UNIT 1 Τα Πρώτα Προγράμματα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατηγορηματικός Λογισμός
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Δημιουργία της πρώτης σας βάσης δεδομένων Access 2013 j και στη συνέχεια πατήστε το πλήκτρο F5 ή κάντε κλικ στις επιλογές Προβολή παρουσίασης > Από την.
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑ 6.
Ένα απλό πρόγραμμα σε C /* ********************************************* * This program prints out the sentence “This is a test.” * *********************************************
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
Εισαγωγή στο MATLAB.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΤΕΛΕΣΤΕΣ II ΜΑΘΗΜΑ 5.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 7. 2 Στόχοι μαθήματος Δημιουργία συναρτήσεων από το χρήστη Δομή προγράμματος με συναρτήσεις Συναρτήσεις και παράμετροι.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
1 Οργάνωση και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Πρόγραμμα Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Οργάνωση και Αρχιτεκτονική.
Δείκτες (Pointers) – Δομές (Structs)
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Οι λογικές πράξεις και οι λογικές πύλες
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 4 Σημασιολογία μιας Απλής Προστακτικής Γλώσσας Προπτυχιακό.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
1 Οργάνωση και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Πρόγραμμα Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Οργάνωση και Αρχιτεκτονική.
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
Spring 2007 Γ. Γεωργαλής, Σ. Δουμπουλάκης, Μ. Ζηδιανάκης, Θ. Μπουρδένας 1 ΗΥ-340 Γλώσσες και Μεταφραστές Φροντιστήριο Virtual Machine.
Επιστημονικός Υπολογισμός Ι Πρώτο Εργαστήριο Εισαγωγή στο matlab 15 Οκτωβρίου 2010 Γιώργος Δρακόπουλος ΤΜΗΥΠ.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Εξειδίκευση Βασισμένη σε Μοντέλο u Τυπική εξειδίκευση λογισμικού με ανάπτυξη μαθηματικού μοντέλου για το σύστημα.
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 16 Εισαγωγή στα Ψηφιακά Συστήματα: Μέρος B TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ.
Βασικά στοιχεία της Java
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τσιρογιάννης Νίκος-Μαργαρίτης Βασίλης
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ) Ενότητα 10: Εισαγωγή στο Προγραμματισμό με το MatLab 7.x (Μέρος 1 ο ) Δρ. Β.Χ. Μούσας, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα.
Γλώσσες προγραμματισμού Ένας αλγόριθμος όταν περιγραφεί με μια μορφή που τη δέχεται ένας υπολογιστής, λέγεται πρόγραμμα (prοgram, prοgramme)
Η Κεντρική Μονάδα Συστήματος Εισαγωγή στην Πληροφορκή 1 Η κεντρική μονάδα του συστήματος (base unit ή system unit) αποτελεί τον πυρήνα ενός υπολογιστή.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Πληροφορική 2 Γλώσσες Προγραμματισμού 1. Γλώσσες προγραμματσιμού  Επιτρέπουν την κωδικοποίηση των αλγορίθμων  Η εκτέλεση ενός προγράμματος θα πρέπει.
Εισαγωγή στην Python.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ
Ενισχυτική διδασκαλία
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
“Ψηφιακός έλεγχος και μέτρηση της στάθμης υγρού σε δεξαμενή"
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
3.2 Μεταβλητές και τύποι δεδομένων
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Λογικές πύλες και υλοποίηση άλγεβρας Boole ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ(ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ):ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΑΒΟΣ- ΜΑΡΙΑ ΕΙΡΗΝΗ KAΛΙΑΤΣΗ-ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΣ ΒΟΛΤΕΡΙΝΟΣ… ΕΠΠΑΙΚ ΑΡΓΟΥΣ.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΗΜΥ-210: Λογικός Σχεδιασμός Εαρινό Εξάμηνο 2005
ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ, ΑΝΑΜΟΝΕΣ (DELAYS), ΗΧΟΙ
ΕΝΟΤΗΤΑ 5 Αναλογικά σήματα.
Λήψη Αποφάσεων και Συναρτήσεις Ελέγχου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

