ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ» του Διεθνούς Ερευνητικού Προγράμματος: “Ανάπτυξη θεωρητικού σχήματος κατανόησης.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γενική Εκτίμηση (άπαξ) Συστηματική Διερεύνηση (προαιρετική) Επιλογή και Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης (υποχρεωτική) Σύνταξη Ετήσιας Έκθεσης του σχολείου (υποχρεωτική)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Η πολιτεία εμπιστεύεται τον εκπαιδευτικό Ανάπτυξη Σχεδίων Δράσης.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη και ερευνητική διαδικασία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας Λύκειο Αγίου Ιωάννη Οκτώβριος 2008 Γεώργιος Χατζηιωάννου Καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
«ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» «Η Αξιολόγηση του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ 9, 10 Οκτωβρίου 2015 Παρουσίαση:
Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ : ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ.
Η Έρευνα για την Εκπαιδευτική Αποτελεσματικότητα: Ανάγκη για Ειδικά Προγράμματα Κατάρτισης των Διευθυντικών Στελεχών ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Η Έρευνα για την Εκπαιδευτική Αποτελεσματικότητα: Ανάγκη για Ειδικά Προγράμματα Κατάρτισης των Διευθυντικών Στελεχών ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Διαμορφωτική Αξιολόγηση του Μαθητή: Από τη Θεωρία στη Χάραξη Πολιτικής
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
1ο Βήμα: Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Best practices - Benchmarking
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών: Δυνατότητες Αξιοποίησης της Έρευνας για την Εκπαιδευτική Αποτελεσματικότητα Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Τα συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που αναπτύχθηκαν την περασμένη δεκαετία δεν στηρίχτηκαν σε ένα στέρεο θεωρητικό υπόβαθρο. Δικαιολογημένα ασκείται σε αυτά κριτική σε σχέση με την εγκυρότητά τους. H Έρευνα για την Εκπαιδευτική Αποτελεσματικότητα (ΕΕΑ) μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη έγκυρων συστημάτων αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Παρουσιάζονται τρόποι με τους οποίους είναι δυνατό να αξιοποιηθεί η ΕΕΑ, ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν μηχανισμοί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΕΕΑ Οι άξονες που πρέπει να οριοθετούν την προσπάθεια για ανάπτυξη συστημάτων αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου είναι οι σκοποί της αξιολόγησης, τα κριτήρια αξιολόγησης και οι πηγές συγκέντρωσης δεδομένων. Α) Σκοποί αξιολόγησης Η Διαμορφωτική (formative) Αξιολόγηση αποσκοπεί σε βελτίωση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού έργου. Η Συγκριτική (summative) Αξιολόγηση επιδιώκει να εντοπίσει τους εκπαιδευτικούς/σχολικές μονάδες που είναι οι πλέον αποτελεσματικοί/αποτελεσματικές ως προς συγκεκριμένα κριτήρια.

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΕΕΑ Α) Σκοποί αξιολόγησης (συνέχεια) Οι δύο σκοποί της αξιολόγησης, είναι πρακτικά αδύνατο να επιτευχθούν με τη χρήση ενός και μόνο συστήματος αξιολόγησης. Ο καθορισμός του σκοπού της αξιολόγησης επηρεάζει τόσο το σχεδιασμό των οργάνων αξιολόγησης όσο και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης. Χρειάζεται να καθοριστούν διαδικασίες και μέσα που θα επιτρέπουν τη σύνδεση των δύο μηχανισμών αξιολόγησης, ώστε να μην επικρατήσει ο ένας σε βάρος του άλλου.

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΕΕΑ Β) Κριτήρια Αξιολόγησης Ο καθορισμός κριτηρίων αξιολόγησης της σχολικής μονάδας μπορεί να στηριχτεί: Στον τρόπο με τον οποίο περιγράφεται ο ρόλος του σχολείου σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα (job description). Στο περιεχόμενο του επαγγελματικού κώδικα των εκπαιδευτικών (professional code). Σε μοντέλα μέτρησης της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού έργου.

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΕΕΑ Γ) Πηγές συγκέντρωσης δεδομένων Η έρευνα υποστηρίζει την ανάγκη ύπαρξης ενός πολυδιάστατου συστήματος αξιολόγησης ως προς τις πηγές συγκέντρωσης δεδομένων. Με την ύπαρξη ποικιλίας πηγών αξιολόγησης αυξάνεται η εσωτερική αξιοπιστία του συστήματος αξιολόγησης και ελέγχεται η συνέπεια των επιμέρους συστημάτων. Η χρήση πολλαπλών πηγών συγκέντρωσης δεδομένων καθορίζει και την ποιότητα των συστημάτων αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται.

