E-mail: gmitsou@teiath.gr ΦΥΣΙΚΗ Γ. ΜΗΤΣΟΥ E-mail: gmitsou@teiath.gr.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ:ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ!!!
Advertisements

ΠΡΩΤΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ
Κλάσματα.
Tάσος Μπούντης Τμήμα Μαθηματικών Πανεπιστήμιο Πατρών
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Ι. Διάγραμμα Ελεύθερου σώματος
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ερώτηση και απάντηση Δείγματα και τεχνικές
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή, Μετρήσεις, Προσεγγίσεις.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ Η μέτρηση μιας ποσότητας μας δίνει το μέγεθός της
2.1 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ.
ΦΥΣΙΚΗ Ζαχαριάδου Κατερίνα Γραφείο Β250
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Συνάρτηση FIXED Σύνταξη
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
6.1 ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Κεφάλαιο 3 Κίνηση σε 2 και 3 διαστάσεις, Διανύσματα.
Στροφορμή.
Φορείς Αλληλεπίδρασης Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου Θερινό Σχολείο 2011 Αλέξανδρος Καμπαναράκης Β΄ Γυμνασίου.
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ. Σταθερή μηδενική ταχύτητα Περιγραφή της κίνησης: Το σώμα είναι ακίνητο, μπορεί να έχει οποιαδήποτε θέση.
ΦΥΣΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ 27/3/2012 ΑΡΛΙΝΤ ΣΕΡΙΦΗΣ ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΒΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Ενότητα Α3: Ομοιότητα και διαστατική ανάλυση
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Τι μάθαμε μέχρι τώρα: Η μέτρηση μπορεί να είναι: ΑΜΕΣΗ ή ΕΜΜΕΣΗ Κάθε μέτρηση έχει ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ. Παρουσιάζοντας τη μέτρηση σύμφωνα με τη θεωρία σφαλμάτων.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς Εισαγωγή – Φυσική και μετρήσεις.
Τεστ στα Μαθηματικά δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς
Κεφ. 1: Εξαρτήματα, Μεγέθη και Μονάδες
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Τί τους θέλουμε τους επιταχυντές;
φύλλο εργασίας 3 μετρήσεις μαζών τα διαγράμματα
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μαθηματικά Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1η εργαστηριακή άσκηση Φυσικής για την Α’ τάξη Λυκείου Σχολ. έτος
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
4 ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής.
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΚΕΡΑΙΩΝ
Ομαδοποιημένη Κατανομή Συχνοτήτων
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ιονίων Νήσων Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων Εργαστήριο Φυσικής-Μηχανικής Δρ. Νίκος Αραβαντινός-Ζαφείρης.
Τεστ στα Μαθηματικά πολλαπλασιασμοί & διαιρέσεις 10, 100, 1000.
Η βασίλισσα ΔΥΝΑΜΗ.
Το μέγεθος και η κλίμακα της νανοκλίμακας
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ – ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ.
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
ΑΣΥΜΠΤΩΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ & ΠΡΟΣΘΕΣΗ
Γενική Φυσική 1ο Εξάμηνο
Εισαγωγή στο εργαστήριο Φυσικής
Σφάλματα Συστηματικά Τυχαία
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

E-mail: gmitsou@teiath.gr ΦΥΣΙΚΗ Γ. ΜΗΤΣΟΥ E-mail: gmitsou@teiath.gr

1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ Η ΦΥΣΙΚΗ 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ Η ΦΥΣΙΚΗ Οι ίδιοι νόμοι της Φυσικής περιγράφουν τη συμπεριφορά πολύ μεγάλων πραγμάτων, όπως για παράδειγμα του πλανήτη Κρόνου (διαμέτρου περίπου 300 εκατομμυρίων μέτρων) αλλά και πολύ μικρών πραγμάτων όπως ενός αιμοσφαιρίου (διαμέτρου 5 εκατομμυριοστών του μέτρου). (NASA/JPL-Caltech; : © Dr. David M. Phillips/Visuals Unlimited)

