113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Διαχείριση Οργανωσιακής Γνώσης σε Ελληνικές Επιχειρήσεις &

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Advertisements

«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Σκοπός - Δράσεις του Έργου Α.Η ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση της κατάστασης των γυναικών ερευνητριών που πασχολούνται στον Δημόσιο Τομέα Β.Η αποτύπωση.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
«ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΙΤΙΩΝ ΠΟΥ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ( ) TOΥ ΠANEΠIΣTHMIOY KΡHTHΣ Συνεδριακή Διημερίδα: “Ανταγωνιστικότητα & Επιστημονικό Δυναμικό” 6-7 Οκτωβρίου 2005.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ Σύστημα ΔΙαχείρισης ΟΡΓΑΝΩσιακής ΓνώΣΗς για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Μπίμπη Σταματία1 Σαμολαδάς Ιωάννης1 Σταμέλος Ιωάννης1 Κατσιαδάκης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΚΕΠΥ Α.Ε., 72 ο χλμ. Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2004 Νικόλαος Π.
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ευάγγελος Μαρίνης Επίτιμος Διευθυντής Μικροβιολογικού.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Οι απόψεις των υπευθύνων των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη» Ιφιγένεια.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΕΡΕΥΝΑ 2010 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Παρουσίαση Έρευνας Οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις στις επιχειρήσεις – μέλη του ΒΕΘ που δραστηριοποιούνται στον χώρο της οικοδομής Ιανουάριος 2011.
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ 6 ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ Ε.Ε. Ε. Κακαράς, Καθηγητής Ε.Μ.Π. Εθνικός Εκπρόσωπος στο Πρόγραμμα Πλαίσιο Ημερίδα για το πρόγραμμα "Ενέργεια"
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ανιχνεύοντας τη γνώση στην ελληνική επιχειρηματικότητα Σταύρος Ιωαννίδης.
Ημερίδα REACH & CLP, Αθήνα Νομοθεσία REACH & CLP – το στήσιμο του οικοδομήματος Δημήτριος Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Δ.Π.Μ.Σ. «Πληροφορική και Διοίκηση»
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή Πολιτικών Μηχανικών Μ.Α.Μιμίκου Καθηγήτρια ΕΜΠ « Πολιτικές Φύλου στα Πανεπιστήμια » 21 Νοεμβρίου 2005.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
Τα Ιταλικά Επιμελητήρια στο εξωτερικό: ένα παγκόσμιο δίκτυο για τη στήριξη της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων Θεσσαλονίκη, 14 Μαΐου 2010 Ομιλία του κ.
Α2 Λυκείου Αργυράδων Ρωτήθηκαν συνολικά 162 άτομα.
Παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου (ΠΚΚ) σε ηλικιωμένους και υπέργηρους με ισχαιμικό αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο (ι-ΑΕΕ). Η θέση του σακχαρώδη διαβήτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡEIO Τ.E.I. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ:ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ(LOGISTICS) ΕΡΕΥΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΓΙΑ.
Εσπερίδα REACH & CLP, Πάτρα Δραστηριότητες της Δ/νσης Περιβάλλοντος στον τομέα των χημικών – προοπτικές για τις επιχειρήσεις και το ευρύ κοινό.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Στρατηγική και Διαχείριση Έρευνας στο ΑΠΘ
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
PRODESTS ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΚΕΠΥ Α.Ε., 72 ο χλμ. Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2004 Νικόλαος.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Για το SBC TV Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Διαχείριση Οργανωσιακής Γνώσης σε Ελληνικές Επιχειρήσεις & Φορείς Κατσιαδάκης Νικόλαος 1 Μπίμπη Σταματία 2 Λεωνίδας Χατζηθωμάς 2 Ιωάννης Σαμολαδάς 2 Ιωάννης Σταμέλος 2 Συντελεστές  1: Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.Κ.Ε.Τ.Α)  2: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμ. Πληροφορικής.

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Δομή Παρουσίασης  Ιστορικό Έρευνας (Έργο ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ)  Περιγραφή Έρευνας  Περιγραφή Δείγματος  Ανάλυση Δεδομένων  Συμπεράσματα  Προτάσεις

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ιστορικό Έρευνας  Χρηματοδότηση Έργου (2003) ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ από Γ.Γ.Ε.Τ (ΕΠΑΝ, 4.5.1) 7 Εταίροι έργου:  ΕΚΕΤΑ (ανάδοχος)  Επιστημονικός Υπεύθυνος: Καθ. Ι. Βασάλος  Α.Π.Θ (έρευνα στα Πληρ. Συστήματα Δ.Γ)  Π.Μ (έρευνα στην σχέση Η.R και Κ.Μ)  4 φορείς πιλότοι: Τεχνολογικό Πάρκο Θεσσαλονίκης, ΑΤΛΑΝΤΙΣ Συμβουλευτική, O.T.S A.E, CARDISOFT A.E.

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Περιγραφή Έρευνας Μεθοδολογία:  Αναζήτηση βασικών στοιχείων της Δ.Γ από την βιβλιογραφία.  Έγινε ολιστική θεώρηση της Δ.Γ.  Χρησιμοποιήθηκαν κλασικά συγγράματα και ερευνητικές εργασίες (ενδεικτική αναφορά):  [1] Ikujiro Nonaka & Hirotaka Takeuchi, (1995), “The Knowledge Creating Company”, Oxford University Press.  [2] Thomas H. Davenport & Laurence Prusak, (1998), “Working Knowledge-How Organisations manage what they know”, Harvard Business School Press.  [8] S. Shariq (1997), “Knowledge Management: An Emerging Discipline”, The Journal of Knowledge Management, Vol. 1, No 1, September 1997, pp

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Περιγραφή Έρευνας Στόχοι:  Η καταγραφή των γενικών απόψεων (στάσεων) των εργαζομένων στα βασικά θέματα της Δ.Γ αλλά και των απόψεων τους για την σχέση του φορέα τους με τη Δ.Γ. (13+9=22 ερωτήσεις)  Η καταγραφή στοιχείων ικανότητας χρήσης αυτών των συστημάτων μελλοντικά (υπάρχουσα υποδομή, πρακτικές). (3 ερωτήσεις)  Η ανάλυση των δεδομένων και η εξαγωγή συμπερασμάτων πρακτικής σημασίας για την συνέχεια του έργου (ανάπτυξη συστήματος)

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Περιγραφή Ερωτηματολογίου (1) Χαρακτηριστικά  Έγινε εκτενής εισαγωγή στην Δ.Γ  Επεξηγήθηκαν όροι όπως ρητή-άρρητη γνώση  Επιλέχθηκαν κλειστές και επεξηγηματικές ερωτήσεις 25 ερωτήσεις με κλίμακα Likert 5 Σε τι βαθμό θεωρείτε, πιστεύετε, ισχύει στην επιχείρησή σας, κλπ. 1: Καθόλου 2: Σε μικρό βαθμό 3: Σε μέτριο βαθμό 4: Σε μεγάλο βαθμό 5: Σε πολύ μεγάλο βαθμό

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Περιγραφή Δείγματος Σύνολο ερωτηθέντων: 187 στελέχη και εργαζόμενοι από όλη την Ελλάδα. Μεταβλητές κατηγοριοποίησης:  Τομέας: Πρωτογενής: 38, Δευτερογενής: 42,Τριτογενής: 107  Τύπος: Δημόσιο 58, Ιδιωτικός τομέας:129  Φύλο:Γυναίκες:75, Άνδρες: 112  Αριθμός προσωπικού φορέα: 5 κλάσεις:1-7,8-16,17-40,41-150,151+  5 Κατηγορίες εργαζομένων: Ανώτατη διοίκηση:60, διοικητικά στελέχη:50, στελέχη:62, υπάλληλοι:10

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Προφίλ Δείγματος (1)

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Προφίλ Δείγματος (2)

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ανάλυση Δεδομένων Χαρακτηριστικά μεταβλητών:  Οι ερωτήσεις κλίμακας Likert μετρούν στάσεις (συμφωνία σε διαβάθμιση 1-5)  Εισάγονται μεταβλητές τύπου ordinal (διάταξης)  Για την εξαγωγή συμπερασμάτων, επιλέχθηκε η εφαρμογή μη παραμετρικών ελέγχων (Non Parametric tests) του SPSS v.13.  Mann Whitney-U για συγκρίσεις 2 ανεξάρτητων δειγμάτων  Kruskal Wallis-H για συγκρίσεις περισσοτέρων ανεξάρτητων δειγμάτων

