Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Αρχική Αξιολόγηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Προσωπικές δεξιότητες
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ο ρόλος του ψυχολόγου στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
Ψυχολογικές θεραπείες
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Η αιτιολογία της εξάρτησης
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Φυσιολογικό και παθολογικό
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Αρχική Αξιολόγηση Δρ. Κωνσταντίνα Σκλάβου, M.Sc., M. Ed Κοινωνική Λειτουργός - Παιδαγωγός

Οι ρόλοι των εμπλεκόμενων στη διαδικασία Διάγνωση Ιατρικό σύνδρομο Αναπτυξιακή κατάσταση (συναισθηματική, γνωστική, κοινωνική, λόγος) Σχέσεις με οικογένεια, σχολείο, κοινωνικό περιβάλλον Θεραπεία Σωματικές Ψυχοθεραπείες Συμβουλευτική Γονείς Εκπαιδευτικούς Άλλους επαγγελματίες

Πηγές παραπομπών Η αξιολόγηση δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σε μια ιατρική διάγνωση Σχολεία Κοινωνικές υπηρεσίες Δικαστήρια Γιατροί άλλων ειδικοτήτων Γονείς Εκπαίδευση των επαγγελματιών για τις ανάγκες των συγκεκριμένων οικογενειών

Συμπληρωματικές και προκαταρκτικές πληροφορίες Πληροφορίες από αυτούς που κάνουν την παραπομπή Προτιμότερη η άμεση επικοινωνία Πληροφορίες από το σχολείο Έχουν πιθανά μεγάλες προσδοκίες από την αξιολόγηση Μπορεί να αισθάνονται αποτυχία που δεν τα κατάφεραν και ζητούν συμβουλευτική

Οι γονείς μπορεί να έχουν ανάμικτα αντιφατικά συναισθήματα: Συνεδρία με Γονείς (1) Οι γονείς μπορεί να έχουν ανάμικτα αντιφατικά συναισθήματα: Φόβοι για τις συνέπειες, ότι θα κριθούν, ότι θα επηρεαστεί η σχέση με το παιδί Ηθικά και φιλοσοφικά ζητήματα, θρησκευτικές πεποιθήσεις Υπερβολική αισιοδοξία για γρήγορη θεραπεία και απαλλαγή από τις ενοχές τους Η γνώμη τους για τη δουλειά των ειδικών βασίζεται στην πληροφόρηση από ΜΜΕ ή στην κοινωνική προκατάληψη

Συνεδρία με Γονείς (2) Πολλές πληροφορίες από τους γονείς Παραδοσιακό ιατρικό ιστορικό (λόγος προσέλευσης, ιστορικό παρούσας νόσου κλπ) Κοινωνικό ιστορικό με χρονολογική σειρά: όχι μόνο τα δεδομένα αλλά και τις συναισθηματικές τους επιπτώσεις σε γονείς και παιδιά Αναπτυξιακό ιστορικό: πολύ καλή γνώση της φυσιολογικής ανάπτυξης (και των παραλλαγών της) και την επίδραση στην οικογένεια Οικογενειακές συνεδρίες: η οικογένεια έχει μεγάλη επίδραση στα μέλη της, οι επιπτώσεις της συμπεριφοράς του καθενός στους άλλους, ένα κλειστό παιδί νιώθει πιο άνετα

Συνεδρία με το Παιδί (1) Οι περισσότεροι κλινικοί κ.λ. αναπτύσσουν ένα προσωπικό στυλ: ψυχοδυναμικές, αλληλεπιδραστικές προσεγγίσεις, δομημένες και εμπειρικές τεχνικές Ευελιξία, αναδρομική συλλογή πληροφοριών, όχι πρότυπο συνέντευξης Παραγωγική σχέση Το παιδί έχει αμφιθυμικά συναισθήματα, φόβο, ντροπή, ελπίδα, παρανόηση Πρέπει να έχει προετοιμαστεί από τους γονείς (όχι «θα δούμε κάποιον», «έναν γιατρό») Μερικά παιδιά το βλέπουν σαν τιμωρία ή ότι είναι «τρελά», «παράξενα» ή περιμένουν να δουν τον ειδικό σαν μια απόμακρη, τιμωρητική ή περίεργη μορφή

Συνεδρία με το Παιδί (2) Αναπτυξιακά κατάλληλος τρόπος Προσχολική ηλικία Δεν μπορεί να γίνει τυπική συνέντευξη, απαντούν ενώ παίζουν ή τρέχουν, δεν έχουν σταθερότητα και ακρίβεια χρονολογική Η εκτίμηση γίνεται από την παρατήρηση και την αλληλεπίδραση Σχολική ηλικία Κάποια κατανόηση του ρόλου του ειδικού: Μπορεί να συστηθεί ως ‘Mr. or Mrs. talking person’ Αν ερωτηθούν τι προβλήματα έχουν, μπορεί να εμφανίζουν διστακτικότητα ή αποφυγή Εφηβεία Μπορούν να ερωτηθούν άμεσα για τους λόγους που προσέρχονται Δέχονται ερωτήσεις που γίνονται με λεπτότητα και τους αρέσει να μιλάνε για πράγματα που τα ενδιαφέρουν

