ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου ΕΚΠΑ/ΤΕΑΠΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Advertisements

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΜΑΘΗΜΑ 10.
ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) ιδρύθηκε το 1923, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με αιρετή Διοίκηση. Κατά τους κανόνες.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Ανάπτυξη της προσωπικότητας Ο κύκλος της ζωής Κομοτηνή 19/10/2011 Βορβολάκος Θεοφάνης Λέκτορας ΔΠΘ.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
"Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο" Διακογεωργίου Αρχοντούλα, Σχολική Σύμβουλος, 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Σάμου
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Όταν η Ιθάκη κηρύσσει τον πόλεμο στο ταξίδι
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
Καλλιρρόη Παπαδοπούλου
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α1 To σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι.
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΣΣΑ
Βρεφική Ηλικία.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Α. Κουτσούρης
ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ Διδάσκων: κ
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ τησ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤα ΤΟΝ PIAGET
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
מעבר אור מתווך שקוף לתווך שקוף
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4495/17 (167 Α/ ) Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλ­λοντος και άλλες διατάξεις και αλλαγές με το ν.4513/18 (101 Α/2018)
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μανινασ νικολαοσ Παγιδασ κωνσταντινοσ-εφραιμ
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας Πλαίσιο & μάθηση M
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου- Λήδα Αναγνωστάκη
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Αποτίμηση Επιχειρήσεων Ενότητα 3
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου-Λήδα Αναγνωστάκη
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ
Ο ερμηνευτικός διάλογος
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Περίγραμμα Μαθήματος
Μέση παιδική ηλικία Γνωστική ανάπτυξη
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ 2018-19 Καλλιρρόη Παπαδοπούλου ΕΚΠΑ/ΤΕΑΠΗ Κοινωνική ανάπτυξη και ανάπτυξη της προσωπικότητας στη μέση παιδική ηλικία: II ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ 2018-19 Καλλιρρόη Παπαδοπούλου ΕΚΠΑ/ΤΕΑΠΗ

1.Συνομήλικοι, φιλίες 2.Οικογένεια

Βασική βιβλιογραφία Craig,J. & Baucum, D. (2007) Η Ανάπτυξη του Ανθρώπου. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση (Τόμος Α). Feldman, R.S. (2009) Εξελικτική Ψυχολογία. Δια Βίου Μάθηση. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg (Τόμος Α) Cole, M. & Cole, S. (2001) Η Ανάπτυξη των Παιδιών. Αθήνα: Gutenberg Kουγιουμουτζάκης, Γ. (Eπιμέλεια Έκδοσης), (1995). Aναπτυξιακή ψυχολογία : παρελθόν, παρόν και μέλλον. Hράκλειο, Kρήτη: Πανεπιστημιακές Eκδόσεις Kρήτης

Συνομήλικοι, φιλίες Στη μέση παιδική (σχολική) ηλικία

Συνομήλικοι και φιλίες Στη σχολική ηλικία, η φιλία αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία (7+, Piaget, Sullivan) και παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού. Η αναγκαιότητα της φιλίας; Sullivan-κολλητοί φίλοι από 7χρονών

Φιλία Μία σχέση που χαρακτηρίζεται από στοργή, αμοιβαιότητα και δέσμευση μεταξύ ανθρώπων που θεωρούν ότι είναι ίσοι μεταξύ τους (Hartup, 1992). Ορίζεται σε δυαδικό πλαίσιο και η συμμετοχή είναι εθελοντική.

Λειτουργίες της φιλίας Επεκτείνοντας το αρχικό έργο του Sullivan, ερευνητές ταυτοποίησαν βασικά οφέλη της φιλίας: Πλαίσιο ανάπτυξης βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων, όπως επικοινωνία, συνεργασία, επίλυση συγκρούσεων Πληροφορίες για τον εαυτό τους και τον κόσμο Συντροφικότητα και χαρά Πρότυπα στενών σχέσεων –βάσεις για μελλοντικές σχέσεις- που χαρακτηρίζονται από φροντίδα για τον άλλο, βοήθεια, εμπιστοσύνη και «μοίρασμα»

Παράγοντες που επηρεάζουν τη έναρξη της φιλίας Από την έρευνα του Gottman (1983), τα παιδιά (3-9 ετών) που έγιναν φίλοι ήταν αυτά που: Βρήκαν γρήγορα κοινές δραστηριότητες Ανέπτυξαν σαφή επικοινωνία (πχ. Ζητούσαν διευκρινήσεις) Έκαναν ανταλλαγή πληροφοριών Μπορούσαν να λύνουν τις συγκρούσεις τους Ανταποκρίνονταν στις θετικές συμπεριφορές του συντρόφου τους με θετική συμπεριφορά (αμοιβαιότητα)