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Aνάλυση δεδομένων γενικών στάσεων E.1: Βαθμός ενημέρωσης για τον όρο Δ.Γ: Μ.Ο: 3,17  Οι άνδρες εμφανίζονται να έχουν μεγαλύτερη ενημερότητα του όρου Δ.Γ Μ.Ο Γυναικών:2,96 Μ.Ο Ανδρών:3,29 Kruskal Wallis Non Parametric test P value=0.07 (Chi square 3,28)

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ανάλυση δεδομένων γενικών στάσεων E.4 Διάκριση ρητής-άρρητης γνώσης στην δημιουργία οικονομικής αξίας  Πριν την ερώτηση δόθηκαν ορισμοί των δύο τύπων γνώσεων  Δεν αποτυπώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα σε ανεξάρτητα δείγματα  ΜΟ ρητής γνώσης: 4,34  ΜΟ άρρητης γνώσης: 4,31  Θετική αποδοχή από όλους

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ανάλυση δεδομένων γενικών στάσεων E.5: Διάκριση κύριων στόχων ενός συστήματος Δ.Γ Κατάταξη στόχων στο σύνολο του δείγματος 1) Αξιοποίηση ρητής γνώσης 2) Συνεργασία ειδικών & ανταλλαγή απόψεων 3) Αξιοποίηση άρρητης γνώσης 4) Βελτίωση αποθήκευσης ανάκτησης πληροφ. 5) Βελτίωση ανταλλαγής πληροφοριών  Αποτυπώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς την αποδοχή του στόχου: συνεργασία ειδικών και ανταλλαγή απόψεων, ανάμεσα σε εργαζόμενους του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα Mann Whitney U Non Parametric test P value=0.031 (Mann Whitney: 2961)  ΜΟ Δημοσίου: 4,39  ΜΟ Ιδιωτικού: 4,08

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ανάλυση δεδομένων γενικών στάσεων E.24: Παράγοντες επιτυχίας για την Δ.Γ Κατάταξη πιθανών παραγόντων (σύνολο δείγματος) 1.Ενεργή υποστήριξη από την διοίκηση: Μ.Ο: 4,51 2.Καλλιέργεια της απαραίτητης κουλτούρας εμπιστοσύνης: Μ.Ο: 4,32 3.Ευθυγράμμιση με στρατηγικούς στόχους: ΜΟ: 4,01 4.Χρήση κατάλληλης τεχνολογίας: Μ.Ο: 4,01  Δεν αποτυπώθηκαν σημαντικές διαφορές στις απαντήσεις ανάμεσα σε διάφορα ανεξάρτητα δείγματα

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ανάλυση δεδομένων στάσεων για σχέση φορέα με την Δ.Γ E.7: Βαθμός συνεισφοράς προσωπικού σε υποθετικό πληροφοριακό σύστημα Δ.Γ. ΜΟ: 3,49 (σύνολο δείγματος)  Αποτυπώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς την συνεισφορά που πιστεύεται πως θα είχε το προσωπικό ανάμεσα σε εργαζόμενους του πρωτογενούς-δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα. Kruskal-Wallis Non Parametric test P value=0.007 (Chi Square : 9,84 )  ΜΟ Πρωτογενούς: 3,06  ΜΟ Δευτερεγενούς: 3,59  ΜΟ Τριτογενούς: 3,57

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ανάλυση δεδομένων στάσεων για σχέση φορέα με την Δ.Γ E.7: Βαθμός συνεισφοράς προσωπικού σε υποθετικό πληροφοριακό σύστημα Δ.Γ  Επίσης, αποτυπώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς την συνεισφορά που πιστεύεται πως θα είχε το προσωπικό ανάλογα με το μέγεθος προσωπικού κάθε φορέα  Kruskal-Wallis Non Parametric test P value=0.04 (Chi Square : 10,03)  ΜΟ προσωπικό 1-7: 3,49  ΜΟ προσωπικό 8-16: 3,72  ΜΟ προσωπικό: 17-40: 3,56  ΜΟ προσωπικό: : 3,57  ΜΟ προσωπικό: 150+: 3,11

