Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΘΕΤΙΚΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ α. Κοινωνικοί μετασχηματισμοί και οι επιδράσεις τους στην εξέλιξη της.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Το σχολείο μας: επιτεύγματα- στόχοι- προβλήματα. Δομή της εισήγησης  Περιγραφή της ισχύουσας κατάστασης  Αποτίμηση του Σχολ. Έτους  Στόχοι.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αποδόσεις αιτίων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Το παιδαγωγικό ζεύγος Ο μαθητής - Ο δάσκαλος. Το παιδί Πλήρης απασχόληση στο σχολείο, καθήκοντα, υποχρεώσεις… Το σχολείο: Καθοριστικός παράγοντας για.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
εκπαιδευτικη μεταβαση
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Εργασία των μαθητών του Β3
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παιδαγωγική σχέση.
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
ΘΕΜΑ: ΟΙ ΓΕΝΕΣΙΟΥΡΓOI ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης «Παράγοντες που επηρεάζουν την σχολική επίδοση» Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης

Σχολική επίδοση Αξιολόγηση της απόδοσης του μαθητή σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία

Χαμηλή σχολική επίδοση «τεμπελιά»; αδυναμία στα μαθήματα;

Βασικοί παράγοντες, που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση Προσωπικότητα μαθητή: χαρακτηριστικά έμφυτα, επίκτητα Οικογένεια Σχολείο

Οικογένεια Α. Κοινωνικοί παράγοντες Κοινωνικό - οικονομικό επίπεδο: (εισόδημα – αριθμός μελών) Ηλικία Λέξεις Παιδιά από χαμηλά κοινωνικά στρώματα Παιδιά από ψηλά κοινωνικά στρώματα 18 μήνες 4 91 24 μήνες 27 260 Hildegard Hetzer (1977)

Κατώτεροι υπάλληλοι, βιοτέχνες 7,79 Μέσοι υπάλληλοι 9,28 Επάγγελμα πατέρα Σχολική επίδοση Ανειδίκευτοι εργάτες 6,94 Ειδικευμένοι εργάτες 7,20 Κατώτεροι υπάλληλοι, βιοτέχνες 7,79 Μέσοι υπάλληλοι 9,28 Επιστήμονες, μεγαλέμποροι 9,50 Σαμπάνη (2003)

Οικογένεια Α. Κοινωνικοί παράγοντες Μορφωτικό επίπεδο: (εκπαιδευτικό επίπεδο, αξίες, στάσεις και ευκαιρίες ζωής π.χ. επισκέψεις σε μουσεία, θέατρα, βιβλιοθήκες, εκδρομές, γνώση γλωσσών, κ.λ.π.)

Οικογένεια Β. Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες Το συναισθηματικό κλίμα της οικογένειας η πίστη των γονέων στις αξίες της μόρφωσης και οι υψηλές προσδοκίες

Οικογένεια Β. Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες η γονική συμμετοχή στις διαδικασίες ο τρόπος που αντιμετωπίζουν οι γονείς τη σχολική επίδοση του παιδιού τα κίνητρα μάθησης

Είδη συμπεριφοράς - Τύποι γονέων Υπερπροστατευτικοί: Αγάπη – Έλεγχος Δημοκρατικοί: Αγάπη – Αυτονομία Αυταρχικοί: Εχθρότητα – Έλεγχος Φλεγματικοί: Εχθρότητα - Αυτονομία

Αυτοαντίληψη και σχολική επίδοση Όλες οι πεποιθήσεις και αξιολογήσεις πού έχει κάποιος για τον εαυτό του και καθορίζουν όχι μόνο ποιος είναι, αλλά και ποιος νομίζει ότι είναι, τι νομίζει ότι είναι, τι νομίζει ότι μπορεί να κάνει, τι νομίζει ότι μπορεί να γίνει.

Αυτοαντίληψη και σχολική επίδοση Στη διαμόρφωση της αυτοαντίληψης βασικό ρόλο διαδραματίζουν οι «σημαντικοί άλλοι» (γονείς, δάσκαλοι, φίλοι). Η χαμηλή αυτοεκτίμηση: επιδρά αρνητικά στην απόδοση του μαθητή συνδέεται άμεσα με την αναγνωστική ικανότητα.

Σχολείο Το σχολικό πρόγραμμα δεν παίρνει υπόψη ότι οι μαθητές ξεκινούν με διαφορετικά εφόδια από την οικογένεια. Ευνοεί τη μηχανική αποστήθιση αντί της κριτικής μάθησης.

Σχολείο Προσδοκίες των εκπαιδευτικών – αυτοαντίληψη μαθητών: «αυτοεκπληρούμενη προφητεία». Δημιουργία κινήτρων από τον εκπαιδευτικό με την ενθάρρυνση, επιδοκιμασία και τόνωση αυτοπεποίθησης.

Τι πρέπει να γίνει Ενθάρρυνση και ρεαλιστικές απαιτήσεις από τους γονείς. Στάσεις, αξίες, προσδοκίες, φιλοδοξίες γονέων που ευνοούν τη μάθηση. Ανάπτυξη εσωτερικών κινήτρων (κατανόηση της αξίας της γνώσης).

Τι πρέπει να γίνει Διαμόρφωση πλαισίου συνεργασίας του σχολείου με τους γονείς. Διδασκαλία στο σχολείο των «ικανοτήτων» που κάποιοι αποκτούν στο προνομιούχο περιβάλλον τους.

Τι πρέπει να γίνει Ενθάρρυνση των παιδιών, που είναι διστακτικά, από τον εκπαιδευτικό. Εξατομίκευση της διδασκαλίας, όπου είναι εφικτό.

Βιβλιογραφία Bernstein, B. (1973). Class, Codes and Control, v.2. London: Rowtledge and Kegan Paul, Ltd Παπάνη Ε., Γιαβρίμη Π., Κοινωνιολογικές διαστάσεις της σχολικής αποτυχίας, στο www.fa3.gr, προσπελάστηκε 12/2/2012 Πυργιωτάκης, Ι., (1986) ). Κοινωνικοποίηση και εκπαιδευτικές ανισότητες. Αθήνα: Γρηγόρη   Πλαδή, Χ., (2005), Το κοινωνικοοικονομικό και μορφωτικό προφίλ των γονέων σε σχέσει με την σχολική επίδοση των παιδιών τους, Αθήνα Σαμπάνη Μ. (2003), Η επίδραση του γονεϊκού παράγοντα στις σχολικές επιδόσεις των μαθητών, Αθήνα Σαρανταυγα Ε., (2009),Ο ρόλος και η επίδραση των γονέων στις επιδόσεις των εφήβων, Αθήνα Τρεμετουσιώτη – Λοίζου Ε., Παράγοντες που επηρεάζουν την επίδοση των μαθητών στη γλώσσα, στο http://sciencearchives.wordpress.com, προσπελάστηκε 12/2/2012 Φραγκουδάκη Ά., (1985), Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, Αθήνα, Παπαζήσης

Ευχαριστώ για την προσοχή σας