Οι σχηματισμοί κατά την πτήση των αποδημητικών πουλιών διέπονται από τους νόμους της φυσικής (φωτ. David Merrett)

1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ 1.1 Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ 1.1 Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ 1.2 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ 1.3 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ 1.4 ΦΥΣΙΚΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ & ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ 1.5 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΜΟΝΑΔΕΣ – ΔΙΑΣΤΑΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 1.6 ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ (accurancy) – ΕΠΑΝΑΛΗΨΙΜΟΤΗΤΑ (precision) ΜΕΤΡΗΣΗΣ 1.7 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑ 1.7 ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑ 1.8 ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΑ

1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.1 Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗ : Η επιστήμη που μελετά την ύλη, την ενέργεια και τις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις Η ύλη και η ενέργεια έχουν θεμελιώδη σημασία για όλους τους τομείς της επιστήμης. η φυσική είναι πραγματικά μια θεμελιώδης επιστήμη Οι αρχές της διαμορφώνουν τη βάση για την κατανόηση της Χημείας, της Βιολογίας και ουσιαστικά όλων των άλλων τομέων της επιστήμης. Επιτρέπουν την κατανόηση φαινομένων μικρής κλίμακας (άτομα, μόρια, κύτταρα) αλλά και εκείνων μιας πολύ μεγάλης κλίμακας (πλανήτες, γαλαξίες)

π.χ αρχή διατήρησης της ενέργειας ή αρχή δράσης αντίδρασης 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.2 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Α. Αναγνώριση των βασικών αρχών που βρίσκονται στο κέντρο του προβλήματος. π.χ αρχή διατήρησης της ενέργειας ή αρχή δράσης αντίδρασης Η ικανότητα αναγνώρισης των κεντρικών αρχών σ΄ ένα πρόβλημα απαιτεί μια εννοιολογική κατανόηση των νόμων της Φυσικής, το πώς αυτοί εφαρμόζονται και πως αλληλοσυνδέονται Απαιτείται εμπειρία, πρακτική εξάσκηση και προσεκτική μελέτη

Είναι ένα εργαλείο για να οργανώσουμε τη σκέψη μας 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.2 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Β. Σχηματισμός διαγράμματος του προβλήματος Χάραξη σχετικού διαγράμματος που εμφανίζει όλες τις πληροφορίες που δίνονται, τις δυνάμεις, αν υπάρχουν, κ.λπ. Είναι ένα εργαλείο για να οργανώσουμε τη σκέψη μας

Ε. Σημασία αποτελέσματος Τι σημαίνει το αποτέλεσμα; 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.2 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Γ. Αναγνώριση των σημαντικών σχέσεων που συνδέουν τα γνωστά και άγνωστα μεγέθη π.χ ο 2ος νόμος του Νεύτωνα μας δίνει τη σχέση μεταξύ δύναμης και κίνησης και επομένως το κλειδί για την ανάλυση της κίνησης ενός αντικειμένου Δ. Επίλυση του προβλήματος ως προς τα άγνωστα μεγέθη, χρησιμοποιώντας τις σχέσεις που τα συνδέουν. Ε. Σημασία αποτελέσματος Τι σημαίνει το αποτέλεσμα; Είναι λογική η απάντηση;

Α. Επιστημονική σημειογραφία (Scientific Notation) 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.3 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ Α. Επιστημονική σημειογραφία (Scientific Notation) Είναι η γραφή ενός αριθμού με τη μορφή Αx10n, όπου Α είναι ένας αριθμός με ένα μόνο μη μηδενικό ψηφίο αριστερά της υποδιαστολής και n είναι ένας ακέραιος αριθμός. Η επιστημονική σημειογραφία είναι πολύ βολική για την έκφραση πολύ μεγάλων ή πολύ μικρών ποσοτήτων. Για παράδειγμα, είναι πολύ πιο εύκολο να γράφεται η ταχύτητα του φωτός ως 3,00 x 108 παρά 300.000.000 m/sec.

