Εθισμοσ των Παιδιων στο Διαδικτυο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην
Advertisements

Ο ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Ά ΚΕΔΔΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Εθισμός στο Internet Του Χρήστου Τσαπάρα.
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
Α’ Λυκείου Ερευνητική εργασία
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Διαταραχη εθισμου στο διαδικτυο και εφηβεια
Δείγμα: μαθητές του σχολείου μας
Λιζέτ Γκούντα-Καραμπίνα,
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
Ντενίτσα Ντίκοβα Πέννυ Παπαγεωργίου Ιωάννα Χρονοπούλου
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
H ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbullying) είναι η επιθετική συμπεριφορά από πρόθεση με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Τέτοιου είδους συμπεριφορές μπορεί.
Ασφαλώς Πλοηγώ! Γυμνάσιο Καπανδριτίου Σχ.Έτος ᅠ Παρουσίαση Ερωτηματολογίου μαθητών.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
Εθισμός στο Διαδίκτυο –Facebook & Έφηβοι
Λύνοντας σταυρόλεξο μαθαίνουμε για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟΥ Πανδής-Σκιαδάς-Χεριμιάν Όταν είναι online, τα παιδιά μπορεί να εκτίθενται σε ιούς (κακόβουλα προγράμματα που προκαλούν βλάβες σε.
ΟΜΑΔΑ:Ε.Π.Ε.Σ.Α Ανθή, Σέλφο, Ελένη, Παναγιώτα, (Έφη).
Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΤΟ Δ ΙΑΔΙΚΤΥΟ. Π ΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Σ ΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ. Κορδερά Ειρήνη Ψυχολόγος MSc Ψυχολογία Υγείας MSc Ψυχολογία Παιδιού.
Εθισμός στο διαδίκτυο.
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
….για πολλές ώρες…..
Θέμα project : Cyberbullying
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Διαδίκτυο και κίνδυνοι
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ&ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Εθισμός στην Τεχνολογία
Παιδιά και Διαδίκτυο Δυνατότητες και κίνδυνοι
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
Δραστηριότητες και εξάρτηση στην εφηβεία
Ερευνητική Εργασία Α Γεωπονίας 1
Κίνδυνοι του διαδικτύου
Συνέπειες από τον εθισμό στο διαδίκτυο Εργασία: πελεκασησ κ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤON ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εθισμοσ των Παιδιων στο Διαδικτυο Εθισμοσ των Παιδιων στο Διαδικτυο. προβληματισμοι και τροποι αντιμετωπισησ. Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Ψυχολογία Υγείας MSc Ψυχολογία Παιδιού & Εφήβου Συστημική Ψυχοθεραπεία

τηλεοραση / υπολογιστησ Πόση ώρα ασχολούνται τα παιδιά σας την ημέρα με την τηλεόραση και τον υπολογιστή; Πόσοι από εσάς χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο;

το διαδικτυο = η επανασταση τησ εποχησ μασ! Γνώση Εκπαίδευση Πληροφορίες Επικοινωνία Ενημέρωση Ψυχαγωγία Αγορές

εθισμοσ στο διαδικτυο το να ασχολείται κανείς με το διαδίκτυο σε τόσο μεγάλο βαθμό, ώστε τελικά να επηρεάζεται αρνητικά τόσο η λειτουργικότητά του, όσο και η σωματική και ψυχική του υγεία.

Τα υψηλοτερα ποσοστα παγκοσμιωσ… Στις χώρες της Άπω Ανατολής Νότια Κορέα (ακόμα και θάνατοι!) Κίνα

στη χωρα μασ… έρευνες σε μαθητικό πληθυσμό Θεσσαλία, 2006  8.2% Κως, 2008  11% 2010  23% πηγή: (Σιώμος, 2012) Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο η Ελλάδα κατέχει τα πρωτεία εθισμού στην Ευρώπη! ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 4,4% (Πανεπιστήμιο της Καρολίνας)

Στη χωρα μασ… υπάρχει τάση αύξησης των ποσοστών υπερβολικής χρήσης. Ανησυχητική διαχρονική εξέλιξη του φαινομένου! υπάρχει εξίσωση των ποσοστών στα δύο φύλα το φαινόμενο της υπερβολικής χρήσης του διαδικτύου είναι πιο έντονο στις επαρχιακές πόλεις παρά στην Αττική μεγαλύτερα ποσοστά στο Δημοτικό σχολείο παρά στο Λύκειο Μονάδας Εφηβικής Υγείας του Πανεπιστημίου Αθηνών (2007-2010) 80% των μαθητών του Δημοτικού έχουν προφίλ σε social media! (Μπουμπούλη, 2014)

Ποτε λεμε οτι ειναι καποιοσ εθισμενοσ στο διαδικτυο;

