Η φτώχια στο σημερινό κόσμο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
20 Ερωτήσεις ΦΤΩΧΙΑ.
Advertisements

Λαφαζάνη Τέτα Μακρή Παναγιώτα ΘΕΜΑ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ.
Η Γη σε αριθμούς και εικόνες !!!!
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ Όλοι μαζί για το νερό!.
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Η ΠΕΙΝΑ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Θέσπιση μιας νέας διεθνούς συμφωνίας EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Κλιματική αλλαγή.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
1. 2 Ο καιρός τρελάθηκε! Η υπερθέρμανση του πλανήτη, για την οποία συχνά γίνεται λόγος, σημαίνει ότι ο πλανήτης μας θερμαίνεται και η μέση θερμοκρασία.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Η Ασία ακόμη «διψάει» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Γιαννησ Φ.
Μετάφραση και Προσαρμογή από:
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ Η αποψίλωση των δασών.
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Ε.Ε. Τα ρούχα μας αυτοί οι άγνωστοι!!!
LOGO ΠΟΙΕΣ ΑΞΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Δανάη Φωτίου γ5 ΨΑΛΛΙΔΑΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑ.
Με θέμα την έλλειψη νερού στην Αφρική
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Πόσα τελικά γνωρίζεις για τη φτώχια; A:B: ΕγκληματικότηταΦυσικές καταστροφές Ερώτηση1 Ποια δεν είναι αιτία της φτώχιας; C:D: Κλιματικές αλλαγές Πόλεμος.
Φτώχια Εννοιολογικός χάρτης.
Η συμβουλή της ημέρας.
Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Συνέδριο της Κοπεγχάγης Χατζηαντωνίου Γιώργος Τριανταφύλλου Δημήτρης Γ’5.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΘΟΥΛΑ.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Οι διακηρύξεις δεν προστάτευαν τη μικρή Υφαντρα
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
14Ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου. Ε΄ Τάξη
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
Η εκπαίδευση και τα παιδιά του τρίτου κόσμου
Η Γη σε αριθμούς και εικόνες !!!!
Ε.Κ.Μπάση 4 ο Γυμνάσιο Γλυφάδας Τετράδιο Εργασιών: Β 3.1 Το νερό στη φύση.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΙΩΑΝΝΑ ΓΕΩΡΓΑΝΕ ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΕΤΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΦΛΩΡΟΥ
3η εργασία: «ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΑΝ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΥΦΑΝΤΡΑ
Πολλοί άνθρωποι που είναι φτωχοί κλέβουν μαγαζιά και σπίτια για να μαζέψουν χρήματα για τα οικονομικά τους προβλήματα!
Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής Από την Παρασκευή Καραγιώργη - Μάγου.
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης Παναγιώτης Αυγουστίδης 5 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Κλιματική αλλαγή.
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
Γίνε μέρος της λύσης Τι; Πώς; Πότε;.
Θέμα-Σκοπός Το παιχνίδι το οποίο θα θέλαμε να δημιουργήσουμε ονομάζεται “Fighting poverty”. Ο τίτλος και η ιδέα είναι ξεκάθαρος. «Αγώνας κατά της φτώχιας».
Η ΦΤΩΧΕΙΑ Γρίλλιας Μανώλης Κουρτικάκη Αγγελική Κωτούλα Αναστασία
1η Δεκεμβρίου.
Η επιρροη του φαινομενου του θερμοκηπιου στην καθημερινη Μασ ΖΩΗ
Τίτλος Δράσης: “Zούμε Αειφορικά στην Ε.Ε.”
Έλλειψη νερού στην Αφρική - Μόλυνση υδροφόρου ορίζοντα από πολυεθνικές
Η περίπτωση της Γερμανίας
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Η κατανομή του πληθυσμού της Γης
O πληθυσμός της Ευρώπης
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2.3 Οικογενειακός προϋπολογισμός
Διδάσκουσα : Μαρία Φακίρη. Η έννοια της κατοίκησης Κατοίκηση : κατοικία Ανάγκες : Aσφάλεια Φυσιολογία Κοινωνικός χαρακτήρας Εργασία Ελεύθερος χρόνος.
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Ούρδας Ιωάννης Παιδιά ας μιλήσουμε για οικοσυστήματα Οικοσυστήματα τι είναι πάλι αυτό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η φτώχια στο σημερινό κόσμο

