴ Πατρί, δι' οὗ τά πάντα έγένετο. Τόν δι' ήμᾶς τούς ὰνθρώπους καί διά τήν ήμετέραν σωτηρίαν κατελθόντα έκ τῴν οὺρανῴν και σαρκωθέντα έκ Πνεύματος 'Aγίου καί Mαρίας τἤς Παρθένου καί ένανθρωπήσαντα. Σταυρωθέντα τε ὑπέρ ήμῴν έπί Ποντίου Πιλάτου καί παθόντα καί ταφέντα. Καί ὰναστάντα τἤ τρίτη ήμέρα κατά τάς Γραφάς. Καί ὰνελθόντα εἱς τούς οὺρανούς καί καθεζόμενον έκ δεξιῴν τοῦ Πατρός. Καί πάλιν έρχόμενον μετά δόξης κρίναι ζῴντας καί νεκρούς, οὗ τἤς Βασιλείας οὺκ ἓσται τέλος. Καί εἱς τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, τό κύριον, τό ζωοποιόν, τό έκ τοῦ Πατρός έκπορευόμενον, τό σύν Πατρί καί Yἱῴ συμπροσκυνούμενον καί συνδοξαζόμενον, τό λαλἤσαν διά τῴν Προφητῴν. Εἱς μίαν, άγίαν, καθολικήν καί ὰποστολικήν 'Eκκλησίαν. 'Oμολογῴ ἕν Βάπτισμα εἱς ἄφεσιν άμαρτιῴν. Προσδοκῴ ὰνάστασιν νεκρῴν. Καί ζωήν τοῦ μέλλοντος αἱῴνος. 'Aμήν. Ο Χριστιανισμός είναι θρησκεία των ιστορικών, είναι μαρτυρία πίστεως σε ορισμένα γεγονότα του παρελθόντος, σε ορισμένα συγκεκριμένα δεδομένα της ιστορίας... Το ίδιο το χριστιανικό Πιστεύω είναι ουσιαστικά ιστορικό. Περιέχει την όλη ουσία του Χριστιανισμού σ' ένα απλό ιστορικό σχεδίασμα, σαν μια «ιστορία της σωτηρίας» από τη δημιουργία προς την τελείωση, προς την έσχατη κρίση και το τέλος της ιστορίας ... ... Ο χρόνος δεν υποτιμήθηκε καθόλου με τον ερχομό του Χριστού. Αντίθετα, επικυρώθηκε (η αξία του) με την έλευσή Του. Καθαγιάσθηκε και επήρε νόημα, νέο νόημα. Κάτω από το φως της ελεύσεως του Χριστού η ιστορία εμφανίζεται πλέον σαν «πορεία» που κατευθύνεται εσωτερικά προς το τέρμα " (Άρθρα Πιστεύω 3-7) A Γ Α Π Ω |_______I.X________ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ_____ΕΣΧΑΤΑ__| => Η Αγάπη του Θεού είναι το Έργο του Θεού στην ανθρώπινη Ιστορία και στοχεύει στην μεταμόρφωσή μας σε ΄"Θεανθρώπους κατά χάριν" δηλαδή με την ελεύθερη συμμετοχή μας και την συνεργασία μας με τον Θεό.