Συμπτωματα Εθισμου θέλει να περνά όλο και περισσότερο χρόνο μπροστά στον υπολογιστή παραμελεί τους φίλους, την οικογένειά του, τις υποχρεώσεις του ή άλλες ανάγκες του για να ασχοληθεί με το διαδίκτυο πολλές φορές ξενυχτά για να μένει συνδεδεμένος “εξιδανίκευση του μέσου” η χρήση του διαδικτύου κυριαρχεί στη σκέψη του αισθάνεται ευφορία/ευτυχία όταν βρίσκεται στον υπολογιστή συναισθηματικό κενό, ανία, ανησυχία, άσχημη διάθεση ή επιθετικότητα όταν δεν είναι online αντιδρά με θυμό όταν κάποιος τον διακόπτει από την διαδικτυακή του ενασχόληση λέει ψέματα για το πόσες ώρες περνά στο διαδίκτυο αδυναμία να διακόψει τη δραστηριότητα και να ελέγξει το χρόνο ενασχόλησης με το διαδίκτυο

ειδη διαδικτυακου εθισμου διαδικτυακά παιχνίδια MMORPG π.χ. World of Warcraft (WoW), League of Legends (LOL) σελίδες κοινωνικής δικτύωσης/social media (π.χ. facebook, twitter) δωμάτια συνομιλίας/chat rooms υπηρεσίες άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων/instant messaging (π.χ. MSN) τζόγος διαδικτυακές αγορές σελίδες με πορνογραφικό υλικό (cyber porn) υπερβολική περιήγηση, «σερφάρισμα» & αναζητήσεις σε βάσεις δεδομένων

επιπτωσεισ /κινδυνοι του διαδικτυακου εθισμου Περιορισμός των κοινωνικών συναναστροφών/κοινωνική απομόνωση «κλέβει» χρόνο από την αλληλεπίδραση του ατόμου με την οικογένεια / Ενδοοικογενειακές συγκρούσεις Περιορισμός των άλλων ενδιαφερόντων/χόμπι Παραμέληση των υποχρεώσεων Κατανάλωση υπερβολικού χρήματος Σύγχυση πραγματικότητας και φαντασίας

επιπτωσεισ /κινδυνοι του διαδικτυακου εθισμου Οργανικές βλάβες στον εγκέφαλο Συναισθηματική Επιπέδωση Κατάθλιψη Συνεχής έκθεση των παιδιών σε ακατάλληλο περιεχόμενο Επιθετικότητα Κίνδυνος επαφής των παιδιών με επικίνδυνα άτομα (αποπλάνηση/cyberbullying)

Σωματικεσ Επιπτωσεισ Το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα Οφθαλμικές παθήσεις Ημικρανίες και σοβαροί πονοκέφαλοι Μυοσκελετικά προβλήματα Παραμέληση της προσωπικής φροντίδας και υγιεινής Διατροφικές ατασθαλίες Αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης παχυσαρκίας Διαταραχές του ύπνου Εκούσια ή ακούσια κίνηση των δακτύλων του χεριού Εισαγωγή στο νοσοκομείο Θάνατος

Τηλεοραση Έρευνα στη Γερμανία: Η καθημερινή και πολύωρη ενασχόληση με την τηλεόραση παρεμποδίζει την ανάπτυξη της φαντασίας.

Ποια μπορei να εiναι ομωσ τα αιτια του διαδικτυακου εθισμου;

Παραγοντεσ που αυξανουν τον κινδυνο αναπτυξησ εθισμου φτωχή ποιότητα διαπροσωπικών σχέσεων περιορισμένες διαπροσωπικές δεξιότητες εσωστρέφεια ντροπαλότητα κοινωνικό άγχος αίσθηση έλλειψης κοινωνικής θέσης & αναγνώρισης μοναχικότητα μοναξιά θλίψη ψυχικές διαταραχές (κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας, υπερκινητικότητα/διάσπαση προσοχής, κοινωνική φοβία) πηγή: elife2013

αλλα μπορει να ειναι και… μαθημένη συμπεριφορά που ενισχύθηκε από τον περίγυρο περιβαλλοντικοί παράγοντες (κυρίως έλλειψη επικοινωνίας και εφαρμογής ορίων από την οικογένεια, απουσία επίβλεψης από τους γονείς λόγω εργασίας έξω από το σπίτι) χαρακτηριστικά του διαδικτύου (ανωνυμία, εύκολη προσβασιμότητα, μικρό κόστος, αποδεκτό ως μέσο, ο χρήστης μπορεί να μπει και να βγει όποτε θέλει, δεν υπάρχουν άμεσες συνέπειες των πράξεων, μπορεί να κρύψει την εξωτερική του εμφάνιση, μπορεί να ενσαρκώσει διαφορετικούς ρόλους/ταυτότητες, ιδανική κατάσταση εαυτού).