Κανόνες έκφρασης ενός αριθμού σε μορφή επιστημονικής σημειογραφίας : 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.3 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ Α. Επιστημονική σημειογραφία (Scientific Notation) Κανόνες έκφρασης ενός αριθμού σε μορφή επιστημονικής σημειογραφίας : Μετακινούμε στον αρχικό αριθμό το δεκαδικό σημείο, έτσι που στο ακέραιο τμήμα του έχουμε ένα μη μηδενικό ψηφίο. Μετράμε το πλήθος των θέσεων που μετακινήσαμε το δεκαδικό σημείο. Αυτό ισούται με n Αν ο αριθμός ˃1 (π.χ 150,000,000,000) η δύναμη n είναι θετική 150,000,000,000 = 1.5x10^11 Αν ο αριθμός ˂1 (π.χ 0.000055) η δύναμη n είναι αρνητική 5.5x10^-5

Α. Επιστημονική σημειογραφία (Scientific Notation) Παράδειγμα 1.1 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.3 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ Α. Επιστημονική σημειογραφία (Scientific Notation) Παράδειγμα 1.1 Να εκφραστεί ο αριθμός 6,000,000,000 σε δύναμη του 10. α. αναγνώριση της βασικής αρχής Θα πρέπει να δούμε τη θέση της υποδιαστολής στον παραπάνω αριθμό σε σχέση με τη θέση του στον αριθμό 6, δηλ. πόσες θέσεις θα πρέπει να μετακινηθεί. β. Διάγραμμα Μετακινούμε την υποδιαστολή 9 θέσεις για να αφήσουμε στο ακέραιο τμήμα ένα μη μηδενικό ψηφίο 6,000,000,000 9 θέσεις

Α. Επιστημονική σημειογραφία (Scientific Notation) 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.3 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ Α. Επιστημονική σημειογραφία (Scientific Notation) γ. αναγνώριση των σχέσεων και επίλυση 6,000,000,000 = 6x10^9

Για παράδειγμα, ο αριθμός 800 μπορεί να γραφεί ως 8 × 10^2, και 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.3 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ Β. Προθέματα Ο όρος τάξη μεγέθους αναφέρεται στο μέγεθος της ποσότητας που εκφράζεται στο μετρικό σύστημα. Κάθε δύναμη του 10 στο μετρικό σύστημα αντιπροσωπεύει μια διαφορετική τάξη μεγέθους. Για παράδειγμα, 10^1, 10^2, 10^3, κ.ο.κ είναι όλα διαφορετικές τάξεις μεγέθους. Όλες οι ποσότητες που μπορούν να εκφραστούν με την ίδια δύναμη του 10 λέγεται ότι είναι της ίδιας τάξης μεγέθους. Για παράδειγμα, ο αριθμός 800 μπορεί να γραφεί ως 8 × 10^2, και ο αριθμός 450 ως 4,5 × 10^2. Έτσι, οι αριθμοί 800 και 450 είναι της ίδιας τάξης μεγέθους: 10^2

Για παράδειγμα, ο αριθμός 800 μπορεί να γραφεί ως 8 × 10^2, και 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.4 ΦΥΣΙΚΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ & ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ Β. Προθέματα Ο όρος τάξη μεγέθους αναφέρεται στο μέγεθος της ποσότητας που εκφράζεται στο μετρικό σύστημα. Κάθε δύναμη του 10 στο μετρικό σύστημα αντιπροσωπεύει μια διαφορετική τάξη μεγέθους. Για παράδειγμα, 10^1, 10^2, 10^3, κ.ο.κ είναι όλα διαφορετικές τάξεις μεγέθους. Όλες οι ποσότητες που μπορούν να εκφραστούν με την ίδια δύναμη του 10 λέγεται ότι είναι της ίδιας τάξης μεγέθους. Για παράδειγμα, ο αριθμός 800 μπορεί να γραφεί ως 8 × 10^2, και ο αριθμός 450 ως 4,5 × 10^2. Έτσι, οι αριθμοί 800 και 450 είναι της ίδιας τάξης μεγέθους: 10^2