Η φτώχια είναι η έλλειψη των βασικών αναγκών που όλοι οι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν, όπως: τροφή και νερό, στέγη, εκπαίδευση, ιατρική περίθαλψη, ασφάλεια, κλπ. Ως πολυδιάστατο ζήτημα, η φτώχια έχει κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές διαστάσεις. Ως εκ τούτου, οι προσπάθειες για την άμβλυνση της φτώχιας πρέπει να είναι ενήμερες για μια ποικιλία διαφορετικών παραγόντων.

4.4 Δισεκατομμύρια άνθρωποι ζουν στις ανεπτυγμένες χώρες. Σήμερα περίπου 4.4 Δισεκατομμύρια άνθρωποι ζουν στις ανεπτυγμένες χώρες.                         

τα 3/5 έχουν έλλειψη βασικών συνθηκών υγιεινής Από αυτούς… τα 3/5 έχουν έλλειψη βασικών συνθηκών υγιεινής

Σχεδόν το 1/3 δεν έχει πρόσβαση σε καθαρό νερό Από αυτούς… Σχεδόν το 1/3 δεν έχει πρόσβαση σε καθαρό νερό

Το 1/4 δεν έχει την κατάλληλη στέγαση Από αυτούς… Το 1/4 δεν έχει την κατάλληλη στέγαση

Το 1/5 δεν έχει πρόσβαση σε σύγχρονες υπηρεσίες υγείας. Από αυτούς… Το 1/5 δεν έχει πρόσβαση σε σύγχρονες υπηρεσίες υγείας.

ΓΙΑΤΙ ;

Το 1997 το πλουσιότερο ένα πέμπτο του παγκόσμιου πληθυσμού έχει 74 φορές το εισόδημα του φτωχότερου ενός πέμπτου. Οι τρεις πλουσιότεροι άνθρωποι του κόσμου (δισεκατομμυριούχοι) έχουν ενεργητικό μεγαλύτερο από το συνδυασμένο ΑΕΠ του συνόλου των λιγότερο ανεπτυγμένων χωρών και των 600 εκατομμυρίων κατοίκων τους.

Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα σε ένα αποδεκτό επίπεδο διαβίωσης για το καλό της υγείας και της ευημερίας, τόσο του ιδίου, όσο και της οικογένειας του. Το δικαίωμα αυτό συμπεριλαμβάνει το φαγητό, την ένδυση, τη στέγαση, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και τις απαραίτητες κοινωνικές παροχές. Όλοι έχουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Διεθνής Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε την εφαρμογή των δικαιωμάτων αυτών;

Ποσοστά ανθρώπων που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχιας Ευρώπη και Κεντρική Ασία 3.5% Λατινική Αμερική και Καραϊβική 23.5% Υπόσαχάρια Αφρική 38.5% Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική 4.1% Νότια Ασία 43.1%

Αιτίες της φτώχιας στον τρίτο κόσμο Εμπόριο Οι χώρες του τρίτου κόσμου χάνουν πολλά από τις αθέμιτες εμπορικές συμφωνίες, ή την έλλειψη της τεχνολογίας και των επενδύσεων και των ταχέως μεταβαλλόμενων τιμών για τα αγαθά τους.

Εργασία και παγκοσμιοποίηση Οι καλύτερες επικοινωνίες και μεταφορές οδήγησαν σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία. Οι εταιρείες αναζητούν χώρες με χαμηλό κόστος να επενδύσουν. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι, αν και υπάρχουν θέσεις εργασίας, είναι χαμηλά αμειβόμενες . Πόλεμοι και συγκρούσεις Όταν μια χώρα βρίσκεται σε πόλεμο (συμπεριλαμβανομένου του εμφυλίου πολέμου) βασικές υπηρεσίες όπως η εκπαίδευση διαταράσσονται. Οι άνθρωποι αφήνουν τα σπίτια τους και γίνονται πρόσφυγες. Οι καλλιέργειες καταστρέφονται.

