Μάθημα 12ο Διδακτικά σενάρια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ Π.Κ ΣΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ Στέλλα-Μαρία Βασιλείου Λειτουργός Πανεπιστημίου Γραφείο Διεθνών Σχέσεων και Προβολής Τομέας Διεθνών Σχέσεων ΥΕΔΣ.
Advertisements

2.3.Στόχοι. Στόχος είναι κάτι το ιδιαίτερο που θέλουμε πολύ να πετύχουμε ανεξάρτητα από τις δυσκολίες που θα συναντήσουμε, που μπορεί να είναι και πρόκληση.
Η ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. Περίληψη του ιστορικού, των δεδομένων αξιολόγησης, των κλινικών παρατηρήσεων, των συμπερασμάτων και των συστάσεων. Περιγράφει.
Αξιολόγηση απόδοσης εργαζομένων Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Μόνιμο μέλος ΕΠ Αλεξάνδρειου ΤΕΙ- Θ Ερευνητικός Συνεργάτης Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου.
1 Διδακτικοί Στόχοι & Διδακτικός Σχεδιασμός Παλαιγεωργίου Γιώργος Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 10: Στοχοθέτηση - Πλάνο - ΜΒΟ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 24/9/2016ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ1.
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου. Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Επιχειρηματικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θα κάνει, πώς θα.
ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΝΤΙΣΤΡΕΣ ΑΚΙΔΑ - ΛΕΥΚΩΣΙΑ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016 Σχεδιασμός - παρουσίαση : Λία Καλλίδου - Έλληνα Επικοινωνιολόγος - Πιστοποιημένη.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.
Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού ICT 4 Growth Ενίσχυση Επιχειρήσεων για την Υλοποίηση Επενδυτικών Σχεδίων ανάπτυξης-παροχής καινοτόμων προϊόντων και.
E RASMUS E RASMUS + Το Erasmus+ είναι το Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που καλύπτει τους τομείς της Εκπαίδευσης, της Κατάρτισης, της.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ
Παρουσίαση των τίτλων εκπαιδευτικού λογισμικού για το μάθημα της Ιστορίας Ενότητα 2.1,
Το νέο τοπίο στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και ο ρόλος του ΔΕΔΔΗΕ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
Έλεγχος της κίνησης του Σώματος
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
Δημοτικό Σχολείο Οινουσσών
ΤΙΤΛΟΣ POSTER ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Παρθενώνας: ένας ναός για την Αθηνά, το σύμβολο μιας πόλης
Στρατηγική Διοίκηση και ο Επιχειρηματίας
ΘΕ 4 ΑΞΙΕΣ/1.ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α΄Λυκείου
Η πρόληψη της πτώχευσης Ιδίως η προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης Δημήτρης Κ. Αυγητίδης Αν. Καθηγητής Νομικής Δ.Π.Θ. Κομοτηνή, 2016.
«ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ»
Αντωνιάδη Παναγιώτα 2017.
ΧΟΡΗΓΙΑ.
Τα Συστήματα των αισθήσεων Ι
Δουλεύοντας σε ομάδες Together we stand, Divided we fall.. Page  1.
Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος, ΠΕ70
Α. ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ
Δ ι α χ ε ί ρ ι σ η Έ ρ γ ο υ P r o j e c t M a n a g e m e n t
Αξιολόγηση των μαθητών ΓΕΛ & ΕΠΑΛ στο μάθημα της ΝΕ Γλώσσας
Νέα Εργαλεία Διαδραστικής Εκπαίδευσης
Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Η ΑΝΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Περιβάλλον Εργασίας του Διαδραστικού Πίνακα
Οι θέσεις του Συνδυασμού “ΕΛΠΙΔΑ” επί του Απολογισμού της Περιφερειακής Αρχής για το έτος 2016 ΚΟΖΑΝΗ
ΤΙΤΛΟΣ E-POSTER Συγγραφείς και Φορείς
Διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού με το Scratch για τις Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού Η παρούσα σειρά μαθημάτων ΤΠΕ υλοποιήθηκε στο 15ο Δημοτικό Σχολείο.
Erasmus+ Βασική Δράση 1 Σχολική Εκπαίδευση & Εκπαίδευση Ενηλίκων
Οικογενειακός γραμματισμός: Δομημένες Δραστηριότητες Ανάγνωσης
Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος
Photo © Andrea Bonetti/WWF Greece
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΗΠΤΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ (EXECUTIVE SUMMARY)
Ο ρόλος του επιχειρηματικού σχεδίου
“Ενεργειακή Αναβάθμιση - Αυτοματοποίηση του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων και εφαρμογές Smart Cities, με Εξοικονόμηση Ενέργειας.
ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΑΙΡΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ
“Τίτλος του άρθρου” Ονόματα συγγραφέων Ονόματα Φοιτητών.
Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018
ΤΙΤΛΟΣ E-POSTER Συγγραφείς και Φορείς
Διαγωνισμός Αντιλογιών για μαθητές Στ΄ Δημοτικού
ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ Σχολικό έτος
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Διατύπωση και αποσαφήνιση του ερευνητικού θέματος Δρ. Λουκία Ευριπίδου.
Με Αφορμή Ένα Πρόβλημα …
Βασίλης Μακράκης* & Νέλλη Κωστούλα-Μακράκη *UNESCO Chair ICT in ESD
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Peer Coaching and Mentoring
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
Οδηγός υπολογισμού και κοινοποίησης της επιτυχίας
Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθημα 12ο Διδακτικά σενάρια Μάθημα 12ο Διδακτικά σενάρια

