Tdtudtudtu Παρουσίαση άρθρου Georgakopoulou, A. 2002. Narrative and identity management: discourse and social identities in a tale of tomorrow. Research.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ <ΕΔΣΠΥ>
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Σελ. 1 Ε.2.2 Υπηρεσίες – Λειτουργία Helpdesk Καταχώρηση και παρακολούθηση αιτημάτων μέσω web Ε Καταχώρηση αιτημάτων υποστήριξης.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Αλλαγές στο προφίλ των εφήβων που προσέγγισαν το Πρόγραμμα ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ κατά τη δεκαετία ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Νέοι και Κοινωνικά Δίκτυα
Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/
Δημιουργία Διαφανειών
Αξιολόγηση του επιπέδου των μαθηματικών των πρωτοετών φοιτητών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας Βασίλειος Σάλτας, Ιωάννης Πετασάκης, Περσεφόνη.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Αφηγηματικό κείμενο Ο χώρος όπου συμβαίνουν τα γεγονότα
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακός Λογισμός.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Γεωργιάδης Μιχάλης Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων. 1 η φάση (σε ολομέλεια) : Ποιο είναι το θέμα μας; (ιδεοκαταιγίδα, αφήγηση εμπειριών, προβολή εικονιστικού.
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Αφήγηση αφήγηση.
Δομή ερευνητικής εργασίας
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Κ. Καραθεοδωρή 2010 – D158
Πλαίσιο για την ανάλυση των γραπτών πηγών
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

tdtudtudtu Παρουσίαση άρθρου Georgakopoulou, A Narrative and identity management: discourse and social identities in a tale of tomorrow. Research on Language & Social Interaction 35/3: Βασιλική Τσάμη, Ανθή Δούκα, Κυριακούλα Τζωρτζάτου & Αθανασία Μαγούλη 1

Θεωρητικό πλαίσιο • Οι συνομιλιακές ταυτότητες των ομιλητών δεν είναι ούτε καθορισμένες ούτε αποτελούν κατηγορικές ιδιότητες που εδράζονται στον εγκέφαλο των ομιλητών. •Η κατασκευή ταυτοτήτων σε κάθε λεκτικό γεγονός χαρακτηρίζεται από απροσδιοριστία. •Διάκριση ανάμεσα στις συνομιλιακές και κοινωνικές ταυτότητες. 2

Θεωρητικό πλαίσιο • Διεπιδραστικοί ρόλοι συμμετεχόντων στη διαδικασία της συνομιλίας (π.χ. ποιος θέτει την ερώτηση, ποιος απαντάει, ποιος είναι ο αποδέκτης και ποιος ο βασικός ομιλητής). • Συνομιλιακές ταυτότητες: ένα από τα συστατικά του συνομιλιακού μηχανισμού που περιορίζουν και φανερώνουν τις ευρύτερες κοινωνικές ταυτότητες των συμμετεχόντων, οι οποίες συγκροτούνται από ιδιότητες όπως το φύλο, η ηλικία και το κοινωνικό γόητρο. 3

Στόχοι άρθρου •Η ανάλυση των συνομιλιακών ταυτοτήτων κατά τη διαδικασία αφήγησης μελλοντικών γεγονότων. •Στόχος είναι να γίνει φανερή η πολυπλοκότητα των ρόλων των αφηγητών, καθώς απομακρυνόμαστε από το σύνηθες μοτίβο του ενός βασικού αφηγητή και του απλού αποδέκτη της αφήγησης. 4

Ιστορίες μελλοντικά προγραμματισμένων γεγονότων. •Τα δεδομένα αντλήθηκαν από μια ευρύτερη εθνογραφική μελέτη εφηβικών ομάδων σε μια μικρή πόλη της νότιας Ελλάδας. •Στην ηχογράφηση συμμετέχει μια παρέα τριών εφήβων κοριτσιών, της Βιβής, της Τόνιας και της Φωτεινής. 5

Ιστορίες μελλοντικά προγραμματισμένων γεγονότων •Η Βιβή προσέφερε τις απαιτούμενες πληροφορίες ως προς τον ‘κρυφό’ κώδικα της παρέας, τις παραδοχές και τις υποθέσεις τους σχετικά με τα γεγονότα, τις καταστάσεις και τις εμπειρίες που χαρακτηρίζουν τόσο την κοινή τους πορεία όσο και αυτή της κάθε πληροφορήτριας μεμονωμένα. 6

