2 ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Advertisements

Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Teachers 4 Europe” Εκπαιδευτικός : Τριανταφύλλου Μαρία 1 ο Πιλοτικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, Πέλλας Τάξη.
ΕΡΕΥΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΣΕ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΣΠΑ Κώστας Συργιάννης Θωμάς Νιαβής Τμήμα Συντονισμού & Ελέγχου ΕΦΕΠΑΕ.
«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αιτίες, συνέπειες και δυνατότητες άμεσης βελτίωσης» Οι κρίσιμοι τομείς της οδικής ασφάλειας και στάθμευσης, όπου λόγω της αδικαιολόγητης.
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας Αμερικής Κεφ. 39 Ουρδας Ιωάννης 2013.
> > Ερευνητική εργασία Β λυκείου. Κανελλοπούλου Αλεξία Πατσούρα Εύη Σινάνος Νίκος Σίνανος Παναγιώτης Σχολικό έτος Σχολικό έτος Γενικό.
Τα φύλα στη λογοτεχνία Τάξη: Α΄ Λυκείου. Α΄φάση: Πριν από την ανάγνωση (ενδεικτικός χρόνος: τρεις διδακτικές ώρες) 1 η ώρα : τα παιδιά συζήτησαν για τα.
Άγγελος Βαλλιανάτος Αξιολόγηση: δηλαδή μαθητών εκπαιδευτικών αλλά απαραίτητα και.
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση ΜΟΥΤΑΦΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 3826 ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ POWER POINT Διδάσκων: Παλαιγεωργίου Χρόνος1 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
EDMODO Ένα Κοινωνικό Δίκτυο, στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης Δημήτριος Γ. Λιόβας.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
Οδηγιεσ για τη χρηση του Edmodo
3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός Scratch Game
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΟΕΔ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
Αριθμός παιδιών: 24 Αγόρια 13 Κορίτσια 11
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ πρακτικης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ- ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΡΑΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΕΩΤΣΑΚΟΥ ΜΑΤΙΝΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Επιμορφωτικό Σεμινάριο στις Ερευνητικές Εργασίες (Project) στην Α΄ & Β΄ Λυκείου Αθήνα, Σεπτέμβριος ο ΓΕΛ Περιστερίου.
Μαρία Σταυρινού Ιωάννης Παπαδόπουλος
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Γέρικο Νομού Έβρου Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Εκπαιδευτική ομάδα: Αλεξάνδρα- Ιωάννα Βερέττα & Νετζμεττήν Πίσκα.
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Κάνε διπλό κλικ πάνω στην εικόνα και ανοίγει το power point
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
Ιουδαϊσμός Εργασία των μαθητριών: Φωτιάδου Αναστασία
Ρομαντισμός.
Οικολογική Κρίση Μαρουλιώ Πασχάλη, ΠΕ 15.
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ.
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ)
This is where I live Οδηγίες για το Power Point
~ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ.Π.Α~ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γραμμένου Ευαγγελία.
ΛαϊκέΣ παραδόσειΣ ήθη και έθιμα
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Κανοντας μαθημα με… Σχεδια εργαςιας (projects) ςε τμημα ενταξης ΠΑΡΟΥΣΙΝΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Τ.Ε. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ.
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρουσίαση των δεδομένων με γραφικό τρόπο
«Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης»
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Σχεδιασμός και Υλοποίηση Πολιτιστικών Προγραμμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Σχ. Έτους Ιωάννα Δεκατρή Υπεύθυνη Π.Θ. Γ΄ Δ.Δ.Ε. Αθήνας.
ΜΙΝΩΙΚΗ ΤΕΧΝΗ.