Τι είναι το διδακτικό σενάριο;

Διδακτικό σενάριο είναι η δομημένη, πλήρης και λεπτομερειακή περιγραφή της διαδικασίας που ακολουθείται σε μια διδασκαλία η οποία: εστιάζει το ενδιαφέρον της σε συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο έχει καθορισμένους -ειδικούς και γενικότερους- εκπαιδευτικούς στόχους εφαρμόζει διδακτικές αρχές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις χρησιμοποιεί πρακτικές ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνεται πιθανόν και η χρήση των ΤΠΕ

Ποια η διαφορά; Σχέδιο μαθήματος Διδακτικoύ σεναρίου Περιγράφει τη δομή ενός μαθήματος με βάση τη διδακτέα ύλη Αφορά δραστηριότητες 1-2 ωρών μέσα στην τάξη Σχέδιο μαθήματος Αναφέρεται σε μεγαλύτερο διάστημα Προσεγγίζει την ύλη με ευρύτητα Δίνει έμφαση στην παιδοκεντρικότητα Εστιάζει στο σκεπτικό των δραστηριοτήτων, σε διαθεματικές προσεγγίσεις και στην ανάλογη παιδαγωγική θεωρία Διδακτικoύ σεναρίου

Ένα καλό σχέδιο μαθήματος θα πρέπει να διαθέτει τα βασικά χαρακτηριστικά ενός διδακτικού σεναρίου. Η υλοποίηση θα πρέπει να ολοκληρώνεται στο σύντομο διάστημα των 1-2 διδακτικών ωρών

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ (1/2) Πρόκειται να υλοποιηθεί μία έκθεση στο χώρο του σχολείου σας με θέμα: «Το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας στη Δυτική Μακεδονία»   Η έκθεση απευθύνεται στην ευρύτερη σχολική κοινότητα, στους γονείς και φίλους των μαθητών, σε επιστήμονες / τεχνολόγους οι οποίοι εργάζονται στη ΔΕΗ και σε φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Περιφέρεια, Δήμοι).  

