ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΑΡΧΑΙΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΥΛΩΝ ( π.Χ.)
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΠΑΡΤΗ: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ
(και επανάληψη πόλη-κράτος)
ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΙΛΩΤΕΣ-ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Τα Αρχαία Πολιτεύματα της Αρχαία Ελλάδας
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Τι θα γνωρίσουμε στην ιστορία της Δ΄ Τάξης
ΟΙ ΔΕΣΜΟΙ ΠΟΥ ΕΝΩΝΑΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Πολιτευματα στην αρχαια ελλαδα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Η ίδρυση των Ολυμπιακών αγώνων
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
ΝΕΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.
Η Αρχαϊκή Εποχή.
ΝΕΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Νέες αποικίες των Ελλήνων
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους.
Η ΠΟΛΗ- ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΕΡΓΕΤΗΣ ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
Αθήνα πορεία προς την Δημοκρατία και Οι Πανελλήνιοι δεσμοί
Βασικά σημεία του μαθήματος
ΟΜΑΔΑ PROJECT Ο ΤΕΟ Κ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ασμάνη Σοφία 17ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από δύο κορυφαίες δημιουργίες: α) την ανέγερση λίθινων ναών και β) τη δημιουργία λίθινων αγαλμάτων.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Αρχαϊκή Τέχνη.
Αρχαϊκή Περίοδος Ίσως η σημαντικότερη περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας Οι Έλληνες ιδρύουν αποικίες από την Ιβηρική χερσόνησο και τη Λιβύη μέχρι.
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Οι δεσμοί που ένωναν τους Έλληνες
Ολυμπιακοί Αγώνες.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Α ΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Γεωμετρικά χρόνια (11 ος αιώνας – 8 ος αιώνας) (8 ος αιώνας – 5 ος αιώνας)
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
Η νομοθεσία του Δράκοντα
Ομάδα εργασίας: «Τα 5 φύλλα»
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Ολυμπιακά αθλήματα Στέλιος Μποχορίδης Α2.
Τα Πολιτευματα Στην Αρχαϊκη Ελλαδα
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.) Ονομάζεται  έτσι  συμβατικά  η  περίοδος  από  τα  μέσα  περίπου  του  8ου  αιώνα  ως  την  πρώτη  εικοσαετία  του  5ου  αιώνα 
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ Σχολικό έτος : Τάξη ΑΟΔ Μάθημα: Ερευνητική εργασία Θέμα : « Αθλητισμός » (Νους υγιής εν σώματι υγιεί)
Η ζωή στην Αρχαία Σπάρτη
ΣΠΑΡΤΗ: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
5Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΠΛΕΟΝΑ ΟΡΟΥΤΣΙ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΜΙΔΗΣ ΚΙΛΚΙΣ.
5ο Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντίνα Σελβίδου Χριστίνα Ποπονίδου Κιλκίς.
5Ο Δημοτικό Σχολείο Χρήστος Λασκάκης Χάρης Φιλιππίδης Κιλκίς.
5ο Δημοτικό Σχολείο Ορέστης Κιλκίς.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ 1100-800 πΧ 800-500 ΠΧ 500-323 πΧ 323-146 πΧ 146πΧ-330 μΧ 330-1453 μΧ 1453-σημερα ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΠΟΛΗ - ΚΡΑΤΟΣ ΤΕΧΝΗ & ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΝΩΜΕΝ0Ι ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΔΕΣΜΟΙ ΤΕΛΟΣ

Β΄ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ -Ο αποικισμός έφερε πολλές αλλαγές στη ζωή όλων των ανθρώπων: -Η επαφή με άλλους λαούς άνοιξε τον πνευματικό τους ορίζοντα Δημιουργήθηκαν νέα επαγγέλματα λόγω της χρήσης των μετάλλων. Ανάπτυξη των τεχνών και του εμπορίου ΠΟΤΕ; Το 800-700 π.Χ Ποιοι ήταν οι λόγοι; Οικονομικοί: Ανάγκη για εύφορη καλλιεργήσιμη γη Ανάγκη προμήθειας σιδηρομεταλευμάτων Πολιτικοί: Επικράτηση πολιτικών αντιπάλων ανάγκασε πολλούς να εγκαταλείψουν την πατρίδα και να αναζητήσουν νέους τόπους. ΠΟΥ; Ακτές Μεσογείου Εύξεινος πόντος