Το οικονομικό χρέος Οι χώρες του τρίτου κόσμου πρέπει να πληρώνουν τόκους επί των οφειλών τους. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν την πολυτέλεια να δαπανούν πολλά για βασικές υπηρεσίες, όπως η υγεία και η εκπαίδευση, ούτε σε άλλους τομείς, όπως οι μεταφορές ή η προσέλκυση επενδύσεων. Γη Αν έχεις γη, μπορείς να καλλιεργήσεις το δικό σου φαγητό. Αλλά για πολλούς ανθρώπους στον τρίτο κόσμο, τη γη τους έχουν αναλάβει οι μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες τη χρησιμοποιούν συχνά σε καλλιέργειες που προορίζονται για εξαγωγή.

Υγεία Η προσιτή και δωρεάν υγειονομική περίθαλψη είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη. Στις φτωχές χώρες, το ποσοστό των παιδιών που πεθαίνουν κάτω από την ηλικία των πέντε είναι πολύ υψηλότερο από ό,τι στις πλούσιες χώρες. Το HIV / AIDS έχει καταστροφικές συνέπειες για τον τρίτο κόσμο. Το HIV/AIDS είναι πλέον η μεγαλύτερη απειλή για την μελλοντική οικονομική ανάπτυξη στην Αφρική. Σκοτώνει ενήλικες στο άνθος της εργασίας τους, αποδεκατίζει το εργατικό δυναμικό και φτωχαίνει οικογένειες. Τα ορφανά εκατομμύρια ... Callisto Madavo, αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας, Αφρικής 1999

Φαγητό και εκπαίδευση Η προσιτή και ασφαλής παραγωγή τροφής, είναι ζωτικής σημασίας. Ο υποσιτισμός προκαλεί σοβαρά προβλήματα υγείας και μπορεί επίσης να επηρεάσει την εκπαίδευση. Χωρίς εκπαίδευση είναι δύσκολο να ξεφύγεις από τη φτώχια. Δημιουργείται ένας κύκλος – οι άνθρωποι που ζουν στη φτώχια δεν μπορούν να στείλουν τα παιδιά τους σχολείο. Φύλο Όταν μετρήσουμε τη φτώχια, θα βρούμε διαφορές μεταξύ του βαθμού που την αντιμετωπίζουν οι άνδρες και οι γυναίκες. Οι γυναίκες, μπορεί να είναι σε μειονεκτική θέση λόγω της έλλειψης πρόσβασης στην εκπαίδευση. Επίσης σε ορισμένες χώρες δεν επιτρέπεται να κατέχουν ή να κληρονομούν γη και αμείβονται λιγότερο από τους άνδρες.

          Περιβάλλον Ένα παιδί που γεννήθηκε σε μια βιομηχανική χώρα θα συμβάλει περισσότερο στη ρύπανση στη διάρκεια της ζωής του από ό,τι 30-50 παιδιά που έχουν γεννηθεί στον Τρίτο Κόσμο. Ωστόσο, τα παιδιά του τρίτου κόσμου είναι πιθανό να βιώσουν τις συνέπειες της ρύπανσης με έναν πολύ πιο καταστροφικό τρόπο. Για παράδειγμα, οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τετραπλασιάστηκαν τα τελευταία 50 χρόνια. Αυτό συμβάλλει στην υπερθέρμανση του πλανήτη, που οδηγεί σε καταστροφικές αλλαγές στα καιρικά πρότυπα. Το Μπαγκλαντές θα μπορούσε να χάσει έως και 17% του εδάφους του καθώς η στάθμη της θάλασσας συνεχίζει να αυξάνει.

Πώς θα επιτευχθεί αυτό; Στόχοι χιλιετίας Μέχρι το 2015 Εξάλειψη της ακραίας πείνας και της φτώχιας   Βήμα 1: Να μειωθεί στο ήμισυ το ποσοστό των ανθρώπων που ζουν με εισόδημα μικρότερο από 1 δολάριο την ημέρα.   Βήμα 2: Να μειωθεί στο ήμισυ  το ποσοστό των ανθρώπων που υποφέρουν από την πείνα. Πώς θα επιτευχθεί αυτό;

Ενίσχυση – Οικονομική στήριξη Η πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες για όλους θα κόστιζε περίπου $40 δισ. περισσότερα ετησίως από ό,τι ξοδεύεται τώρα. Αυτό είναι 0,1% του παγκόσμιου εισοδήματος. Παγκόσμια οι στρατιωτικές δαπάνες είναι $80 δισεκατομμύρια ετησίως. $50 δισεκατομμύρια δολάρια δαπανώνται για τα τσιγάρα στην Ευρώπη κάθε χρόνο. Δίκαιο Εμπόριο Το δίκαιο εμπόριο εγγυείται υψηλότερες και πιο σταθερές τιμές για τους παραγωγούς του τρίτου κόσμου. Αγοράστε προϊόντα με το σήμα του Fairtrade.