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτησ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
NOMIKO-ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Λύση προβλημάτων και Δημιουργικότητα
«Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών
Κινήσεις και γραφικές παραστάσεις
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Σχ. Έτος: ……3Ο ΓΕΛ ΓΛΥΦΑΔΑΣ………
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ
Δραστηριότητα 2 Αφορά στον κλάδο ΠΕ60
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Α΄ΒΟΗΘΕΙΩΝ
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
الشـــغل والطـــاقة الشغل
ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΚΕΣΠΕΜ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Ταξίδου Δήμητρα & Σίμογλου Αθανασία Επιστημονική Υπεύθυνη : Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Λένα Παπαδοπούλου.
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής
ΜΑΡΙΑ ΨΥΧΑ & ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
GDPR- ο ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ.
Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2 ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ 2 ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Ομάδα ανάπτυξης Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος – Φιλόλογος. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2018

Δώστε μία σύντομη περιγραφή της ανοιχτής εκπαιδευτικής πρακτικής με: Περιεχόμενο: Διδακτικό σενάριο για το μάθημα της K.Π.Α. Γ΄ Γυμνασίου Το σκεπτικό στο οποίο στηρίχτηκε ο σχεδιασμός: η ομαδοσυνεργατική μέθοδος με χρήση ΤΠΕ (ed modo). τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: κατανόηση του φαινομένου της βίας στον αθλητισμό, των αιτίων εμφάνισής της, κατανόηση από κοινωνιολογικής άποψης, προσπάθεια εύρεσης τρόπων αντιμετώπισής του. τι κλήθηκαν οι μαθητές να παραγάγουν :κείμενα δημιουργικής γραφής, κείμενα εμπεριστατωμένης μελέτης, λεξικό όρων δυσκολίες ή/και πρότερες παρανοήσεις των μαθητών και αντιμετώπισή τους: Καμιά γιατί είναι συνηθισμένοι σε ομοαδοσυνεργασί με χρήση ΤΠΕ. σημαντικά στιγμιότυπα επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών και του/της εκπαιδευτικού: άψογη αλληλοκατανόηση και συνεργασία όλων. απρόσμενα σημαντικά παραγόμενα: Η πέραν πάσης προσδοκίας συμμετοχή των μαθητών που θεωρούνται αδιάφοροι. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Περιγράψτε: μαθησιακό πρόβλημα προς αντιμετώπιση: το φαινόμενο της βίας στον αθλητισμό καινοτομικό στοιχείο : χρήση ΤΠΕ παράλληλα με τις καινοτόμους τεχνικές καταιγισμού ιδεών, παιχνιδιού ρόλων, δημιουργικής γραφής σκεπτικό πρόσθετης παιδαγωγικής αξίας: από πλευράς εκπαιδευτικού η δημιουργία τράπεζας σεναρίων ώστε οι πρακτικές να επαναχρησιμοποιούνται από άλλους εκπαιδευτικούς, από πλευράς μαθητών η μετατροπή του σχολείου σε «σχολείο εργασίας». ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Διδακτικοί στόχοι (Αναφέρουμε τον κυριότερο σε κάθε κατηγορία) Σχετικά με το γνωστικό αντικείμενο: Εμπέδωση της σημασίας του υγιούς αθλητισμού Σχετικά με δεξιότητες που αφορούν στο γνωστικό αντικείμενο: Όξυνση παρατηρητικότητας, αύξηση κριτικής ικανότητας. Σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας: Γνωριμία με την ed modo Σχετικά με τις κοινωνικές δεξιότητες : Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και επισήμανση της αποτελεσματικότητας της σωστής συνεργασίας ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιβάλλον – Πλαίσιο αυτό της τάξης, αλλά σε συνδυασμό και με την κατ’ οίκον εργασία. Αναφέρετε τις προϋποθέσεις εφαρμογής της ανοιχτής εκπαιδευτικής πρακτικής, αν : Γνώση χειρισμού Η.