Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Advertisements

 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης Ιούλιος 2012 Παύλος Μυλωνάς.
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ. Μέλη ομάδας : Οικονόμου Γιώργος Σαμαρά Νατάσα Φίτσιου Χριστίνα Χρήστου Γιάννης Χρυσοστομίδου Έλσα ΟΜΑΔΑ Α΄: ΟΙ ΚΑΤΑΧΡΕΩΜΕΝΟΙ.
Το Οικονομικό Κλίμα και οι Αγορές Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών το Νοεμβρίου 2009 Δρ. Έλλη Παγουρτζή Πρόεδρος Δ.Σ Παρατηρητήριο για την ΚτΠ 11.
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ– ΓΣΕΒΕΕ, Αριστοτέλους 46, , Αθήνα Τηλ , Fax
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
ΕΡΕΥΝΑ 2010 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Απρίλιος 2010.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Ιούνιος 2009.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕΡΟΣ 1 Οι κατευθύνσεις της αναπτυξιακής και οικονομικής πολιτικής στην Ελλάδα ΜΕΡΟΣ.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI Έργο PREMEQ «Εφαρμογή του PREMEQ στις τράπεζες» Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Μαρία Τερλιξίδου.
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Ιανουάριος 2011.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Μάιος 2011.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Οκτώβριος 2011.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Σεπτέμβριος 2009.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Μάιος 2012.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Φεβρουάριος 2010.
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης Πτυχιακή Εργασία Έρευνα για την ηθική κατανάλωση,
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Οκτώβριος 2010.
Η εισφορά του δικαίου του ανταγωνισμού στην ανάπτυξη ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΤΖΟΥΓΑΝΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Νοέμβριος 2010.
Α ΝΩΤΑΤΟ Τ ΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Ι ΔΡΥΜΑ Σ ΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: ΑΙΤΙΕΣ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Σεπτέμβριος 2011.
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
Κεφάλαιο 6 Το μοντέλο της πλήρους απασχόλησης Β μέρος
Θεωρία Κατανάλωσης 24 Μαρτίου 2015
Ξανθόπουλος Χρήστος ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου.
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
Διοίκηση επιχειρήσεων ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕΠ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Διάλεξη 7 Μακροοικονομία. Κεϋνσιανός Σταυρός Πραγματική δαπάνη (Υ): το ποσό που τα νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις και το κράτος δαπανούν σε αγαθά και υπηρεσίες,
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Εταιρική σύσκεψη Επωνυμία εταιρείας.
Λειτουργία Συστημάτων Ενέργειας
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
Εσωτερική Έναντι Εξωτερικής Υποτίμησης στην Ελληνική Οικονομία: Εμπειρική Διερεύνηση βάσει του SIOT του έτους 2010 ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΑΡΙΟΛΗΣ & ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΡΟΔΟΥΣΑΚΗΣ.
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΘΕΜΑ 2015 μη κληρωθέν α) Ποιες επιδράσεις επιφέρει στο εγχώριο εμπορικό ισοζύγιο μια υποτίμηση του εγχώριου νομίσματος σε μια μεγάλη χώρα με ανεξάρτητη.
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ευρήματα για την καταναλωτική συμπεριφορά σε συνθήκες οικονομικής κρίσης Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Έρευνα Ποσοτική έρευνα με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Ομάδα έρευνας: Σταματόπουλος Γιάννης, Στάντζας Ιορδάνης, Τασσοπούλου Αργυρούλα, Τερζούδη Μάρθα στα πλαίσια του MBA πλήρους φοίτησης Ο.Π.Α.

Οι γνώμες των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση τους

Σύγκριση της οικονομικής κατάστασης τους με ένα έτος πριν

Πρόβλεψη της οικονομικής κατάστασης τους ένα έτος μετά

Ανησυχία για την οικονομική κατάσταση τους

Το εισόδημα τους είναι σήμερα αρκετό για να διατηρήσουν τον τρόπο ζωής τους;

Ανησυχία για την ασφάλεια της εργασίας τους

Τι τους ανησυχεί περισσότερο;

Πώς αντιμετωπίζουν την ακρίβεια; (πολλαπλές επιλογές)

Αναβάλλουν μία μεγάλη αγορά;

Οι γνώμες των καταναλωτών για το οικονομικό περιβάλλον

Σε ποια κατάσταση βρίσκεται η Ελληνική οικονομία;

Ποια θα είναι η κατάσταση της Ελληνικής οικονομίας σε ένα έτος;

