ΒΑΒΥΛΩΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

ΓΡΑΦΗ.
Οι πρώτες μορφές γραφής των Ανατολικών λαών και της εποχής του Χαλκού
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΦΡΑΖΟΜΕΝΑ I
<<Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ>>
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ Στάδια στην εξέλιξη της γραφής : λεξιγραφία, συλλαβική γραφή, αλφάβητο στους σημαντικότερους λαούς από την αρχαιότητα έως σήμερα : Σουμερίους,
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο Ν. Καστάνη
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Οι χετταιοΙ Ένας αρχαίος λαός..
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Κεφάλαιο 2. Τι είναι αλγόριθμος  Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από μελέτη του Πέρση μαθηματικού Abu Ja’far Mohammed ibn al Khowarizmi  Στα λατινικά ξεκινούσε.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΣΣΥΡΙΟΙ ΓΕΝΙΚΑ Οι Ασσύριοι ως λαός, εμφανίζονται στην περιοχή περίπου το 2500 π. Χ Ήταν πολεμοχαρής φυλή. Η περιοχή τους αρχικά αποκαλείτο Σουμπαρτού,
ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟ
ΑΡΧΑΙΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ
Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΑΡΧΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ.
Σχετικά με κλασματικές παραστάσεις
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
Ασσούρ ο Εθνικός Θεός των Ασσυρίων
ΠΡΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Δουλεύει για όλους τους αριθμούς! Η δεύτερη ΓΡΑΨΕ δεν θα εκτελεστεί ποτέ!
Δηλαδή οι σημαντικοί δεν ασχολούνται με μικροπράγματα.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΣΥΝΟΛΑ.
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο
Βασικες Εννοιες Φυσικης _2
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Βασικά στοιχεία της Java
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
ΕΜΒΟΛΙΜΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Μερικές βασικές έννοιες διανυσματικού λογισμού.
Κατά τη διάρκεια των χιλιάδων ετών της ιστορίας της κινεζικής γλώσσας, μπορούμε να δούμε καθαρά πώς τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Διπλωματική Εργασία: Ανάπτυξη παράλληλων αλγορίθμων για γεωγραφικά προβλήματα Μεταπτυχιακό στα Συστήματα Τηλεπικοινωνιών και στην Πληροφορική Τμήμα Μηχανικών.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Μάθημα: Διδακτική των μαθηματικων Θεμα εργασιασ: Η ιστορια του μηδενοσ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Παρουσίαση της Εισαγωγής Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Μαθηματικά Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΣΣΥΡΙΟΙ.
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΑΣΥΜΠΤΩΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ & ΠΡΟΣΘΕΣΗ
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ 3000 π.Χ. – 300 μ.Χ..
ΣΟΥΜΕΡΙΟΙ.
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
Η ΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΒΑΒΥΛΩΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 3000 π.Χ. – 247 π.Χ. Σουμέριοι (πόλεις-κράτη) – έναρξη δυναστείας των Αρσακιδών

ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑ Κατά το 2ο μισό του 19ου αιώνα ξεκίνησε μια προσπάθεια αναβίωσης της ιστορίας των μαθηματικών, με επίκεντρο τα μαθηματικά των Αιγυπτίων, Βαβυλωνίων και Αρχαίων Ελλήνων. Βαβυλώνιοι . Ζούσαν στη Μεσοποταμία, ένα εύφορο κομμάτι γης ανάμεσα στο Τίγρη και στον Ευφράτη.

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΑΠΌ ΤΟ 1842 ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΑΠΌ ΤΟ 1842 ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ Επιγραφές σε στήλες , ανάγλυφα κ.ά έως και ολόκληρης βιβλιοθήκης όπως αυτής του Ασουρμπανιμπάλ. Νόμοι και πρακτικά από δίκες Ισολογισμοί εσόδων εξόδων Συμβάσεις αγοραπωλησιών, γάμων και υιοθεσιών Διαθήκες Αλληλογραφία μεταξύ Βασιλέως και ανωτάτων κρατικών λειτουργών κ.α.

ΣΦΗΝΟΕΙΔΗΣ ΓΡΑΦΗ Γράφανε με σμίλη πάνω σε υγρές πήλινες πλάκες, τις οποίες άφηναν μετά να στεγνώσουν. Το 1700 ο Thomas Hyde σε ένα βιβλίο του με θέμα τους Αρχαίους Πέρσες, παρουσίασε την απεικόνιση μιας επιγραφής, χαρακτήρισε τα σύμβολα της ‘σφηνοειδή’. Δεν πίστευε ότι πρόκειται για γραφή, αλλά για διακοσμητικά στοιχεία .