Υ. / εύρεσης των ενδεικνυόμενων ιστοσελίδων/εξήγηση από μέρους μας της χρήσης ed modo/ σύσταση ομάδων εργασίας / προετοιμασία του σχεδιασμού από εμάς στην στην ed modo. Ηλικιακή ομάδα 26 μαθητές/τριες της Γ2΄ τάξης του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, δηλαδή ηλικίας 14 ετών, αστικής περιοχής, σχολικού έτους 2013 -2014. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Πρότερες γνώσεις Οι μαθητές γνωρίζουν να ερευνούν στο διαδίκτυο και να δημιουργούν παρουσιάσεις στο λογισμικό power point. Επίσης οι μαθητές είναι εξοικειωμένοι σε τεχνικές διδασκαλίας όπως ο καταιγισμός ιδεών. Διάρκεια εφαρμογής 5 διδακτικές ώρες στο χρονικό διάστημα από 31-10-2013 μέχρι 21 -11-2013). ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1η : Ανακοίνωση θέματος και οδηγίες. Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα Είδος δραστηριότητας: Brainstorming: Καταιγισμός ιδεών. Οργάνωση τάξης: εργασία σε ομάδες Ρόλος του διδάσκοντα: διδακτικός, ενθαρρυντικός, συμβουλευτικός, συντονιστικός Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο: επισήμανση του κοινωνικού προβλήματος της βίας στον αθλητισμό, εξοικείωση με τις ΤΠΕ ως εργαλεία και πηγές μάθησης, καθώς και γνωριμία με την ed modo και αξιοποίηση των δυνατοτήτων της στο πλαίσιο του ψηφιακού γραμματισμού. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Κάθετος αντίδραση Πλατφόρμα Edmodo ή κάποια πλατφόρμα ιστοεξερεύνησης ή χρήση συνεργατικού εγγράφου της google docs Δυνάμεις Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα: http://www.greek- language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/t riantafyllides/advsearch.html ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιγραφή 1ης δραστηριότητας (1 Δ.Ω.): 1ον Εξήγηση της λειτουργίας της Edmodo / 2ον εγγραφή σε αυτή/ 3ον καταιγισμός ιδεών Αποτελέσματα της δραστηριότητας: Εξάσκηση στην ευελιξία απαντήσεων, τον αυθορμητισμό, την ειλικρίνεια, τον σεβασμό στην άποψη του άλλου ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

(επίσημη σελίδα). Δωρεάν εγγραφή.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2η : Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες. Καθορισμός των δραστηριοτήτων που κάθε ομάδα θα έπρεπε να διεκπεραιώσει. Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες Είδος δραστηριότητας: εργασία στην ed modo Οργάνωση τάξης: εργασία σε ομάδες Ρόλος του διδάσκοντα: διδακτικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, συντονιστικός, διαμεσολαβητικός. Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο: Κατανόηση των αιτίων που οδηγούν στον «κακό» πρωταθλητισμό και στη βία στον αθλητισμό, εξοικείωση με την ομαδοσυνεργασία και την αναζήτηση στο διαδίκτυο έγκυρων πηγών, ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Κάθετος αντίδραση Διαδραστικά βιβλία : http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php /DSGL105/229/1691,5413/ http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/s how.php/DSGYM-C108/378/2517,9725/ Δυνάμεις Ίδρυμα μείζονος Ελληνισμού: http://www.fhw.gr/olympics/ancient/gr/100.html http://www.fhw.gr/olympics/ancient/gr/db.html ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιγραφή 2ης δραστηριότητας (2 Δ.Ω.): Σχηματισμός Ομάδων 3 έως 5 ατόμων Αποτελέσματα της δραστηριότητας: Οι μαθητές/τριες εξασκήθηκαν στην αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, εξοικειώθηκαν με την συνεργατική μέθοδο, με την αποδοχή του άλλου και ανέπτυξαν την ενσυναίσθησή τους. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

