Φλώρινα – Ιούνιος, 2011 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ (ΣΗΜΕΙΩΤΙΚΕΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Joomla.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal)
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
Τα ιστολόγια (blogs) στην εκπαίδευση. •Τα δικτυακά ημερολόγια ή ιστολόγια (blogs), εμφανίστηκαν στις αρχές του Σήμερα αποτελούν φαινόμενο με παγκόσμιες.
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
Case Study: Philly Dentistry Αποστολέρη Η., Ιωαννίδης Α., Ναζίρη Μ., Πεχλιβάνη Ε. S.E.M. & S.E.O.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
 Τι είναι blog; Τι είναι blog; Παρουσίαση της έννοιας του blogs  Απο που προήλθαν; Απο που προήλθαν;  Πως μπορώ να δημιουργήσω ένα Blog; Πως μπορώ να.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΗΥ-566 Διαχείρηση Γνώσης στο Διαδίκτυο1 SWRC Ontology Κτιστάκης Γιώργος Μπούτσικα Κατερίνα Παπαδάκης Μύρων.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
1 ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ Μάθημα 1 ο : Μέσα και πολυμέσα Εισηγήτρια:Αναστασία Κατρανίδου.
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ WEB SITE (CONTENT MANAGEMENT TOOL)
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Πτυχιακή εργασία με θέμα: «Ταξινόμηση αρχείου του νοσοκομείου του Κιλκίς II» Επιμέλεια: Γιάζμπου Ελένη Ιωάννου Αναστασία Καμπέρη Ελένη.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Διαδικτυακή εφαρμογή ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων κυβερνητικών διαβουλεύσεωνgov.insight Η. Ζαβιτσάνος, Γ. Γιαννακόπουλος, Γ. Παλιούρας Ινστιτούτο.
Blog (weB LOG) δικτυακό ημερολόγιο, ηλεκτρονικό ημερολόγιο. Μία τοποθεσία του Ιστού (ή μέρος αυτής) όπου οι χρήστες μπορούν να δημοσιεύουν μία χρονολογημένη.
Δημιουργία Παρουσίασης
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Σερρών Κατασκευή Ιστοσελίδας  Απόλυτα πεπεισμένοι πως η κοινωνία της γνώσης προσκαλεί αλλά και προκαλεί τα Στελέχη της Εκπαίδευσης.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ iBYZANTINE: Χρήση Προηγμένων Εφαρμογών.
Παρουσίαση της Ηλεκτρονικής Έκδοσης των Περιοδικών «Ιστορία» και «Αρχαιολογία»
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
WEBLOGS «push-button publishing» Ηλεκτρονική δημοσίευση....με το πάτημα ενός κουμπιού Ζαρβαλά Χαρίκλεια Ιούνιος 2005.
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ομάδα 5 η  Έξαρχος Απόστολος  Μπουτνάρου Γιάννης  Λιάκος Παναγιώτης  Χαριζάνης Ορφέας.
Ερευνητική Εργασία Β Λυκείου
Τα blogs στην ζωή μας. Υπάρχουν πολλών ειδών ιστολόγια. Η πλειοψηφία τους είναι προσωπικά, όπου εκφράζονται καθαρά προσωπικές απόψεις και συνήθως ο συγγραφέας.
Ερευνητική Εργασία Α Λυκείου
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
Blogging στην εκπαίδευση. Μια μικρή έρευνα Πόσοι από εσάς έχετε ξανακούσει τους όρους blog/blogging/ιστολόγιο? … διαβάζετε τακτικά κάποιο blog? … «κρατάτε»
Εφαρμογές Πολυμέσων: Εισαγωγή στην HTML (1)
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός Μιχαηλίδη Αφροδίτη.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 10: Ιστολόγια. Η υπηρεσία Blogger
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
3.1. Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Η ενημέρωση στην blogόσφαιρα
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
Συνεδρία 5 Μέρος 2ο Ιστολόγια (Blogs)
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Τρόπος προσαρμογής του Microsoft SharePoint Τοποθεσία Web με σύνδεση
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φλώρινα – Ιούνιος, 2011 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ (ΣΗΜΕΙΩΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ & ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ) Επιμέλεια: Αντώνιος Τραούδας Μεταπτυχιακός Φοιτητής Π.Δ.Μ. Επόπτρια: Ιφιγένεια Βαμβακίδου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Π.Δ.Μ. Β' βαθμολογητής: Νίκος Φαχαντίδης Αναπληρωτής Καθηγητής Π.Δ.Μ. Γ' βαθμολογητής: Αργύρης Κυρίδης Καθηγητής Π.Δ.Μ.