Στάδια ανάπτυξης της φιλίας Selman (1981) 6 και κάτω: βασίζεται σε φυσικούς ή γεωγραφικούς παράγοντες 7-9: αμοιβαιότητα και επίγνωση των συναισθημάτων των άλλων 9-12: γνήσια ανταλλαγή. Οι φίλοι αλληλοβοηθιούνται. 11-12+: σταθερή και συνεχής σχέση που βασίζεται στην εμπιστοσύνη Κατάταξη βασισμένη στην έρευνα με «ιστορίες με διλήμματα σε φιλικές σχέσεις». Τα στάδια ανάπτυξης της φιλίας θεωρούνται ότι αντικατοπτρίζουν την ικανότητα των παιδιών να κατανοήσουν την οπτική του άλλου. Σύγχρονοι ερευνητές αμφισβητούν την κατάταξη και θεωρούν ότι αμοιβαιότητα, αλληλοβοήθεια και εμπιστοσύνη εμφανίζονται πολύ πιο νωρίς στις φιλίες των παιδιών.

Λειτουργίες της φιλίας Ο βαθμός στον οποίο μια φιλική σχέση επιτελεί αυτές τις λειτουργίες εξαρτάται από: την ποιότητα της σχέσης, Υπάρχουν κακές φιλίες; Υπάρχει κακή ποιότητα φιλίας με έντονα αρνητικά χαρακτηριστικά στο «ισοζύγιο» της σχέσης, όπως ανταγωνισμός και ζήλεια.

Οι ομάδες των συνομηλίκων Η ομάδα των συνομηλίκων σταδιακά παίζει και αυτή όλο και πιο σημαντικό ρόλο Οι ομάδες συνομηλίκων δημιουργούνται όπου συναντιούνται παιδιά με κοινά ενδιαφέροντα, στόχους και αξίες Η συμμετοχή δεν είναι πάντα εθελοντική Διέπονται από κανόνες (που συχνά δεν καθορίζονται από τα μέλη της ομάδας) Υπάρχουν διαφορές θέσης μέσα στην ομάδα

Αναπτυξιακές τάσεις Στην πρώτη παιδική ηλικία οι ομάδες, ως «παρέες» είναι πιο ευέλικτες και ανεπίσημες. Στην ηλικία των 10-12 χρ., η ομάδα αποκτά μεγαλύτερη σημασία για τα μέλη της. Η συμμόρφωση στην ομάδα γίνεται τότε ιδιαίτερα σημαντική καθώς τα παιδιά κινούνται προς την ανεξαρτησία από την οικογένεια ενώ η πίεση των συνομηλίκων γίνεται πιο έντονη. Η πίεση των συνομηλίκων μπορεί να είναι θετική ή αρνητική

Οι θέσεις μέσα στην ομάδα Δημοφιλή Ονομάζονται πολύ συχνά ως επιθυμητά από τους συμμαθητές τους. Απορριπτόμενα Ονομάζονται σπάνια ως επιθυμητά και πολύ συχνά ως ανεπιθύμητα από τους συμμαθητές τους, τα αντιπαθούν ενεργά. Παραμελημένα Ονομάζονται σπάνια είτε ως επιθυμητά είτε ως ανεπιθύμητα από τους συμμαθητές τους, τα αγνοούν. Αμφιλεγόμενα Ονομάζονται εξίσου και ως επιθυμητά και ως ανεπιθύμητα από τους συμμαθητές τους.

Η οικογένεια

Αλλαγές στις σχέσεις με τους γονείς Αλλαγή στις προσδοκίες και στις απαιτήσεις των γονέων Αλλαγή στις ικανότητες των παιδιών Αλλαγή στα θέματα που προκύπτουν μεταξύ γονιών και παιδιών Ευθύνες στο σπίτι Σχολείο και διάβασμα Υπεύθυνη συμπεριφορά Περισσότερος χρόνος μακριά από τους γονείς

Αλλαγές στις σχέσεις με τους γονείς Οι γονείς μοιράζονται όλο και περισσότερο τον έλεγχο με τα παιδιά. Συν-ρύθμιση: το μοίρασμα της ευθύνης μεταξύ γονιού και παιδιού για τη συμπεριφορά του παιδιού. Δομείται πάνω στη συνεργασία γονιού-παιδιού και την επικοινωνία. Σημαντική για την αυτο-ρύθμιση.