ΜΟΝΑΔΑ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟY ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Έρευνα Αντιλήψεων και Στάσεων Κοινού απέναντι σε Ευάλωτες σε Κοινωνικό Στιγματισμό Ομάδες Ιούνιος 2009.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
Στάσεις και συνήθειες απέναντι στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα Απρίλιος 2008.
Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
1 Έρευνα κοινής γνώμης για την κρίση στην Εκκλησία ΠΕΙΡΑΙΑΣ 1-3 Μαρτίου 2005.
Πανελλαδική Έρευνα Metron Forum Συντάχθηκε για το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ INTERNET ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. •Ανάθεση Ερευνας FLASH MULTIMEDIA •Τύπος έρευνας Ποσοτική έρευνα με προσωπικές συνεντεύξεις και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
1 Έρευνα 13-14/4 Έρευνα κοινής γνώμης για το θέμα των Σκοπίων και τις προκλήσεις της Τουρκίας στα Ίμια ΠΕΙΡΑΙΑΣ Απρίλιος 2005.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
ΑΠΟ: Μομφερράτου Άννα Πετροπούλου Νόπη Σοιλεμεζίδου Ειρήνη
ΜΕΓΑΛΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΙΟΥΛΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Μάιος 2010 Πανελλαδική έρευνα γνώμης. 2 Συλλογή στοιχείων 11-12/05 Ανάθεση: ‘ Περίοδος έρευνας: Η έρευνα διεξήχθη από 11 έως και 12 Μαΐου.
ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛΗ ΔΡΑΜΑΣ Πανελλαδική έρευνα
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.:
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2011 alco THE PULSE OF SOCIETY.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ
© ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ Ιανουάριος 2011 Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 © ΕΚΛΟΓΙΚΟ.
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
PUBLICOPINIONGREEK. Ταυτότητα της έρευνας Α Επωνυμία του διενεργήσαντος τη δημοσκόπηση: G.P.O. ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ν. ΠΛΑΣΤΗΡΑ 86 ΤΗΛΕΦΩΝΟ:
Οριοθέτηση θέματος Οριοθέτηση του ερευνητικού προβλήματος Παράδειγμα
ΕΡΕΥΝΑ 2010 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ.
ΜΑΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Sevastoupoleos 5, Athens Tel.: , Fax: , qed Omn  bus Οκτώβριος 2013.
Διάγραμμα 1 Φεβρουάριος 2012 αποτελέσματα παγκύπριας τηλεφωνικής έρευνας, χρήσης του διαδικτύου στην Κύπρο για οικονομική πληροφόρηση © συντάχθηκε για.
Έργο SECSTACON της Δράσης ΑΡΙΣΤΕΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης Νοέμβριος 2013.
Μάρτιος 2015 Πανελλαδική Έρευνα για τα Ιδιαίτερα Μαθήματα και τα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Αντιλήψεις Γονέων για τη Σχολική Φοίτηση των Διδύμων
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΣΤΗΝ HIV ΛΟΙΜΩΞΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ Διονύσιος.
Βιβλιογραφική ανασκόπηση μιας συγκεκριμένης διάστασης του θέματος
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Έρευνα ανίχνευσης στάσεων σχετικά
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση!
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
ΙΑΤΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Αποτελέσματα έρευνας πολιτικών απόψεων 18ο κύμα
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΟΝΑΔΑ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟY ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

«Μέτρηση στάσεων χρηστών φροντιστηριακής εκπαίδευσης στην Αττική» [Έρευνα για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών]

Ταυτότητα της έρευνας •Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα με τηλεφωνικές συνεντεύξεις και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 1044 μαθητών και γονέων των Φροντιστηρίων Μ. Ε. και Κέντρων Ξ. Γ. της Αττικής. • Οι 530 ήταν μαθητές ή γονείς μαθητών που φοιτούν σε Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης.

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗ

•Στην τηλεφωνική έρευνα έλαβαν μέρος οκτώ συνεντευκτές και ένας επόπτης. Για τις συνεντεύξεις χρησιμοποιήθηκε το σύστημα αυτόματων κλήσεων και συμπλήρωσης μέσω Η/Υ (CATI) της Μονάδας Ερευνών Κοινής Γνώμης & Αγοράς. •Σφάλμα εκτίμησης -3 έως +3 •Η έρευνα έγινε την πρώτη εβδομάδα της νέας σχολικής περιόδου, χρονική στιγμή που κρίνεται ως η πλέον κατάλληλη για την καταγραφή στάσεων επί του ζητήματος της Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης.

1. Κριτήρια επιλογής Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης •Εκκινώντας από το ερώτημα καθορισμού των δύο βασικών κριτηρίων επιλογής Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης, ως πρωταρχικό κριτήριο διακρίνεται η ποιότητα υπηρεσιών και προσωπικού(65%) και δευτερευόντως οι επιδόσεις και επιτυχίες μαθητών(45%) του Φροντιστηρίου.