Τα ιστολόγια αποτελούν ένα πολύ σημαντικό «εργαλείο» για επαγγελματίες, αλλά και ιδιώτες οι οποίοι επιθυμούν να προωθήσουν προϊόντα, υπηρεσίες, σκέψεις, ιδέες, ειδήσεις. Είναι ένας από τους σημαντικότερους διαύλους επικοινωνίας που τους φέρνει σε επαφή με ένα πολύ σημαντικό αριθμητικά κοινό, αυτό του διαδικτύου. Η δημιουργία ενός ιστολογίου δεν είναι μια απλή διαδικασία αλλά ένα πολύπλοκο μείγμα διάφορων «σημείων». Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια ανάλυσης είκοσι πολύ γνωστών ιστολογίων μέσω της μεθόδου της σημειωτικής. Πρόκειται για τα είκοσι πρώτα σε επισκεψιμότητα ιστολόγια, σύμφωνα με τη λίστα που εμφανίζεται στο «Technorati».

Η αφιερωμένη στο blogging ακαδημαϊκή έρευνα αναφέρεται κυρίως στα αγγλόφωνα blogs ενώ λόγω της ιδιαίτερα νεαρής ηλικίας του φαινομένου δε μετρά περισσότερα από 9 χρόνια (σημειώνοντας όμως διαρκή αύξηση της παραγωγής της). • Ποιοτικές εθνογραφικές μελέτες, ανάλυση περιεχομένου (Herring et al., 2004, 2005, 2006; Papacharissi, 2004, 2006; Nardi et al., 2004; Trammell & Keshelashvili, 2005; Trammell et al., 2006; Blood, 2000; Blanchard, 2004) • Ποσοτικές μέθοδοι, ερωτηματολόγια, ανάλυση με την χρήση αυτοματοποιημένου λογισμικού (Li, 2005; Lenhart & Fox, 2006; Fung, 2006; Herring et al., 2005; Su et al., 2005; Koh et al., 2005; Kaye, 2006; Viégas, 2005; Chin & Chignell, 2006; Wei, 2004; Tricas et al. 2003; Java et al., 2006) • Ρητορική και επικοινωνιακό μοντέλο ανάλυσης (Miller & Shepherd, 2004; Drezner & Farrell, 2004; Kahn & Kellner, 2004; Bloom, 2003; Winjia, 2004; Ó Baoill, 2004; Roth, 2005; Treymane, 2006)

• Προσδιορισμός των blogs ως genre (Miller & Shepherd, 2004) και κατηγοριοποίηση ανάλογα με το περιεχόμενο και τη λειτουργία τους (Herring et al., 2004; Nardi et al., 2004) • Επικέντρωση στα κίνητρα και τις πρακτικές των bloggers (Li, 2005; Lenhart & Fox, 2006; Herring et al., 2005; Fung, 2006; Papacharissi, 2006; Trammell et al., 2006) και των αναγνωστών τους (Kaye, 2006; Graf, 2006). • Πρακτικές των bloggers και πως αυτές αλλάζουν μέσα στο χρόνο (Herring et al., 2006), σχηματισμός νόρμας (Wei, 2004), κανόνες δεοντολογίας (Koh et al., 2005), κώδικας του ιδιωτικού vs δημόσιου (Viégas, 2005), κώδικας της κοινότητας, που αναπτύσσεται μεταξύ τους (Su et al., 2005; Blanchard, 2004; Chin & Chignell, 2006) • Ανταλλαγή συνδέσμων ανάμεσα στα blogs (Herring et al., 2005; Brady, 2005; Marlow, 2004; Java et al., 2006.; Tricas et al., 2003), σχέση με τα παραδοσιακά μέσα και τη δημοσιογραφία (Roth, 2005; Gill, 2004; Bloom, 2003), την πολιτική (Drezner & Farrell, 2004; Kahn & Kellner, 2004) και τη δημόσια σφαίρα (Winjia, 2004; Ó Baoill, 2004; Thompson, 2003).

