ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΘΗΡΑΣ ΟΜΑΔΑ : ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ ΜΕΛΗ: ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ, ΠΑΥΛΙΔΗΣ, ΔΑΥΙΔ, ΧΑΤΖΗΑΔΑΜΙΔΗΣ, ΧΡΥΣΟΠΟΥΛΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΡΑΦΗ.
Advertisements

ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΪΚΙΩΝ 1 ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΚΑΡΙΑ.
Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική
Kyreneia –Liberty A guide to build an ancient ship
1 ο ΓΕΛ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ 1 Ο Τετράμηνο ο Γενικό λύκειο Θρακομακεδόνων Ά τάξη Σχολική χρονιά
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
Derinkuyu’s Underground City (Κατακόμβες)
ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η εξΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ (ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ)
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Το γνωστό θραύσμα μαρμάρινου αναγλύφου, που φέρει το όνομα του Lenormant, του αρχαιολόγου που το ανακάλυψε. Παριστά τμήμα αθηναϊκής τριήρους του 400 π.
Μυκηναϊκός πολιτισμός Αχαιοί οι πρώτοι Έλληνες
Μινωικός πολιτισμός.
Με δεδομένο ότι συνήθη επαγγελματικά προγράμματα ανάλυσης και διαστασιολόγησης κατασκευών δεν παρέχουν την δυνατότητα εν-χρόνω ολοκλήρωσης, στην Δυναμική.
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τα επτα θαυματα του αρχαιου κοσμου
ΣΑΜΑΙΝΑ Η ιστορική διήρης
Copyright by Tsoulis Miltiadis 1999
ΠΑΦΟΣ Αρχαιολογικά μνημεία και αξιοθέατα
Μινωικός πολιτισμός Η τέχνη των Μινωιτών
Παναγιώτης Στεμπίλης Ε΄ Τάξη 43ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
Αργώ.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
Αρχαιολογικά μνημεία και αξιοθέατα της πόλης της Αμμοχώστου
ΤΑ ΙΕΡΑ ΠΛΟΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Περισκόπιο.
1ο ΕΠΑΛ ΘΗΡΑΣ Περιβαλλοντική
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας Οι πρωταγωνιστές
Τι σκέφτονταν οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού;
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Τα 29 ηφαιστεια τησ ελλαδασ
Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
Mινωϊκός πολιτισμός.
Χριστίνα Μπερ. Α3 Δήμητρα Μπεγ. Α3
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ.
Π Ε Ρ Ι Β Α Λ Λ Ο Ν Τ Ι Κ Η Ο Μ Α Δ Α.
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
Αθηνά Γκόντα Ε΄ Τάξη 43 ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΠΑΝΤΑΖΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΗΛΙΑΝΑ ΠΑΤΣΟΥΡΑ
ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Αστρολάβος Ο υπολογιστής των Αντικυθήρων. Μια πρώτη ματιά Αστρολάβος είναι ένα αστρονομικό όργανο που εφευρέθηκε από τον έλληνα αστρονόμο Ίππαρχο το 2ο.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ Δ΄ Τάξη, Μάθημα Πληροφορικής 1 ο Π. Δ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΟΔΟΥ
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΛΑΓΙΑΡΙΟΥ Τάξη Ε3/ 2012 Νίκος Χαραλαμπάκης Βαγγέλης Πανταλώνας Άγγελος Κοψαχείλης.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα : ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
ΚΡΟΝΟΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΝΝΕΑ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥΣ ΜΑΡΙΑ-ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΖΕΜΠΕΤΖΗ ΝΕΣΤΟΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΙΑΣ.
Εργασία στην Ιστορία Έτος Πράππα Κωνσταντίνα Ροπόκη Στέλλα
Η ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
ΤΟ ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΚΑΡΑΒΙΑ.
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ.
ΤΑ 7 ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Οι σεισμοί και τα ηφαίστεια στη ζωή μας
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΜΠΗΙΑ
Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΘΗΡΑΣ ΟΜΑΔΑ : ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ ΜΕΛΗ: ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ, ΠΑΥΛΙΔΗΣ, ΔΑΥΙΔ, ΧΑΤΖΗΑΔΑΜΙΔΗΣ, ΧΡΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

• Μήκος Σκάφους : 36.0 m / Μήκος ομοιώματος: 0,90 m | Κλίμαξ: 1 / 40 | Υλικό κατασκευής: Πεύκο • Στη δεύτερη χιλιετία π.Χ. η ναυπηγική παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέροντος τοιχογραφίες της Θήρας (Σαντορίνης) απεικονίζεται στόλος με πλοία,τα χαρα- κτηριστικά των οποίων καταδεικνύουν τη μινωική προ- έλευσή τους. Το σχήμα των πλοίων αυτών έχουν τη μορφή ημισελήνου,που είναι το κύριο χαρακτηριστικό των παραστάσεων πλοίων στους μινωικούς σφραγιδόλιθους. •