Ιστορίες μελλοντικά προγραμματισμένων γεγονότων • Οι παραδοχές και οι υποθέσεις αντλούνται από κοινές ιστορίες των τριών κοριτσιών, οι οποίες συγκροτούν τις λεγόμενες ‘ιστορίες ομάδας’. • Οι κοινές ιστορίες: συμβολικοί συσχετισμοί που τείνουν συνεχώς να ανακατασκευάζονται, μέσω της αναφοράς τους ανάλογα με το περικείμενο στο οποίο εντάσσονται. 7

Ιστορίες μελλοντικά προγραμματισμένων γεγονότων •Σύντομες αναφορές παρουσιάζονται από τους αφηγητές είτε ως φράσεις κλειδιά στο κλείσιμο μιας ιστορίας είτε ως χαρακτηρισμοί τρίτων προσώπων που αποτελούν ήρωες του αφηγηματικού κόσμου είτε ως διατυπωμένες μιμήσεις φράσεων και ιδιαίτερων διαλεκτικών γνωρισμάτων προσώπων γνωστών της συγκεκριμένης παρέας. 8

Ιστορίες μελλοντικά προγραμματισμένων γεγονότων •Αναφορά σε προγραμματιζόμενα γεγονότα του κοντινού μέλλοντος. •Η αναφορά αυτή διαθέτει όλα τα πρωτοτυπικά χαρακτηριστικά μιας αφήγησης, π.χ. διαμόρφωση πλοκής (προβολή προβληματισμών και προσπάθειες επίλυσής τους, συμβουλές), χαρακτήρες (αφηγηματικού κόσμου και αφηγηματικής διεπίδρασης), στοχευμένη δράση αλλά και μεταβάσεις από το ένα αφηγηματικό γεγονός στο άλλο. 9

Ιστορίες μελλοντικά προγραμματισμένων γεγονότων. •Τα μελλοντικά γεγονότα κατασκευάζονται σε χρόνο μέλλοντα και αναφέρονται σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες, όπως διασκέδαση, σχέσεις των δύο φύλων, διακοπές και άλλες συμμετοχικές δραστηριότητες. •Οι αφηγητές συμμετέχουν ενεργά και εμπλέκονται σε διαφορετικό βαθμό, με διαφορετικό τρόπο σε κάθε συστατικό της αφήγησης αποκαλύπτοντας τις μεταξύ τους σχέσεις, το ρόλο τους μέσα στο σύνολο, αλλά και τα δικαιώματά τους ως συμμετεχόντων στη διαδικασία της συναφήγησης. 10

Ταυτότητες στις αφηγήσεις μελλοντικών γεγονότων •Διάκριση των συστατικών των αφηγήσεων που πραγματοποιούν τα τρία κορίτσια: 1) πλοκή ή δράση και 2) αξιολόγηση •Το βασικό επεισόδιο δράσης όπου προκαλείται η αφήγηση με περιεχόμενο τη μελλοντική συνάντηση των κοριτσιών με τον Παύλο και το Μάκη, ξεκινά με την ερώτηση που απευθύνει η Φωτεινή στα άλλα δύο κορίτσια (Βιβή και Τόνια), παιδιά τι θα κάνουμε αύριο; 11

Ταυτότητες στις αφηγήσεις μελλοντικών γεγονότων Πλοκή ή δράση: Η Φωτεινή είναι αυτή που προκαλεί, μέσω των ερωτήσεων και των προβληματισμών που θέτει για την επικείμενη συνάντησή της με το Μάκη, την εξέλιξη της δράσης. 12

Ταυτότητες στις αφηγήσεις μελλοντικών γεγονότων Φωτεινή: •Η Φωτεινή προσδιορίζεται ως αυτή που μέσα από το γειτνιαστικό ζεύγος ερώτηση-απάντηση θέτει συνεχώς ερωτήσεις στα υπόλοιπα μέλη της παρέας (χωρίς να απευθύνεται συγκεκριμένα ούτε στη Βιβή ούτε στην Τόνια). •Περιμένει την ανταπόκριση των συνομιλητριών της με στόχο την επίλυση των προβληματισμών και τον καθησυχασμό της σχετικά με όλα τα ενδεχόμενα που μπορούν να προκύψουν από την επικείμενη συνάντησή της με το Μάκη. 13

