Παράδειγμα Ένα σποτ παίζει 3 φορές σε ένα μήνα και πετυχαίνει την παρακάτω έκθεση στο κοινό-στόχο : σποτ εκπομπή 1 = 18% του κοινού σποτ εκπομπή 2 = 21% του κοινού σποτ εκπομπή 3 = 14% του κοινού ΣΥΝΟΛΟ = 53% του κοινού
Παράδειγμα (συνέχεια) Και τα 3 σποτ πέτυχαν συνολικά 53% κάλυψη στο κοινό-στόχος (GRPs) (όπου τα άτομα έχουν εκτεθεί από 1-3 φορές). Η καθαρή κάλυψη είναι 28% (στοιχείο AGB). Η μέση συχνότητα ή Οpportunity-To-See (OTS) είναι ο λόγος Μέση Συχνότητα = GRPs / Καθαρή κάλυψη = 53/28 = 1,9 δηλαδή κατά μέσο όρο κάθε άτομο που εκτέθηκε στη διαφήμιση την είδε 1,9 φορές.
Παράδειγμα (συνέχεια) Οι τιμές των 3 σποτ είναι : σποτ εκπομπή 1 = 8.000 € σποτ εκπομπή 2 = 14.000 € σποτ εκπομπή 3 = 9.000 € Το κόστος ανά μονάδα αποτελεσματικότητος είναι : σποτ εκπομπή 1 = 8.000 € / 18 GRP = 444 € / GRP σποτ εκπομπή 2 = 14.000 € / 21 GRP = 666 € / GRP σποτ εκπομπή 3 = 9.000 € /14 GRP = 642 € / GRP Σε περίπτωση επιλογής το σποτ στην εκπομπή 1 είναι προτιμώτερο από άποψη κόστους / ωφέλειας
ΑΣΚΗΣΗ : Στόχοι επιχείρησης / Στόχοι Marketing/ Στόχοι διαφήμισης Προϊόν : FORD MONDEO Κοινό-Στόχος : ΑΝΔΡΕΣ 45-64 Στόχοι Επιχείρησης Αύξηση κερδοφορίας 20% : Αύξηση πωλήσεων 15% Μείωση κόστους 5% Στόχοι Marketing Αύξηση γνώσης (awareness) : +25% (σύνολο 80%) Στόχος προτίμησης (preference): 15% υποψηφίων αγοραστών Στόχοι διαφήμισης Στόχος κάλυψης (reach) : 75% Στόχος συχνότητας (frequency) (3+) : 40%
MEDIA PLAN : Κυριακάτικες εφημερίδες Αξιολόγηση κυριακάτικων εφημερίδων Πλάνο 3μήνου ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ % 45-64 ΑΝΔΡΕΣ Κόστος Ολοσέλιδη Κόστος / GRP ΒΗΜΑ 16 8,500 531 ΕΘΝΟΣ 12 7,600 633 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 19 9,500 500 ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 4 6,100 1,525 ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 23 7,500 326 ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 8 6,200 775 DOCUMENTO 10 6,700 670 FREE SUNDAY 5,800 725 REAL NEWS 20 7,300 365 ΜΑΡ ΑΠΡ ΜΑΪ 3μηνο ΒΗΜΑ 16 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 19 ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 23 DOCUMENTO 10 FREE SUNDAY 8 REAL NEWS 20 GRPs πλάνου 58 96 60 214 Κόστος Πλάνου 25,500 45,300 29,500 100,300 Καθ. Κάλυψη 56 73 57 81 Μέση Συχνότητα 1.04 1.32 1.05 2.64