Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Σχέδιο εργασίας (Project) Σπυριδούλα Σκλαβενίτη Σχολική Σύμβουλος ΠΕ 4
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Κοινωνικές Δεξιότητες
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Εύη Μακρή - Μ π ότσαρη Πρόεδρος του τμήματος.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Θερινό σχολείο Εκπαιδευτική Ρομποτική και διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη.
Διδακτική Πληροφορικής
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Το σχολείο στο μέλλον… Μια παρουσίαση γεμάτη φαντασία, διάφορες μελλοντικές υποθέσεις και σκέψεις!
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Αυθεντικό πλαίσιο μάθησησ και αξιολόγησησ για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα Βουδούρη Γεωργία Α.Μ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning

Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα οφέλη της Συνεργασίας •Την Ευρωπαϊκή Διάσταση •Τη Χρήση των Νέων Τεχνολογιών •Την Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών Και όλα αυτά… με τρόπο διασκεδαστικό !

Βιωματική Μάθηση –Μαθητές και εκπαιδευτικοί δουλεύουν σε πραγματικές καταστάσεις εργασίας με πραγματικούς συνεργάτες και κοινούς στόχους (ανταποδοτική συνεργασία). –Το σχολικό βιβλίο παύει να αποτελεί τη μόνη Πηγή Μάθησης: Οι Πηγές Μάθησης εμπλουτίζονται από το καθημερινό περιβάλλον και την τριβή με μια άλλη κουλτούρα. –Οι μαθητές εργάζονται πρόθυμα για ένα καλύτερο τελικό αποτέλεσμα το οποίο να είναι άμεσα αντιληπτό από τους αλλόγλωσους εταίρους. Επιδίωξη είναι η σαφήνεια στην επικοινωνία.

Η αξία της Συνεργασίας –Οι μαθητές μαθαίνουν να επικοινωνούν με άλλους Ευρωπαίους, να κάνουν πλάνα και επιλογές, να παίρνουν αποφάσεις από κοινού, να επιχειρηματολογούν και να συμβιβάζονται. –Μεταβαίνουν έτσι από τη μηχανική αναπαραγωγή γνώσεων στη δημιουργική μάθηση. –Αυτός ο τρόπος εργασίας μιμείται την ενήλικη ζωή, προσφέροντας ουσιαστικά εφόδια στους μαθητές για την ενηλικίωση.

Η Ευρωπαϊκή Διάσταση –Αναπτύσσονται ισχυροί δεσμοί μεταξύ των Ευρωπαίων πολιτών: Θεμελιώνονται σχέσεις αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού, εξαλείφεται η ξενοφοβία και ο ρατσισμός. –Μαθητές και εκπαιδευτικοί από διαφορετικές χώρες έρχονται σε ουσιαστική επαφή. Υπάρχουν χώρες που γνωρίζουν πολύ λίγα για την ιστορία της άλλης χώρας, χώρες με κοινή και ίσως ταραγμένη μεταξύ τους ιστορία. Μέσω της συνεργασίας εκπαιδευτικοί και παιδιά μαθαίνουν για μια άλλη χώρα και κατανοούν καλύτερα και πολυπρισματικά τα ιστορικά γεγονότα. –Αναπτύσσεται κοινή Ευρωπαϊκή συνείδηση μεταξύ των εταίρων: Σε ένα συνεργατικό έργο, το θέμα της συνεργασίας πρέπει να αφορά και τα δύο σχολεία - κοινοί προβληματισμοί, κοινοί στόχοι και επιδιώξεις.

Η Χρήση των Νέων Τεχνολογιών –Έως τώρα, οι συνεργασίες μεταξύ σχολείων γίνονταν σε περιορισμένη κλίμακα με ανταλλαγή γραμμάτων ή επισκέψεων. –Οι Νέες Τεχνολογίες παρέχουν αμεσότητα στην επικοινωνία και δυνατότητα συνεργασίας των απομακρυσμένων σχολείων μεταξύ τους, σε καθημερινή βάση. –Η χρήση Νέων Τεχνολογιών προσφέρει επιπλέον κίνητρο για μάθηση στους μαθητές. –Το eTwinning παρέχει ηλεκτρονικά εργαλεία για όλα τα στάδια μιας συνεργασίας μεταξύ σχολείων. Τα εργαλεία αυτά είναι εύχρηστα, χωρίς να χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις και επικοινωνιακά ασφαλή. –Με το eTwinning όλα τα σχολεία μπορούν, καλύτερα και αποδοτικότερα!