Προσθήκη μελών στις ομάδες

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3η : Ανέβασμα εργασιών στην edmodo. Παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας των ομάδων. Ανταλλαγή απόψεων. Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες Είδος δραστηριότητας: συζήτηση, παρουσίαση Οργάνωση τάξης: εργασία σε ομάδες Ρόλος του διδάσκοντα: διδακτικός, ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, συντονιστικός. Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο: Οι μαθητές/τριες αντιλήφθηκαν τη σημασία του υγιούς αθλητισμού και την αναγκαιότητα εξάλειψης των φαινομένων βίας, γνώρισαν τη σχετική νομοθεσία, έμαθαν να παίρνουν συνεντεύξεις, ενώ ανέπτυξαν την ενσυναίσθησή τους. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Κάθετος αντίδραση Πλατφόρμα Edmodo ή κάποια πλατφόρμα ιστοεξερεύνησης ή συνεργατικό έγγραφο της googledocs Δυνάμεις Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα: http://www.greeklanguage.gr/greekLang/modern_g reek/tools/lexica/triantafyllides/advsearch.html ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιγραφή 3ης δραστηριότητας (2 Δ.Ω.): Τα μέλη της ομάδας αφέθηκαν να καθορίσουν μόνα το ρόλο που θα αναλάμβανε το καθένα στα πλαίσια της ομάδας. Εργάστηκαν με βάση το θέμα της ομάδας. Αποτελέσματα της δραστηριότητας: Οι μαθητές/τριες γνώρισαν τη σχετική νομοθεσία και εξάσκησαν τη δημιουργικότητα και φαντασία τους. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

Δημιουργική Γραφή – φανταστική συνέντευξη

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ Τεκμηριώστε τα θετικά στοιχεία της πρακτικής όπως τελικά πραγματοποιήθηκε. Οι μαθητές και μόνο ακολουθώντας ένα πλήθος εναλλακτικών στρατηγικών (καταιγισμός ιδεών, αντίστροφη ιδεοθύελλα κλπ.) έμαθαν «πώς να μαθαίνουν» και επίσης πώς να βλέπουν σφαιρικά ένα θέμα, μπαίνοντας και στη θέση των άλλων. (με το παιχνίδι των ρόλων μπήκαν στη θέση π.χ. του φιλάθλου ή του αθλητή). Αξιολογήστε τον αντίκτυπο της εφαρμογής της σε επίπεδο μαθητών ή συμμετεχόντων εκπαιδευτικών ή στην ευρύτερη σχολική κοινότητα. Η πρακτική μας εφαρμόζει μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας, οι οποίες ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τη φύση του μαθητή, ώστε, τελικά, το «σχολείο των λόγων» να μετατραπεί σε «σχολείο εργασίας» (Δελμούζος, 1958: σσ. 103- 157). Καταγράψτε τα μαθησιακά αποτελέσματα που διακρίνατε με βάση τα δικά σας κριτήρια Με την καινοτόμο δράση μας προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουμε στο σχολείο τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης κατά Howard Gardner (1993). Προσφέραμε στους μαθητές τη δυνατότητα να επεξεργαστούν και να διατυπώσουν ολιστικές και ευαίσθητες έννοιες, να διερευνήσουν καταστάσεις που ανήκουν στη σφαίρα των συναισθημάτων και της φαντασίας. Καταγράψτε τον βαθμό αίσθησης καινοτομίας που παρατηρήσατε ότι επέφερε η εφαρμογή της ανοιχτής εκπαιδευτικής πρακτικής στο εκπαιδευτικό περιβάλλον σας. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