Οι ορισμοί και οι εννοιολογήσεις των blogs ποικίλλουν καθώς αναπτύσσονται παράλληλα με την επιστημονική θεώρηση του web συνολικά. Παρακάτω παρατίθεται ένα ευρύ φάσμα ορισμών εντός της θεωρίας: • Τα blogs είναι πολυμεσικά και εύκολα στη χρήση websites, που μέσα από τη χρονολογική τους δομή και τις αρχειοθετικές τους δυνατότητες λειτουργούν ως εξατομικευμένα και διασυνδεδεμένα φίλτρα του web δημιουργώντας μια νέα online δημόσια σφαίρα που γύρισε το web πίσω στον κόσμο (Rodzvilla, 2002). • Blog είναι μια σειρά από αρχειοθετημένες ιντερνετικές εγγραφές, που συνήθως χαρακτηρίζονται από συνοπτικά κείμενα, που αναρτώνται με αντίστροφη χρονολογική σειρά και εν γένει εμπεριέχουν υπερκειμενικούς συνδέσμους (hypertext links) προς άλλα websites, που ο συγγραφέας προτείνει (Nardi et al., 2004). • Blog είναι ένα website, που ανανεώνεται συχνά και αποτελείται από χρονολογημένες δημοσιεύσεις διαταγμένες με αντίστροφη χρονολογική σειρά έτσι ώστε το πιο πρόσφατο δημοσίευμα να εμφανίζεται πρώτο - τυπικά διατηρούμενο από μεμονωμένα άτομα και έχοντας προσωπικό και ανεπίσημο ύφος (Walker, 2003).

• Blog είναι ένα website, που είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να ανανεώνεται με ένα χρονολογικά καθορισμένο γραμμικό τρόπο, όπως ακριβώς και με ένα προσωπικό ημερολόγιο αλλά με τη διαφορά ότι το περιεχόμενό του στοχεύει στη δημόσια κατανάλωση. Διαχειρίσιμα συχνά από ειδικό software, τα blogs περιέχουν άρθρα ή εγγραφές που ομαδοποιούνται κυρίως από την ημερομηνία και την ώρα που δημοσιεύθηκαν (Stauffer, 2002). • Ένα blog αποτελείται τυπικά από συνήθως χρονολογημένες εγγραφές, ποικίλει ως προς το μέγεθος και τη συχνότητα ανανεώσεων και είναι οργανωμένο σε αντίστροφη χρονολόγηση έτσι ώστε οι αναγνώστες να βλέπουν πάντα πρώτο το πιο πρόσφατο δημοσίευμα (Bausch et al., 2004; Blood, 2002; Mortensen & Walker, 2002). • Blog είναι ένα ημερολόγιο που βασίζεται στο web στο οποίο οι εγγραφές αναρτώνται με αντίστροφη χρονολογική σειρά (Herring et al., 2005). • Blog είναι ένα website που περιέχει συχνά ανανεωνόμενες δημοσιεύσεις με την πιο πρόσφατη στην κορυφή και τις προηγούμενες να εμφανίζονται με αντίστροφη χρονολογική σειρά (Brady, 2005).

ΗμερομηνίαΓεγονός Δεκέμβριος, 1990Ανακάλυψη του World Wide Web Δεκέμβριος, 1997Το “Robot Wisdom Weblog” παίρνει σάρκα και οστά. Απρίλιος, 1999Γίνεται σύντμηση του όρου “Weblog” σε “Blog”. Απρίλιος, 1999Ιδρύεται το “Eatonweb”. Το πρώτο directory ιστολογίων. Αύγουστος, 1999Το “Blogger” τίθεται σε λειτουργία. Ιανουάριος, 2000Το δημοφιλές “BoingBoing” μετατρέπεται σε blog. Ιούλιος, 2000Ο Andrew Sullivan ξεκινά το blog του (The Daily Beast). Νοέμβριος, 2002Δημιουργία της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης ιστολογίων (“Technorati”).

