ACCC Digital Platforms Inquiry

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΡΜΗΣ ΝΕΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΗΣ.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Τόποι, περιβάλλον και διαδίκτυο Η πρόταση ΤόΠΟΙ για το labs.opengov.gr Ημερίδα Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Αθήνα,
Ανθρώπινα δικαιώματα στο σχολείο και κάτι ξε-στραβώνει Διεθνής Αμνηστία Φιλικό Σχολείο Ένα διεθνές σχέδιο δράσης.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΕΑΣ 2011 Δ.Α.ΣΤΑ.ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Εγκατάσταση & Διαχείριση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Η παραχώρηση αδειών εκμετάλλευσης των πνευματικών έργων των χρηστών μέσα από τους Όρους Χρήσης των Κοινωνικών Δικτύων: αναγκαίο καλό ή κακό; Αρχοντούλα.
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
W.A.M.O. ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ Web Advertisement Methodize Operation ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ για ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
O έλεγχος της διαφήμισης
Ασφαλής διακίνηση στο Διαδίκτυο
Η εκστρατεία για την αύξηση της ενημέρωσης για τα δικαιώματα των καταναλωτών.
Πολιτική Ανταγωνισμού στο τομέα της ενέργειας
Σύντομη Παρουσίαση Προγράμματος «Ενίσχυση της εξωστρέφειας των Αθηναϊκών Επιχειρήσεων» Δικαιούχος: Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου – ΟΠΕ Α.Ε.
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
 Είναι τεκμηριωμένο το περιεχόμενο του βιβλίου ή του άρθρου περιοδικού με σχετική βιβλιογραφία;  Ημερομηνία έκδοσης; Ανάλογα με το θέμα που πραγματεύεται,
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Ομάδα σύνταξης επιχειρηματικού σχεδίου: ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΚΟΥΛΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ Φοιτητές του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού.
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
Η εισφορά του δικαίου του ανταγωνισμού στην ανάπτυξη ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΤΖΟΥΓΑΝΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Εργαστήριο Συστημάτων Υπολογιστών & Επικοινωνιών Καθ. Θ. Αποστολόπουλος Αντιπρύτανης Οικ. Παν. Αθηνών Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 22 Ιουνίου 2001 Οικονομικό.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
Τι είναι ο συνήγορος του πολίτη….. Ειρήνη Μιτελούδη Στ1
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΟΚΟΥΡΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΜΑΪΟΣ 2015
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
ΟΟΣΑ Αξιολόγηση Συνθηκών Ανταγωνισμού στην Ελληνική νομοθεσία Τομέας ηλεκτρονικού εμπορίου Συστάσεις ΟΟΣΑ.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (ΣΔΕΠΥ - SLA)
Ηλεκτρονική Διαχείριση & Αρχειοθέτηση Εγγράφων
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Νομικά Θέματα Πληροφορικής
Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Συμβουλές για ασφάλεια στο FACEBOOK
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
360funding.gr Μάϊος 2017.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ:
Από το Web1.0 στον Web X.0 Καλτιριμτζής Ελ. Ιωάννης
2. Το οικονομικό σύνταγμα της Ελλάδας
Διαγωνισμός EUROSCOLA 2015
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Θέμα: Πνευματικά Δικαιώματα στο Διαδίκτυο
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
Αίθουσα Κοινοτικού Συμβουλίου Γαλάτας
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
Η έννοια της επιχείρησης
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Cyber Risk Insurance Front Line S.A. Insurance Brokers.
Το μεγαλύτερο Δίκτυο υποστήριξης ΜμΕ στον κόσμο
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Οριζόντιες αντι-ανταγωνιστικές συμπράξεις (εναρμονισμένη πρακτική)
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ Το Δίκαιο Ανταγωνισμού στην Εποχή των Ρομπότ
Ψηφιακή ευκαιρία: μια μεγάλη ευκαιρία! Πως να την διεκδικήσετε;
Η προτιμησιακή συμπεριφορά
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ACCC Digital Platforms Inquiry Κυριάκος Λαγούρος