Η ζωή ενός παιδιού στην Κένυα Γειά σας! Ονομάζομαι Irene Kagunda και είμαι 10 χρονών. Μένω σε μια μικρή πόλη της Κένυας, στην Αφρική. Η πόλη μου Ελάτε να γνωρίσουμε την πόλη μου. Τα σπίτια μας είναι πολύ μικρά και πολύ κοντά το ένα στο άλλο. Τα περισσότερα δεν έχουν παροχή νερού και ηλεκτρισμού. Πολλοί χρησιμοποιούμε παραφίνη (είδος λαδιού) για φωτισμό τη νύχτα.

Η οικογένεια μου Είμαστε τρία παιδιά. Εγώ είμαι η μικρότερη. Η μητέρα μου ονομάζεται Joyce. Έχει ένα μικρό περίπτερο και πουλάει παραφίνη και άλλα πράγματα για το σπίτι. Το περίπτερο αυτό είναι μέρος ενός συνεταιρισμού που κάναμε στην πόλη μας. Τώρα η μητέρα με τα λίγα λεφτά που παίρνει μπορεί να αγοράσει καλύτερο φαγητό και να πληρώσει τα δίδακτρα μου στο σχολείο.

Το σχολείο μου Στο σχολείο μου είμαστε 170 παιδιά. Η τάξη μου δεν είναι και τόσο φωτεινή και χαρούμενη σαν τις δικές σας. Δεν έχουμε θρανία και καθόμαστε σε ξύλινα παγκάκια. Δεν υπάρχουν πολλά σχολεία στην πόλη μου. Πολλά παιδιά δεν πάνε σχολείο και βοηθούν τους γονείς τους στα χωράφια. Τα σχολικά δίδακτρα Στο σχολείο μας πληρώνουμε δίδακτρα, περίπου 4500 σελίνια Κένυας ( €40) το τρίμηνο. Η διδασκαλία είναι δωρεάν αλλά πληρώνουμε για το κτίριο, τη φροντίδα, τα βιβλία, το χαρτί, τις στολές μας. Δεν έχουν όλες οι οικογένειες αυτά τα λεφτά για να στείλουν στο σχολείο 3, 4 ή και περισσότερα παιδιά.

Πως περνώ τη μέρα μου Το σχολείο μου απέχει από το σπίτι μου 2 Km και κάθε μέρα πάω με τα πόδια. Μου αρέσουν πολύ τα Μαθηματικά και η δασκάλα μας, μας εξηγά τα πάντα. Πηγαίνοντας στο σχολείο θα μορφωθώ και όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω νοσοκόμα. Επιστρέφω και πάλι με τα πόδια στο σπίτι γύρω στις 5 το απόγευμα. Πολύ λίγο χρόνο έχω για διάβασμα και παιχνίδι, αφού συνήθως βοηθώ τη μητέρα μου στη δουλειά της ή φροντίζω τα μικρότερα αδέλφια μου και κάνω δουλειές στο σπίτι. Μερικές φορές περπατώ και πάλι μεγάλη απόσταση για να πάω να φέρω καθαρό πόσιμο νερό για την οικογένεια μου. Τέλος, τον καιρό της συγκομιδής εγκαταλείπω για λίγο το σχολείο και βοηθώ τον πατέρα μου στα χωράφια του.

“Το χρηματικό ποσό που ξοδεύει μόνο η Μεγάλη Βρετανία για σοκολάτες κάθε χρόνο είναι αρκετό για να γλιτώσει τους ανθρώπους της Αφρικής από τη φτώχια.”

Ας σταματήσουμε την φτώχια τώρα !