ΗμερομηνίαΓεγονός Φεβρουάριος, 2003Η Google εξαγοράζει το “Blogger”. Μάιος, 2003Το μεγαλύτερο εργαλείο δημιουργίας/διαχείρισης ιστολογίων, το “WordPress” είναι γεγονός. Ιούνιος, 2003Η Google προωθεί την πλατφόρμα διαφημίσεων “AdSense”. Μάιος, 2005Ένα από τα καλύτερα πολιτικά blogs, το “The Huffington Post” αναρτάται στο διαδίκτυο. Φεβρουάριος, 2007Ιδρύεται το “Tumblr”, μια εύκολη στη χρήση πλατφόρμα δημιουργίας ιστολογίων. Μάιος, 2008Δημιουργείται το “Posterous” κατά αντιστοιχία με το “Tumblr”. Δεκέμβριος, blogs υπάρχουν αναρτημένα στο διαδίκτυο.

Ένα τυπικό ιστολόγιο αποτελείται από: ► Τίτλο-λογότυπο, που αναγράφεται στην κεφαλίδα (άνω τμήμα της σελίδας) ► Το κύριο μέρος της σελίδας (αποτελείται από δυο ή περισσότερες στήλες). Αναφορικά με την κεντρική στήλη καταχωρίσεων, σε αυτή απαντώνται πιο συχνά γραπτό κείμενο, αρχεία, εικόνες, επιτρεπόμενα σχόλια, βίντεο και ήχος, συνδέσεις και βιβλίο φιλοξενούμενων, που δομούν ένα πολυτροπικό κείμενο (text) ► Το υποσέλιδο (αναγράφονται πληροφορίες σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα, την πολιτική απορρήτου και τους όρους χρήσης) ► Η πιο συχνή πληροφορία, που συναντάται στην επικεφαλίδα μιας καταχώρησης (πυρήνας πληροφοριών για ένα blog) είναι η ημερομηνία και ο τίτλος της, ενώ σε ένα τυπικό υποσέλιδο περιέχεται η ώρα της καταχώρησης, το όνομα του συντάκτη ή το ψευδώνυμο του και συνδέσεις προς ένα μόνιμο αντίγραφο της καταχώρησης που αποθηκεύεται κάπου αλλού στην περιοχή.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του «Technorati» το 2010: • 2/3 των δημιουργών ιστολογίων είναι άντρες • 65% βρίσκονται στην ηλικία • Οι δημιουργοί είναι πιο μορφωμένοι από τον γενικότερο πληθυσμό • 43% είναι απόφοιτοι λυκείου ← 79% έχουν πτυχίο πανεπιστημίου • 1/3 έχει εισόδημα πάνω από $ • 1/4 έχει εισόδημα πάνω από $ • 81% διατηρεί ιστολόγιο πάνω από 2 χρόνια • Οι επαγγελματίες έχουν κατά μέσο όρο 3,5 ιστολόγια • Οι επαγγελματίες ασχολούνται με το ιστολόγιό τους πάνω από 10 ώρες την εβδομάδα • 11% υποστηρίζουν ότι το ιστολόγιο είναι η κύρια πηγή εισοδήματός τους.

Για την ανάλυση του υλικού, απαραίτητη είναι η χρήση μιας επιστημονικής μεθοδολογίας, η οποία αποτελεί το σύστημα οργάνωσης της έρευνας. H σημειωτική ανάλυση αποτελεί χρήσιμη μέθοδο για την ανάλυση συστημάτων πληροφοριών και σημασιών, γιατί αποδομεί τους τρόπους με τους οποίους παράγονται τα νοήματα. Για την ανάλυση του οπτικού υλικού χρησιμοποιούμε τη «Γραμματική του οπτικού σχεδίου» των Kress G. & van Leeuwen T. (1996), μεθοδολογία που βασίζεται στη θεωρία της Συστημικής Λειτουργικής Γραμματικής, της οποίας εισηγητής είναι ο Halliday M. (1994).

