Εργασία στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Δ ι κ τ ύ ω σ η. Ορισμός Δικτύωσης  Η δικτύωση είναι μια διαδικασία που γεννιέται, αναπαράγεται και εξελίσσεται συνεχώς και περιλαμβάνει υπηρεσίες –
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Project Β’ Τετραμήνου Ομάδας Αθλητισμού και Εφήβων
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Πώς πάω από την αριστερή εικόνα (πρόβλημα) στη δεξιά (μοντέλο);
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Διατύπωση Λειτουργικού Ορισμού
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Δ.Ε.. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ & Η ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ.
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Οπτική Προσοχή και Θεωρία του Αντιληπτικού Φορτίου
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Συνείδηση Τι είναι συνείδηση;
Σκέψη Είδη σκέψης: Προτασιακή (εκφράζει μία πρόταση/ισχυρισμό)
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Αυτόματα εστιασμένη προσοχή (covert attention)
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΤΡΕΣΟΓΟΝΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Αυτόνομοι Πράκτορες Ενισχυτική Μάθηση (Q-learning algorithm) in PONG Χανιά, 4/3/2011 Μπαμπαλής Μπάμπης.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Σενάριο Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη Διδάσκουσα Πόταρη Δ. Καρατράσογλου Αθανασία Δ
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΜΑΘΗΜΑ:ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Eισηγητής: Δρ. Γεώργιος Καρρής Βιολόγος (Kαθηγητής Εφαρμογών)
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Εργασία στην Αναπτυξιακή Ψυολογία
Η ανάπτυξη της μνήμης γεγονότων και της αυτοβιογραφικής μνήμης.
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Μέση παιδική ηλικία Γνωστική ανάπτυξη
Μεταμνήμη και Επιδόσεις Μνήμης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργασία στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία Κωσταντίνος Σκορδάς Σωτήρης Κούλης Νίκος Μονιάκης Χρήστος Χριστοδούλου

Χρήση πολλαπλών και μεταβλητών στρατηγικών Οι θεωρητικοί της γνωστικής ανάπτυξης αναγνωρίζουν ότι τα παιδιά κάθε ηλικίας,όταν καλούνται να λύσουν κάποιο πρόβλημα, έχουν στη διάθεσή τους μία ποικιλία στρατηγικών από τις οποίες επιλέγουν. Το 1989 ο Robert Siegler και οι συνεργάτες του διερευνώντας τις στρατηγικές αριθμητικής των μικρών παιδιών διαπίστωσαν πως εκείνα χρησιμοποιούν τις στρατηγικές σε οποιαδήποτε ηλικία, αν και η συχνότητα με την οποία χρησιμοποιούν την καθεμία διαφέρει ανάλογα με την ηλικία και την περιπλοκότητα των στρατηγικών.

Αργότερα ο Siegler και οι επόμενοι συνεργάτες του κατάφεραν να μοντελοποιήσουν τη χρήση πολλαπλών στρατηγικών από τα παιδιά. Το μοντέλο επιλογής στρατιγικής του Siegler περιγράφει την αλλαγή στρατηγικών με την πάροδο του χρόνου.Υποστηρίζει ότι υπάρχουν πολλές στρατηγικές μέσα στο γνωστικό ρεπερτόριο ενός παιδιού σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή και ότι οι στρατηγικές αυτές ανταγωνίζονται η μία την άλλη για τη χρήση τους. Αυτό σημαίνει πως με την εξάσκηση και την ωρίμαση,οι στρατηγικές που απαιτούν περισσότερη προσπάθεια και είναι περισσότερο αποτελεσματικές εμφανίζονται με μεγαλύτερη συχνότητα έναντι των πιο "απλών". Συμπερασματικά, τα παιδιά κάθε ηλικίας έχουν πολλαπλές στρατηγικές στη διάθεσή τους και οι μεταβολές που συμβαίνουν με την πρόοδο της ηλικίας στην επιλογή και τη χρήση αυτών των εργαλείων είναι μια σημαντική πτυχή της γνωστικής νάπτυξης.