Η Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών –Πως; Μέσω του διαμοιρασμού γνώσης και συνεργασίας με εταίρους άλλων εκπαιδευτικών συστημάτων. –Ανταλλαγή απόψεων και διδακτικών πρακτικών μεταξύ ειδικών ίδιας ειδικότητας, αλλά άλλης εκπαιδευτικής «κουλτούρας». Ανανέωση διδακτικών μεθόδων. –Γεγονός είναι ότι: η συνεργασία μεταξύ χωρών (σχολείων) με μεθοδολογικά πιο ανεπτυγμένα εκπαιδευτικά συστήματα με χώρες με λιγότερο προοδευτικά εκπαιδευτικά συστήματα, μπορεί να επιφέρει θαυμαστά αποτελέσματα στις τελευταίες. –Γεγονός είναι ότι: η συνεργασία με εταίρους παρακινεί τους εκπαιδευτικούς στη δουλειά τους.

Συνεργατικά έργα και αποδοτικότερη μάθηση Ποια η θέση του εκπαιδευτικού σε αυτή την πραγματικότητα Μάθησης που συνάδει με τη φύση των συνεργατικών έργων; Ανάληψη νέων ρόλων: Οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να λειτουργούν ως ειδικοί αλλά και ως σύμβουλοι, καθοδηγητές και συντονιστές της διαδικασίας μάθησης και μαθητές με τη σειρά τους! Ως ειδικοί, οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη γνώση και εμπειρία από τους μαθητές, αλλά σε ένα διαδραστικό συνεργατικό έργο, μπορεί να μείνουν έκπληκτοι με το αποτέλεσμα! Αυτή είναι η πραγματικότητα της δια βίου μάθησης! Οι άνθρωποι απολαμβάνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και επιδιώκουν τη μάθηση: • Όταν τους δίνονται κίνητρα και • όταν αντλούν ικανοποίηση. «Δηλαδή: Όταν έχουν οι ίδιοι τον έλεγχο, όταν τους προσέχουν, όταν ξεχωρίζουν, όταν εφευρίσκουν πράγματα στην πορεία, όταν μπορούν να αναλάβουν ευθύνες, όταν υλοποιούν τους στόχους τους και εκπλήσσουν τους εαυτούς τους με το κατόρθωμά τους.» «Όταν οι άνθρωποι έχουν κίνητρα, απολαμβάνουν τη μάθηση. Είναι πιο πιθανόν να επιτύχουν στους τομείς που αναλαμβάνουν. Δεν αποθαρρύνονται εύκολα. Δουλεύουν περισσότερο και πιο αποδοτικά. Αποδέχονται προκλήσεις.»

Πριν ξεκινήσουν ένα έργο eTwinning, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αναρωτηθούν: •Για τη σχέση του έργου με την πραγματική ζωή •Για το βαθμό ανάμειξης και ευθύνης με τον οποίο επιθυμούν να εμπλακούν οι μαθητές τους •Θα έχουν εξολοκλήρου τον ρόλο του ειδικού ή είναι πρόθυμοι να μάθουν με τα παιδιά; •Ποια θα είναι η σχέση του έργου με το υπάρχον πρόγραμμα σπουδών;

Συνοψίζοντας… Σύγχρονες μελέτες υποστηρίζουν ότι μαθαίνουμε βιωματικά. Μέσω ενός eTwinning έργου οι μαθητές επικοινωνούν με πραγματικά πρόσωπα, αντιμετωπίζουν πραγματικά γεγονότα. Ταυτίζονται με τους ρόλους που έχουν στην ομάδα, συνεργάζονται και τελικά δημιουργούν Πηγές Γνώσης, επαναχρησιμοποιήσιμες από άλλους. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι το «κλειδί» για τη μετάβαση από την παραδοσιακή διδασκαλία και τη συμβατική μάθηση σε πιο μοντέρνους τρόπους διδασκαλίας και μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν τη διαπαιδαγώγηση των επόμενων γενεών. Οφείλουν να είναι πρωτοπόροι στην αλλαγή της νοοτροπίας! Ενσωματώνοντας ένα έργο eTwinning στο πρόγραμμα σπουδών: οι μαθητές σας μαθαίνουν μαζί με άλλους μαθητές και από άλλους μαθητές. Επιπλέον “οι μαθητές γνωρίζουν τη στιγμή που επιτελούν μια εργασία τον λόγο για τον οποίο την επιτελούν”. Οι στόχοι είναι συγκεκριμένοι και η μάθηση βιωματική.

Καλή ευόδωση στις συνεργασίες σας!