Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημοτικό Σχολείο Eastbourne and Maidstone(same level/different days) Tάξη: Pre-GCSE Μάθημα:Πέμπτη,6:15-8:15μ.μ.  Ενότητα :Εισαγωγικό μάθημα  Στόχοι:
Advertisements

ΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΕ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΟΤΙΚΗ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Κειμενοκεντρικη προΣεγγιΣη
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Παραγωγή με αχώριστα μόρια 1η Ενότητα Θεωρία – Ασκήσεις
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Διονύσιος Βυθούλκας Διευθυντής-Φιλόλογος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Έντυπη ειδησεογραφία.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Δημιουργία: Όλγα Παΐζη, Φιλόλογος, Μed – users.sch.gr/olpaizi
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Μέση Εκπαίδευση
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε’ ΚΑΙ Στ’ ΤΑΞΗΣ.
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Αναγνώριση του άρθρου, του ουσιαστικού και του ρήματος
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο σχεδιάστηκε, προκειμένου να διδαχτεί σε τμήμα της β ’ Γυμνασίου που απαρτίζεται από αμιγώς αλλοδαπούς μαθητές με χώρες.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Νεοελληνική γλώσσα και διαδραστικός πίνακας διαδραστικός πίνακας.
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
ΧΡΗΣΗ ΦΑΚΕΛΟΥ ΥΛΙΚΟΥ (PORTFOLIO) ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Γεωλογία – Γεωγραφία Β ΄ Γυμνασίου
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Για τα Τμήματα Υποδοχής Από το υλικό Διδασκαλίας Ελληνικής σε Αλλόγλωσσους Δρ. Σεραφείμ Ευαγγελία.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Αφήγηση αφήγηση.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΔΕΚΑΡΧΟ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Αβραάμ Ιντζεβίδης
Μ. Δέρειο Νομού Έβρου Νετσμεττήν Πίσκα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία στο Γυμνάσιο
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων 2010-2013 Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων 2010-2013 Φεβρουάριος 2011

Υλικό ΠΕΜ για το γλωσσικό μάθημα Φάκελοι υλικού: κείμενα-δραστηριότητες- ασκήσεις Ασκήσεις γραμματικής Λεξικό ελληνικής ως ξένης (και Ασκήσεις χρήσης λεξικού) Οδηγός «Διδάσκοντας ΝΕ Γλώσσα στο Γυμνάσιο» Πηγή: http://www.museduc.gr και http://www.media.uoa.gr/language

Σκοπός του γλωσσικού υλικού Βελτίωση του επιπέδου ελληνομάθειας των μαθητών της μουσουλμανικής μειονότητας Ένταξη των μειονοτικών μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα Αναθεώρηση, αναδιοργάνωση και εμπλουτισμός του περιεχομένου ώστε να καταστεί πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό Διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων ώστε να αυξηθεί η ενεργοποίηση και η συμμετοχή των μαθητών μέσα στην τάξη

Επικοινωνιακή-κειμενοκεντρική προσέγγιση Επικοινωνιακή-κειμενοκεντρική προσέγγιση Κέντρο της γλωσσικής διδασκαλίας το κείμενο Διδασκαλία γραμματικών φαινομένων μέσα από το κείμενο Τελικός στόχος: σύνθεση κειμένου (προφορικού ή γραπτού) από τους ίδιους τους μαθητές

Γνωρίζω το μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφου 5η Ενότητα Γνωρίζω το μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφου

Προαπαιτούμενη γνώση Να γνωρίζουν οι μαθητές τι είναι το ρήμα. Να διακρίνουν το θέμα από την κατάληξη. Να γνωρίζουν συνοπτικά τα είδη των κειμένων (με έμφαση στα αφηγηματικά, που έχουν ως κύριο άξονα το χρόνο): 3η ενότητα Να γνωρίζουν τα βασικά στοιχεία της αφήγησης: 3η ενότητα

Στόχοι 5ης ενότητας Στο τέλος της ενότητας οι μαθητές/τριες θα πρέπει να γνωρίζουν για: Το ρόλο του ρήματος μέσα στην πρόταση Τις κατηγορίες των ρημάτων: α) μορφή (π.χ. φωνές) β) σημασία (π.χ. χρόνοι, ποιόν ενεργείας) Το ρόλο των ρημάτων στην αφήγηση Το σχετικό με το θέατρο και τον κινηματογράφο λεξιλόγιο Στόχοι: Κειμενικοί, γραμματικοί, συντακτικοί, λεξιλογικοί

Εισαγωγικά κείμενα (1)

Εισαγωγικά κείμενα (2)

Κείμενο 12, ενότητα «τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγικά κείμενα (3) Κείμενο 12, ενότητα «τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου

Επεξεργασία κειμένων Α) Ερωτήσεις κατανόησης (παραγωγή προφορικού λόγου): Τι κείμενα είναι αυτά; Τι παρουσιάζουν; Σε τι είδους έντυπα μπορούμε να συναντήσουμε τέτοια κείμενα; Τι είδους πληροφορίες δίνει καθένα από τα κείμενα αυτά; Εσείς έχετε πάει ποτέ σε θέατρο ή σε κινηματογράφο; Πού βρισκόταν; Ποια παράσταση/ταινία παρακολουθήσατε; Ποια ήταν η υπόθεση της παράστασης/ταινίας που παρακολουθήσατε; (Σημειώνουμε στον πίνακα λέξεις/φράσεις σχετικές με το θέατρο και τον κινηματογράφο για να τις αξιοποιήσουμε στην παραγωγή γραπτού λόγου.)

