συζητήστε: Α) πότε ανατέλλει το πρώτο δόντι; Β) πώς λέγεται η πρώτη οδοντοστοιχία; Γ) ξέρεις ποια δόντια έχει η πρώτη οδοντοστοιχία και πόσα σε αριθμό; Δ) πότε αλλάζουν τα δόντια;
διαβάστε «Εγώ πάλι είχα τα δικά μου προβλήματα. Άλλαζα τα δόντια μου και τα καινούργια έβγαιναν όπως ήθελαν και όταν ήθελαν. Σε κάποια επίσκεψη στον οδοντίατρο με τον μπαμπά μου, μου βγάλαν μια φωτογραφία – πανοραμική την ονόμασαν - όλα τα δόντια μου. Ο οδοντίατρος μίλησε για ορθοδοντική θεραπεία …»
συζητήστε: Α) πότε ανατέλλει το πρώτο δόντι από τη μόνιμη οδοντοστοιχία; Β) πώς λέγεται το πρώτο δόντι; Γ) ξέρεις ποια δόντια έχει η μόνιμη οδοντοστοιχία και πόσα σε αριθμό; Δ) πότε χρειάζεται κάποιος ορθοδοντική θεραπεία;
Τι έμαθα για το Βούρτσισμα των δοντιών Τι έμαθα για το Βούρτσισμα των δοντιών Εργαστήριο Παιδοδοντιατρικής Οδοντιατρικού Τμήματος Πανεπιστημίου Αθηνών
Τι έμαθα από τον οδοντίατρο Καλή Στοματική Υγιεινή Χρήση φθοριούχων σε διάφορες μορφές Ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή Τοποθέτηση στα δόντια προληπτικών καλύψεων οπών και σχισμών Επισκέψεις στον οδοντίατρο μία ή δύο φορές τον χρόνο
Αναμνήσεις από το ιατρείο το περιβάλλον του οδοντιατρείου ήταν α) όμορφο β) ψυχρό γ) ζεστό δ) φιλικό ε)εχθρικό τι θα αλλάζατε αν θα μπορούσατε στον χώρο του οδοντιατρείου; 1) 2) 3) ………………………………..
Εγώ και ο οδοντίατρος Πώς θα χαρακτήριζες τον οδοντίατρο; 1) φιλικό; 2) συμπαθητικό; 3) απρόσιτο; 4) σοβαρό; 5)αυστηρό; 6)εχθρικό; 7) άλλο……………….
Το επιστέγασμα Γράψε ποια ή ποιες συμβουλή/ές από αυτές που έδωσε ο οδοντίατρος σου έκανε περισσότερη εντύπωση. Μπορείς να γράψεις από τι αποτελείται ένα προληπτικό πρόγραμμα οδοντικής υγείας;
6η συνεδρία :ο ρόλος της διατροφής στην στοματική υγεία μας
Περιέγραψε την εικόνα
Τι θα φάμε; Κρέας και ψάρια (κόκκινο και άσπρο κρέας)
Φρούτα και λαχανικά
Θα αποφύγω τα γλυκά
Θα αποκαλύψω την κρυμμένη ζάχαρη
δώσε μας την πρότασή της ομάδας σου για καθημερινό διαιτολόγιο Γράψε οδηγίες με τι πρέπει να τρως και τι δεν πρέπει ή ποιους κανόνες πρέπει να εφαρμόζεις για να έχεις καλή στοματική υγεία
7η συνεδρία Σύνταξη ερωτηματολογίου με θέμα την έρευνα επιπέδου γνώσης των παραγόντων της στοματικής υγιεινής στο άμεσο περιβάλλον των μαθητών (σχολικό και οικογενειακό)
Το ερωτηματολόγιό μας 1)πόσο συχνά βουρτσίζεις τα δόντια σου α) κάθε βράδυ β) κάθε πρωί γ) κάθε πρωί και βράδυ δ) μετά από κάθε γεύμα ε) σχεδόν ποτέ
Το ερωτηματολόγιό μας 2) πότε βουρτσίζεις τα δόντια σου α) μετά το φαγητό β) πριν το φαγητό ε) κάθε φορά που αισθάνομαι άσχημη γεύση και μυρωδιά στη στοματική μου κοιλότητα
Το ερωτηματολόγιό μας 3) γιατί βουρτσίζεις τα δόντια σου α) για να διώξω τα υπολείμματα των τροφών που με ενοχλούν β) για να καταπολεμήσω τα βακτηρία γ) για να μη μυρίζει άσχημα η στοματική κοιλότητα δ) όλα τα παραπάνω ε) τίποτε από τα παραπάνω
Το ερωτηματολόγιό μας 4) Πόσο συχνά αλλάζεις την οδοντόβουρτσά σου α) μία φορά τον χρόνο β) κάθε έξι μήνες γ) κάθε τρεις μήνες δ) όποτε χαλάσει ε) όποτε το θυμηθώ
Το ερωτηματολόγιό μας 5) τι οδοντόκρεμα χρησιμοποιείς α) ό,τι να είναι – ό,τι βρω στην αγορά β) πάντα με φθόριο γ) μόνο όποια έχει ευχάριστη γεύση δ) όποια έχει ωραίο χρώμα
Το ερωτηματολόγιό μας 6) ποιες τροφές κάνουν καλό στα δόντια α) γαλακτοκομικά β) φρούτα γ) κρέας δ) γλυκά χωρίς σοκολάτα ε) γλυκά με σοκολάτα ζ) αναψυκτικά η) άλλες……
Το ερωτηματολόγιό μας 7)ποιες τροφές κάνουν κακό στα δόντια α) γαλακτοκομικά β) φρούτα γ) ψωμί δ) κρέας ε) γλυκά ζ) αναψυκτικά η) άλλες ….
Το ερωτηματολόγιό μας 8) κάθε πότε πρέπει να πηγαίνουμε στον οδοντίατρο και από πόσο χρονών α) όποτε πονάμε β) μια φορά τον χρόνο γ) μία φορά το εξάμηνο δ) όταν κλείσουμε τον πρώτο χρόνο της ηλικίας μας ε) όταν θα γίνουμε έξι χρονών ζ) όταν πρόκειται να πάμε στην πρώτη δημοτικού
Το ερωτηματολόγιό μας 9)γιατί επισκεπτόμαστε τον οδοντίατρο α) γιατί πονάμε και πρέπει να θεραπευτούμε β) γιατί θέλουμε να προλάβουμε να μην αρρωστήσουμε γ) για να είμαστε σίγουροι ότι τα δόντια μας είναι υγιή δ) για να έχουμε όμορφα (άσπρα) δόντια και ωραίο χαμόγελο
Πορεία εργασίας 8η συνεδρία : ανάλυση απαντήσεων του ερωτηματολογίου το οποίο σύνταξαν και διένειμαν στους συμμαθητές τους και συγγενείς – φίλους τους. Στατιστική επεξεργασία – εισαγωγή των μαθητών μας στην στατιστική και την αξία της(μπορεί να γίνει και μέσα από το μάθημα των μαθηματικών)
9η συνεδρία : Α) έκθεση των παιδιών σχετικά με την πρώτη τους επίσκεψη στο οδοντιατρείο και τι τους εντυπωσίασε περισσότερο Γράψε μας μια περιγραφή Θυμήσου…. Η πρώτη σου επίσκεψη στον οδοντίατρο …. Με ποιόν πήγες; Πώς ήταν το περιβάλλον; Πως σου φάνηκε ο οδοντίατρος; Τι συναισθήματα είχες όταν πήγες και τι ένοιωσες όταν έφυγες; Β) δημιουργία αφίσας από κάθε μία ομάδα
διαβάστε «Η Τασούλα είναι στην αίθουσα αναμονής του οδοντιατρείου. Έχει έρθει για έναν απλό έλεγχο. Απέναντί της κάθεται ένα μικρό κοριτσάκι γαντζωμένο στη μαμά του. Θυμάται την πρώτη φορά που είχε έρθει σε αυτό το ιατρείο. Κρατούσε θυμάται από το χέρι τη μαμά της και χτύπησαν μαζί το κουδούνι της πόρτας. Στην είσοδο τους υποδέχτηκε η βοηθός με την πράσινη ποδιά. Ρώτησε το όνομά της και το επίθετο της και τους είπε να περιμένουν. Η μαμά κάθισε στον καναπέ και δίπλα της η Τασούλα. Φοβόταν λίγο και κοίταζε με περιέργεια το χώρο γύρω-γύρω. Οι τοίχοι ήταν και τότε βαμμένοι με διάφορα χρώματα και στην αίθουσα αναμονής υπήρχαν διάφορα παιχνίδια. Από το διπλανό δωμάτιο θυμάται ότι ακουγόταν ένας διαπεραστικός θόρυβος. Πόσο την τρόμαζε αυτός ο θόρυβος …»
συζητήστε: Α) πότε ήταν η πρώτη φορά που εσείς πήγατε στον οδοντίατρο; Β) ποιος ήταν ο λόγος; Γ) με ποιον πήγατε στον οδοντίατρο; Δ) πώς ήταν η ατμόσφαιρα – οι τοίχοι, οι θόρυβοι, άλλα άτομα στην αίθουσα αναμονής;
10η συνεδρία παιχνίδι: Βρες τι δόντι είμαι «Ας γίνουμε τα δόντια μας - διαλέγω τι δόντι θέλω να είμαι – διαλέγω το μέρος του δοντιού που θέλω να είμαι»
γράψτε στο χαρτόνι της ομάδας σας τι σημαίνει ο τομέας ως δόντι (τι εξυπηρετεί, που βρίσκεται, σε τι βοηθάει;) στο χαρτόνι της ομάδας σας τι σημαίνει ο κυνόδοντας ως δόντι (τι εξυπηρετεί, που βρίσκεται, σε τι βοηθάει;) στο χαρτόνι της ομάδας σας τι σημαίνει ο προγόμφιος ως δόντι (τι εξυπηρετεί, που βρίσκεται, σε τι βοηθάει;) στο χαρτόνι της ομάδας σας τι σημαίνει ο γομφίος ως δόντι (τι εξυπηρετεί, που βρίσκεται, σε τι βοηθάει;
Πορεία εργασίας 11η συνεδρία : δημιουργία - σύνθεση ποιήματος και ιστορίας ποιητής ή συνθέτης άσε τη φαντασία σου να δουλέψει και το ταλέντο σου να ξεπηδήσει ……. (ας θυμηθούμε τον gummy bear και ας φτιάξουμε ένα ανάλογο τραγούδι)
12η συνεδρία : παροιμίες, φράσεις και εκφράσεις Ανάλυση – συζήτηση πάνω στα μηνύματα των φράσεων και εκφράσεων