Υπάρχει υπερχρέωση των νοικοκυριών στην Ελλάδα;

Υπάρχει υπερχρέωση των επιχειρήσεων στην Ελλάδα;

Συμπεράσματα (Ι) Η απαισιοδοξία και η ανησυχία για την εξέλιξη της οικονομικής κατάστασης των καταναλωτών είναι πολύ διαδεδομένη. Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες δεν μπορούν να διατηρήσουν τον προηγούμενο τρόπο ζωής. Τα 3 σημαντικότερα οικονομικά προβλήματα για τους πολίτες είναι α) η ακρίβεια, β) η ανεργία, και γ) η αποπληρωμή δανείων. Η ακρίβεια οδηγεί σε α) περιορισμό της κατανάλωσης, β) υποκατάσταση ακριβότερων προϊόντων και καταστημάτων με φθηνότερα. Ενισχύεται η σημασία των οικονομικών κριτηρίων στις αγοραστικές αποφάσεις των ατόμων. Σχεδόν οι μισοί από όσους προγραμμάτιζαν σημαντικές αγορές ανέβαλλαν την πραγματοποίηση τους. Ανασφάλεια για το μέλλον και ειδικά τις προοπτικές απασχόλησης και την εξέλιξη των εισοδημάτων. Κακό οικονομικό κλίμα με «ιστορικά χαμηλά» στην καταναλωτική ψυχολογία και διάθεση.

Συμπεράσματα (ΙΙ) Οι περισσότεροι θεωρούν ότι η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και ότι θα βρεθεί σε χειρότερη κατάσταση στο προσεχές διάστημα. Αξιοσημείωτη είναι η διαδεδομένη άποψη περί υπερχρέωσης των νοικοκυριών. Περίπου το 1/5 των καταναλωτών φαίνεται να μην επηρεάζεται σημαντικά από την οικονομική κρίση. Η κρίση είναι σε εξέλιξη και οι συνέπειες της στην εγχώρια αγοραστική συμπεριφορά δεν έχουν ακόμα εκδηλωθεί πλήρως. Η έκταση τους θα εξαρτηθεί από τις εξελίξεις στην πραγματική οικονομική κατάσταση των ατόμων (απασχόληση, διαθέσιμο εισόδημα, ρευστότητα) και τον ψυχολογικό παράγοντα.

Προτάσεις εμπορικής πολιτικής (Ι) Δεν υπάρχουν απλές λύσεις για την αντιμετώπιση μίας οικονομικής κρίσης ιστορικών διαστάσεων. Η εμπορική επιχείρηση είναι αναγκασμένη να προσαρμοσθεί στις μακροοικονομικές συνθήκες που η ίδια μόνη της δεν μπορεί να επηρεάσει. Ανταγωνιστικότητα: ανταγωνιστικό γενικό επίπεδο τιμών, οικονομικές λύσεις σε κάθε κύρια προϊοντική κατηγορία. Αποτελεσματικότητα: μείωση λειτουργικού κόστους, έλεγχος και αιτιολόγηση δαπανών, σωστά logistics. Συλλογή προϊόντων: εξυγίανση, αναθεώρηση και κατάργηση κωδικών, προμηθευτές, επέκταση ιδιωτικής ετικέτας.

Προτάσεις εμπορικής πολιτικής (ΙΙ) Δίκτυο καταστημάτων: διατήρηση-ανάπτυξη κερδοφόρων σημείων πώλησης, απεμπλοκή από ζημιογόνες αγορές. Επικοινωνία & προώθηση: εμπειρική τεκμηρίωση αποτελεσμάτων, ανακατανομή προϋπολογισμού σε περισσότερο αποδοτικές ενέργειες. Διοίκηση: ηγεσία, ευθύνη, ικανότητα.

Τελικά σχόλια Το λιανικό εμπόριο λόγω εγγύτητας στην τελική ζήτηση των αγορών θα βρεθεί αναγκαστικά στην πρώτη γραμμή, αλλά έχει μεγαλύτερη ευελιξία και προσαρμοστικότητα από τους υπόλοιπους κλάδους. Το εμπόριο θα αναμορφωθεί σε επίπεδο κλαδικής διάρθρωσης και εμπορικής στρατηγικής. Η κρίση δημιουργεί όχι μόνο απειλές αλλά και παρουσιάζει σπάνιες ευκαιρίες σε όσους προσαρμόζονται στη νέα πραγματικότητα.