Δυσκολίες Χρονολογικός προσδιορισμός της γραφής κάθε πήλινης πλάκας Αποκατάσταση των τμημάτων της πλάκας που έχουν καταστραφεί Η επισήμανση της έννοιας των μαθηματικών συμβόλων Μέχρι τα μέσα του 19ου αι.δεν γνωρίζαμε καν την ύπαρξη των Σουμερίων. Η τελική υποταγή της Βαβυλώνας στους Πέρσες έγινε το 539 π.Χ. σχεδόν μισό αιώνα πριν τους Περσικούς πολέμους στη αρχαία Ελλάδα. Έτσι για τους αρχαίους Έλληνες ήταν ήδη ‘παρελθόν’.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα δυσκολίας ερμηνείας : αναφερόμενοι στο ίδιο βαβυλωνιακό πρόβλημα , δυο σπουδαίοι μελετητές Ο Otto Neugebauer, Αυστριακός (1899-1990), θεωρεί , 1935-1937 τη γλώσσα Σουμεριακή . Ο Francois Thureau-Dangin, 1938, Γάλλος τη θεωρεί την γλώσσα Βαβυλωνιακή. Αυτό οδηγεί σε δύο διαφορετικές ‘μεταφράσεις’

ΔΥΟ ΕΙΔΗ ΣΦΗΝΟΕΙΔΟΥΣ ΓΡΑΦΗΣ Οι πρώτες συστηματικές ανασκαφές στη Μεσοποταμία άρχισαν το 1842 από τον Emil Botta, πρόξενο της Γαλλίας στη Μοσούλη. Ακολούθησαν πολλοί άλλοι, Άγγλοι, Γάλλοι, Γερμανοί, Αμερικανοί. Τα ευρήματα βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο , στο Μουσείο του Βερολίνου, της Φιλαδέλφειας και αλλού. Τελικά, αποδείχθηκε ότι υπήρχαν δυο είδη γραφής . Η πρώτη από λαό πριν τους Βαβυλώνιους, μη-σημίτες , τους Σουμέριους. Μόνο στη Νιπούρ βρέθηκαν 60000 πλάκες, που ανάγονται στη 3η χιλιετία π.Χ. και καλύπτουν μια περίοδο μεγαλύτερη από 2000 χρόνια.

ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ Ο Γερμανός Georg Friedrich Grotefend (1775-1853) δάσκαλος των ελληνικών σε Γυμνάσιο της Γοτίγγης, αποκρυπτογράφησε δέκα χαρακτήρες και αναγνώρισε τρία ονόματα. Ο Άγγλος Henry Creswicke Rawlinson (1810-1895) , αξιωματικός του Βρετανικού στρατού στη Περσία, βρήκε το κλειδί της σφηνοειδούς γραφής . Η διαπίστωση – κλειδί ήταν ότι το ίδιο σημάδι μπορούσε να αποδίδει περισσότερους από ένα φθόγγους. Ο ίδιος διάβασε 150 χαρακτήρες και κατάλαβε το νόημα περίπου 200 λέξεων. Ακολούθησαν οι Edward Hincks , 1853, Ιρλανδός κληρικός και γλωσσολόγος , Jules Oppert, 1855, Γάλλος.

ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ εξηκονταδικό σύστημα Συνολικά έχουν βρεθεί πάνω από μισό εκατομμύριο πήλινες πλάκες. Οι 400 περίπου έχουν μαθηματικό περιεχόμενο. Χρονολογούνται : Εποχή Δυναστείας Χαμμουραμπί 1800π.Χ.-1600π.Χ. Εποχή Σελευκιδών 300π.Χ. έως αρχές Χριστιανικής περιόδου Παρατηρείται κενό 1300 χρόνων.

Από τις 400 πλάκες που βρέθηκαν :

Οι λύσεις που δίνονται είναι καθαρά πρακτικού χαρακτήρα * Οι λύσεις που δίνονται είναι καθαρά πρακτικού χαρακτήρα. Δίνονται οδηγίες για τα βήματα που πρέπει να γίνουν, ώστε να λυθεί το πρόβλημα, χωρίς δικαιολόγηση ή επεξήγηση (δηλ. το πώς και όχι το γιατί). Κυρίως προβλήματα υπολογισμού επιφανειών, όγκων, παραγωγής συγκεκριμένου έργου σε συνάρτηση με χρόνο και εργατικό δυναμικό, κ.ά. (Σκοπός : η εξυπηρέτηση αναγκών οικονομίας, καθημερινών συναλλαγών και εμπορίου) . Δεν υπάρχει ρητή διατύπωση θεωρήματος, ούτε κάτι που να μπορεί να ταυτιστεί με εκείνο που ονομάζουμε σήμερα λογική απόδειξη.

