Από την αγελάδα… στο κεσεδάκι Μια συναρπαστική διαδρομή…
Γνωρίστε τη σταρ… Αγελάδες Holstein
Ο νομός Σερρών πρωτοπόρος!! Αριθμός Αγελάδων Γαλακτοπαραγωγής Ν. Σερρών ≈ 20.000 (μαζί με τα νεαρά ζώα) Στο Ν. Σερρών παράγονται 165 τόνοι αγελαδινού ανά ημέρα ή 60.000 τόνοι ανά έτος Στο Ν. Σερρών υπάρχουν 100 Φάρμες (200 καταγεγραμμένοι αγελαδοτρόφοι)
Οι φάρμες Σταύλοι Αρμεκτήριο Αποθήκες ζωοτροφών Γραφεία Οικίες προσωπικού Αποθήκες για φύλαξη μηχανημάτων Χώροι συγκέντρωσης της κοπριάς Χώρος παγολεκάνης (όπου μετά το άρμεγμα συγκεντρώνεται το γάλα)
Πεπονιά Σερρών
Παραγωγή γάλακτος Η αγελάδα παράγει γάλα για 10 μήνες μετά τη γέννα Αυτή η περίοδος λέγεται «γαλακτική» Μια αγελάδα μπορεί να φτάσει στις 5-6 γαλακτικές περιόδους Μια αγελάδα παράγει περίπου 10 τόνους γάλα/χρονιά!
Το άρμεγμα Το άρμεγμα γίνεται με αυτόματο μηχάνημα Μετά το γάλα φιλτράρεται Αποθηκεύεται στη δεξαμενή συλλογής γάλακτος
Το άρμεγμα
Προσωρινή αποθήκευση στη φάρμα Το γάλα της αγελάδας έχει θερμοκρασία 37ο C Ψύχεται στους 4ο C (παγολεκάνη αποθήκευσης)
Συλλογή από τις φάρμες και μεταφορά στο εργοστάσιο
Προσωρινή αποθήκευση στο εργοστάσιο Στους 4ο C
Διαχωρισμός γάλακτος Σε πλήρως άπαχο γάλα Και σε κρέμα γάλακτος
Παρασκευή γιαουρτιού: ανάμιξη υλικών Άπαχο γάλα + κρέμα γάλακτος+ υπόλοιπα υλικά
Παρασκευή γιαουρτιού: ομογενοποίηση Τα λιπαρά της κρέμας μικραίνουν σε διατομή
Παστερίωση Λευκό γάλα: 76ο C για 15 δευτερόλεπτα
Επώαση γιαουρτιού Μέσα στις δεξαμενές προστίθεται οξυγαλακτική καλλιέργεια και τα μίγματα επωάζονται και σταδιακά μετατρέπονται σε γιαούρτη
Στράγγιση γιαουρτιού Παραγωγή στραγγιστού γιαουρτιού
Γεμιστική γραμμή γιαουρτιού
Γρήγορη ψύξη Ειδικό τούνελ γρήγορης ψύξης
Παραγωγή παγωτού Ανάμιξη υλικών
Παραγωγή παγωτού Ομογενοποίηση και παστερίωση
Παραγωγή παγωτού Ωρίμανση και ψύξη των μιγμάτων του παγωτού
Παραγωγή παγωτού Το ρευστό μίγμα παγώνει στις παγωτομηχανές και διογκώνεται
Παραγωγή παγωτού Σχηματοποίηση παγωτού (ξυλάκι, κύπελλο, πύραυλος)
Παραγωγή παγωτού Τούνελ σκλήρυνσης (-45ο C)
Και μετά την παραγωγή; Τι άλλο καλείται να κάνει μια γαλακτοβιομηχανία ώστε να πουλήσει τα προϊόντα της; Διαφημίζει τα προϊόντα της Προωθεί την εκπαίδευση των συνεργατών της Επενδύει στην επιμόρφωση των ανθρώπων της Ιδρύει ινστιτούτα, επιμορφωτικούς οργανισμούς κλπ. Οργανώνει εκπαιδευτικές δράσεις Αναπτύσσει την εταιρική κοινωνική της ευθύνη Αναπτύσσει συνεχώς νέα προϊόντα
Ανάπτυξη νέων προϊόντων Παρακολούθηση διατροφικών τάσεων Διεθνείς εκθέσεις τροφίμων Εταιρείες ερευνών Τμήμα εξαγωγών Εντοπισμός ιδεών που θα μπορούσαν να καταλήξουν σε ένα νέο προϊόν Ανάπτυξη νέου προϊόντος (γευστικές δοκιμές, αξιολόγηση) Σχεδιασμός νέας συσκευασίας Δημιουργία επικοινωνίας