UNIT 1 Τα Πρώτα Προγράμματα

Στόχος και περίγραμμα της Ενότητας 1 Η δημιουργία ορισμένων αρχικών προγραμμάτων που σας επιτρέπουν να εργάζεστε γρήγορα και εύκολα με ψηφιακή είσοδο και έξοδο (I / O). Θα ρίξουμε μια ματιά στις βασικές δηλώσεις που χρειάζεστε για να χρησιμοποιήσετε ψηφιακή είσοδο και έξοδο. Σκοπός της παρουσίασης Σύνοψη Επεξήγηση για το πώς είναι δομημένο ένα πρόγραμμα Παρουσίαση δηλώσεων προγράμματος Λογικοί τελεστές 2

ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 3

ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΜΗΜΑ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ Όλα τα προγράμματα θα πρέπει να ξεκινάνε παρέχοντας βασικές πληροφορίες Αυτές οι πληροφορίες λέγονται “Πληροφορίες Επικεφαλίδας - Header Comments” Μπορείτε να συμπεριλάβετε όλα τα σχόλια οπουδήποτε θέλετε, αρκεί αυτά να βρίσκονται μεταξύ των συμβόλων “/*” and “*/” 1 4

ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΩΝ Χρησιμοποιήστε το δεύτερο τμήμα για την δήλωση μεταβλητών και συναρτήσεων Σκεφτείτε μια μεταβλητή ως ένα είδος κουτιού ή υποδοχής που αντιστοιχίζετε ένα όνομα και πιθανώς μια τιμή Σε γενικές γραμμές, οι μεταβλητές και οι συναρτήσεις πρέπει να δηλώνονται ΠΡΙΝ χρησιμοποιηθούν στο πρόγραμμα. 5

ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ Τα προγράμματα που είναι γραμμένα σε γλώσσα Arduino ξεκινούν εκτελώντας μερικές εντολές διαμόρφωσης ή συναρτήσεις. Γενικότερα, οι δηλώσεις διαμόρφωσης ή οι συναρτήσεις εκτελούνται μόνο όταν κάνετε RESET στο σύστημα ή όταν το συνδέσετε σε μια πηγή ισχύος. 6

ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Σε αυτό το τμήμα, πρέπει να γράψετε όλες τις εντολές, δηλώσεις και συναρτήσεις που χρειάζονται για το πρόγραμμα σας. Ο ελεγκτής εκτελεί όλες τις συναρτήσεις που απαρτίζουν το κυρίως μέρος του προγράμματος όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Τις εκτελεί συνεχώς και επ’ αόριστόν από την πρώτη στην τελευταία. Σημαντικό: Όταν δηλώνετε μεταβλητές ή είστε στο τμήμα διαμόρφωσης ή καλείτε συναρτήσεις στο κυρίως πρόγραμμα, βεβαιωθείτε ότι ΠΑΝΤΟΤΕ τελειώνουν με το σύμβολο “;”. 4 7

ΠΩΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΜΗΜΑ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ Σας ενημερώνει για το αν αποθηκεύετε, ‘’μεταφράζετε’’ ή καταγράφετε ένα πρόγραμμα στην μνήμη του ελεγκτή Σας ενημερώνει επίσης αν υπάρχουν σφάλματα, το είδος του σφάλματος και που αυτά συνέβησαν. “Μετάφραση” ενός προγράμματος είναι η μετατροπή του από γλώσσα Arduino σε δυαδικό κώδικα (επίσης γνωστό ως γλώσσα μηχανής). Ο δυαδικός κώδικας είναι αυτός που στην πραγματικότητα καταγράφετε στην μνήμη FLASH του ελεγκτή. 8

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η συναρτηση setup() Αυτή η συνάρτηση καθώς και όλες οι υπόλοιπες που περιέχονται σε αυτήν εκτελούνται ΜΟΝΟ όταν γίνεται reset στο σύστημα. Υπάρχουν συνήθως πολλές συναρτήσεις μέσα σε αυτήν: συναρτήσεις εισόδου / εξόδου, συναρτήσεις ρύθμισης ακροδεκτών εισόδου / εξόδου, βασικές ρυθμίσεις μεταβλητών, βιβλιοθήκες κτλ. Μπορείτε να βάλετε οποιεσδήποτε δηλώσεις και συναρτήσεις θέλετε μέσα στην setup() αρκεί να περικλείονται από άγκιστρα: “{...}” Σύνταξη: Void setup() { ....... } 9