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΕΕΑ Γ) Πηγές συγκέντρωσης δεδομένων (συνέχεια) Αν και η χρήση πολλαπλών πηγών συγκέντρωσης δεδομένων για την αξιολόγηση θεωρείται λίγο ή πολύ πανάκεια για την όλη διαδικασία, εντούτοις, δεν είναι άμοιρη προβλημάτων, αφού υπάρχουν και εγγενείς αδυναμίες κάθε πηγής στο να προσφέρει πληροφορίες για συγκεκριμένους τομείς της αποτελεσματικότητας. Η χρήση πολλαπλών πηγών συγκέντρωσης δεδομένων για την αξιολόγηση έχει να αντιμετωπίσει και προβλήματα που αναφέρονται στην πρακτική εφαρμογή της και στις δυνατότητες ανάπτυξης ψυχομετρικά κατάλληλων κλιμάκων μέτρησης που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για σκοπούς συγκριτικής αξιολόγησης.

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΕΕΑ Δ) Μετα-αξιολόγηση Με τη βοήθεια της μετα-αξιολόγησης είναι δυνατός ο έλεγχος της ποιότητας των δεδομένων της αξιολόγησης που συγκεντρώνονται. Τα αποτελέσματα της μετα-αξιολόγησης μπορούν να συμβάλουν σε συνεχή βελτίωση του κάθε συστήματος αξιολόγησης, αφού εντοπίζονται είτε προβλήματα στους επιμέρους μηχανισμούς/διαδικασίες αξιολόγησης και στα εργαλεία τους ή/και αδυναμίες στους αξιολογητές.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Παράγοντες αποτελεσματικότητας στο επίπεδο της τάξης Οι παράγοντες που βρίσκονται στο επίπεδο της τάξης αναφέρονται στον τρόπο συμπεριφοράς του εκπαιδευτικού στην τάξη. Ανάπτυξη κριτηρίων αξιολόγησης του εκπαιδευτικού που σχετίζονται με τη διδακτική του συμπεριφορά. Τα κριτήρια δεν πρέπει να αναφέρονται στη χρήση συγκεκριμένης μεθόδου διδασκαλίας, αλλά σε διδακτικές δεξιότητες που χρειάζονται σε κάθε μάθημα και σε κάθε γνωστική βαθμίδα (generic factors). Χρήση παρατήρησης για σκοπούς μέτρησης των παραγόντων Έχουν αναπτυχθεί και εγκυροποιηθεί σχετικές κλίμακες παρατήρησης που αξιοποιούνται για σκοπούς διαμορφωτικής αξιολόγησης.

ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ: ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Η αυτοαξιολόγηση του σχολείου είναι μια μορφή αξιολόγησης του σχολείου στο σύνολό του, που διεξάγεται για και από τη σχολική κοινότητα στο σύνολό της, για σκοπούς βελτίωσης της αποτελεσματικότητάς του. Τρία είναι τα ιδιαίτερα στοιχεία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας: Απώτερος σκοπός της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητάς της. Άρα, η αυτοαξιολόγηση εξυπηρετεί το διαμορφωτικό σκοπό της αξιολόγησης. Η αυτοαξιολόγηση ανήκει στα συμμετοχικά μοντέλα αξιολόγησης. Η ΕΕΑ υποστηρίζει την ενεργό εμπλοκή όλων των μελών της σχολικής μονάδας στη διαδικασία αυτοαξιολόγησής της. Η αυτοαξιολόγηση αποσκοπεί σε συγκέντρωση εμπειρικών δεδομένων που θα βοηθήσουν τα σχολεία να καθορίσουν τη δράση με την οποία πρέπει να ασχοληθούν, ώστε να οδηγηθούν σε βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους.

ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

επομενα βηματα Η πολιτική διάσταση της αξιολόγησης: Oι απόψεις των φορέων και ιδιαίτερα οι διαφορετικές εκτιμήσεις των εμπλεκομένων σε προτεινόμενα σχέδια αξιολόγησης καθορίζονται από τις επιπτώσεις, άμεσες ή έμμεσες που θα έχουν αυτές οι αλλαγές στα άτομα της κάθε ομάδας. Με βάση το πιο πάνω, το ερώτημα που χρήζει περαιτέρω διερεύνησης αναφέρεται στη μεθοδολογία που χρειάζεται να υιοθετηθεί, ώστε να επιτύχουμε την ανάπτυξη έγκυρων συστημάτων για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού συστήματος. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα συμβάλει σε βελτίωση των μαθησιακών επιπέδων, αλλά και στο να ανοίξει ο δρόμος στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών αλλαγών που θα στηρίζονται σε εμπειρικά τεκμηριωμένες προτάσεις που προκύπτουν από το χώρο της εκπαιδευτικής έρευνας (evidence-based and theory-driven approach)

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!