Ταυτότητες στις αφηγήσεις μελλοντικών γεγονότων Αξιολόγηση: Δύο είναι οι εκφραστές του συστατικού της αξιολόγησης, η Βιβή και η Τόνια. Βιβή: •Η Βιβή εμφανίζεται ως η κύρια αποδέκτης των ερωτήσεων της Φωτεινής. Σε όλη τη διάρκεια της συνομιλίας αυτοεπιλέγεται ως η πλέον αρμόδια να απαντήσει στη Φωτεινή συμβουλεύοντάς την. 14

Ταυτότητες στις αφηγήσεις μελλοντικών γεγονότων Βιβή: •Με τη χρήση των κοινών ιστοριών σε πρώτο πλάνο, επιτυγχάνεται επίσης και η παρουσίαση της Βιβής ως αναμφισβήτητης αυθεντίας που στόχο έχει να αναδείξει την αλήθεια των προσώπων και των καταστάσεων. •Στη συνέχεια της συναφήγησης η Βιβή τοποθετείται ρητά αρνητικά ως προς το Μάκη, καθώς είναι ένα ντροπαλό και αντικοινωνικό άτομο σύμφωνα με τη γνώμη της, δε μιλά την ίδια γλώσσα με τη Φωτεινή. 15

Ταυτότητες στις αφηγήσεις μελλοντικών γεγονότων Τόνια: •Αν και η Τόνια δεν επιλέγει να απαντήσει ευθέως σε κάποια ερώτηση της Φωτεινής, παρόλα αυτά η ταύτιση της με τα λεγόμενα της Βιβής γίνεται φανερή σε όλη τη διάρκεια της συναφήγησης. •Η Τόνια δείχνει να ευθυγραμμίζεται πάντα με τις απόψεις της Βιβής, καθώς αντλεί από τις συνεισφορές της όλο το αρνητικό φορτίο που πρωτύτερα η Βιβή έχει προσδώσει στο Μάκη. 16

Συμπεράσματα •Οι ταυτότητες που διαμορφώνουν οι συμμετέχοντες στη συναφήγηση αποκαλύπτουν την ασυμμετρία που χαρακτηρίζει τις κοινωνικές τους ταυτότητες, αναλόγως με το ρόλο που διαδραματίζει το κάθε μέλος εντός της παρέας αυτής. •Ανάλογα με το συστατικό της αφήγησης, το βαθμό της συμμετοχής και το δικαίωμα να θέτει ερωτήματα, αλλά και να αξιολογεί τους χαρακτήρες της αφήγησης, ο κάθε συναφηγητής διαμορφώνει την ανάλογη συνομιλιακή ταυτότητα αντλώντας χαρακτηριστικά από την κοινωνική του ταυτότητα. 17

Συμπεράσματα •Η Βιβή όχι μόνο παρουσιάζει τον εαυτό της ως τον κύριο υπεύθυνο για τις αξιολογικές κρίσεις χαρακτήρων και καταστάσεων εντός του αφηγηματικού κόσμου, αλλά ο ρόλος της γίνεται αποδεκτός και από τα υπόλοιπα μέλη της παρέας (Φωτεινή και Τόνια). •Η Βιβή προσδιορίζεται ως ο πιο λειτουργικός συναφηγητής, αφού μέσω των αξιολογικών της κρίσεων αναδεικνύει την σκοπιμότητα της αφήγησης. 18

Συμπεράσματα •Η Φωτεινή οικοδομείται ως ένας δευτερεύων συναφηγητής ο οποίος διεκδικεί μόνο το δικαίωμα έκφρασης προβληματισμών και ερωτήσεων. •Με βάση την εσωτερική σύνδεση συνομιλιακής και κοινωνικής ταυτότητας, γίνεται αντιληπτός ο ηγετικός ρόλος της Βιβής, ο δευτερεύων της Φωτεινής και ο υποστηρικτικός ρόλος της Τόνιας. 19

 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!  20