Μαθηματικός Πίνακας PLIMPTON 322

Πλάκα με πίνακας πολλαπλασιασμού Οι δύο αριστερές στήλες αποτελούν την πρόσοψη της πλάκας, ενώ οι δύο στήλες δεξιά αποτελούν την πίσω όψη. Στη πρώτη στήλη της πρόσοψης, βλέπουμε σύμβολα γραμμένα που παριστάνουν τους αριθμούς από το 1 μέχρι και το 12 και στη δεύτερη κατά σειρά τους αριθμούς 9, 18, 27,. ,108. Απέναντι από τον αριθμό 7 της πρώτης στήλης είναι γραμμένος ο αριθμός v vvv , σημαίνει 63 = 1 . 60+3, αφού, όπως έχουμε αναφέρει, οι Βαβυλώνιοι χρησιμοποιούσαν το σύμβολο v όχι μόνο για τη μονάδα, αλλά και για κάθε αριθμό της μορφής 60v , με v φυσικό.

Πλάκα με πίνακα Πολλαπλασιασμού το 10 Πλάκα με πίνακα Πολλαπλασιασμού το 10 ∢ Αποκατάσταση πήλινων πλακών με μαθηματικό περιεχόμενο, έχει γίνει από πολλούς μελετητές και συγγραφείς. Ο A. Aaboe και ο R.C. Buck αποκατέστησαν την πλάκα που περιέχει τους πολλαπλασιασμούς των αριθμών 1,2,3,……,20,30,40,50 με το 9. Ο A. Aaboe στο ίδιο έργο του έχει αποκαταστήσει και μία άλλη πλάκα–πίνακα των πολλαπλασιασμών του 45 με τους αριθμούς 1,2,3,….,

Βαβυλωνιακή άλγεβρα - Παράδειγμα 1ο Η πινακίδα ΑΟ 8862 , αντιγραμμένη από τον Neugebauer ΜΚΤ ΙΙ Πίνακας 35.

Βαβυλωνιακή άλγεβρα - Παράδειγμα 1ο

Ερμηνεία παραδείγματος 1 Με το σημερινό συμβολισμό : xy +x-y =183 x+y =27 } (1) Ο συγγραφέας, θέλοντας να απλοποιήσει το πρόβλημα, εισάγει μία νέα μεταβλητή y′= y+2 δηλ. y = y′ - 2 Οι (1) γίνονται : xy′ = 183 +27 = 210 x+y′ = 27+2 =29 } (2) Η επίλυση του απλοποιημένου συστήματος (2) ακολουθεί μία πάγια διαδικασία που τη συναντούμε επανειλημμένα σε άλλα κείμενα. Με σύγχρονο συμβολισμό: Αν xy′ = P x+y′ = a τότε x = ½ a + ω y′ = ½ a - ω } (3) και ω =  (1/2 a )2 - P Αυτό που κάνουν βήμα βήμα οι Βαβυλώνιοι, ισοδυναμεί με την εφαρμογή των τύπων (3)

Βαβυλωνιακή άλγεβρα - Παράδειγμα 2ο Βαβυλωνιακή άλγεβρα - Παράδειγμα 2ο Η συγκομιδή μου ήταν 4 gur δημητριακών ανά ένα bür (μοναδιαία επιφάνεια). Από ένα άλλο bür η συγκομιδή μου ήταν 3 gur δημητριακών . Η σοδειά του πρώτου χωραφιού ήταν κατά 8,20 περισσότερη εκείνης του δεύτερου. Οι επιφάνειες των δύο χωραφιών μαζί ήταν 30,0. Ποιό το μέγεθος των χωραφιών ;

Βαβυλωνιακή άλγεβρα - Παράδειγμα 3ο Βαβυλωνιακή άλγεβρα - Παράδειγμα 3ο

Βαβυλωνιακή άλγεβρα - Παράδειγμα 4ο Βαβυλωνιακή άλγεβρα - Παράδειγμα 4ο

Βαβυλωνιακή άλγεβρα - Παράδειγμα 5ο Βαβυλωνιακή άλγεβρα - Παράδειγμα 5ο

Βαβυλωνιακή άλγεβρα - Παράδειγμα 6ο Βαβυλωνιακή άλγεβρα - Παράδειγμα 6ο

ΣΥΝΟΨΗ - ΑΛΓΕΒΡΑ και ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ

ΣΥΝΟΨΗ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