Η ανάπτυξη της προσοχής Ένα άτομο πρέπει να εντωπίσει και να προσέξει πρωτα μια πληροφορία, για να την κωδικοποιήσει,να τη συγκρατήσει ή να τη χρησιμοποιήσει για την επίλυση προβλημάτων.Δεν είναι όμως το ίδιο ανά ηλικία.Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, καταφέρνουν να συγκεντρώνουν για περισσότερο χρόνο την προσοχή τους, επιλέγουν περισσότερο το τι θα προσέξουν και αποκτούν την ικανότητα να κατατρώνουν και να θέτουν σε εφαρμογή συστηματικά σχέδια για τη συλλογή πληροφοριών.

Μεταβολές στη διάρκεια συγκέντρωσης της προσοχής Η διάρκεια συγκέντρωσης της προσοχής είναι η ικανότητα συγκέντρωσης της προσοχής για αρκετό χρόνο σε ένα συγκεκριμένο ερέθισμα ή δραστηριότητα. Γίνεται  αντιληπτό πως τα μικρά παιδιά έχουν πολύ μικρή διάρκεια συγκέντρωσης.Η αδυναμία του μικρού παιδιού να "συγκεντρθεί" οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι η προσοχή του αποσπάται εύκολα από άλλα ερεθίσματα και ότι συχνά δεν μπορεί να εμποδίσει αυτές τις εισβολές σκέψεων άσχετων με αυτό που κάνει εκείνη τη στιγμή.

Η ικανότητα συγκέντρωσης της προσοχής για αρκετό χρονικό διάστημα βελτιώνεται σταδιακά στη διάρκεια της παιδικής ηλικίας και της πρώιμης εφηβίας και η βελτίωση αυτή οφείλεται κατά ένα μέρος στην ωρίμαση του κεντρικού νευρικού συστήματος. Πιο συγκεκριμένα του δικτυωτου σχηματισμού, μια περιοχή του εγκεφάλου η οποία είναι υπεύθυνη για το συντονισμό της προσοχής και δεν έχει εμμυελωθεί πλήρως μέχρι την εφηβία.

Ανάπτυξη στρατηγικών προσοχής που απαιτούν σχεδιασμό Σε ηλικία 4-5 ετών οι προσπάθειες των παιδιών να επιλύσουν προβλήματα γίνονται πιο επίμονες και μπορούμε να διακρίνουμε κάποια στοιχεία σχεδιασμού τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά συλλέγουν τις πληροφορίες που χρειάζονται. Με την πρόοδο της ηλικίας, τα παιδιά χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το σχεδιασμό και κάποιο σύστημα τη συλλογή πληροφοριών. Η ικανότητα του σχεδιασμού αναπτύσσεται σταδιακά κατά τη μέση παιδική ηλικία.

Επιλεκτική Προσοχή Επιλεκτική Προσοχή είναι η ικανότητα να επικεντρώνει κανείς την προσοχή του σε πλευρές της εμπειρίας που είναι σετικές με μια εργασία, αγνοώντας πηροφορίες που είναι άχρηστες ή αποσπούν την προσοχή. Διαπιστώνεται ότι τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να συγκεντρωθούν πολύ καλύτερα στις πληροφορίες που έχουν σχέση με μία συγκεκριμένη εργασία και να μην επιτρέψουν στις άσχετες πληροφορίες να εμποδίσουν την αποτελεσματική εκτέλεση της εργασίας.

Τι γνωρίζουν τα παιδιά για την προσοχή; Παρ΄όλο που τα τετράχρονα παιδιά δεν καταφέρνουν γενικά να ξεπεράσουν την τάση να αποσπώνται από άσχετα ερεθίσματα, φαίνεται ότι έχουν επίγνωση του γεγονότος ότι τα ερεθίσματα που αποσπούν την προσοχή μπορεί να είναι πρόβλημα. Παρ'ολη τη σχετικη επίγνωση αποσυντονιστικά ερεθίσματα,τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν αντιλαμβάνονται ακριβως πως λειτουργεί η επιλεκτική προσοχή.

Συνοψίζοντας, η ανάπτυξη της προσοχής φαίνεται οτι είναι μια μακροχρόνια διαδικασία κατά την οποία το παιδί μαθαίνει πρώτα να μεταφράζει αυτά που γνωρίζει σε κατάλληλες ενέργειες και στη συνέχεια αρχίζει σιγά σιγά να βασίζεται σε αυτές τις στρατηγικές που σταδιακά αυτοματοποιούνται και γίνονται αποτελεσματικά μέσα για τη συλλογή πληροφοριών και την επίτευξη των αντικειμενικών σκοπών του παιδιού.