ΠΟΛΗ -ΚΡΑΤΟΣ ΟΠΛΙΚΗ ΦΑΛΑΓΓΑ ΠΟΛΕΙΣ -ΚΡΑΤΗ Μέσα στα τείχη Πάνω στην ακρόπολη χτιζόταν οι ναοί και τα δημόσια κτίρια. Κάτω και γύρω από αυτήν απλώνονταν οι κατοικίες και τα καταστήματα. Έξω τα τείχη Στην ύπαιθρο έμενε ένα μέρος του πληθυσμού που ασχολούνταν με τη γεωργία και την κτηνοτροφία Πως αισθάνονται οι πολίτες; Ασφαλείς, ελεύθεροι, αναπτύσσουν ποικίλες δραστηριότητες, αποκτούν συνείδηση του ρόλου τους ως μέλη μιας κοινότητας και μετέχουν ενεργά στην διακυβέρνηση της . ΟΠΛΙΚΗ ΦΑΛΑΓΓΑ ΠΟΛΕΙΣ -ΚΡΑΤΗ

ΣΠΑΡΤΗ VS ΑΘΗΝΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ Δωριείς Ίωνες ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ Νότια Πελοπόννησο: Περιοχή Λακωνίας και Μεσσηνίας . Κέντρο η Σπάρτη Αττική: ορεινή περιοχή με πολλά παράλια. Κέντρο η Αθήνα ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ Σπαρτιάτες: πλήρη δικαιώματα, ασχολία : η πολιτική και η πολεμική τέχνη Περίοικοι : έμποροι έμεναν έξω από την πόλη Είλωτες: δούλοι καλλιεργούσαν τη γη Ευπατρίδες : πλούσιοι γαιοκτήμονες Ελεύθεροι αγρότες Έμποροι – Βιοτέχνες Φτωχοί αλλά ελεύθεροι κάτοικοι Δούλοι ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΘΕΣΜΟΙ 2 Βασιλιάδες : θρησκευτική και στρατιωτική εξουσία 5 έφοροι: έπαιρναν αποφάσεις για διακυβέρνηση. Γερουσία: συμβούλιο 28 ατόμων πάνω από 60 χρονών Απέλλα: λαϊκή συνέλευση όλων των Σπαρτιατών πάνω από 30 χρονών Βασιλιάς ( παλιότερα) 9 Άρχοντες : -Άρχοντας –Βασιλιάς: θρησκευτική εξουσία -επώνυμος άρχοντας - Πολέμαρχος : στρατιωτική εξουσία - 6 θεσμοθέτες: δικαστικά θέματα Άρειος Πάγος : τήρηση νόμων Εκκλησία του δήμου: συνέλευση όλων των Αθηναίων ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ Στόχος ήταν η προετοιμασία των νέων για τον πόλεμο. Τα αγόρια από 7 χρονών είχαν στρατιωτική εκπαίδευση και σκληρή ζωή. Μάθαιναν ανάγνωση , μουσική , γραφή και χορό. Και τα κορίτσια εκπαιδευόταν για να είναι γερά και να γεννούν γερούς πολεμιστές. Τα παιδία , κυρίως τα αγόρια εκπαιδευόταν στη φιλοσοφία , ρητορική, μουσική, γυμναστική. Τους ενδιέφερε η ανάπτυξη του εμπορίου και της βιοτεχνίες. Ανέπτυξαν την τέχνη της αρχιτεκτονικής, γλυπτικής αλλά και της ποίησης. Οι άνδρες συμμετείχαν στα κοινά αλλά οι γυναίκες ήταν περιορισμένες.

ΟΠΛΙΚΗ ΦΑΛΑΓΓΑ Οι πόλεις-κράτη της Αρχαίας Ελλάδας επινόησαν ένα ξεχωριστό είδος θωρακισμένης δύναμης πεζικού, τους οπλίτες. Κατά την αρχαϊκή περίοδο διαμορφώθηκε ο τρόπος οργάνωσης και παράταξης της φάλαγγας κατά τη μάχη. Οι οπλίτες τοποθετούνταν ο ένας δίπλα στον άλλο σχηματίζοντας ένα τείχος με τις ασπίδες τους, ενώ οι ώμοι τους ακουμπούσαν μεταξύ τους. Λόγω του σχήματος και του τρόπου στήριξης της ασπίδας κάθε οπλίτης κάλυπτε το μισό από το σώμα του ενώ το υπόλοιπο μισό προστατευόταν από αυτόν που βρισκόταν δεξιά του Οπλίτες γινόταν όσοι μπορούσαν να αγοράσουν με δική τους δαπάνη την πανοπλία τους

ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ Χ Χ Χ Χ Χ Συμμετέχει ο λαός στην εξουσία του κράτους Το κράτος διοικούν μερικοί πλούσιοι (έμποροι) Την εξουσία την έχει ένας κληρονομικά Την εξουσία την παίρνει ένα φιλόδοξο άτομο που διοικεί προς όφελος του και δε λογοδοτεί σε κανέναν Το κράτος Διοικούν οι ευγενείς (άριστοι) Βασιλεία Αριστοκρατία Ολιγαρχία Τυραννίδα Δημοκρατία Χ Χ Χ Χ Χ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΔΕΣΜΟΙ «Οι Έλληνες όλοι είναι από το ίδιο αίμα, έχουν την ίδια γλώσσα, έχουν ναούς και αγάλματα θεών και θυσίες όλα κοινά και συνήθειες ίδιες». Ηρόδοτος, Ιστορία, 8,144. Οι Ολυμπιακοί αγώνες τελούνταν από το 776 π.Χ κάθε 4 χρόνια στην Ολυμπία προς τιμή του Δία. Οι αγώνες διαρκούσαν 5 ημέρες κατά τις οποίες σταματούσαν ακόμα και οι πόλεμοι, γινόταν δηλαδή εκεχειρία. Έπαθλο των νικητών ήταν ένα στεφάνι από αγριελιά. Τα σημαντικότερα αθλήματα των ολυμπιακών αγώνων ήταν ο δρόμος, το πένταθλο, το άλμα, ο δίσκος, το ακόντιο, η πάλη, η πυγμαχία, το παγκράτιο, οι αρματοδρομίες, τα ιππικά αγωνίσματα Τα μαντεία. Το σημαντικότερο μαντείο με διεθνές κύρος ήταν των Δελφών. Ήταν αφιερωμένο στον Απόλλωνα που έδινε χρησμούς μέσω της ιέρειας Πυθίας. Οι αμφικτιονίες ήταν οι ενώσεις των πόλεων που βρισκόταν δίπλα σε μαντεία με σκοπό να ρυθμίζουν θέματα που σχετίζονταν με τη λειτουργία και την ασφάλεια τους.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

ΜΑΝΤΕΙΑ

ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΕΣ

ΓΡΑΜΜΑΤΑ & ΤΕΧΝΕΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΑ & ΤΕΧΝΕΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΙΩΝΙΚΟΣ & ΔΩΡΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΠΟΙΗΣΗ ΛΥΡΙΚΗ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΚΟΥΡΟΙ & ΚΟΡΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ φιλοσοφία, αστρονομία, γεωγραφία, μετεωρολογία μαθηματικά ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΜΕΛΑΝΟΜΟΡΦΟΣ & ΕΡΥΘΡΟΜΟΡΦΟΣ ΡΥΘΜΟΣ

ΠΟΙΗΣΗ Λυρική ποίηση: Έχει σκοπό να κάνει τους ανθρώπους να ξεχάσουν τους κόπους και τα βάσανά τους

ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Θαλής ο Μιλήσιος Αστρονομία & γεωγραφία Αναξίμανδρος Αναπτύσσονται: η φιλοσοφία, η αστρονομία, η γεωγραφία, η μετεωρολογία και τα μαθηματικά Θαλής ο Μιλήσιος Αναξίμανδρος Αναξιμένης Ηράκλειτος Πυθαγόρας Αστρονομία & γεωγραφία Αστρονομία Φιλοσοφία Μαθηματικά

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΚΟΥΡΟΣ Ανδρικό άγαλμα της αρχαϊκής εποχής, λατρευτικό, αναθηματικό ή επιτύμβιο, που παρίστανε νεαρό άνδρα σε μετωπική στάση όρθιο, γυμνό και χωρίς γένια, να προβάλλει το αριστερό πόδι με τα χέρια κολλημένα στα πλευρά του σώματος. Τι είναι; Γυναικείο άγαλμα της αρχαϊκής εποχής που παρίστανε θεά ή θνητή ντυμένη, όρθια και σε μετωπική στάση Τι είναι; ΚΟΡΗ

ΚΕΡΑΜΙΚΗ μελανόμορφος -η –ο αγγείο που έχει μαύρες μελανόμορφος -η –ο αγγείο που έχει μαύρες μορφές επάνω σε κόκκινο φόντο ερυθρόμορφος -η –ο αγγείο που έχει κόκκινες μορφές επάνω σε μαύρο φόντο

Την επιμέλεια της έκθεσης είχαν Οι μαθητές του Α1 τμήματος του Ειδικού Γ/σιου Κωφών & Βαρηκόων Αγ. Παρασκευής Τάρας Μπαμπίι, Μαριάννα Αλεφραγκή, Παρασκευή Ντεληφιλλιπίδη, Νεφέλη Αναγνωστοπούλου & Η φιλόλογός τους Ευαγγελία Μανώλογλου