•Αξιοσημείωτη είναι η σχετικά χαμηλότερη ιεράρχηση του κόστους ως κριτηρίου επιλογής του φροντιστηρίου –μόλις το 37% των ερωτώμενων το πρόκριναν μεταξύ των δύο σημαντικότερων– σε μια περίοδο που η αγοραστική δύναμη του μέσου νοικοκυριού έχει τεκμηριωμένα επιδεινωθεί και παράλληλα η κοινή γνώμη βάλλεται από πληροφορίες για την επιβολή νέων μέτρων.

•Ως προς τη σημασία του κόστους ως παράγοντα διαμόρφωσης της επιλογής φροντιστηρίου θα πρέπει πάντως να υπογραμμιστεί ότι η σημασία του κριτηρίου αυτού πιθανότατα υποτιμάται προς όφελος κοινωνικά περισσότερο αποδεκτών επιλογών, όπως αυτές που σχετίζονται, με την ουσία της φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Χαμηλότερη είναι η αξία που αποδίδεται στο κριτήριο της απόστασης από τον τόπο κατοικίας (24%) και του μεγέθους των τμημάτων (12%).

•Τονίζεται ότι δεν εντοπίστηκαν αξιόλογες διαφορές ως προς την επιλογή των κριτηρίων μεταξύ των μαθητών και των γονέων του δείγματος με μόνη ίσως εξαίρεση τη σχετικά μεγαλύτερη έμφαση που δόθηκε από τους γονείς στο κριτήριο του μεγέθους των τμημάτων.

•Διαφορές στην επιλογή των σημαντικότερων κριτηρίων επιλογής δεν εντοπίστηκαν ούτε και μεταξύ ερωτώμενων διαφορετικού φύλου, ηλικιακής κατηγορίας ή μορφωτικού επιπέδου. Οριακά θα μπορούσε να καταγραφεί μόνο το γεγονός ότι η κατανομή των προτιμήσεων μεταξύ των κριτηρίων είναι περισσότερο ομοιόμορφη μεταξύ των νεότερων ηλικιών και των περισσότερο μορφωμένων στρωμάτων, ενώ οι γονείς άνω των 45 ετών όπως και οι λιγότερο μορφωμένοι γονείς δίνουν πιο συγκεκριμένη διάσταση στα κριτήρια επιλογής φροντιστηρίου και προτάσσουν το ζευγάρι ποιότητας και κόστους.

ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ (% συνόλου ερωτώμενων)

2. Συχνότητα και αιτίες αλλαγής Φροντιστηρίου Μ. Ε. •Στο ερώτημα για το εάν έχουν οι ίδιοι ή τα παιδιά τους αλλάξει φροντιστήριο από το ένα σχολικό έτος στο άλλο, το 33% απάντησε καταφατικά •Το εύρημα αξιολογείται ως ένδειξη της αγωνίας ή των αυξημένων απαιτήσεων των χρηστών Φροντιστηρίων Μ. Ε., η μη ικανοποίηση των οποίων τους οδηγεί στην απόφαση αποχώρησης από το φροντιστήριο στο οποίο είχαν φοιτήσει.

Έχετε αλλάξει Φροντιστήριο Μ. Ε. από το ένα σχολικό έτος στο άλλο;

•Ως βασική αιτία αλλαγής φροντιστηρίου καταγράφεται η κακή εντύπωση για την ποιότητα υπηρεσιών και προσωπικού (45%). •Άλλες αιτίες, όπως η αδυναμία ανταπόκρισης στο κόστος διδάκτρων, η αλλαγή τόπου κατοικίας ή οι χαμηλές επιδόσεις των μαθητών συγκεντρώνουν πολύ χαμηλότερα ποσοστά επιλογής.

Λόγοι αλλαγής Φροντιστηρίου Μ. Ε.

3.Εμπειρία παρακολούθησης ιδιαίτερων μαθημάτων και αιτίες προσχώρησης σε Φροντιστήρια Μ. Ε. •Εκτιμάται, στη βάση των ευρημάτων της παρούσας έρευνας, ότι το ποσοστό αυτό φτάνει στο 17% του συνόλου του δείγματος. •Ένα ποσοστό αυτών ενώ φοιτούν σε φροντιστήριο, κάνουν σε κάποια μαθήματα ιδιαίτερα.