Η ανάπτυξη των ψηφιακών πλατφορμών Συγκεκριμένα στην Αυστραλία : 19 εκ. χρησιμοποιούν το Google 17 εκ. το facebook 17 εκ. το YouTube Αντίκτυπο της ανάπτυξης αυτής: Υποβάθμιση δημοσιογραφίας Αντίκτυπο στο διαφημιστικό κλάδο Κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Επιχειρηματικό μοντέλο και δύναμη στην αγορά των Google και Facebook Αμφότερες οι πλατφόρμες λειτουργούν και αναπτύσσονται με βάση τα network effects Όσο περισσότεροι χρήστες τις χρησιμοποιούν, τόσο περισσότερο ελκυστικές γίνονται για τους υπόλοιπους χρήστες Δύναμη στην αγορά της Αυστραλίας: Google: 94% (των αναζητήσεων) Facebook: 46% των εισοδημάτων από διαφήμιση (ενώ όλες οι άλλες επιχειρήσεις κατέχουν μέχρι 5%) Ισχυρά εμπόδια εισόδου στην αγορά

Αντίκτυπο στη δημοσιογραφία Το ποσό που δαπανήθηκε για διαφημίσεις στα παραδοσιακά μέσα μειώθηκε από 2 δισ. Ευρώ το 2001 σε 200 εκ. ευρώ το 2016. Αποτέλεσμα αυτού σύμφωνα με την απόφαση είναι ότι μειώνονται τα Μ.Μ.Ε. τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενημέρωση της κοινωνίας.

Έλλειψη διαφάνειας Κανείς δεν γνωρίζει επακριβώς τον αλγόριθμο με τον οποίο το Google και το Facebook προβάλουν τις διαφημίσεις Οι διαφημιζόμενοι δεν γνωρίζουν αν οι διαφημίσεις φτάνουν τελικά στους καταναλωτές που επιθυμούν Μήπως ευνοούνται οι διαφημίσεις των φιλικών ή σχετιζόμενων με τo Facebook και το Google επιχειρήσεων; Πιθανά αποτελέσματα: 1) Τα μέσα δεν μπορούν να δημιουργήσουν σταθερό κοινό 2)Αντικίνητρο για την ποιοτική δημοσιογραφία

Αντίκτυπο στους Χρήστες Καταγγελίες στην ACCC ότι συλλέγονται περισσότερα στοιχεία από αυτά που διαθέτουν στις πλατφόρμες οι χρήστες Η ACCC θεωρεί ότι το νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των δεδομένων είναι ανεπαρκές (στην Αυστραλία). Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούν οι πλατφόρμες ενέχουν κίνδυνο οι χρήστες να οδηγούνται σε λιγότερο ποιοτικές και αξιόπιστες ιστοσελίδες ειδήσεων

Προτάσεις Αντιμετώπισης Η ενίσχυση των νόμων για τις συγκεντρώσεις Εκτός από το κριτήριο του δυνητικού ανταγωνιστή πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και ο όγκος των δεδομένων που θα συγκεντρώνει μετά τη συγκέντρωση η επιχείρηση Προηγούμενη Ενημέρωση όσον αναφορά όλες τις εξαγορές στις οποίες συμμετέχουν οι εν λόγω πλατφόρμες Δυνατότητα επιλογής φυλλομετρητή (browser) και μηχανής αναζήτησης από τους χρήστες

Προτάσεις αντιμετώπισης Ίδρυση Ρυθμιστικής Αρχής, η οποία θα ελέγχει : Ότι δεν γίνεται διάκριση κατά την προβολή των διαφημίσεων, δηλαδή ότι δεν ευνοούνται οι φιλικές στις πλατφόρμες επιχειρήσεις Τον τρόπο με τον οποίο δημιουργείται η σειρά των ενημερωτικών ιστοσελίδων , μετά από μία αναζήτηση Στη ρύθμιση υπάγονται όσες πλατφόρμες κάνουν τζίρο περισσότερο από 100 εκ. δολάρια Αυστραλίας το χρόνο

Προτάσεις Αντιμετώπισης Η Ρυθμιστική Αρχή θα έχει αυξημένες αρμοδιότητες καθώς θα πρέπει να ελέγχει εκτός από τις πλατφόρμες και τα ΜΜΕ αλλά και τους εκδότες Επίσης με την ίδρυση της εν λόγω Αρχής θα καθίσταται πιο εύκολος ο έλεγχος των καταπατήσεων δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας στο διαδίκτυο

