ΜΠΛΕΓΜΈΝΟΣ ΣΤΑ ΔΊΧΤΥΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΎΟΥ... ΜΙΑ ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΎΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Στόχος Στα πλαίσια αυτής της εργασίας, οι τρείς ομάδες μαθητών θα συλλέξουν και θα αξιολογήσουν πληροφορίες, με τελικό παραδοτέο την κατασκευή ενός βίνετο σχετικά με: 1. τους καλούς τρόπους που πρέπει να έχουμε και όσα πρέπει να προσέχουμε όταν πλοηγούμαστε στο διαδίκτυο 2. τα σημεία που πρέπει να προσέχουμε κατά την επικοινωνία μας στο διαδίκτυο (mail, forum, chat rooms, ιστοσελίδες) 3. τη δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο (προσωπικές φωτογραφίες ή βίντεο) 4. τους τρόπους καταγγελίας άνομων και ανήθικων περιστατικών που σχετίζονται με το διαδίκτυο
ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ Οι μαθητές χωρίζονται σε τρεις ομάδες ανάλογα με το ειδικό θέμα που αναλύουν Α ΟΜΑΔΑ – Παραπληροφόρηση Β ΟΜΑΔΑ - Συνομιλία με αγνώστους Γ ΟΜΑΔΑ - Ακατάλληλο περιεχόμενο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Η κάθε μία από τις τρείς ομάδα θα κατασκευάσει με τα ακόλουθα τρία βήματα ένα βίντεο στο οποίο θα αναφέρει πληροφορίες για το θέμα που καλείται να αναλύσει Κάθε ομάδα ανάλογα με το θέμα της καλείται να • Αναζητήσει πληροφορίες στο διαδίκτυο • Να καταγράψει τα κύρια σημεία και να αποδώσει 3 «εντολές» για την προστασία από τους κινδύνους του διαδικτύου • Να ζωγραφίσει - εικονογραφήσει το θέμα της • Να καταγράψει τις δικές της σχετικές ιστορίες • Να δημιουργήσει το δικό της βίντεο παρουσίασης
ΠΗΓΕΣ Όπου αναφέρονται σε: • Κοινές πηγές για την γενική ενημέρωση όλων των ομάδων • Συνδέσμους βοηθητικούς με οδηγίες για την του αναγκαίου λογισμικού εφαρμογής για την ανάπτυξη του έργου. • Συνδέσμους για την ευαισθητοποίηση στο θέμα μέσω διαδραστικού παιχνιδιού • Ειδικές ανά ομάδα πηγές για την άντληση πληροφοριών για την ανάπτυξη του κάθε ιδιαίτερου θέματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Όπου προσδιορίζεται ότι θα αφορά την αξιολόγηση της ομάδας στο σύνολό της και όχι κατά άτομο και θα αφορά δυο παράγοντες: • Το τελικό προϊόν (παραδοτέο έργο) • Τη συνεργατικότητα μεταξύ των μελών της ομάδας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Όπου οι μαθητές καλούνται Α. να παρουσιάσουν το έργο τους σε μια εκδήλωση με καλεσμένους τους μαθητές του σχολείου τους Β. Με έναν πιο ενδοσκοπικό τρόπο ανάμεσα στην ομάδα αλλά και καθένας χωριστά να σκεφτούν το κατά πόσο βελτιώθηκαν ως προς: - τη γνώση και την κρίση τους στο θέμα - τις τεχνικές δεξιότητες που ανέπτυξαν - την ικανότητά τους να εργάζονται ομαδικά
ΣΕΛΊΔΑ ΚΑΘΗΓΗΤΉ Όπου παρατίθεται: Α. Ο στόχος της ιστοεξερεύνησης για την παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου. Β. Συμβουλές για τη διεξαγωγή του μαθήματος Γ. Ένα ενδεικτικό σχέδιο για το πρώτο μάθημα