• Σύμφωνα με τα ευρήματα των ερευνητών,τα πλοία αυτά έφεραν ζεύγη κουπιών.Στο μέσο περίπου του πλοίου υπήρχε κατάρτι που πάνω του έφερε ένα μεγάλο τετράγωνο πανί.Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερευνητών ότι το κατάρτι κατέβαινε και στηριζόταν σε δίχαλο- τούς στύλους,διατηρώντας το σε οριζόντια θέση.Το μήκος του είναι περίπου το τετραπλάσιο του βάθους του, μέχρι την "καπελαδούρα" των ξαρτιών. • Ένα ακόμη χαρακτηριστικό των πλοίων εκείνης της εποχής,ήταν η καμπίνα της πρύμνης στην οποία καθόταν ο κυβερνήτης ή άλλο τιμώμενο πρόσωπο. Σύμφωνα με τις ως τώρα επικρατούσες θεωρίες η καμπίνα αυτή έχει αιγυπτιακές ρίζες.

• Στην πρύμνη υπάρχει πιθανόν,κινητή τριγωνική απόληξη, που για τη χρησιμότητά της έχουν γίνει πολλές συζητήσεις. Όπως φαίνεται όμως, πρόκειται για κινητή γέφυρα με μικρό τροχό στο άκρο, που χρησίμευε κατά την επιβίβαση και αποβίβαση. • • Κατά την διάρκεια ανασκαφών στη Θήρα το 1974 από τον καθηγητή Σπύρο Μαρινάτο, ανακαλύφτηκε έγχρωμη τοιχογραφία σε μία οικία, που παρουσιάζει ολόκληρο στόλο πλοίων αποτελουμένου από επτά μεγάλα και τρείς λέμβους σε σχήμα ημισελήνου.

• Όμως όπως υποστηρίζουν δύο νεότερες ανεξάρτητες μελέτες έδειξαν ότι η έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας, που κατέστρεψε το μινωικό πολιτισμό έγινε ένα αιώνα νωρίτερα.Επομένως η προσθήκη καμπίνας στη πρύμνη, ξεκίνησε στη μινωική εποχή, που μεταφέρθηκε και στην Αίγυπτο. • Το μεγαλύτερο μέρος του καταστρώματος καλύπτεται από στέγαστρο, προστατεύοντας τους επιβάτες από ήλιο και βροχή.Στην πλώρη υπάρχει μεγάλου μήκους αντένα, που πιθανόν χρησιμοποιούσαν για την πρόσδεση αλλά και για τον ελλιμενισμό σε αβαθή και μικρούς όρμους

• "Ο τοιχογραφικός θησαυρός θεωρείται κεφαλαιώδους σημασίας, όχι μόνον καλλιτεχνικής, αλλά και ιστορικής, όπως σημείωσε ο καθηγητής Σ. Μαρινάτος. Το καλύτερα διατηρημένο πλοίο που υπάρχει στη τοιχογραφία, είναι μήκους 50 εκ. και φέρει 21 κωπηλάτες από κάθε πλευρά. Υπάρχει στέγαστρο στην πρύμνη, ενδεχομένως για τον ιερέα, βασιλέα, κυβερνήτη ή κάποιο αξιωματούχο και πελώριο κοντάρι στην πλώρη, πιθανόν στυλίδα.

• Στο κέντρο του πλοίου υπάρχει στέγαστρο πιθανόν με τέντα και ιστός που φέρει κρίκους. Στη πλώρη υπάρχει ξύλινο διχαλωτό που πιθανόν χρησίμευε για την τοποθέτηση του ιστίου όταν καθαιρείτο. Φέρει διακόσμηση από πεταλούδες, άνθη και μεταφέρει μία τίγρη ή αγριόγατα στην πρύμνη. Το πραγματικό μέγεθος του πλοίου υπολογίζεται από τον αριθμό των κωπηλατών και τις παραστάσεις του πληρώματος και προκύπτει ότι είχε μήκος μέτρα ο ιστός έπρεπε να είχε ύψος 4,15 μ., πάνω από το κατάστρωμα.

• Το ταξίδι του ιερέα, κυβερνήτη, διακόπηκε ξαφνικά, το 1450 π.Χ. Ο στόλος του βυθίστηκε από τη λάβα του ηφαιστείου και παρέμεινε εκεί χιλιάδες χρόνια, μέχρι που ήρθε στο φως από την σκαπάνη του Σ. Μαρινάτου. Το πλοίο αυτό το κατασκεύασα ακολουθώντας τον αρχαίο τρόπο κατασκευής της "μόρσας". Προσπάθησα να αποδώσω όσο το δυνατόν καλύτερα τη μορφή αυτού του σπουδαίου μινωικού σκαριού.