Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οικοτουρισμός & Aειφόρος Ανάπτυξη στην Ελλάδα
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ ΜΟΛΑΟΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013 ΜΟΛΑΟΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013.
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011.
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανωγείων
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
Ε υ ρ ω π α ϊ κ ό Δ ί κ τ υ ο Ε μ π ε ι ρ ο γ ν ω μ ό ν ω ν & Τ ε χ ν ο μ ε σ ι τ ε ί α ς Μ Κ Ο www. euronet.org.gr.
ΙΔΒΕ του ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
ΣΟΡΟΠΤΙΜΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ «ΑΡΕΤΟΥΣΑ»
Source: MEDA Communication - VPRC Research 2012 Awareness & Social Behavior Index ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΕΙΚΤΗΣ: 1 Αποδοχή ανταπόκρισης φορέων σε κοινωνικές & περιβαλλοντικές.
«Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Περιφερειακό Θεματικό Δίκτυο Π.Ε. με θέμα: «Μαθαίνοντας τα μυστικά του σχολικού κήπου, εμπνεόμαστε και δημιουργούμε.»
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μολάων (Κ.Π.Ε. Μολάων)
O ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Source: MEDA Communication - VPRC Research 2013 Awareness & Social Behavior Index ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΕΙΚΤΗΣ: 1 Αποδοχή ανταπόκρισης φορέων σε κοινωνικές & περιβαλλοντικές.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Γιώργος Τσαπρούνης Δ/ντής Εταιρικών Σχέσεων “Title of Presentation” Green ICT World Από τη θεωρία στην πράξη 12o Συνέδριο Info-Com World Ψηφιακή Ελλάδα:
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΗΝΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ICTs and Project based method in Secondary Education - Οι ΤΠΕ και η μέθοδος project στη Δ/θμια Εκπαίδευση» Τσιροπούλου Σοφία, Βιολόγος Υπεύθυνη Σχολικών.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ: Παράγων Ποιότητας στον Τουρισμό Εσπερίδα στα πλαίσια του 5ου MONEY SHOW 8 Δεκεμβρίου 2002Νίκος Σκουλάς.
Νίνα-Αικατερίνη Καλαβά-Μυλωνά
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεταλούδων Ρόδου σήμερα
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
Κοινωνικά Δικαιώματα.
Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Ειδικό Θεματικό Πρόγραμμα
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
«Ενισχύοντας τη "φωνή" εκπαιδευτικών - μαθητών - γονέων στη διαμόρφωση θετικής σχολικής ζωής μέσω του Δικτύου Εκπαιδευτικών: “Σημερινός Μαθητής – Αυριανός.
Η έννοια της επιχείρησης
H ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΣΗΜΕΡΑ Γιαννάκης Κουμίδης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Αγωγής ΥΠΕΠΘ

σκοπός της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον του , να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους…» Νόμος 1892/31-7-1990

Μοντέλο Π.Ε. Εκπαιδευτικές δράσεις Δίκτυο Υπευθύνων Π.Ε. Δίκτυο Κ.Π.Ε.

Δίκτυο Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 118 εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Συντονίζουν σχεδόν 12.000 προγράμματα υλοποιούν επιμορφωτικά σεμινάρια

Δίκτυο Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) 56 ΚΠΕ (με την τρέχουσα προκήρυξη) υλοποιούν μονοήμερα και πολυήμερα προγράμματα συντονίζουν εθνικά θεματικά δίκτυα Π.Ε. υλοποιούν επιμορφωτικά σεμινάρια παράγουν εκπαιδευτικό υλικό στηρίζουν δράσεις της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΥΠΕΠΘ

Σχολικά προγράμματα (ΣΣΠΕ) : Οικονομικοί πόροι Σχολικά προγράμματα (ΣΣΠΕ) : 1300 προγράμματα ετησίως χρηματοδοτούνται από την Έ.Ε με ποσό 2.400-2.800 euro περίπου (4η χρονιά) ΚΠΕ : Από την ίδρυσή τους χρηματοδοτούνται κατά75% από την Έ.Ε, ( 150.000-200.000 euro, ετησίως) και από το εθνικούς πόρους(15.000 euro και οι μισθοί των εκπαιδευτικών )

Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη Μετασχηματισμός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη

Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Σκοπός : η δημιουργία του ενεργού πολίτη δηλαδή, η καλιέργεια της ικανότητας, κατανόησης των περιβαλλοντικών προβλημάτων καθαυτών και λήψης αποφάσεων καθώς και ανάληψης δράσης σε σχέση με αυτά συμπεριλαμβανομένης της μελέτης αλληλεξαρτωμένων παραμέτρων όπως η φτώχεια, η ισότητα, η πολυπολιτισμικότητα κ.ά.

Δράσεις του ΥΠΕΠΘ στο πλαίσιο της Δεκαετίας 2005-20014 για ΕΑΑ Ίδρυση Εθνικής Επιτροπής Διεθνές Συνέδριο για την Έναρξη της ΕΑΑ στην Μεσόγειο (Νοέμβριος 2005) θεματικός χαρακτηρισμός των σχολικών ετών της Δεκαετίας Θεσμοθέτηση «Εβδομάδας Περιβάλλοντος» Επιμόρφωση 13.000 εκπαιδευτικών Παραγωγή σχετικού εκπαιδευτικού υλικού Επαναπροσδιορισμό του ρόλου των ΚΠΕ

Η Εκπαίδευση για την αειφορία είναι μια διαδικασία μάθησης : Μάθηση σχετικά με την έννοια: του σεβασμού της προστασίας της ορθής αξιολόγησης της ποιότητας ζωής της ασφάλειας της μόρφωσης της αυτοσυνείδησης της ευθύνης της δραστηριοποίησης Τοπικά - εθνικά - παγκόσμια σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία

Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Στους στόχους της Αειφορίας περιλαμβάνονται : η διατήρηση, προστασία και βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος

Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη η προστασία της υγείας του ανθρώπου και της ποιότητας ζωής

Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη η σωστή και ορθολογική χρησιμοποίηση των φυσικών πόρων

Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη η σύνδεση με την αειφορία περιλαμβάνει την ενασχόληση, τη συνειδητοποίηση και την εξεύρεση λύσεων στα προβλήματα της φτώχειας, της υγείας, της εξασφάλισης τροφής, της δημοκρατίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ειρήνης

Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Η δύναμη της Παιδείας για την υιοθέτηση και την υποστήριξη της αειφόρου ανάπτυξης είναι τεράστια

Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην αναγκαία πορεία μετασχηματισμού της σε Εκπαίδευση για την Αειφορία έχει ενσωματώσει στις δράσεις της την κοινωνική και αναπτυξιακή εκπαίδευση

Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Στη δεκαετία που ανοίγεται 2005-2014, ο μετασχηματισμός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε Εκπαίδευση για την Αειφορία

Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη διευρύνει με δημιουργικό τρόπο τα γνωστικά πεδία ενασχόλησης εκπαιδευτικών και μαθητών

Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και φιλοδοξεί να υποστηρίξει ένα νέο πρότυπο ηθικών αξιών, διαφορετικό από το καταναλωτικό παράδειγμα που κυριαρχεί στις μέρες μας

Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη