«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Προσωπικές δεξιότητες
Quiz για το διαδίκτυο !.
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Μην παίρνεις τίποτα ως δεδομένο… …Σκέψου πιο…προσωπικά!!!
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Επικοινωνία σχολείου-οικογένειας
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Συγγραφείς: Βερόνικα Σαμαρά & Γεώργιος Κορμάς Εικονογράφηση των ιστοριών από τα παιδιά του:
6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο Μίλα, μη φοβάσαι! Το υλικό είναι από την ιστοσελίδα
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Hλεκτρικά κυκλώματα Γουργιώτου Ευθυμία Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Ειδικό Επαγγελματικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Κατάρτισης Ελευσίνας Οι εκπαιδευτικοί Παναγιώτα Καρτσάκη (ΠΕ30), Χριστίνα Μωραϊτη (ΠΕ 19.50) και Ρουντίν.
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ «Ασφάλεια στο διαδίκτυο». 6/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΛΟΠΙΟΥ Ε ΚΑΙ ΣΤ ΤΑΞΕΙΣ « Ο εαυτός μου στο διαδίκτυο / Σερφάρω σε «ασφαλή νερά»-Πληροφορούμαι,
Συνέντευξη με νήπια.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΦΙΛΙΑ Η έννοια της φιλίας Οι διαφορές φιλίας-παρέας
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ

11 η Συνάντηση (1/16) Εκτός από τη σελίδα μας : εγκαινιάσαμε πρόσφατα και το εργαλείο scribblar με την μεσολάβηση του οποίου θα γράψουμε – συνθέσουμε το τραγούδι μας. Ένα τραγούδι που θα μας εκφράζει και θα το μοιραστούμε μαζί με τους συμμαθητές μας και τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Η δ/νση? Θα ορίζουμε κοινές on line συναντήσεις και …let the song begins (‘’,) Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (2/16) Στην προηγούμενη συνάντηση, το θέμα μας ήταν οι ενήλικες, οι σχέσεις μας μαζί τους, τα εμπόδια που ευθύνονται για την προβληματική επικοινωνία μας, οι τρόποι που μπορούν να συμβάλλουν στην άμβλυνση του χάσματος που δημιουργείται αναπότρεπτα μεταξύ εφήβων και μεγαλυτέρων. Απόψε θα εστιάσουμε στην ανάγκη του εφήβου να «ανήκει στον εαυτό του», παράλληλα να επιδιώκει να ανήκει και σε ένα σύνολο». Οι έφηβοι συζητάμε, προβληματιζόμαστε, αμφισβητούμε, «επαναστατούμε με αιτία».. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (3/16) Υλικά: φύλλα Α4, στυλό ή μαρκαδόροι Ανεξάρτητα από το εάν αυτό το διάστημα ανήκετε / έχετε μία παρέα … τι είναι εκείνο που περιμένετε ή που θα θέλατε από μία παρέα; Συζητήστε μεταξύ σας, κρατήστε σημειώσεις και ορίστε έναν εκπρόσωπο να παρουσιάσει όλα όσα αναφέρθηκαν.. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (4/16) • Κάτω από ποιες συνθήκες δεν νιώθετε καλά σε μια παρέα; • Σε ποιες περιπτώσεις θα αποφασίζατε να απομακρυνθείτε από αυτή; Μπορείτε να αναφερθείτε σε προσωπικές ιστορίες ή σε ιστορίες που ακούσατε από άλλους.. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (5/16) Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση Συνοψίζοντας…. Η παρέα αποτελεί την έμπρακτη αναζήτηση μιας σταθερής ομάδας με όρους και κανόνες διαφορετικούς από εκείνους της οικογένειας – κοινωνίας ενηλίκων. Αφορά σε σχέσεις πιο κοντινές με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες μας. Αποτελεί την προσπάθεια του εφήβου o να κατακτήσει μεγαλύτερη ελευθερία την έκφραση των συναισθημάτων του o να βρει αποδοχή και κατανόηση o να αυτοπροσδιοριστεί o να δοκιμάσει τα όρια και τις δυνατότητές του..Σ

