Διαχείριση έργου Αρχές και τεχνικές Rory Burke Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στη διαχείριση έργου
Μαθησιακά αποτελέσματα Τι είναι έργο και σύγκρισή του με τη συνήθη λειτουργία μιας επιχείρησης Τι είναι διαχείριση έργου και σύγκρισή του με άλλους τύπους διοίκησης Περιγραφή του ρόλου του διευθυντή έργου Προσδιορισμός των οφελών της διαχείρισης έργου
Τι είναι έργο; PMBOK ‘…. ένα προσωρινό εγχείρημα το οποίο υλοποιείται με σκοπό τη δημιουργία ενός μοναδικού προϊόντος, υπηρεσίας ή αποτελέσματος. Προσωρινό σημαίνει ότι κάθε έργο έχει πεπερασμένη διάρκεια. Μοναδικό σημαίνει ότι κάθε έργο δημιουργεί ένα προϊόν (αγαθό ή υπηρεσία) το οποίο διαφέρει από το προϊόν (αγαθό ή υπηρεσία) που δημιουργούσαν τα προηγούμενα έργα….’
Έργο εναντίον γραμμής παραγωγής
Τύποι έργων 1 Κατασκευαστικά έργα Αμυντικά έργα Πετροχημικά Έργα πληροφορικής Έργα ανάπτυξης προϊόντων Έργα διαφήμισης και μάρκετινγκ
Τύποι έργων 2 Τραπεζικά έργα Έργα αναβάθμισης Διαχείριση συμβάντων Αθλητικές εκδηλώσεις Συναυλίες Επιδείξεις μόδας Έργα αποκατάστασης από καταστροφή
Τι είναι διαχείριση έργου; PMBOK 4ed ‘η εφαρμογή γνώσεων, δεξιοτήτων, εργαλείων και τεχνικών σε δραστηριότητες του έργου, ώστε να πληρούνται οι απαιτήσεις του έργου’
Τι είναι διαχείριση έργου; PMBOK ‘….η εφαρμογή γνώσεων, δεξιοτήτων, εργαλείων και τεχνικών σε δραστηριότητες του έργου, ώστε να εκπληρώνονται οι ανάγκες των συμβαλλομένων μερών και οι προσδοκίες από ένα έργο….’
Τύποι διαχείρισης Διαχείριση προγράμματος Διαχείριση χαρτοφυλακίου Τεχνικές διοίκηση Γενικοί διοίκηση Διαχείριση παραγωγής Διαχείριση διεργασιών Διαχείριση μικρών έργων
Λογισμικό διαχείρισης έργου Αποτελεσματικό, οικονομικά προσιτό λογισμικό Μετέφερε την πληροφορική στο γραφείο του διευθυντή έργου Κεντρική επεξεργασία δεδομένων Κεντρική αποθήκευση δεδομένων
Το περιβάλλον της διαχείρισης έργου Τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένου του πελάτη Η οργανωτική δομή της εταιρείας Οι απαιτήσεις της αγοράς Ανταγωνιστές Νέα τεχνολογία Κανονισμοί και ρυθμίσεις Ομάδες πίεσης
Ρόλος διευθυντή έργου 1 Ικανότητα ανάπτυξης ομάδας έργου Ικανότητα καθοδήγησης, παρακίνησης και διαχείρισης ομάδας Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων Ικανότητα εκπλήρωσης αναγκών και προσδοκιών των ενδιαφερομένων μερών Ικανότητα απόκρισης σε μεταβαλλόμενες καταστάσεις Ικανότητα σχεδιασμού και επίσπευσης
Ρόλος διευθυντή έργου 2 Ικανότητα διαπραγμάτευσης Ικανότητα κατανόησης του περιβάλλοντος Ικανότητα παρακολούθησης και ελέγχου έργων Ικανότητα διαχείρισης της συμφωνίας Ικανότητα διαχείρισης αλλαγών στο αντικείμενο έργου Ικανότητα ολοκλήρωσης ενός έργου
Οφέλη χρήσης τεχνικών διαχείρισης έργου 1 Μοναδικό σημείο ευθύνης Έμφαση στον πελάτη και χορηγό του έργου Αναγνώριση ενδιαφερομένων μερών Σαφείς στόχοι WBS – Διαχειρίσιμα πακέτα εργασιών Καλύτερη εκτίμηση
Οφέλη χρήσης τεχνικών διαχείρισης έργου 2 Η CPM υπολογίζει τις ημερομηνίες δραστηριοτήτων Επίσπευση Ενοποίηση έργου Χρόνος απόκρισης
Οφέλη χρήσης τεχνικών διαχείρισης έργου 3 Τάσεις Παρακολούθηση και έλεγχος καταγραφής δεδομένων Διαδικασίες Διαχείριση ποιότητας Εκθέσεις ολοκλήρωσης
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)