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ανάλυση δεδομένων στάσεων για σχέση φορέα με την Δ.Γ E.8: Πιθανά προβλήματα στη διαμοίραση ρητής γνώσης σε υποθετικό πληροφοριακό σύστημα Συνολική κατάταξη προβλημάτων (σύνολο δείγματος) 1.ΜΟ Έλλειψη χρόνου: 3,88 2.ΜΟ Δυσκολία ταξινόμησης οργάνωσης: 3,53 3.ΜΟ Απροθυμία εργαζομένου: 3,26 4.ΜΟ Δυσκολία κατανόησης εγχειρήματος: 3,25

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ανάλυση δεδομένων στάσεων για σχέση φορέα με την Δ.Γ E.8: Πιθανά προβλήματα στη διαμοίραση ρητής γνώσης σε υποθετικό πληροφοριακό σύστημα  Επίσης, αποτυπώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στην σημασία του προβλήματος της δυσκολίας στην κατανόηση του εγχειρήματος (p value=0.007, Chi square: 14,12) αλλά και του προβλήματος της απροθυμίας εργαζομένων (p value=0,053, Chi square: 9,35) ανάλογα με το μέγεθος προσωπικού των φορέων.  Συγκεκριμένα εργαζόμενοι από μεγάλες επιχειρήσεις (150+) (ΜΟ: 3,67 & 3,75) θεωρούσαν σημαντικότερα αυτά τα 2 προβλήματα από ότι οι εργαζόμενοι μικρότερων επιχειρήσεων (ΜΟ: 2,86 & 3,05)  Kruskal-Wallis Non Parametric test

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ανάλυση δεδομένων στάσεων για σχέση φορέα με την Δ.Γ E.8: Πιθανά προβλήματα στη διαμοίραση ρητής γνώσης σε υποθετικό πληροφοριακό σύστημα  Επίσης, αποτυπώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στη σημασία του προβλήματος: απροθυμία εργαζομένου (p value=0.015, Chi square: 10,48) ανάλογα με την κατηγορία του εργαζομένου που απάντησε.  Συγκεκριμένα εργαζόμενοι της κατηγορίας στελέχη (ΜΟ: 3,68) θεώρησαν σημαντικότερο αυτό το πρόβλημα από ότι οι εργαζόμενοι των κατηγοριών ανώτατη διοίκηση, διοικητικά στελέχη και υπάλληλοι (ΜΟ: 3,15-2,7)  Kruskal-Wallis Non Parametric test

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ανάλυση δεδομένων στάσεων για σχέση φορέα με την Δ.Γ E.12: Οικονομικά ή μη οικονομικά κίνητρα για την Δ.Γ Σύνολο δείγματος  ΜΟ οικονομικά κίνητρα:3,6  ΜΟ μη οικονομικά κίνητρα:3,39  Αποτυπώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές της σημαντικότητας των οικονομικών κινήτρων (P value=0.07, Chi Square :7) ανάλογα με την κατηγορία του εργαζομένου που απάντησε.  Τα στελέχη (ΜΟ: 3.9) θεωρούν τα οικονομικά κίνητρα κατάλληλα για την Δ.Γ σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι η ανώτατη διοίκηση (ΜΟ: 3.33) τα διοικητικά στελέχη (ΜΟ:3,6) και οι υπάλληλοι (ΜΟ:3,4) Kruskal-Wallis Non Parametric test

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ικανότητα εφαρμογής Δ.Γ E.21: Υπάρχουσα τεχνολογική υποδομή  Αποτυπώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στον βαθμό πρόσβασης όλων των εργαζομένων στο internet (P value=0.000, Chi Square : 17,46) και τoυ βαθμού διατήρησης portal (οριακά) (P value=0.0634, Chi Square: 5,5) ανάλογα με τον τομέα δραστηριοποίησης του φορέα.  Συγκεκριμένα, φορείς του τριτογενούς τομέα παρέχουν σε μεγαλύτερο βαθμό πρόσβαση στο internet σε όλους όπως και διατηρούν portals.  Επίσης, οριακή είναι η διαφορά (P value=0.056, Chi Square : 9,2) του βαθμού χρήσης κλειστού δικτύου από τις μικρές επιχειρήσεις σε σχέση με τις μεγάλες. Οι πρώτες χρησιμοποιούν κλειστό δίκτυο περισσότερο από ότι οι δεύτερες. Kruskal-Wallis Non Parametric test

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Ικανότητα εφαρμογής Δ.Γ E.24: Τι είδους πληροφορίες καταγράφονται από τους φορείς για το προσωπικό τους.  Αποτυπώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στον βαθμό καταγραφής στοιχείων όπως ικανότητες & εξειδίκευση, μόρφωση, και επαγγελματική εμπειρία (P value=0.031, P value=0.013, P value= Chi Square : 7, Chi Square : 8,7, Chi Square : 7,2) ανάλογα με τον τομέα δραστηριοποίησης του φορέα.  Συγκεκριμένα, φορείς του τριτογενούς τομέα τηρούν σε μεγαλύτερο βαθμό αυτά τα στοιχεία. Kruskal-Wallis Non Parametric test

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Συμπεράσματα Γενικές στάσεις:  Στις μεσαίες επιχειρήσεις πιστεύεται πως η άρρητη γνώση μεταδίδεται ευκολότερα από ότι στις μικρές ή μεγάλες.  Εργαζόμενοι του δημοσίου τομέα θεωρούν σε μεγαλύτερο βαθμό πως η Δ.Γ θα επιφέρει ανατρεπτικές αλλαγές στους φορείς τους από ότι αυτοί του ιδιωτικού τομέα,  Οι εργαζόμενοι μεγάλων επιχειρήσεων θεωρούν σε μεγαλύτερο βαθμό πως αυτές οι αλλαγές θα είναι θετικές από ότι αυτοί των μικρών.  Οι εργαζόμενοι μικρών επιχειρήσεων (αριθμός προσωπικού: 1-7) θεωρούν πως η γνώση από ατομική πρωτοβουλία χρησιμοποιείται περισσότερο στην εργασία από ότι οι εργαζόμενοι μεγάλων επιχειρήσεων.

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Συμπεράσματα Γενικές στάσεις: Παράγοντες επιτυχίας Δ.Γ  Εργαζόμενοι του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα θεωρούν πιο σημαντικό παράγοντα επιτυχίας της Δ.Γ τη συνεισφορά όλου του προσωπικού από ότι οι εργαζόμενοι του τριτογενούς τομέα.  Ο παράγοντας ύπαρξη εξωτερικών συμβούλων θεωρήθηκε σημαντικότερος από εργαζόμενους μεγάλων επιχειρήσεων (αριθμός προσωπικού: 150+) Αιτίες στο πρόβλημα εντοπισμού εργαζόμενου με συγκεκριμένη γνώση:  Οι εργαζόμενοι στο δημόσιο τομέα όπως και οι εργαζόμενοι της ανώτατης διοίκησης θεωρούν σε μεγαλύτερο βαθμό υπαίτια την απροθυμία του εργαζομένου από ότι οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα και οι άλλες κατηγορίες εργαζομένων αντίστοιχα.

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Συμπεράσματα Γενικές στάσεις: Αιτίες στο πρόβλημα εντοπισμού εργαζόμενου με συγκεκριμένη γνώση:  Στις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις θεωρείται σε μεγαλύτερο βαθμό υπαίτια η μη ύπαρξη συστήματος καταγραφής τεχνογνωσίας και ικανοτήτων. Η Δ.Γ στο μέλλον θα αποτελέσει το νέο πεδίο ανταγωνισμού;  Μεγάλη αποδοχή (Μ.Ο: 3,96)

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Συμπεράσματα Στάσεις για την Δ.Γ και τον συγκεκριμένο φορέα Καταχώρηση ρητής γνώσης  Η συνεισφορά του προσωπικού στην καταχώρηση ρητής γνώσης πιστεύεται πως θα ήταν μεγαλύτερη στον τριτογενή τομέα και στις μικρές επιχειρήσεις από ότι στον πρωτογενή, δευτερογενή και στις μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις αντίστοιχα.  Επίσης, τα στελέχη σε σχέση με την ανώτερη διοίκηση, τα διοικητικά στελέχη και τους υπαλλήλους, θεωρούν σημαντικότερο το πρόβλημα της απροθυμίας των εργαζομένων.

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Συμπεράσματα Στάσεις για την Δ.Γ και τον συγκεκριμένο φορέα Διαμοίραση άρρητης γνώσης Συνολική κατάταξη προβλημάτων (σύνολο δείγματος) 1.Απροθυμία εργαζομένου 2.Απουσία πνεύματος καινοτομίας 3.Έλλειψη χρόνου για συναντήσεις 4.Γραφειοκρατικού τύπου οργάνωση 5.Δυσκολία κατανόησης εγχειρήματος  Οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα θεωρούν σημαντικότερο το πρόβλημα της έλλειψης χρόνου για συναντήσεις από ότι οι εργαζόμενοι του δημοσίου ενώ οι δεύτεροι θεωρούν σημαντικότερη την απροθυμία. Από όλες τις διοικητικές βαθμίδες, τα διοικητικά στελέχη θεωρούν την έλλειψη χρόνου σημαντικότερο πρόβλημα από τους άλλους.

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Συμπεράσματα Στάσεις για την Δ.Γ και τον συγκεκριμένο φορέα Κίνητρα για την Δ.Γ  Από όλες τις διοικητικές βαθμίδες, τα στελέχη είναι αυτά που θεωρούν με διαφορά πως τα κατάλληλα κίνητρα για την Δ.Γ πρέπει να είναι οικονομικά. Ροή πληροφορίας  Στις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις η ροή της πληροφορίας θεωρείται πως δεν ακολουθεί την κατάλληλη διαδρομή.  Στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις θεωρείται πως η σε καθημερινή βάση αναζήτηση και ανεύρεση πληροφορίας από κάθε εργαζόμενο και η συνεννόηση και εύρεση ατόμων για ανταλλαγή απόψεων είναι πιο αποτελεσματική σε σχέση με τις μεγάλες επιχειρήσεις.

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Συμπεράσματα Στάσεις για την Δ.Γ και τον συγκεκριμένο φορέα Ιεράρχηση λόγων για την εφαρμογή Δ.Γ (σύνολο δείγματος) 1.Ανάγκη καταγραφής & εντοπισμού άρρητης & ατεκμηρίωτης γνώσης: Μ.Ο: 2,65 2.Ξαφνική αποχώρηση εργαζομένων: Μ.Ο: 2,71 3.Μεγάλος όγκος αρχείων: ΜΟ: 3,1 4.Ανάγκη δημιουργίας νέων προϊόντων: Μ.Ο: 3,3 5.Εφαρμογή Δ.Γ από ανταγωνιστές: Μ.Ο: 4,76 6.Μείωση μεριδίου αγοράς: Μ.Ο: 4,84  Στις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις ο λόγος Νο 1 θεωρείται πιο σημαντικός ιεραρχικά από ότι στις άλλες.

113/5/2005 Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης & Διακυβέρνησης Εθνικό Συνέδριο ΕΕΣΜ, Τρίπολη, 2005 Προτάσεις Προς τις διοικήσεις:  Πρέπει να προσανατολισθούν αργά ή γρήγορα σε μια στρατηγική Δ.Γ.  Ειδικότερα έντονα ανταγωνιστικοί κλάδοι (έντασης γνώσης)  Απαιτείται η βοήθεια ειδικών συμβούλων. Προς συμβούλους:  Η Δ.Γ σε έναν φορέα απαιτεί προσεκτική μεθοδολογική επέμβαση, καταγραφή πολλών στοιχείων και έλεγχο όλων των παραμέτρων.  Υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες και ενδιαφέρον από όλους για την Δ.Γ ενώ φαίνεται πως προς το παρόν απουσιάζουν δοκιμασμένα εργαλεία, διοικητικές μέθοδοι. Δημιουργούνται διάφορες τάσεις πολιτικής φύσης στο προσωπικό με την Δ.Γ. Προς ερευνητές:  Για την Δ.Γ απαιτείται διεπιστημονική συνεργασία καθώς εμφανίζονται πολλοί και διάφοροι παράγοντες με σημαντική επιρροή και πιθανόν αλληλεπίδραση.