•Κληθέντες να αιτιολογήσουν την επιλογή τους να φοιτήσουν οι ίδιοι ή τα παιδιά τους σε κάποιο φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης είτε διακόπτοντας τα ιδιαίτερα μαθήματα, είτε συνεχίζοντάς τα παράλληλα με τη φοίτηση σε φροντιστήρια οι ερωτώμενοι μοιράστηκαν μεταξύ των επιλογών: • του χαμηλότερου κόστους •της καλύτερης οργάνωσης και κάλυψης των αναγκών των μαθητών

•Το εύρημα αυτό αποκαλύπτει πως η επιλογή ένταξης σε συστήματα φροντιστηριακής εκπαίδευσης δεν εδράζεται αποκλειστικά σε ζητήματα κόστους, καθώς επιπλέον αποδίδουν στη φροντιστηριακή εκπαίδευση αμιγώς θετικά χαρακτηριστικά: • όπως η παροχή πιο οργανωμένων και ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών υπηρεσιών • η δυνατότητα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, ομαδικότητας και ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας.

4. Βάρος επιλογής Φροντιστηρίου Μ. Ε. •Η έρευνα επιχείρησε ακόμη να εντοπίσει την κατανομή του βάρους της επιλογής φροντιστηριακής εκπαίδευσης μεταξύ των γονέων και των παιδιών. •Σε έξι από τις δέκα οικογένειες γονείς και παιδιά φαίνονται να αποφασίζουν από κοινού •Η απόφαση λαμβάνεται από το παιδί μόλις στο 13% των περιπτώσεων • Ενώ 22% η απόφαση ανήκει αποκλειστικά στο γονέα.

•ΕΙΚΟΝΑ ΓΟΝΕΩΝ Πολλοί από τους γονείς εμφάνισαν μια εικόνα μεγαλύτερου ελέγχου της διαδικασίας επιλογής φροντιστηρίου: καθώς στο 29% των περιπτώσεων δήλωσαν ότι η επιλογή γίνεται από τους ίδιους μόλις στο 6% ότι γίνεται από τα παιδιά τους

•ΕΙΚΟΝΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Οι μαθητές έχουν ελαφρώς διαφορετικές εκτιμήσεις για την κατανομή του βάρους της επιλογής Φροντιστηρίου Μ. Ε. σε σχέση με τους γονείς τους: το 20% δηλώνουν ότι η επιλογή γίνεται αποκλειστικά από τους ίδιους το 12% δηλώνουν ότι η επιλογή γίνεται μόνο από τους γονείς τους.

•Διαφορές πάντως δεν εντοπίστηκαν μεταξύ των γονέων διαφορετικής ηλικίας ή διαφορετικού μορφωτικού επιπέδου, •Μοναδική οριακή εξαίρεση είναι η μεγαλύτερη εμπλοκή των περισσότερο μορφωμένων γονέων στην επιλογή του Φροντιστηρίου Μ. Ε., σε σχέση με τους λιγότερο μορφωμένους, οι οποίοι ίσως αισθάνονται περισσότερο ανασφαλείς στη διαχείριση εκπαιδευτικών θεμάτων.

5. Λόγοι φοίτησης σε Φροντιστήριο Μ. Ε. Από τις απαντήσεις, διαπιστώνεται η ουσιαστική ταύτιση της επιλογής φοίτησης σε φροντιστήριο με την επιτυχία εισαγωγής σε ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων. • περισσότερα από τα 2/3 του δείγματος δήλωσαν ότι αυτός είναι ο λόγος της φοίτησής τους σε Φροντιστήριο Μ. Ε. • το 13% ανέφερε ως αιτία την ουσιαστική μάθηση • το 17% ανέφερε τη βοήθεια για τα μαθήματα του σχολείου

• Σημειώνεται ότι η κατανομή των απαντήσεων δεν διαφέρει μεταξύ ομάδων του πληθυσμού με διαφορετικά δημογραφικά χαρακτηριστικά, όπως το φύλο, η ηλικία και το επίπεδο μόρφωσης, γεγονός που ενισχύει την εκτίμηση ότι ο ρόλος του φροντιστηρίου ως οχήματος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι κυρίαρχος και την ίδια στιγμή απολύτως αποδεκτός από την κοινή γνώμη.

6. Διαθέσιμη δαπάνη για φροντιστηριακή εκπαίδευση και απόψεις σχετικά με προτάσεις μείωσης της δαπάνης

•Από τους ερωτώμενους ζητήθηκε ακόμα να γνωστοποιήσουν το ύψος της δαπάνης στην οποία προβαίνει το νοικοκυριό τους συνολικά για την αποπληρωμή διδάκτρων Φροντιστηρίων Μ. Ε. σε ετήσια βάση προκειμένου να γίνει εκτίμηση των σημερινών οικονομικών δυνατοτήτων πραγματοποίησης δαπανών αυτού του χαρακτήρα της μέσης οικογένειας στην Αττική. •Παρακάτω δίνονται οι σχετικές κατανομές, οι οποίες εμφανίζουν ισοκατανεμημένα τα ποσοστά στις επιλογές μεταξύ των 1500 έως και άνω των 4000 ευρώ.