Σύμφωνα με αυτή την οπτική, οι «μεταλειτουργίες» σε μια εικόνα / εικονική σύνθεση μπορεί να είναι οι ακόλουθες: α) η αναπαραστατική μεταλειτουργία (ideational metafunction) δηλ. αναπαράσταση αντικειμένων / πτυχών του εμπειρικού κόσμου και της σχέσης τους με αυτόν, όπου τα εικονιζόμενα πρόσωπα ενδέχεται να παίζουν ενεργητικό ή παθητικό ρόλο β) η διαπροσωπική μεταλειτουργία (interpersonal metafunction) που αφορά στην παρουσίαση της σχέσης «παραγωγού» και αποδέκτη σημείου, οπότε γίνεται λόγος για διαδραστικά μηνύματα των εικόνων (interactive meanings). H άμεση οπτική επαφή, η κατεύθυνση δηλαδή του βλέμματος του εικονιζόμενου προσώπου απευθείας στους θεατές συνιστά «αίτημα» (demand) για προσοχή και διαμορφώνει μαζί τους διαπροσωπική σχέση σε φαντασιακό επίπεδο. Αντίθετα, όταν το βλέμμα δεν κατευθύνεται στους παρατηρητές, η εικόνα συνιστά «προσφορά» (offer), γιατί «προσφέρεται» απρόσωπα σ’ αυτούς γ) η κειμενική μεταλειτουργία (textual metafunction) η οποία σχετίζεται με τη χωροθέτηση των εικόνων στη σελίδα και την προβολή επιμέρους στοιχείων της σύνθεσης: τα στοιχεία που εμφανίζονται αριστερά συνιστούν το δεδομένο, ενώ δεξιά το νέο, όσα βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο συνιστούν το ιδεώδες, ενώ εκείνα που είναι στη βάση το δεδομένο / πραγματικό.

Για να κατανοήσουμε το ρόλο του ιστολογίου αναρωτιόμαστε: α) για τους μηχανισμούς οργάνωσης και ανακατασκευής της πραγματικότητας (αναπαραστάσεις) β) για την παραγωγή νοημάτων ή ακόμα και νέων ιδεολογιών από το λόγο και την εικόνα (discourse) γ) για τη συγκεκριμένη μορφή και δομή, τα σημαίνοντα και τις απουσίες. Τα στάδια διεκπεραίωσης της σημειωτικής ανάλυσης είναι τρία: • Το πρώτο είναι η επιλογή του κατάλληλου δείγματος • Το δεύτερο είναι η καταγραφή και ο κατακερματισμός όλων των στοιχείων των ιστολογίων. Στην παρούσα εργασία το στάδιο αυτό καλύπτεται μέσω της αναλυτικής περιγραφής των ιστολογίων • Στο τρίτο στάδιο ακολουθεί μια ανάλυση δευτέρου επιπέδου, στην οποία συγκεντρώνονται τα στοιχεία της καταγραφής και εξετάζεται αν συσχετίζονται με μεταβλητές, που απαιτούνται για την αποκρυπτογράφησή τους (κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικά, πολιτισμικά κριτήρια).

Για την υλοποίηση της έρευνας επιλέχθηκε ως δείγμα ένα σύνολο είκοσι δημοφιλών ιστολογίων. Πρόκειται για τα είκοσι πρώτα σε επισκεψιμότητα ιστολόγια σύμφωνα με τα κριτήρια και την κατηγοριοποίηση, που εμφανίζεται στο «Technorati» στις 18 Μαΐου, 2011: 1. The Huffington Post Mashable! TechCrunch Engadget The Daily Beast TMZ.com Boing Boing Think Progress Business Insider -

10. CNN Political Ticker WhiteHouse.gov Blog Deadline.com PlayStation.Blog Hot Air BuzzFeed Mediaite Vulture ReadWriteWeb Popeater The Next Web -