Εισαγωγικό κείμενο (2)

Επεξεργασία κειμένου (2) Α) Ερωτήσεις κατανόησης (παραγωγή προφορικού λόγου): Γιατί ο συγγραφέας αποφάσισε να μην ξαναδεί τους φίλους του; Β) Ασκήσεις γραμματικής (έλεγχος προαπαιτούμενης γνώσης): Να υπογραμμίσετε τα ρήματα του κειμένου (2) που διαβάσατε. Αν οι μαθητές/τριες δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τα ρήματα, δεν προχωράμε στους υπόλοιπους στόχους της ενότητας.

Ασκήσεις για την κατανόηση του ρήματος Άσκηση 237

Ασκήσεις για την κατανόηση του ρήματος Άσκηση 238

Ασκήσεις για την κατανόηση του ρήματος Άσκηση 243

Επεξεργασία κειμένου (2) Αφού οι μαθητές/τριες υπογραμμίσουν τα ρήματα του κειμένου, προχωράμε στις φωνές. Γ) Ασκήσεις γραμματικής: ενεργητική-παθητική φωνή Ποια από τα υπογραμμισμένα ρήματα είναι ενεργητικής φωνής (-ω/-ώ) και ποια παθητικής φωνής (-μαι); Ενδεικτικές ασκήσεις: 364-369, 371-376, 378, 379

Ενδεικτική άσκηση για τις φωνές Άσκηση 371

Επεξεργασία κειμένου (2) Δ) Ασκήσεις γραμματικής: οι χρόνοι Επικεντρωνόμαστε: 1. στη χρονική βαθμίδα: στο παρόν (ενεστώτας) και στο παρελθόν (αόριστος, παρατατικός) 2. στο ποιόν ενεργείας (εξακολουθητικό-επαναλαμβανόμενο, συνοπτικό-στιγμιαίο) Σε ποιο χρόνο βρίσκονται τα ρήματα του κειμένου;

Επεξεργασία κειμένου (2) Ποιόν ενεργείας

Ενδεικτικές ασκήσεις για το ποιόν ενεργείας Άσκηση 331

Ενδεικτικές ασκήσεις για το ποιόν ενεργείας Άσκηση 339

Ενδεικτικές ασκήσεις για το ποιόν ενεργείας Άσκηση 344

Ενδεικτικές ασκήσεις για το ποιόν ενεργείας Άσκηση 346

Ενδεικτικές ασκήσεις για το ποιόν ενεργείας Άσκηση 361

Πώς χρησιμοποιώ το λεξικό Λήμμα Μέρος του λόγου Ορισμός Σημασίες Παραδείγματα Συνώνυμα-αντώνυμα Κλίση Άρθρο Σχόλιο (σε περίπτωση ιδιομορφίας) Εκφράσεις που σχηματίζει το λήμμα Επίπεδο ύφους Επιστημονικός τομέας όπου ανήκει

Προτεινόμενες ασκήσεις σε σχέση με το λεξιλόγιο της ενότητας Να βρείτε και να γράψετε λέξεις από την οικογένεια λέξεων «θέατρο»και «κινηματογράφος». Να κατονομάσετε τα μέρη ενός θεάτρου/κινηματογράφου (κείμενα 9 και 21, ενότητα «Τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου). Άσκηση 3, σελ. 22 (ενότητα «Τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου) Άσκηση 9, σελ 11 (Ασκήσεις χρήσης λεξικού)

Ε) Λεξιλόγιο: Θέατρο Λεξικό: σελίδες 260-261

Λεξιλόγιο: Κινηματογράφος Λεξικό: σελίδα 311

Κείμενο 9, ενότητα «Τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου

Κείμενο 21, ενότητα «Τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου

Άσκηση 3, σελ. 22, ενότητα «Τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου

Λεξικό: Άσκηση 9, σελ. 11

Παραγωγή γραπτού λόγου Προτεινόμενες ασκήσεις: α) Ερωτήσεις σε αφηγηματικό κείμενο- υπερδομή αφήγησης (άσκηση 623, Ασκήσεις γραμματικής) β) Γράφω τη συνέχεια μιας ιστορίας- Αφηγηματικό κείμενο (άσκηση 2, σελίδα 21, ενότητα «Τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου) γ) Παρουσιάζω στην εφημερίδα του σχολείου μου μια θεατρική παράσταση/μια ταινία που παρακολούθησα αξιοποιώντας το λεξιλόγιο της ενότητας. δ) Γράφω μια ιστορία με βάση εικόνες.

Γραμματική: άσκηση 623

Γραμματική: σελίδα 71, additional

Διαθεματική εργασία Προτεινόμενες ασκήσεις για τους μαθητές/τριες: α) Από τις τοπικές εφημερίδες να βρουν ποιες θεατρικές παραστάσεις/ταινίες παίζονται αυτή την περίοδο στην περιοχή τους. β) Να βρουν προσκλήσεις, εισιτήρια, κείμενα με τον κανονισμό που ισχύει κατά τη διάρκεια μιας παράστασης/προβολής. β) Να φτιάξουν μία πρόσκληση για μια θεατρική παράσταση του σχολείου τους. δ) Να γράψουν το σενάριο μιας θεατρικής παράστασης και να ζωγραφίσουν τα κουστούμια των ηρώων. ε) Να βρουν πληροφορίες για τον Καραγκιόζη.

Σελίδα 34, ενότητα «Τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου

Κείμενο 8, ενότητα «Τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου Άλλα προτεινόμενα κείμενα από το υλικό του ΠΕΜ για τη συγκεκριμένη ενότητα Κείμενο 8, ενότητα «Τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου

Κείμενο 10, ενότητα «Τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου

Κείμενο 18, ενότητα «Τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου

Κείμενο 28, ενότητα «Τσίρκο», Α΄ Γυμνασίου