Αναλύοντας το Άνω και Κάτω Άκρο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 2013/2014
Advertisements

Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΟΡΟΛΟΓΙΑ Movement Studies 2010 MARIOS MITSIOU PT, MSc
Κινησιολογικές Μελέτες
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΤΩ ΑΚΡΟΥ
ΦΤΕΡΑ –ΑΝΩ ΠΛΑΤΗ Η ΠΛΑΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΚΑΙ ΒΑΘΟΣ
Είναι η καλύτερη άσκηση..?? Είναι επικίνδυνη άσκηση…?
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τεχνικές για την ανάλυση της κίνησης και την αξιολόγηση της μάθησης
Η Κίνηση στη Φυσικοθεραπεία
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.
Εβδομάδα 8 Γ. Κρεκούκιας MSc
Κλινική Αξιολόγηση ΝΜΣ 1 ΟΜΣΣ Γ. Κρεκούκιας MSc.
MCQ’s FPP Επανάληψη week 5
Ο φυσικοθεραπευτησ ωσ εκπαιδευτικοσ
2011 κινησιολογικεσ μελετες 4Fhh 1026
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΜΥΪΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
Μέρος Β: video δοκιμών (test drive) Μέρος Γ: video στη μακέτα
Αναλύοντας το Άνω και Κάτω Άκρο
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Ενεργητικές και Παθητικές Κινήσεις
FOUNDATIONS FOR PHYSIOTHERAPY PRACTICE EMBIOMHXANIKH
2010/11 IST/UH ΚΜ  Αναγνώριση των ανατομικών και φυσιολογικών παραγόντων που συμβάλλουν στη φυσιολογική κίνηση  Σκιαγράφηση του πως αυτά.
Movement Studies 2011 Verveniotis P.
Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας
Φυσιολογική Κίνηση: Εισαγωγή
Foundations for Physiotherapy Practice Ανάλυση της Στάσης
Μύες: τεστ δύναμης και ελαστικότητας
Αρχές εμβιομηχανικής Γιαννης Καλουδης.
Μύες: τεστ δύναμης και ελαστικότητας
Μέτρηση Ενεργητικών και Παθητικών Κινήσεων Week 5
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
Στηθείτε μπροστά από ένα καθρέπτη με τα χέρια στη μέση χαλαρά, χωρίς να τα σφίγγετε στον κορμό σας.
Ανατομία Ποδοκνημική – Άκρος πόδας Ελευθερία Θωμαΐδου, Pt dsfsf dsfsf
Αξιολόγηση Ποδοκνημικής και Άκρου Ποδός
Ποδοκνημική & Άκρος Πόδας Αξιολόγηση 2
Movement Studies Week 3 Verveniotis P
Γιατί πρέπει να έχουμε σωστή στάση του σώματος
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
Ανατομία ΟΜΣΣ: Μύες Τετράγωνος οσφυικός Πολυσχιδής
Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής
KM Διάλεξη 4 Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Eλιζάνα Πολλάτου επικ.καθ. Τ.Ε.Φ.Α.Α Π.Θ.
ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
Θέση σώματος, συμβολίζεται συνήθως με χ: πού βρίσκεται το σώμα σε σχέση με ένα σημείο αναφοράς (αρχή συστήματος αξόνων). Πλήρης περιγραφή της κίνησης προυποθέτει.
Στατική και Δυναμική Πελματογραφική Ανάλυση, Σύγκριση Αναλύσεων.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΤΡΙΒΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΑΕΡΑ-ΝΕΡΟΥ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΜΥΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ.
Επιμορφωτικό πρόγραμμα Φ.Α. ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ασκήσεις Αναλυτικού Προγράμματος Ελληνογερμανική Αγωγή Σεπ. – Οκτ Λεων. Δ. Καλλιτσάρης Π.Ε. 11.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Υπεύθυνος μαθήματος: Αμούτζας Κ. Επίκουρος Καθηγητής.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ.
Μυϊκή συστολή. Μειομετρική σύσπαση Μειομετρική σύσπαση όταν οι προσφύσεις του μυός πλησιάζουν μεταξύ τους ( βραχύνονται) Μειομετρική συστολή κατά την.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ – ΜΑΘΗΜΑ 2
Κίνηση Επεξεργασία και Μαθησιακές προσαρμογές Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης Περίπτωση φυσιοθεραπείας.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ > Μάθημα : Κίνηση – Επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές Παρουσίαση περιστατικού: Δημιουργία θεραπευτικού.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
Αξιολόγηση ΤΟΜΕΑΣ: ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ Timed 10 meter walk (10 μέτρα βάδιση ) Τοποθετούνται 2 ταινίες σε απόσταση 14 μέτρων και ορίζεται ενδιάμεση απόσταση 10 μέτρων.
Προπονητική ποδοσφαίρου
Διδακτική Κολύμβησης και Ασφάλειας στο Νερό, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Προασκήσεις Διδακτικής για Πεταλούδα και Πρόσθιο.
ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ.
ΙΠΠΟΘΕΡΑΠΕΙΑ Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Υπεύθυνες Προγράμματος: Μαρία Κλαρνέτα Μενεξιά Αυγερίδου Τάνια Λαφτσή.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Όρθια Στάση Στην όρθια στάση:
Ανάπτυξη Μοντέλων Διακριτών Συστημάτων Μέρος Β
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Ανάλυση της τεχνικής στο
Γενική Φυσική 1ο Εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αναλύοντας το Άνω και Κάτω Άκρο IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Γ. Κρεκούκιας MSc