Συνεδρία με το Παιδί (3) Η ζωγραφική μπορεί να χρησιμεύσει και ως προβλητική δοκιμασία και ως έναρξη της συζήτησης Πολλές φορές πρέπει να γίνεται γενική συζήτηση γιατί τα παιδιά δεν απαντούν σε συγκεκριμένες, άμεσες ερωτήσεις Τους ζητούν να μιλήσουν για την οικογένεια, το σχολείο, τα μαθήματα, τους φίλους: ο κ.λ. σχηματίζει μια γενική εικόνα για το παιδί καθώς και πληροφορίες για τα συμπτώματα Μερικές ερωτήσεις πρέπει να γίνονται άμεσα: συναισθηματικά συμπτώματα (αυτοκτονικό ιδεασμό και σχέδια) και ψυχωτικά συμπτώματα (ψευδαισθήσεις κλπ) Δεν ερωτώνται όλα τα παιδιά για τέτοια συμπτώματα

Συνεδρία με το Παιδί (4) Εμπιστευτικότητα: δύο συγκρουόμενες απαιτήσεις, το δικαίωμα του παιδιού για εμπιστευτικότητα και το δικαίωμα των γονιών (ή υπηρεσιών) να γνωρίζουν τις ανάγκες των παιδιών Μικρότερα παιδιά: έχουν το δικαίωμα να κρατούν μυστικά αλλά και οι γονείς τους έχουν το δικαίωμα να γνωρίζουν γενικά τι συμβαίνει στη ζωή τους Έφηβοι: έχουν δικαίωμα στην εμπιστευτικότητα αλλά μερικές πληροφορίες, όπως σοβαρός κίνδυνος για τους ίδιους ή άλλους πρέπει να κοινοποιούνται Φαντασία: 3 ευχές, θετική και αρνητική ταυτοποίηση με ζώο, συμπλήρωση ιστοριών κλπ, δεν αποτελούν δεδομένα αλλά τρόπος αναζήτησης πληροφοριών για συναισθηματικά προβλήματα κλπ

Περίγραμμα συνολικής εκτίμησης (1) Σωματική εμφάνιση Αποχωρισμός από τον γονιό Τρόπος «σχετίζεσθαι» Προσανατολισμός στο χρόνο, τόπο και πρόσωπα Λειτουργία ΚΝΣ Ανάγνωση και γραφή Λόγος και ομιλία Νοημοσύνη Μνήμη Περιεχόμενο σκέψης Ποιότητα σκέψης και αντίληψης

Περίγραμμα συνολικής εκτίμησης (2) Φαντασία και συγκρούσεις Συναίσθημα Αντικειμενότροπες σχέσεις Κίνητρα Αμυντικοί μηχανισμοί Κρίση και insight Αυτοπεποίθηση Προσαρμοστικότητα Θετικά γνωρίσματα Σχέδια για το μέλλον

Διεπιστημονικότητα - Σταθμισμένα εργαλεία Κυρίως για ερευνητικούς σκοπούς CBCL, Conners, WISC, WAIS κλπ Ψυχολογική και εκπαιδευτική αξιολόγηση Χρήσιμες πληροφορίες Δυνατά και αδύνατα σημεία του παιδιού Γνωστικές και μαθησιακές δεξιότητες, εκπαιδευτικές ανάγκες Προβλητικά τεστ κυρίως για αποσυρμένα ή ανεσταλμένα παιδιά

Διεπιστημονικότητα - Εργαστηριακές εξετάσεις Εξετάσεις σταδιακά: πρώτα γενική αίματος, βιοχημικές εξετάσεις, μετά πιο εξειδικευμένες Νευροαπεικονιστική εξέταση (CT, MRI) έχει γίνει ή πρέπει να γίνει: οι ειδικοί πρέπει να αναγνωρίζουν το άγχος και τα κίνητρα των γονιών υπάρχουν και περιπτώσεις που πρέπει να γίνεται τέτοιος έλεγχος

Ενημέρωση γονέων Πρέπει κανείς να λαμβάνει υπόψη τις συναισθηματικές επιπτώσεις της ενημέρωσης στο γονιό Μερικοί γονείς χρειάζονται αρκετές συνεδρίες για να κατανοήσουν αυτό που τους λένε Πρέπει να ενημερώνεται και το παιδί με τον κατάλληλο για το αναπτυξιακό του στάδιο τρόπο Ψυχοθεραπεία: ενδείξεις, είδη, ποια ενδείκνυται, πώς βοηθάει, ο ρόλος της οικογένειας, η εκτίμηση της διάρκειας και το κόστος

Θεραπευτικός σχεδιασμός Κατάλληλος για τη διαταραχή Ρεαλιστικός για το συγκεκριμένο ασθενή και την οικογένειά του Ενημέρωση σχολείων, υπηρεσιών κλπ Με την άδεια των γονέων Μόνον όταν ζητηθεί Ιδιαίτερη προσοχή για ό,τι στέλνεται στα σχολεία Επιδόματα