Τροποι αντιμετωπισησ και ο ρολοσ των γονιων Τροποι αντιμετωπισησ και ο ρολοσ των γονιων

«Τεχνολογικο χασμα γενεων» Η χώρα μας κατέχει την προτελευταία θέση στην Ευρώπη με διαδικτυακό αναλφαβητισμό μόλις πάνω από το 20%. πηγή : Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

ο Ρολοσ των Γονιων Όριο ως προς τον χρόνο έκθεσης (max. 2 ώρες!) Όχι «ηλεκτρονική baby-sitter» Έλεγχος ως προς την ποιότητα του υλικού Οι γονείς, «φίλτρο των πληροφοριών» Συζήτηση/καθοδήγηση για τις διαδικτυακές δραστηριότητες* Ενημέρωση και εξοικείωση των γονιών με το διαδίκτυο Χρησιμοποίηση ειδικών φίλτρων («γονικού ελέγχου») Υπολογιστής & τηλεόραση σε κοινόχρηστο χώρο (σαλόνι) Ενθάρρυνση για δραστηριότητες και χόμπι εκτός Η/Υ και τηλεόρασης Οι γονείς, θετικά πρότυπα προς μίμηση Χρόνος μαζί με τα παιδιά μας

Δημιουργικεσ δραστηριοτητεσ… παιχνίδι με άλλα παιδιά παιχνίδια με πλαστελίνη και ζυμάρια επιτραπέζια παιχνίδια ρόλων ζωγραφική κατασκευές πάζλ ζαχαροπλαστική

ΠΡΟΣΟΧΗ! Οχι δαιμονοποιηση των νεων τεχνολογιων! Υπάρχουν και πολλές θετικές επιπτώσεις.

Θετικεσ Επιπτωσεισ σε «μικρές δόσεις» αυτού του είδους η δραστηριότητα μπορεί να κάνει και καλό, αφού φαίνεται ότι βελτιώνει: την παρατηρητικότητα την επιδεξιότητα τα αντανακλαστικά την αντίληψη του χώρου τον οπτικοκινητικό συντονισμό την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων τη συνεργασία προσφέρουν εξοικείωση με τη τεχνολογία αύξηση των γενικών γνώσεων μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών. (Μ.Στυλιανάκη)

«Με τη σωστή χρήση το διαδίκτυο, σε ποσοστό 98%, αποτελεί ένα παράθυρο σε έναν θαυμαστό κόσμο για όλους, αλλά υπάρχει και ένα επικίνδυνο κομμάτι, που ανέρχεται στο 2%». Ε. Σφακιανάκης Υποδιευθυντής της Υπηρεσίας Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Υπαρχει σωστη ηλικια που το παιδι μπορει να αρχισει να ασχολειται με το διαδικτυο; Η σωστή ηλικία είναι στην αρχή της νηπιακής ηλικίας, αλλά κι αυτό με χρονικούς περιορισμούς. Στην αρχή, 15 με 20 λεπτά. (Αρναούτογλου)

Τηλεοραση/internet max. μιάμιση ώρα την ημέρα! Το Ομοσπονδιακό Κέντρο για την Ενημέρωση της Υγείας της Γερμανίας (BZGA) συνιστά τους εξής χρονικούς περιορισμούς για την παρακολούθηση προγραμμάτων στην τηλεόραση και τον υπολογιστή, ανά ημέρα: • παιδιά 3 – 5 ετών: μισή ώρα • παιδιά 6 – 10 ετών: μία ώρα • παιδιά 10 – 13 ετών: μιάμιση ώρα

Τι μπορουμε να κανουμε αν εχει ηδη εθιστει το παιδι μασ; καλό επίπεδο επικοινωνίας στην οικογένεια κοινή στάση στην αντιμετώπιση του προβλήματος επιλογή της κατάλληλης στιγμής για συζήτηση (πριν την πλοήγηση στο διαδίκτυο και όχι κατά τη διάρκεια ή στο τέλος της) καθορισμός στόχων περιορισμός των ωρών ενθάρρυνση του παιδιού να βρει εναλλακτικές δραστηριότητες να απευθυνθούμε σε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας

Γραμμή Βοηθείας «ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ», με αριθμό 800 11 800 15 (χωρίς χρέωση) Γραμμή Βοηθείας «ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ», με αριθμό 800 11 800 15 (χωρίς χρέωση). Απευθύνεται σε εφήβους και τις οικογένειές τους παρέχοντας υποστήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Δευτέρα-Παρασκευή και ώρες 09:00- 15:00. Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης. Ειδικό εξωτερικό ιατρείο στην Παιδοψυχιατρική Κλινική για την αντιμετώπιση του εθισμού παιδιών και εφήβων στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και στο διαδίκτυο.

ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΡΑΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ (Μονάδα Εφηβικής Υγείας)

Σασ Ευχαριστω για την προσοχη σασ!