Μαθησιακά Αποτελέσματα IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγραφή της λειτουργίας του άνω άκρου (ΑΑ) Χρήση ανατομικών όρων για την ανάλυση της δραστηριότητας του άνω άκρου Περιγραφή της συσχέτισης μεταξύ κινητικότητας και σταθερότητας σχετικά με το άνω άκρο

Μαθησιακά Αποτελέσματα IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγραφή των λειτουργιών του κάτω άκρου (ΚΑ) Αναγνώριση των χαρακτηριστικών της φυσιολογικής βάδισης Ανάλυση της κίνησης του κάτω άκρου χρησιμοποιώντας τη σωστή φρασεολογία

Λειτουργίες του Άνω και Κάτω Άκρου IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Λειτουργίες του Άνω και Κάτω Άκρου Σε ζευγάρια συζητήστε τις λειτουργίες του άνω και κάτω άκρου Ποιος ο ρόλος των αρθρώσεων;

Λειτουργίες Άνω Άκρου IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011

IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011

Γιατί η σταθερότητα είναι απαραίτητη για την κίνηση; IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Γιατί η σταθερότητα είναι απαραίτητη για την κίνηση;

Ανοικτή και Κλειστή Κινητική Αλυσίδα IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Ανοικτή και Κλειστή Κινητική Αλυσίδα Ανοικτή-ελεύθερη κίνηση κλειστή– τα χέρια σταθερά Shumway p 5

Τι είναι τα παρακάτω; Κατηγοριοποιήστε IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011

Ανάλυση Κίνησης IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 1 Από το κέντρο προς την περιφέρεια όταν αναλύουμε άκρα 2 Από την κεφαλή και συνεχίζουμε προς τα κάτω όταν αναλύουμε κορμό 3 Δεν προχωρούμε στην πιο κάτω άρθρωση/τμήμα εάν δεν έχουμε ολοκληρώσει την πιο πάνω 4 Μεθοδικότητα!!

Οι κινήσεις που συμβαίνουν σε κάθε άρθρωση IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 1 Οι κινήσεις που συμβαίνουν σε κάθε άρθρωση 2 Οι μυϊκές ομάδες που είναι υπεύθυνες για την κίνηση 3 Ο τύπος της μυϊκής λειτουργίας-σύγκεντρες, έκκεντρες, ισομετρικές 4 Σε ποιό σημείο της τροχιάς ο/οι μύς δραστηριοποιούνται 5 Τα επίπεδα και οι άξονες για κάθε κίνηση

Άσκηση 1 προσπάθεια να φτάσουμε ένα αντικείμενο σε κάποιο ψηλό ράφι IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Άσκηση 1 προσπάθεια να φτάσουμε ένα αντικείμενο σε κάποιο ψηλό ράφι Αναλύστε την κίνηση χρησιμοποιώντας το checklist.