•Διαθέσιμη δαπάνη για φροντιστηριακή εκπαίδευση για το σύνολο του νοικοκυριού (% συνόλου)

Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης Έως 400 ευρώ2 Από ευρώ3 Από ευρώ3 Από ευρώ4 Από ευρώ12 Από ευρώ19 Από ευρώ23 Άνω των 4000 ευρώ19 ΔΑ17

•Στην έρευνα επίσης καταγράφηκε το επίπεδο πληροφόρησης για τα επιδοτούμενα μέσω ΕΣΠΑ προγράμματα βοήθειας μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου στα δημόσια σχολεία •Καθώς και ο βαθμός αποδοχής πρότασης σύμφωνα με την οποία, τα προγράμματα αυτά να αντικατασταθούν με τη χορήγηση κουπονιών μέσω των εφοριών στις οικογένειες στη βάση κοινωνικών κριτηρίων προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν όπως επιθυμούν, ακόμα και στην ιδιωτική εκπαίδευση.

•Σε σχέση με τον βαθμό πληροφόρησης το 62% των γονέων και μαθητών γνώριζαν για τα επιδοτούμενα προγράμματα. •Αναφορικά δε με την διατυπωθείσα πρόταση, η μεγάλη πλειοψηφία (72%) τοποθετήθηκε θετικά και μόνο το 18% του δείγματος στάθηκε αρνητικά, για λόγους που σχετίζονται είτε με την εκπλήρωση των κριτηρίων διάθεσης των κουπονιών, είτε με την ίδια την αξιακή τους τοποθέτηση απέναντι στην ιδιωτική εκπαίδευση.

ΣΥΝΟΨΗ ΕΥΡΥΜΑΤΩΝ 1.Η φροντιστηριακή εκπαίδευση φαίνεται να παραμένει βασική προτεραιότητα των σημερινών οικογενειών, καθώς τα μέλη τους συνεχίζουν να δαπανούν σημαντικό τμήμα του οικογενειακού εισοδήματός τους, που αντιστοιχεί στο 1/9 αυτού, για την αγορά σχετικών υπηρεσιών σε Φροντιστήρια Μ.Ε. και κατά την τρέχουσα περίοδο της οικονομικής κρίσης.

2. Ως ένδειξη της αυξημένης σημασίας που αποδίδεται στις υπηρεσίες αυτές καταγράφεται η σχετικά χαμηλή ιεράρχηση του κόστους ως παράγοντα επιλογής του φροντιστηρίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην κορυφή της σχετικής λίστας κριτηρίων επιλογής βρέθηκε η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και του προσωπικού και ο άμεσα σχετιζόμενος –και ευκολότερα ελεγχόμενος– δείκτης των επιτυχιών των μαθητών του φροντιστηρίου.

3. Το ύψος των διδάκτρων δεν εμφανίζεται ούτε ως η βασική αιτία αλλαγής Φροντιστηρίου Μ. Ε. από τη μια σχολική χρονιά στην επόμενη, εύρημα που πρέπει να συνδεθεί με τα προηγούμενα συμπεράσματα. Ακόμα και στην περίπτωση διακοπής της παρακολούθησης ιδιαιτέρων μαθημάτων και της απόφασης φοίτησης σε φροντιστήριο, το κόστος δεν φαίνεται να είναι ο μόνος παράγοντας ερμηνείας.

4. Τα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης γίνονται αντιληπτά ως επιλογές που προσφέρουν συγκεκριμένες θετικές ιδιότητες, όπως η παροχή συστηματικής και ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής υπηρεσίας.

5. Αναφορικά με την κατανομή του βάρους της επιλογής φροντιστηρίου μεταξύ του γονέα και του παιδιού, η έρευνα αποκαλύπτει ότι αυτό γέρνει προς τον πρώτο, ανεξαρτήτως δημογραφικών χαρακτηριστικών του γονέα και παρά το γεγονός ότι οι ίδιοι οι μαθητές έχουν ελαφρώς διαφορετική εικόνα για την αξία της δικής τους άποψης στην τελική επιλογή.

6. Γονείς και μαθητές πάντως φαίνονται να μοιράζονται παρόμοιες θέσεις για την αξία της φοίτησής τους σε Φροντιστήριο Μ. Ε., καθώς η επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν τον κυρίαρχο λόγο της έναρξης φοίτησης.

7. Η σύμπνοια γονέων και παιδιών ως προς τη στόχευση της φοίτησης σε φροντιστήρια και η σχεδόν απόλυτη κυριαρχία αυτού του παράγοντα έναντι άλλων (βοήθεια για το σχολείο - μη συνδεδεμένη με τις απαιτήσεις των πανελλαδικών εξετάσεων) σίγουρα διευκολύνει τις προσπάθειες ανταπόκρισης του κλάδου στη ζήτηση των υπηρεσιών φροντιστηριακής εκπαίδευσης.