Το “Technorati” είναι το σημαντικότερο εργαλείο αναζήτησης ιστολογίων. Ιδρύθηκε από τον Dave Sifry και ξεκίνησε την λειτουργία του το Νοέμβριο του 2002, έχοντας τα κεντρικά γραφεία του στο Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνια. Μέχρι τον Ιούνιο του 2008 το Technorati είχε συμπεριλάβει στο ευρετήριό του εκατομμύρια blogs και πάνω από 250 εκατομμύρια tags των social media. Το Technorati εξετάζει τις ετικέτες (tags) που οι συντάκτες των ιστολογίων τοποθετούν στις ιστοσελίδες τους. Αυτές οι ετικέτες βοηθούν στην ταξινόμηση των αποτελεσμάτων αναζήτησης, με τα πιο πρόσφατα από αυτά να τοποθετούνται πρώτα. Το Technorati βαθμολογεί την δημοφιλία, την αξιοπιστία και το κύρος ενός blog, βρίσκοντας τον αριθμό των blogs που αναφέρονται σε αυτό μέσα στους τελευταίους έξι μήνες. Με αυτό τον τρόπο προκύπτει η λίστα των 100 δημοφιλέστερων ιστολογίων του διαδικτύου.

THE HUFFINGTON POST –

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ - ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ Κάθε ιστολόγιο σχεδιάζεται χωροταξικά σε τρία επίπεδα κάθετα ή και οριζόντια ανάλογα το σημείο αναφοράς. Οι τρεις αυτοί χώροι είναι: Α. header, Β. content και Γ. footer (κεφαλίδα, περιεχόμενο και υποσέλιδο). Α. ΚΕΦΑΛΙΔΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ

Β. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ – ΠΥΡΗΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

Γ. ΥΠΟΣΕΛΙΔΟ

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ Α. Στην κεφαλίδα, οι αναπαραστάσεις αφορούν κυρίως στην προβολή του τίτλου του ιστολογίου, η οποία υπογραμμίζεται συνήθως από τη χρήση αντιθετικού άξονα χρωμάτων (θερμό-ψυχρό) τόσο στην επιλογή φόντου, όσο και στην επιλογή γραμματοσειράς. Η μηχανή αναζήτησης είναι στοιχείο στενά συνδεδεμένο με την κορυφή του ιστολογίου, καθώς η χρήση της αφορά άμεσα και σημαίνει τη λειτουργικότητα, την ευχρηστία και εντέλει την αποτελεσματικότητα του ιστολογίου. Οι διαφημίσεις, παραδόξως δεν αποτελούν σημαντικό κομμάτι της κεφαλίδας των ιστολογίων, καθώς μόνο σε εννιά (9/20) από αυτές εμφανίζονται διαφημιστικά μηνύματα. Εντύπωση προκαλεί η απουσία συνδυασμού κειμένου-εικόνας, ο οποίος είναι ιδιαίτερα ελκυστικός, σχεδόν στο σύνολο των κεφαλίδων των ιστολογίων.

Β. Στο κύριο μέρος των ιστολογίων βασικό χαρακτηριστικό της πλειοψηφίας είναι οι καταχωρίσεις, που συνδυάζουν εικόνα και κείμενο. Επιπλέον, εκτεταμένη είναι η χρήση video στις καταχωρίσεις, ενώ μόνο σε πέντε (5/20) περιπτώσεις στο κύριο μέρος των ιστολογίων εμφανίζονται εφαρμογές που χρησιμοποιούν κινούμενη και όχι στατική εικόνα (slides). Οι διαφημίσεις αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του κύριου μέρους των ιστολογίων και η μοναδική περίπτωση στην οποία απουσιάζουν, αφορά το κυβερνητικό ιστολόγιο του Λευκού Οίκου. Τέλος, χαρακτηριστική είναι η παρουσίαση και προβολή ορισμένων συντακτών του ιστολογίου σε περίοπτη θέση, αλλά και η προβολή εικονιδίων που παραπέμπουν σε κοινωνικά δίκτυα. Γ. Στο υποσέλιδο των ιστολογίων συχνά διακρίνονται λίστες συνδέσμων που περιέχουν άρθρα των κατηγοριών τους. Η μορφή τους είναι σχεδόν στην πλειοψηφία αποκλειστικά κειμενική, ενώ παρουσιάζουν και στοιχεία τυπολογίας, όπως οι πολιτικές απορρήτου.

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ Σχετικά με την παραγωγή νοημάτων που απορρέουν από το λόγο και την εικόνα των ιστολογίων παρατηρούνται τα εξής: • Η ημερολογιακή γραφή που αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο των καταχωρίσεων του κυρίου μέρους των ιστολογίων, σημαίνει την καθημερινότητα στην επαφή και στη χρήση, σημαντικό σημείο των επιδιώξεων των ιδρυτών τους. • Η επιλογή οριζόντιας διάταξης για το σύνολο των κεφαλίδων των ιστολογίων, παραπέμπει στην παραδοσιακή τυπογραφική ανάγνωση από τα αριστερά προς τα δεξιά των δυτικών κοινωνιών και αποτελεί δείκτη του κοινού στο οποίο στοχεύουν, δηλαδή σε δυτικόκεντρο (αμερικάνικο), στερεότυπο πεδίο.

• Η λιτή εμφάνιση, που χαρακτηρίζει τα πλαίσια κορυφής και τα υποσέλιδα, προβάλλει ως κεντρικό σημείο τη σαφήνεια και την εύκολη πλοήγηση. • Η κάθετη διάταξη, που επιλέγεται για το κυρίως μέρος του συνόλου των ιστολογίων αποδίδει σε αυτά την έννοια του ουσιώδους. • Τα συμπληρωματικά εικονίδια των τίτλων, έχουν άμεση σημασία με αυτούς. • Η προβολή των συντακτών των ιστολογίων σε πολλές περιπτώσεις γίνεται με τη συνοδεία φωτογραφιών, που σημαίνουν προσωπική αναγνωσιμότητα. • Η διαδραστικότητα είναι ζητούμενο των ιστολογίων και αποδεικνύεται από την ύπαρξη συνδέσμων, που παραπέμπουν στα σχόλια χρηστών για τα άρθρα. • Τέλος, η επανάληψη της μπάρας που περιέχει το λογότυπο του weblog στα μισά από τα ιστολόγια φαίνεται πως αποσκοπεί στην προβολή τους, αλλά και στην απομνημόνευσή τους από τους αναγνώστες.

ΧρώμαΕρμηνεία ΜπλεΕνισχύει τη συναισθηματική ηρεμία, τη γαλήνη, την ευχαρίστηση και την ανάκτηση δυνάμεων. Ακόμα, ευνοεί την ηθική και την τίμια αντιμετώπιση των προβλημάτων επιβίωσης, ενώ εκφράζει τη σοβαρότητα, την ευθύνη, τη γνώση, την εμπιστοσύνη, την εξουσία, αλλά και τη μελαγχολία. Χαρακτηριστικό είναι ότι το συγκεκριμένο χρώμα χρησιμοποιείται για ενημερωτικά ιστολόγια. ΛευκόΑντιπροσωπευτικό της αρμονίας (καθώς αποτελείται απ' όλα τα χρώματα της ίριδας) και εκφράζει την απλότητα, την τελειότητα, την αθωότητα, την αλήθεια, την νεότητα, την τιμιότητα, το φως, την φώτιση, την ιερότητα, την πνευματική εξουσία και την ειλικρίνεια. Ίσως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι χρησιμοποιείται για την πλειοψηφία των ιστολογίων. ΜαύροΠροσδίδει σοβαρότητα και στα ιστολόγια που μελετούνται, χρησιμοποιείται ως συμπληρωματικό του άσπρου και του κόκκινου.

ΧρώμαΕρμηνεία ΚόκκινοΘεωρείται το χρώμα της δράσης, θερμό που πυρπολεί και αναζωογονεί. Συνδέεται επίσης με την ενεργητικότητα, τη ζωτικότητα, τη σεξουαλικότητα, το ενδιαφέρον για την ζωή, την ευτυχία, τον αυθορμητισμό, τη διέγερση, τον κίνδυνο, την επιθετικότητα, τη φιλοδοξία, την επαναστατικότητα αλλά και την αγάπη. Σημαντικό είναι το γεγονός πως αφορά κυρίως ιστολόγια κοινωνικού και εμπορικού περιεχομένου. ΚαφέΕνθαρρύνει την ευσυνειδησία και την εξυπνάδα. Δηλώνει σταθερότητα στις συνήθειες και στις πεποιθήσεις, ενώ παράλληλα εκφράζει αξιοπιστία και ικανότητα. Επίσης, εκφράζει άρνηση για ό,τι είναι αυθόρμητο ή παρορμητικό. Στη συγκεκριμένη μελέτη εμφανίζεται μόνο μία φορά και αφορά σε ιστολόγιο πολιτικού περιεχομένου.