Άσκηση 2 Μαζέψτε ένα κέρμα από το έδαφος IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Άσκηση 2 Μαζέψτε ένα κέρμα από το έδαφος Χρησιμοποιήστε το checklist

IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Άσκηση 3 Σε ζευγάρια, δείξτε μια κίνηση του άνω άκρου και ζητήστε στο ζευγάρι σας να την αναλύσει. Μετά αλλάξτε ρόλους

IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Βάδιση ‘Η βάδιση είμαι μια συχνή αλλαγή μεταξύ αστάθειας και ισορροπίας και συνεπώς μια σειρά από ατυχήματα που μόλις αποφεύγονται’ (Stiendler 1955)

Gait Terminology 1. Ρυθμός Αριθμός βημάτων ανά λεπτό IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 1. Ρυθμός Αριθμός βημάτων ανά λεπτό 2. Μήκος διασκελισμού Απόσταση επαφής του ιδίου ποδιού στο έδαφος 3 Μήκος βήματος Απόσταση επαφής σε ένα βήμα των δύο ποδιών 4 Ταχύτητα βάδισης ενός υγιούς 1.3m/s 5. Επαφή πτέρνας Αρχική επαφή του προπορευόμενου άκρου με το έδαφος 6. Ανασήκωμα δακτύλων Απώλεια επαφής μεταξύ των δακτύλων και του εδάφους 7. Φάση αιώρησης Το άκρο κινείται μπροστά από το άλλο που στηρίζει 8. Προώθηση Ο γαστροκνήμιος και ο υποκνημίδιος συσπώνται για να γίνει πελματιαία κάμψη και να του ποδιού που προηγείται 9. Κύκλος βάδισης Χρονική περίοδος οπου ολοκληρώνεται ενας διασκελισμός

Κύκλος Βάδισης Χρονική περίοδος οπου ολοκληρώνεται ενας διασκελισμός IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Χρονική περίοδος οπου ολοκληρώνεται ενας διασκελισμός (Carr and Shepherd 2003) Gait Cycle

Κύκλος Βάδισης Ποσοστό κύκλου βάδισης (χρόνος) IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Φάση στήριξης-δεξιό κάτω άκρο Διπλή στήριξη Φάση αιώρησης δεξιό κάτω άκρο Φάση αιώρησης-αριστερό κάτω άκρο Φάση στήριξης-αριστερό κάτω άκρο Επαφή δεξιάς πτέρνας Επαφή δεξιάς πτέρνας Δεξιό πέλμα σε πλήρη επαφή Δεξιό άκρο-στήριξη Δεξιό άκρο-προώθηση Δεξιό-ανασήκωμα δακτύλων Δεξιό άκρο-αιώρηση Ποσοστό κύκλου βάδισης (χρόνος)

Άσκηση 4 Αναλύστε τη φάση στήριξης της βάδισης IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Άσκηση 4 Αναλύστε τη φάση στήριξης της βάδισης χρησιμοποιείστε το checklist Incl trunk and UL

Άσκηση 5 Αναλύστε τη φάση αιώρησης της βάδισης IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Άσκηση 5 Αναλύστε τη φάση αιώρησης της βάδισης Χρησιμοποιείστε το checklist

Προσπαθήστε να περπατήσετε χωρίς να κινήσετε τον κορμό και τα άνω άκρα IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Σημαντικό! Αν και επικεντρωθήκαμε στην ανάλυση του κάτω άκρου, κατά τη βάδιση έχουμε κίνηση σε ολόκληρο το σώμα Προσπαθήστε να περπατήσετε χωρίς να κινήσετε τον κορμό και τα άνω άκρα

Άσκηση 6 Αναλύστε το κάτω άκρο Σε αναπήδηση στο ένα πόδι («κουτσό») IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Άσκηση 6 Αναλύστε το κάτω άκρο Σε αναπήδηση στο ένα πόδι («κουτσό») Τι συμβαίνει στον κορμό κατά τη διάρκεια αυτής της κίνησης;

IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Σημαντικό! Η ικανότητα της ισορροπίας είναι απαραίτητη τόσο στη βάδιση όσο και στη μεταφορά από όρθια σε καθιστή θέση και το αντίθετο

IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Να θυμάστε! Να αναλύετε πάντα αυτό που βλέπετε, οι άνθρωποι κινούνται με διαφορετικό τρόπο

IST/UH Κινησιολογικές Μελέτες 2010-2011 Αναφορές Carr J and Shepherd R (2003). Stroke Rehabilitation. Butterworth-Heinemann, China. Trew M and Everett T (2003). Human Movement. Churchill Livingstone, London. Shumway-Cook A and Woollacott MH (2001). Motor control: theory and practical applications. Lippincott Williams and Wilkins, Maryland.