Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

2 Τι είναι ο εθισμός στο διαδίκτυο;
O Εθισμός στο Διαδίκτυο είναι ένας ευρύς όρος, ο οποίος καλύπτει ένα φάσμα συμπεριφορών και προβλημάτων ελέγχου των παρορμήσεων, σχετιζόμενες με τη χρήση του διαδικτύου. Το κοινό στοιχείο είναι ότι η συμπεριφορά του ατόμου διαταράσσει τη καθημερινότητα του και είναι ένας ψυχοπιεστικός παράγοντας για το περιβάλλον του. Μπορούμε να πούμε με απλά λόγια ότι αναφέρεται στη περίπτωση όπου το διαδίκτυο αποκτά μεγαλύτερη σημασία και προτεραιότητα στη ζωή μας από τους φίλους, την οικογένεια και την εργασία μας, κυριαρχεί στη καθημερινότητα μας και είναι ένα στοιχείο της που δεν θέλουμε να αποχωριστούμε. Σήμερα πρέπει να τονιστεί ότι ο εθισμός στο Διαδίκτυο δεν αποτελεί αναγνωρισμένη ψυχιατρική διαταραχή στα ταξινομικά συστήματα των ψυχικών νόσων.

3 Η εξάπλωση του φαινομένου είναι παγκόσμια, αφορά όλες τις ηλικιακές και τις κοινωνικές ομάδες. Επί του παρόντος, εκτιμάται ότι περίπου 9 εκατομμύρια Αμερικανοί και δέκα εκατομμύρια Κινέζοι πολίτες μπορούν να χαρακτηριστούν ως εθισμένοι στο διαδίκτυο, με επιπτώσεις στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, που περιλαμβάνουν απώλεια ελέγχου των παρορμήσεων, έντονη επιθυμία για απόσυρση, κοινωνική απομόνωση, συζυγικά προβλήματα, ακαδημαϊκές αποτυχίες και οικονομικά χρέη. Από όλα τα είδη συμπεριφορικού εθισμού, το διαδίκτυο ξεχωρίζει λόγω των επιπτώσεων που ενδέχεται να επιφέρει σε εκατομμύρια χρήστες στο μέλλον, καθώς η πρόσβαση σε αυτό αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο.

4 Οι λόγοι που μας οδηγούν στον εθισμό.
Το Διαδίκτυο έχει την ικανότητα να καλύψει συγκεκριμένες ψυχολογικές ανάγκες ενός ατόμου. Δημιουργεί μια ιδανική κατάσταση εαυτού. Στο Διαδίκτυο δεν υπάρχουν άμεσες συνέπειες των πράξεων, ο χρήστης μπορεί να μπει και να βγει όποτε θέλει, ενώ μπορεί να καλύψει την όποια εξωτερική εμφάνιση, αφού δεν υπάρχει οπτική επαφή. Ταυτόχρονα, ο έφηβος μπορεί να ενσαρκώσει διαφορετικούς ρόλους, ή να υιοθετήσει διαφορετικές ταυτότητες ανάλογα με την εκάστοτε διαδικτυακή εμπειρία, εξαιτίας της ανωνυμίας, που συνιστά κατεξοχήν χαρακτηριστικό του Διαδικτύου.

5 Συνήθως, τα παιδιά που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα του εθισμού στο διαδίκτυο είναι αγόρια και μεγαλώνουν σε δύσκολες καταστάσεις (δυσλειτουργικές οικογένειες). Πρόσφατες έρευνες στην Ελλάδα κατέδειξαν τη σημασία της γονικής μέριμνας και φροντίδας στην ανάπτυξη του εθισμού στο Διαδίκτυο. Αντίθετα, η υπερπροστατευτικότητα των γονέων και χαμηλά επίπεδα φροντίδας συνιστούν το πρότυπο μέριμνας 'affectionless control' (έλεγχος χωρίς στοργή) το οποίο συνδέθηκε με υψηλότερες βαθμολογίες εθισμού στο Διαδίκτυο.