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ PINMODE() Καθορίζει έναν από τους ακροδέκτες του ελεγκτή Arduino ως είσοδο ή έξοδο Συνήθως βρίσκεται στην αρχή του προγράμματος μέσα στην συνάρτηση setup() Όλοι οι ακροδέκτες ορίζονται αυτόματα ως είσοδοι όταν επανεκκινείται το σύστημα. Σύνταξη: pinMode(pin,mode); pin: ο αριθμός του ακροδέκτη που θέλουμε να ορίσουμε. Στον ελεγκτή Arduino ο αριθμός αυτός μπορεί να είναι από 0 έως 13 Mode: Καθορίζει αν λειτουργεί ως ΕΙΣΟΔΟΣ ή ΕΞΟΔΟΣ 10

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η συναρτηση digitalread() Αυτή η συνάρτηση διαβάζει και επιστρέφει την δυαδική λογική κατάσταση (“1” ή “0”) οποιουδήποτε ακροδέκτη του ελεγκτή Arduino Σύνταξη: digitalRead(pin); pin: Δείχνει τον αριθμό του ακροδέκτη που θα διαβάσουμε. Στον ελεγκτή Arduino ο αριθμός αυτός μπορεί να είναι από 0 έως 13 11

digitalWrite(pin, value); ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η συναρτηση digitalwrite() Γράφει ή θέτει μια δυαδική τιμή (“1” ή “0”) μέσω ενός ακροδέκτη εξόδου Σύνταξη: digitalWrite(pin, value); pin: Δείχνει τον αριθμό του ακροδέκτη που θα διαβάσουμε. Στον ελεγκτή Arduino ο αριθμός αυτός μπορεί να είναι από 0 έως 13 Value: Προσδιορίζει την τιμή που θα τεθεί (“1” ή “0”). 12

Λογικοι τελεστεσ Παράδειγμα: Value = ! digitalRead(12); Ο τελεστησ not Ο τελεστής αυτός, εκφράζει άρνηση (NOT) και αναπαρίσταται με ένα θαυμαστικό (!) Παράδειγμα: Value = ! digitalRead(12); Value ισούται με 1 αν  pin12 είναι στο επίπεδο 0 Value ισούται με 0 αν  pin12 είναι στο επίπεδο 1 13

Value =digitalRead(4) && digitalRead(8) && digitalRead(12); Λογικοι τελεστεσ Ο τελεστησ AND Αυτή η λειτουργία παράγει ένα επίπεδο “1” (“αληθές”), όταν ΟΛΑ τα στοιχεία που σχετίζονται μεταξύ τους είναι στο επίπεδο “1” Αναπαρίσταται με τα σύμβολα: “&&” Παράδειγμα: Value =digitalRead(4) && digitalRead(8) && digitalRead(12); Value ισούται με 1 αν  τα pins 4,8 και 12 είναι στο επίπεδο 1 Value ισούται με 0 αν  τα pins 4,8 ή 12 είναι στο επίπεδο 0 14

Value =digitalRead(4) || digitalRead(8) || digitalRead(12); Λογικοι τελεστεσ Ο τελεστησ or Αυτή η λειτουργία παράγει ένα επίπεδο “1” (“αληθές”), όταν ΚΑΠΟΙΟ από τα στοιχεία που σχετίζονται μεταξύ τους είναι στο επίπεδο “1” Αναπαρίσταται με τα σύμβολα : “||” Παράδειγμα: Value =digitalRead(4) || digitalRead(8) || digitalRead(12); Value ισούται με 1 αν  τα pins 4,8 ή 12 είναι στο επίπεδο 1 Value ισούται με 0 αν  τα pins 4,8 και 12 είναι στο επίπεδο 0 15

Value = (digitalRead(8) && ! digitalRead(12)) || digitalRead(4)); Λογικοι τελεστεσ Συνδυαζοντασ τελεστεσ Μπορείτε φυσικά να συνδυάσετε διάφορους λογικούς τελεστές μέσα στην ίδια συνάρτηση Πρέπει να χρησιμοποιείτε παρενθέσεις για να δείξετε με ποια σειρά θα γίνουν οι υπολογισμοί Παράδειγμα : Value = (digitalRead(8) && ! digitalRead(12)) || digitalRead(4)); Value ισούται με 1 αν  το pin 8 είναι στο επίπεδο 1 και το pin 12 είναι στο επίπεδο 0 ή το pin 4 είναι στο επίπεδο 1 Value ισούται με 0 αν  το pin 8 είναι στο επίπεδο 0 ή το pin 12 είναι στο επίπεδο 1 και το pin 4 είναι στο επίπεδο 0 16

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Τα Πρώτα Προγράμματα Ευχαριστούμε