Αμνησίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΝΗΜΗ.
Advertisements

Μνήμη και Μάθηση Κροταφικοί Λοβοί.
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Δ.Ε.. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ & Η ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ.
Αδρενολευκοδυστροφία (ALD)
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Κέτωση των μηρυκαστικών
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ
ΚΑΠΝΙΣΜΑ.
Γνωστικά Μαθησιακά Προβλήματα
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
ΑΠΟΔΟΣΗ σε ΚΡΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Συμπεριφορά και όρεξη. Stress Κατά τη διάρκεια του stress: Η αδρεναλίνη και η ντοπαμίνη αυξάνονται απότομα Η αδρεναλίνη και η ντοπαμίνη αυξάνονται απότομα.
Νευροδιαβιβαστές και συνάψεις
ΔΕΫΔΡΟΕΠΙΑΝΔΡΟΣΤΕΡΟΝΗ (DHEA)
Θέμα: «Κινητά Τηλέφωνα και Υγεία»
ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΑ.
ΜΕΛΑΤΟΝΙΝΗ.
Θετικά και Αρνητικά του καφέ στην υγεία
Μνήμη Η ικανότητα αποθήκευσης και ανάσυρσης πληροφοριών στη διάρκεια του χρόνου Μια πολύπλοκη και δυναμική διαδικασία, ποικιλόμορφη και συναισθηματικά.
Άξονας ΥΥΕ & Κατάθλιψη.
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
ΔΙΑΠΝΟΗ : ΑΠΩΛΕΙΑ H 2 O (ΜΟΡΦΗ ΥΔΡΑΤΜΩΝ) ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΦΥΤΙΚΟΥΣ ΙΣΤΟΥΣ (mg H 2 O cm -2 day -1 ) Α. ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ  Ένταση της Αναπνοής  Σχήμα (επιφάνειας/όγκου)
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Μνήμη Στέλλα Βοσνιάδου Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ερεθίσματα από το περιβάλλον Αισθητηριακές καταγραφές Μνήμη εργασίας Μακρόχρονη μνήμη Οπτικές Ακουστικές Απτικές.
ΜΑΘΗΜΑ 4. ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΤΟΥ ΛΙΠΟΥΣ ΟΡΜΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΝΖΥΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΜΕΛΕΤΕΣ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟΔΟΧΕΙΣ ΓΛΥΚΟΚΟΡΤΙΚΟΕΙΔΩΝ ΣΤΟΝ.
ΜΑΘΗΜΑ PROJECT - Α ΤΡΙΜΗΝΟ Νικόλαος Καλιβόπουλος - ΤΑΞΗ Α1 Υπεύθυνη Καθηγήτρια-Ρίγγα Ειρήνη ΠΕ15 Αποφεύγω το Αλκοόλ.
Η Νευροβιολογική Βάση των Συναισθημάτων. Δαρβίνος & Συναισθήματα Oι συγκινήσεις/συναισθήματα ή τουλάχιστον οι εκφράσεις τους είναι «παγκόσμιες» (universals),
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Διατροφικές Ανάγκες Αθλητών Μεγάλων Αποστάσεων. % Πρόσληψη Ημερήσιας Ενέργειας.
ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΟΜΑΔΑ 2 ΓΙΟΣΜΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΙΟΣΜΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΡΑΦΙΑΔΕΛΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΡΑΦΙΑΔΕΛΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ ΑΚΗΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ ΑΚΗΣ.
ΑΛΚΟΟΛ: Ο «αθώος» φίλος του ανθρώπου
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
ΣΑΕ κλειστού βρόχου (feedback – closed loop systems)
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Αργοί και Γρήγοροι Γάμμα Ρυθμοί Συντονίζουν Διαφορετικούς Τρόπους Χωρικής Ταξινόμησης στα Κύτταρα του Ιππόκαμπου (Slow and Fast Gamma Rhythms Coordinate.
Φάρμακα για τη Θεραπεία της Οστεοπόρωσης
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
Αμνησίες.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΜΑΘΗΣΗ.
Το κΑπνισμα στη ζωΗ μασ Σχολικό Έτος: Υπεύθυνος καθηγητής:
Η Νευροβιολογική Βάση των Συναισθημάτων
ΣΤΡΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ Podarcis cretensis
Ανώτερες πνευματικές λειτουργίες
ΝΕΥΡΩΝΑΣ.
ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ… Η ΖΩΗ ΜΑΣ «Είμαστε ό,τι τρώμε»
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Στατίνες: φάρμακο ή φαρμάκι;
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
ΜΑΘΗΣΗ & ΜΝΗΜΗ.
Βασική ανατομική οργάνωση
ΝΕΥΡΩΝΑΣ.
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Βασική ανατομική οργάνωση
Αποσυνδετικές διαταραχές
Η Νευροβιολογία του Έρωτα
Θέμα: Η Διαμάχη σχετικά με τις Εγκεφαλικές Διαφορές Ανδρών- Γυναικών
ΨΥΧΟΓΗΡΙΑΤΡΙΚΗ.
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αμνησίες