6 Διαταραχές προσωπικότητας
Συνδυασμός παραγόντων που οδηγούν σε εθισμό.. Διαταραχές προσωπικότητας Κοινωνική φοβία Κατάθλιψη Υπερκινητικότητα Αγχώδεις διαταραχές

7 Συμπτώματα Συμπτώματα συνδρόμου απόσυρσης, όπως ψυχοκινητική διέγερση, εκούσια ή ακούσια κίνηση δακτυλογράφησης των δακτύλων του χεριού ,άγχος, έμμονη σκέψη για το διαδίκτυο και όνειρα για το διαδίκτυο. Κατανάλωση υπερβολικού χρόνου ή και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το διαδίκτυο (λογισμικά, σκληροί δίσκοι κ.λ.π) Έκπτωση λειτουργικότητας του ατόμου σε κοινωνικό, οικογενειακό αλλά και προσωπικό επίπεδο. Μειωμένη επίδοση στο σχολείο λόγω των πολλών ωρών που περνάει ο έφηβος στο διαδίκτυο. Σε προχωρημένες περιπτώσεις ο έφηβος δεν κοιμάται, παραμελεί την προσωπική του υγιεινή, μπορεί να σταματήσει ακόμα και το σχολείο. Ακόμη, απομονώνεται, από την οικογένεια και τους φίλους του, γίνεται επιθετικός, μπορεί να κλέβει χρήματα από του γονείς για να παίζει. Τέλος, φτάνει σε σημείο να μην τρώει ή και το αντίθετο (να παχαίνει πολύ).

8 Εθισμός στα Μ.Μ.Ε. Τηλεόραση:
Εθισμός στα Μ.Μ.Ε. Τηλεόραση: Το γνωρίζετε ότι σε ανεπτυγμένες χώρες, ο μέσος άνθρωπος παρακολουθεί κατά μέσο όρο 4 ώρες τηλεόραση κάθε μέρα; Αυτό σημαίνει ότι 25% του χρόνου που είμαστε ξύπνιοι, το περνούμε καθηλωμένοι μπροστά από την τηλεόραση. Μερικοί βέβαια θα ισχυριστούν ότι η τηλεόραση προσφέρει χαλάρωση. Πόσο όμως αυτό ισχύει στην πραγματικότητα; Υπάρχουν ακόμη περιπτώσεις που αυτά που είδαμε στην τηλεόραση, στριφογυρίζουν στο μυαλό μας όταν είμαστε στο κρεβάτι ή όταν ονειρευόμαστε. Έτσι λοιπόν είναι δύσκολο να δεχτούμε την άποψη ότι στην τηλεόραση χαλαρώνουμε. Μπορεί βέβαια κάποτε αυτό να συμβαίνει ,αλλά χωρίς μέτρο και προσεκτική επιλογή του τι βλέπουμε, φοβούμαστε ότι μάλλον το αντίθετο βιώνουμε.

9 Facebook, Instagram, Twitter κ.α.:

10

11

12 Αντιμετώπιση Εθισμού.. Η αντιμετώπιση γίνεται πάντα κατά περίπτωση, μετά από πλήρη διερεύνηση της κατάστασης από εξειδικευμένο επαγγελματία. Ο θεραπευτικός σχεδιασμός περιλαμβάνει ψυχοθεραπευτική παρέμβαση εστιασμένη στη συνειδητοποίηση του προβλήματος, την ανάκτηση του ελέγχου, τη στροφή σε εναλλακτικές δραστηριότητες και την αντιμετώπιση των όποιων άλλων προβλημάτων που συνδέονται με τον εθισμό ή συμβάλλουν σε αυτόν (ελλείμματα κοινωνικών δεξιοτήτων, κοινωνικό άγχος, θλίψη, κοκ.). Σε αυτόν το στόχο συμβάλλουν ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες κατ'ιδίαν ή με την οικογένεια / σύντροφο ενώ όποτε απαιτηθεί μπορεί να ενισχυθεί η προσπάθεια με φαρμακευτική αγωγή εστιασμένη σε συννοσηρές καταστάσεις και τη πρόληψη της υποτροπής..

13 Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στην επιλογή του επαγγελματία καθώς υπάρχουν πολλοί που προμοτάρουν τους εαυτούς τους ως ειδικούς επειδή έγραψαν ένα κείμενο σε ένα blog στο Διαδίκτυο ή επειδή έχουν ψυχοθεραπευτική εμπειρία σε άλλες κατηγορίες ψυχικών διαταραχών ή και εθισμών. Είναι σκόπιμο λοιπόν ο ενδιαφερόμενος να εξετάζει στο βιογραφικό του καθενός το βάθος της γνώσης και της ενασχόλησης του με το συγκεκριμένο αντικείμενο, μία συμβουλή που θα πρέπει να κρατήσετε βέβαια για κάθε πρόβλημα Υγείας κατά περίπτωση

14 Ζουρτουμίδου Κατερίνα Χατζημελετίου Χριστίνα-Μαρία
Σας Ευχαριστούμε! Ζουρτουμίδου Κατερίνα Κουρτίδου Χριστίνα Χατζημελετίου Χριστίνα-Μαρία

15 ΤΕΛΟΣ


Κατέβασμα ppt "ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google