Σχετικά με σταθερά επαναλαμβανόμενα χαρακτηριστικά, αλλά και τις απουσίες σημειώνονται τα εξής: • Παραδόξως, σχεδόν στο σύνολο των ιστολογίων (18/20), δεν υπάρχει δείκτης ημερολογιακής ένδειξης στην κεφαλίδα και όπου υπάρχει, η επιλογή γραμματοσειράς και χρωμάτων δεν κάνει αισθητή την παρουσία του. Αντίθετα, η παρουσία του στο κύριο μέρος των ιστολογίων, αποτελεί βασικό στοιχείο των καταχωρίσεων • Χαρακτηριστική είναι η μη σύνδεση των τίτλων των ιστολογίων με τα ονόματα των ιδρυτών τους (18/20) • Ιδιαίτερη φαίνεται να είναι η σημασία των κοινωνικών δικτύων, τα οποία δεν λείπουν σχεδόν από κανένα ιστολόγιο. Εξαίρεση αποτελεί το κυβερνητικό ιστολόγιο του Λευκού Οίκου • Τέλος, τυπολογία φαίνεται να υπάρχει στα υποσέλιδα των ιστολογίων, σχετικά με την εμφάνιση πνευματικών δικαιωμάτων, πολιτικής απορρήτου, όρων χρήσης, πληροφοριών σχετικές με το ίδιο το ιστολόγιο, αλλά και την προβολή διαφημίσεων σε αυτά.

1.Barthes, R. (1964). Elements of Semiology. New York: Hill and Wang 2.Blood, R. (2004). “How blogging software reshapes the online community”. Communications of the ACM, December Vol. 47, No 12 3.Cooper, J. (1978). An Illustrated Encyclopedia of Traditional Symbols. London: Thames and Hudson Ltd. 4.Halliday, M.A.K. (1994). An introduction to functional grammar. [2 nd Ed.]. London, Melbourne, Auckand: Edward Arnold. 5.Herring, S.C., Scheidt, L.A., Bonus, S., & Wright, E. (2005). Weblogs as a bridging genre. Information, Technology & People, 18(2), Herring, S.C., Scheidt, L.A., Kouper, I., & Wright, E. (2006). “Longitudinal content analysis of blogs: ” in Tremayne, M. (Eds), Blogging, Citizenship, and the Future of Media. Routledge, New York, NY. 7.Java, A., Kolari, P., Finin, T., & Oates, T. (2006). Modeling the Spread of Influence on the Blogosphere. Technical report, University of Maryland, Baltimore County.

8.Kaye, B. (2006). “Blog use motivations: An exploratory study", in Tremayne, M. (Eds), Blogging, Citizenship, and the Future of Media. Routledge, New York, NY. 9.Kress, G.R., & van Leeuwen, T. (1996). Reading Images: the grammar of graphic design. London: Routledge. 10.Li, D. (2005). Why do you blog: A uses-and-gratifications inquiry into bloggers’ motivations. Master’s thesis, Marquette University. 11.Mortensen, T. & Walker, J. (2002). Blogging thoughts: personal publication as an online research tool. In A. Morrison (Ed.), Researching ICTs in Context. InterMedia report 3/2002 (pp ). Oslo. 12.Nardi, B.A., et al. (2004). Why we blog. In Communications of the ACM, Vol. 47, No. 12, pp 41– Rodzvilla, J. (2002). We've Got Blog: How Weblogs are Changing Our Culture. Cambridge, MA: Perseus Publishing. 14.Stauffer, T. (2002). Blog On: The Essential Guide to Building Dynamic Weblogs. New York: McGraw-Hill/Osborne.