Νόσος Alzheimer

Νόσος Alzheimer

ΙΠΠΟΚΑΜΠΟΣ Μειωμένος Όγκος σε Καταθλιπτικούς 4

The cellular neurobiology of depression Shuang et al The cellular neurobiology of depression Shuang et al., J Ster Biochem & Mol Biol 108 (2008) 300–309. 5

Stress & Μνημονικές Διεργασίες 7

ΑΞΟΝΑΣ ΥΥΕ (HPA axis) 8

Έκδηλη Μνήμη-Ιππόκαμπος 10

Σε Ανθρώπους: Προβλήματα δηλωτικής μνήμης μετά από τη χορήγηση κορτιζόνης 1 ώρα πριν την ανάκληση λέξεων. Όμως κανένα μνημονικό έλλειμμα δεν παρατηρήθηκε κατά τη χορήγηση κορτιζόνης αμέσως μετά από τη μάθηση των λέξεων. (DeQuervain et al., 2000) Κωδικοποίηση Παγίωση Ανάκληση Είναι ευαίσθητες στην αύξηση της κορτιζόλης

ΕΠΙΔΡΑΣΗ «ΕΓΓΕΝΟΥΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ» ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Το στρες (η κορτιζόλη) ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ στις μνημονικές διεργασίες Διαμορφωτικά αποτελέσματα στη μνήμη Τόσο τα χαμηλά όσο και τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης επιδρούν αρνητικά στη δηλωτική μνήμη (Lupien et al., 2002).

ΕΠΙΔΡΑΣΗ «ΧΡΟΝΙΟΥ ΕΞΩΓΕΝΟΥΣ ΣΤΡΕΣ- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ» ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Χρόνιο στρες και μνήμη Ιππόκαμπος: Προβλήματα στην Έκδηλη Μνήμη Μείωση Όγκου Αντιστρεπτή Ατροφία δενδριτών Μειωμένη νευρογένεση στον ιππόκαμπο

Συναισθηματική ένταση (Στρες) & Μάθηση

Χρόνιο στρες και μνήμη Αμυγδαλή: Αυξημένη Συναισθηματική Μνήμη-PTSD Υπεραντιδραστκότητα Εμμένουσα αύξηση δενδριτών Εμμένουσα εμφάνιση δενδριτικών ακάνθων

Προμετωπιαίος Φλοιός: Χρόνιο στρες και μνήμη Προμετωπιαίος Φλοιός: Χαμηλά επίπεδα Στρες Υψηλά επίπεδα Στρες Προβληματική Μνήμη Εργασίας Μειωμένη αντιδραστικότητα Αντιστρεπτή ατροφία δενδριτών Αντιστρεπτή απώλεια δενδριτικών ακάνθων

Χρόνιο στρες και μνήμη Μνήμη Γεγονότων-Δεδομένων Μνήμη Εργασίας Συναισθηματική Μνήμη

Στρες και Μνήμη - Ηλικία 21

Στρες και Μνήμη Φύλο Άνδρες: αφού φτάσουν σε ένα κατώφλι στρες η επίδοσή τους βελτιώνεται σε έργα κλασσικής εξαρτημένης μάθησης Γυναίκες: αφού φτάσουν σε ένα κατώφλι η επίδοσή τους μειώνεται σε έργα κλασσικής εξαρτημένης μάθησης 22

Τρεις Τρόποι για να «Παίξετε» με τη Μνήμη σας 1. Κάθε φορά που ανακαλείτε ένα γεγονός, ο εγκέφαλος σας τροποποιεί τη μνήμη, ενσωματώνοντας νέες πληροφορίες που μπορεί να αντανακλούν τη διάθεση σας, το πού βρίσκεστε ή τι κάνετε τη δεδομένη χρονική στιγμή. 2. Ίσως είναι πιθανό συναισθηματικές μνήμες να κληρονομούνται στους απογόνους, μέσω επιγενετικών τροποποιήσεων (φόβος για/αποστροφή προς συγκεκριμένες οσμές σε ποντίκια). 3. Δόση καφεΐνης, ίση με αυτή σε ένα φλιτζάνι καφέ (~330ml), είναι πιθανό να βελτιώνει την ανάκληση πληροφοριών που μόλις μάθαμε- αλλά μάλλον ισχύει μόνο για όσους ΔΕΝ πίνουν καφέ τακτικά!

1. Τι είναι ορθόδρομη και τι ανάδρομη αμνησία; 2. Τι κοινό εμφανίζουν στη συμπεριφορά τους άτομα με νόσο Alzheimer και κατάθλιψη; 3. Πώς επηρεάζει το εγγενές στρες την έκδηλη μάθηση-μνήμη; 4. Πώς επηρεάζει το εξωγενές, χρόνιο στρες την έκδηλη 5. μάθηση-μνήμη; Πώς επηρεάζει το εγγενές στρες την συναισθηματική μνήμη; 6. Πώς επηρεάζει το στρες τη μνήμη εργασίας; 7. Ποιες κυτταρικές μεταβολές προκαλεί το στρες στον ιππόκαμπο, την αμυγδαλή και τον προμετωπιαίο φλοιό;