Περιγράψτε εδώ δυο-τρία απρόσμενα ενδιαφέροντα στιγμιότυπα- γεγονότα από τη διεξαγωγή της πρακτικής. Ενδιαφέρον στιγμιότυπο ήταν αυτό κατά τη διαμοίραση των ομάδων, οπότε οι περισσότεροι/ες μαθητές/τριες θέλησαν να αναλάβουν την Ομάδα Νομικοί, γι’ αυτό και δημιουργήσαμε δύο Ομάδες με αυτό το θέμα, στις οποίες αναθέσαμε διαφορετικά αντικείμενα έρευνας. Τεκμηριώστε τους λόγους που τα βρήκατε ενδιαφέροντα και τη σημασία που εσείς τους αποδίδετε. Το βρήκαμε ενδιαφέρον από κοινωνιολογικής άποψης, θεωρώντας ότι λόγω –ίσως –της αίγλης που συνοδεύει το επάγγελμα του νομικού θέλησαν να αναλάβουν αυτό το ρόλο. ΑΠΡΟΣΜΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ Περιγράψτε εδώ τη δική σας παρέμβαση/δράση/στάση/ αλληλεπίδραση με τους μαθητές κατά τη διάρκεια δυο-τριών σημαντικών για την πρακτική στιγμιότυπων. Σημαντικό στιγμιότυπο ήταν και η στιγμή που μαθητές – που ίσως κάποιος να μην περίμενε τόσο δημιουργικό αποτέλεσμα – έφτασαν στο τέλος να παρουσιάζουν τη δική τους εργασία στην ολομέλεια και να εισπράττουν το χειροκρότημα των συμμαθητών τους. Περιγράψτε αναστοχαστικά τις σκέψεις σας για τη δική σας δράση και τους τρόπους που επηρέασε τους μαθητές στα στιγμιότυπα αυτά. Η θετική παρέμβαση ήταν α) στο να ξέρουν πως στη ζωή τους για να επιτύχουν το αποτέλεσμα που επιθυμούν χρειάζεται να αγωνιστούν και να καταβάλλουν επίμονες προσπάθειες, β) ότι σημασία δεν έχει το βραβείο αλλά η όλη διαδικασία συμμετοχής, γ) ότι πετυχαίνουμε περισσότερα όταν συνεργαζόμαστε και τέλος ότι δεν συγκρινόμαστε με τους άλλους αλλά με αυτό που εμείς μπορούμε να φτάσουμε. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Καταγράψτε εδώ τα στοιχεία που τεκμηριώνουν την πρωτοτυπία της παρούσας πρακτικής ως προς την ιδέα ή/και την εφαρμογή της και την πιθανή σχέση της με άλλη/ες πρακτική/ες (τροποποίηση, επέκταση, προσαρμογή άλλης πρακτικής). Η πρωτοτυπία της καλής πρακτικής έγκειται στη χρήση της Edmodo, και των παιδαγωγικών τεχνικών της δημιουργικής γραφής, της συνέντευξης και της ιδεοθύελλας. Απέδειξε πως οι μαθητές δημιουργούν με φαντασία και μεράκι, όταν αφήνονται ελεύθεροι να επιλέξουν αυτό που τους ενδιαφέρει και ταυτόχρονα όταν καθοδηγούνται διακριτικά. Η πρακτική μας εφαρμόζει μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας, οι οποίες ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τη φύση του μαθητή, ώστε, τελικά, το «σχολείο των λόγων» να μετατραπεί σε «σχολείο εργασίας» (Δελμούζος, 1958: σσ. 103- 157). ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε Αναφορά σε άλλο υλικό που αξιοποιήθηκε. Βιβλία Δελμούζος, Αλ. (1958). Από το Σχολείο Εργασίας, στο: Αλ. Δελμούζος, Μελέτες και Πάρεργα, τομ. Α΄, σσ. 103-157. (Αθήνα, συγγρ.). Rinkston, R. (1981) The Process of Brainstorming ED282153, Ψύλλος, Δ., Κουμαράς, Π. και Καριώτογλου, Π. (1993) Εποικοδόμηση της γνώσης στην τάξη με συνέρευνα δασκάλου και μαθητή. Σύγχρονη Εκπαίδευση, τεύχ. 70, σελ. 34-42Σημειώσεις Websites http://users.sch.gr/goutas/index.php/edmodo/90-edmodo Η σελίδα του καθηγητή Πληροφορικής κ. Γούτα για την Edmodo. Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα: http://www.greeklanguage.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyl lides/advsearch.html Λογισμικό https://www.edmodo.com ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