Προτάσεις Αντιμετώπισης Μεγαλύτερος έλεγχος όσον αφορά την συλλογή δεδομένων μέσω Ειδοποιήσεων, οι οποίες θα εμφανίζονται στους χρήστες κάθε φορά που θα απαιτείται συλλογή δεδομένων Ανάθεση σε εταιρείες της επίβλεψης για τη συμμόρφωση Ευρύτερη συναίνεση για παραχώρηση δεδομένων Δυνατότητα εξάλειψης συλλεγμένων προσωπικών δεδομένων Αύξηση των προστίμων για παραβίαση των κανόνων Δικαίωμα στους ιδιώτες να ζητούν αποζημίωση για παραβίαση των προσωπικών τους δεδομένων

Προτάσεις Αντιμετώπισης Όσον αφορά την αμφίβολη προέλευση των ειδήσεων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο: Οι ιστοσελίδες θα πρέπει να προβάλουν την πηγή των πληροφοριών τους Οι πλατφόρμες θα πρέπει να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις διαδικασίες με βάση τις οποίες προβάλλονται οι πληροφορίες

Προτάσεις Αντιμετώπισης Η ACCC προκειμένου να αντιμετωπιστεί η υποχρηματοδότηση των ΜΜΕ μετά τη μείωση των εσόδων από τις διαφημίσεις πρότεινε: Παράταση της χρηματοδότησης των μικρών και τοπικών εκδοτών Φοροαπαλλαγές σε ΜΜΕ τα οποία κάνουν παραγωγές οι οποίες είναι ωφέλιμες αλλά κινδυνεύουν

Προτάσεις αντιμετώπισης Προκειμένου να διευκολύνονται οι επιχειρήσεις που έχουν διαφορές με το Facebook και τη Google η ACCC πρότεινε τη θεσμοθέτηση διαμεσολαβητή, ο οποίος θα βοηθάει τις μικρές επιχειρήσεις στην κατάρτιση συμβάσεων και την επίλυση διαφορών με τη Google Επίσης η ρυθμιστική αρχή που θα ιδρυθεί θα ελέγχει τη μέση τιμή των υπηρεσιών που παρέχουν οι ενδιάμεσες εταιρείες σε ιστοσελίδες και διαφημιστές Τέλος προτείνεται αυστηροποίηση του νόμου περί προστασίας των καταναλωτών

Αντίθετες απόψεις Υπάρχουν φωνές που αντιτίθενται στη ρύθμιση των διαδικτυακών πλατφορμών : Αν ρυθμιστεί η αγορά και επικρατήσει η ουδετερότητα στην αναζήτηση (search neutrality),δηλαδή εφαρμόζονται οι ίδιοι κανόνες σε όλες της μηχανές αναζήτησης, οι επιχειρήσεις που τις διαχειρίζονται δεν θα έχουν κίνητρο να βρουν νέους και καινοτόμους τρόπους ώστε να δώσουν απαντήσεις στις αναζητήσεις των χρηστών Είναι εις βάρος των καταναλωτών να μην αξιοποιούνται οι δυνατότητες των καθετοποιημένων επιχειρήσεων (π.χ. αναζήτηση ενός εστιατορίου στο Google και εμφάνιση κατευθείαν του εστιατορίου αυτού στο Google Maps)

Ελεύθερος Ανταγωνισμός – Ελευθερία του Τύπου - Δημοκρατία Σύμφωνα με τις Αρχές του Ελεύθερου Ανταγωνισμού το ειδησεογραφικό website το οποίο θα έχει τις περισσότερες επισκέψεις θα λάβει και τις περισσότερες διαφημίσεις Ωστόσο: Το διαδίκτυο γίνεται χώρος διάδοσης ψευδών ειδήσεων, θεωριών συνωμοσίας, λαϊκιστικών και αντιδημοκρατικών απόψεων Πρέπει να υπάρξει ρύθμιση στην αναζήτηση καθώς και στο Facebook, η οποία να επιβάλει να λαμβάνουν τις διαφημίσεις όχι οι πιο πολυσύχναστες αλλά οι πιο ποιοτικές ιστοσελίδες; Εγείρονται θέματα: προστασίας της ελευθερίας του λόγου Προστασίας της δημοκρατίας από ακραίες και επικίνδυνες απόψεις Πρέπει να καταστρατηγηθεί η ελευθερία του ανταγωνισμού σε αυτές τις περιπτώσεις;

Σας Ευχαριστώ!