11 η Συνάντηση (6/16) Από την άλλη πλευρά: Η παρέα δεν παρέχει πάντα τις εγγυήσεις ότι θα βρούμε εκεί την κατανόηση που ψάχνουμε. o Ζήλιες και ανταγωνισμοί o Ζητήματα απόρριψης – υποτίμησης o Διαφορετικά ενδιαφέροντα o Διαφορετικοί τύποι χαρακτήρων ( (επιθετικός, παθητικός, ψύχραιμος) o Θέματα εχεμύθειας (μυστικά που διαρρέουν) o Διάφορες ευαισθησίες (συστολή, ευθιξία, διστακτικότητα) o Λεκτική – σωματική βία (ειρωνεία, βρισιές, πειράγματα, κοροϊδία) o Παρεξηγήσεις o Παιχνίδια με το απαγορευμένο και το μη κοινωνικά αποδεκτό (αλκοόλ, κάπνισμα, μικροκλοπές, επίκινδυνη οδήγηση με μηχανάκι) o Διαφορετικά όρια που θέτει η οικογένεια (ώρα επιστροφής από βραδυνή έξοδο, χαρτζιλίκι). Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (7/16) Η δική μας ομάδα «Αγωγής Υγείας», αποτελεί μία παρέα. • Ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που διευκολύνουν την ομάδα μας να επικοινωνεί και να συνεργάζεται; • Μπορείτε να ανακαλέσετε μερικές από τις αρχές του συμβολαίου μας, όπως εκείνες τέθηκαν στην αρχική πρώτη συνάντησή μας; • Λαμβάνετε υπόψη σας αυτές τις αρχές στις συναναστροφές σας με τους φίλους σας – παρέες σας;. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (8/16) Είναι εξαιρετικά σημαντικό o να μπορούμε να αποδεχόμαστε τους άλλους, όσο διαφορετικά και αν σκέφτονται ή αισθάνονται σε σχέση με μας, o να τους αντιμετωπίζουμε ως ισότιμους ακόμη και αν βρίσκονται σε διαφορετικό σημείο εξέλιξης. Τότε θα μπορέσουμε να τους γνωρίσουμε καλύτερα και ίσως διαπιστώσουμε ότι υπάρχουν πολλά κοινά που μας ενώνουν, η ίδια ανάγκη να νιώθουμε σημαντικοί, να μας προσέχουν, να μας αγαπούν, να αρέσουμε, να ονειρευόμαστε το μέλλον με εμπιστοσύνη στον εαυτό μας και τις δυνατότητές μας.. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (9/16) • Πρόταση για … παιχνίδι: Ο κάθε μαθητής γράφει σε ένα λευκό φύλλο χαρτί το όνομά του. Τα χαρτιά περνούν από όλους τους μαθητές και ο καθένας τους γράφει κάτι θετικό που διαπιστώνει για το άτομο που το όνομά του βρίσκεται στο πάνω μέρος της σελίδας. Ο κάθε μαθητής συγκεντρώνει 08 – 10 (αναλόγως με το μέγεθος της ομάδας) θετικά χαρακτηριστικά που οι άλλοι αναγνωρίζουν σε αυτόν.. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (10/16) Πάμε τώρα να κάνουμε ένα zoom στην έννοια της «καλής» και «κακής» παρέας, του «καλού» και «κακού» παιδιού από την πλευρά των ενηλίκων και των συνομηλίκων. Αλήθεια τι είναι εκείνο που πραγματικά φοβούνται οι γονείς σας; Σε μικρές ομάδες, σημειώστε σε ένα φύλλο χαρτί τι πιστεύετε ότι εννοούν οι γονείς όταν μιλούν για «κακές» παρέες. Σε ποιες περιπτώσεις οι γονείς δεν ανησυχούν για τις παρέες των παιδιών τους;. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (11/16) Νωρίτερα καταγράψαμε όλα όσα θα θέλαμε από μία παρέα. «Καλή» είναι η παρέα που μας αποδέχεται και στην οποία νιώθουμε άνετα να εκφράζουμε αυτό που σκεφτόμαστε ή αισθανόμαστε χωρίς φόβο. Τίθενται όμως τα ερωτήματα: • Πόσο εμπιστευόμαστε στους φίλους μας ή στις παρέες μας αυτά που πραγματικά σκεφτόμαστε ή νιώθουμε; • Κατά πόσο εμείς γνωρίζουμε τι θέλουν πραγματικά και πως αισθάνονται οι φίλοι μας; • Όταν διαπιστώνουμε ότι οι άλλοι δεν μας προσέχουν, δεν μας συμπαθούν, δεν μας αποδέχονται, πώς νιώθουμε και πώς αντιμετωπίζουμε την κατάσταση;. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (12/16) Σε μικρές ομάδες…. Μοιράζουμε μία με δύο ιστορίες του Φυλλαδίου 1. Διαβάστε τις ιστορίες και σκεφτείτε ποιο είναι το κρυμμένο μήνυμα (ανάγκη) πίσω από την συμπεριφορά αγοριών και κοριτσιών που εμφανίζονται σε αυτές τις ιστορίες. Κάθε ομάδα παρουσιάζει την ιστορία ή τις ιστορίες που διάβασε στους υπόλοιπους, σχολιάζοντας τους λόγους που πιστεύει ότι οδήγησαν τον πρωταγωνιστή της κάθε ιστορίας στη συγκεκριμένη συμπεριφορά.. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (13/16) Υπάρχει κάτι κοινό στις ιστορίες; Τι είναι εκείνο που πραγματικά επιθυμούν ο Γιάννης, η Κατερίνα, η Όλγα, η Μαρίνα […]; Με ποιους τρόπους προσπαθούν να κερδίσουν την αποδοχή, τη συμπάθεια, την αγάπη και το ενδιαφέρον των άλλων;. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (14/16) «Δεν έχει κανένα νόημα να αποδοθούν χαρακτηρισμοί στο Γιάννη, το Γιώργο, τη Μαρίνα κλπ ως καλά ή κακά παιδιά. Όσο λιγότερο εμπιστευόμαστε τον εαυτό μας, τόσο περισσότερο δυσκολευόμαστε να βρούμε τρόπους να επικοινωνήσουμε με τους άλλους. Εκείνο που προέχει όταν αντιμετωπίζουμε -εμείς οι ίδιοι ή οι φίλοι μας, παρόμοιες καταστάσεις, είναι να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι είναι αυτό που πραγματικά θέλουμε να πούμε μέσα από την παράλογη, ριψοκίνδυνη ή προκλητική συμπεριφορά μας».. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (15/16) «Κανένας άνθρωπος δεν έχει δικαίωμα να κρίνει την αξία ενός άλλου ανθρώπου, ούτε καν η μητέρα το παιδί της. Έχουμε το δικαίωμα να εκτιμούμε συγκεκριμένες πράξεις και όχι ένα άτομο συνολικά Ιδιαίτερα εάν αυτό το άτομο είναι ένας έφηβος που αμφιταλαντεύεται προσπαθώντας να διαμορφώσει μία ατομική ταυτότητα, που αγωνιά και αναστατώνεται όταν διαπιστώνει τα αντιφατικά κομμάτια του εαυτού του, το καλό και το κακό. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι έφηβοι που διεκδικούν επίμονα, ανυπόμονα, προκλητικά την ανεξαρτησία τους, που δείχνουν δυνατοί και αψηφούν τον κίνδυνο, κρύβουν ακριβώς την ανομολόγητη ανάγκη τους για προστασία».. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

11 η Συνάντηση (16/16) Η αξία που αποδίδει κανείς στον εαυτό του, μπορεί να επηρεάσει τους τρόπους που επιλέγει να επικοινωνήσει με τους άλλους. που επιλέγει να επικοινωνήσει με τους άλλους. Σχολιάστε την αποψινή συνάντηση…. . Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση