ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Οι συντελεστές 3ο ΓΕΛ Ηλιούπολης Ερευνητική Εργασία Οι συντελεστές 3ο ΓΕΛ Ηλιούπολης Ερευνητική Εργασία Α΄ Τετράμηνο 2012-13
Οι βασικοί συντελεστές για τη δημιουργία μιας ταινίας είναι : Το κινηματογραφικό συνεργείο. Ο σεναριογράφος. Ο σκηνογράφος. Οι ηθοποιοί.
Το κινηματογραφικό συνεργείο Απαρτίζεται κατά κύριο λόγο από: Α) Τον σκηνοθέτη. Β) Τον ηχολήπτη. Γ) Τον εικονολήπτη. Δ) Τον διευθυντή φωτογραφίας. Ε) Τον μοντέρ. ΣΤ) Τον μπούμαν. Ζ) Τον σκρίπτ. Η) Την μακιγιέρ. Θ) Την κομμώτρια. Ι) Την ενδυματολόγο.
Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ
Σκηνοθέτης ονομάζεται το πρόσωπο που κατευθύνει την παραγωγή ενός οπτικοακουστικού έργου, συνηθέστερα μιας κινηματογραφικής ταινίας, ενός τηλεοπτικού προγράμματος ή μιας θεατρικής παράστασης. Ένας σκηνοθέτης οραματίζεται την πραγμάτωση ενός σεναρίου, ελέγχει τις καλλιτεχνικές πτυχές του έργου και κατευθύνει το τεχνικό συνεργείο και τους ηθοποιούς προς την κατεύθυνση που ο ίδιος φαντάστηκε.
ΜΕΓΑΛΟΙ ΞΕΝΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ ΜΕΓΑΛΟΙ ΞΕΝΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ Τσάρλι Τσάπλιν Ίνγκμαρ Μέργκμαν Μικελάντζελο Αντονιόνι Φεντερίκο Φελίνι Λουίς Μπονιουέλ Άλφρεντ Χίτσκοκ Τώρτζ Λούκας Μπράιαν ντε Πάλμα Ακίρα Κουροσάβα Φράνσις Φορντ Κόπολα Μάρτιν Σκορτσέζε Στίβεν Σπίλμπεργκ Κουεντίν Ταραντίνο
ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ Γρηγόρης Γρηγορίου Γιώργος Λαζαρίδης Ορέστης Λάσκος ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ Γρηγόρης Γρηγορίου Γιώργος Λαζαρίδης Ορέστης Λάσκος Γιώργος Τζαβέλας Αλέξης Δαμιανός Θεόδωρος Αγγελόπουλος Ντίνος Κατσουρίδης Βασίλης Γεωργιάδης Μιχάλης Κακογιάννης Γιάννης Δαλιανίδης Ντίνος Δημόπουλος Νίκος Κούνδουρος Παντελής Βούλγαρης
Ο ΗΧΟΛΗΠΤΗΣ O ηχολήπτης ή μηχανικός/τεχνικός ήχου (audio, sound ή recording engineer) είναι εξειδικευμένος στη χρήση εξοπλισμού εγγραφής, μίξης και αναπαραγωγής ήχου. Το πεδίο εφαρμογής καλύπτει πολλούς καλλιτεχνικούς και επαγγελματικούς τομείς, όπως της ηλεκτρονικής, της ακουστικής, της ψυχοακουστικής και της μουσικής.
Ο ΕΙΚΟΝΟΛΗΠΤΗΣ Ο εικονολήπτης είναι ο τεχνικός που έχει ως καθήκοντα του τις ακόλουθες δραστηριότητες: 1)Το χειρισμό της κάμερας σύμφωνα με τις οδηγίες του σκηνοθέτη ή του διευθυντή φωτογραφίας σχετικά με το είδος του μεγέθους του πλάνου, τη γωνία λήψης, του διαφράγματος του φακού, της ταχύτητας και των λοιπών τεχνικών παραμέτρων που είναι απαραίτητες για την καταγραφή οπτικού υλικού. 2Το φωτισμό του χώρου που καταγράφεται από κάμερα ,όταν δεν υπάρχει ειδικός τεχνικός να επιμεληθεί τα σχετικά. 3) Την εκτέλεση των εντολών του σκηνοθέτη σχετικά με το χειρισμό της κάμερας.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ Η ομάδα φωτογραφίας με επικεφαλής τον διευθυντή φωτογραφίας, ο οποίος είναι ειδικός στις φωτογραφικές διαδικασίες, στο φωτισμό και στο χειρισμό της κάμερας συσκέπτεται μαζί με τον σκηνοθέτη πάνω στο πώς θα φωτιστεί και θα κινηματογραφηθεί η κάθε σκηνή.
Ο ΜΟΝΤΕΡ Ο μοντέρ, σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη επιμελείται το μοντάζ, που είναι η τέχνη της επιλογής και σύνδεσης των εικόνων και των πλάνων στο στάδιο της επεξεργασίας της ταινίας.
Ο ΜΠΟΥΜΑΝ Χειρίζεται ένα μακρύ κοντάρι που φέρει στην άκρη του ένα ευαίσθητο κατευθυντικό μικρόφωνο και χρησιμοποιείται στην κινηματογραφική και τηλεοπτική παραγωγή για να συλλαμβάνει τις ομιλίες των ηθοποιών
Ο ΣΚΡΙΠΤ Το Σκριπτ είναι μια τεχνική κινηματογραφική ειδικότητα. Στα Ελληνικά μεταφράζεται ως Γραμματέας Γυρίσματος και είναι υπεύθυνος για την κινηματογραφική συνέπεια μεταξύ χώρου, χρόνου, αντικειμένων, θέσεων και κινήσεων προσώπων, αντικειμένων και μηχανής λήψης, ανάμεσα στα πλάνα των σκηνών του σεναρίου. Στο γύρισμα, το Σκρίπτ είναι κοντά στον σκηνοθέτη και συνεννοείται μαζί του σχετικά με το τι έχει συμβεί στην εξέλιξη της ιστορία του σεναρίου, τι προηγήθηκε και τι έπεται σε σχέση με την σκηνή που γυρίζεται.
Ο ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ Σεναριογράφος λέγεται αυτός που γράφει το σενάριο ενός κινηματογραφικού έργου. Ο σεναριογράφος όχι μόνο γράφει την υπόθεση άλλα είναι αυτός που επινοεί και τους πρωταγωνιστές του έργου.
Ο ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΣ Σκηνογραφία είναι ένας όρος που αποτελείται από δύο ελληνικές λέξεις, “σκηνή” και “γραφή”. Είναι η τεχνική και η τέχνη του να δημιουργείς και να πραγματοποιείς μια σκηνή, το περιβάλλον μέσα στο οποίο εκτυλίσσονται τα αναπαριστώμενα γεγονότα. Κατ’ επέκταση και το ίδιο το περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργούν οι δημιουργοί.
ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Κάποιοι που μας αρέσουν!
ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ( 1920 – 1994 )
ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗΣ ( 1898 – 1960 )
ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ( 1934 – 1996 )
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ( 1913 – 1985 )
ΝΙΚΟΣ ΡΙΖΟΣ ( 1924 – 1999 )
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις πληροφορίες που έχουμε συλλέξει και τις γνώσεις που έχουμε αποκτήσει, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι το γύρισμα μίας κινηματογραφικής ταινίας δεν είναι καθόλου εύκολο. Πρέπει να υπάρχει απόλυτος επαγγελματισμός και συγχρονισμός μεταξύ των συντελεστών μιας ταινίας καθώς και αμοιβαίος σεβασμός προς τους συναδέλφους. Υπάρχει αλληλεξάρτηση μεταξύ των συντελεστών. Όλοι αποτελούν μια αλυσίδα, ένα μηχανισμό που δουλεύει για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Την εργασία επιμελήθηκαν οι μαθητές της Α΄ Λυκείου: Μανώλης Δασκαλέλης Παναγιώτα Ηλιοπούλου Μαρία Καλούδη Αθανασία Πάντου Δήμητρα Πάντου