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ (2/2) Ως εκπαιδευτικοί του σχολείου, καλείστε να ζητήσετε από τους μαθητές σας τα εξής: [1] να κατασκευάσουν ένα poster για τη συγκεκριμένη έκθεση [2] να σχεδιάσουν δραστηριότητες τις οποίες θα υλοποιήσουν στη διάρκεια της έκθεσης. Λαμβάνοντας υπόψη τις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, συντάξτε την εκφώνηση μιας εργασίας για τους μαθητές σας η οποία: [1] θα δίνει οδηγίες για τη δομή και το περιεχόμενο του poster, [2] θα προτείνει δύο (2) διαφορετικές δραστηριότητες γραπτού ή προφορικού λόγου τις οποίες θα σχεδιάσουν και θα υλοποιήσουν οι μαθητές στη διάρκεια της έκθεσης. Στόχος σας είναι οι μαθητές να αναζητήσουν πληροφορίες από έντυπες, ηλεκτρονικές και ανθρώπινες πηγές.

Φεστιβάλ Φυσικών Επιστημών 5/6/2015

Αφορμές για διδακτικά σενάρια …με άξονα των επιστημονικό και τεχνολογικό γραμματισμό των μαθητών

Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία

Εφαρμογή της Τεχνολογίας στους Αρχαίους Ελληνικούς ναούς Διαθεματική προσέγγιση: Εφαρμογή της Τεχνολογίας στους Αρχαίους Ελληνικούς ναούς Ο ναός ως ανθρώπινη κατασκευή στο φυσικό περιβάλλον Ο ναός ως διαχρονικό στοιχείο πολιτισμού Υλικά κατασκευής Αρχιτεκτονική/ αισθητική Τεχνολογία οικοδόμησης και λειτουργίας του ναού Ρόλος του ναού σε συγκεκριμένο πολιτισμικό πλαίσιο Δοξασίες Οικονομία Διαδικασίες τελετουργίας Αντιστοιχίσεις σε σύγχρονα πολιτισμικά πλαίσια Μύθοι και θρύλοι κ.λπ. http://www.ancientgreece.co.uk/acropolis/challenge/challenge.swf Αυτόματες πόρτες σε αρχαίο ελληνικό ναό

Αρχαίος ελληνικός γερανός Αρχαίος ελληνικός γερανός Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο ενός διδακτικού σεναρίου; https://www.youtube.com/watch?v=ERnyzhJw3PQ

ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Ή ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Ένα εκπαιδευτικό λογισμικό μετατρέπεται σε μαθησιακό περιβάλλον εφόσον υπάρχουν κατάλληλα σενάρια οι δραστηριότητες που προβλέπονται βοηθούν τελικά τους μαθητές να οικοδομήσουν τις γνώσεις τους να αποκτήσουν στοιχεία επιστημονικής μεθοδολογίας

ΣΕΝΑΡΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Κέντρο εξ αποστάσεως Επιμόρφωσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Εκπαιδευτική Πύλη Υπ.Ε.Π.Θ. ICT scenarios Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα: παραδείγματα διδακτικής αξιοποίησης των ηλεκτρονικών λεξικών και των σωμάτων κειμένων διδακτικές δοκιμές που αφορούν στο μάθημα «Έκθεση-Έκφραση» εργαστήριο Αρχαιομάθειας: ηλεκτρονικές ασκήσεις

ΣΕΝΑΡΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Διαδίκτυο & Διδασκαλία: Στην εξαιρετική ιστοσελίδα της Τερέζας Γιακουμάτου διδακτικές προτάσεις που υλοποιήθηκαν στα έτη 2001-09 Σοφία Νικολαΐδου: Νεοελληνική γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Ιστορία E-Paideia.net: Δικτυακή Πύλη εκπαιδευτικού υλικού Εcolinks: φιλολογικό υλικό Εκπαιδευτική Πύλη Νοτίου Αιγαίου

ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ Δημιουργία παρουσίασης : Άννα Μπουκουβάλα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ δεν αφήνουμε τίποτε στην τύχη, … αξιοποιούμε τις ΤΠΕ στη διδασκαλία

Το διδακτικό σενάριο περιλαμβάνει έναν οδηγό οργάνωσης της διδασκαλίας, μέρος που αφορά στους διδάσκοντες φύλλα εργασίας, μέρος που απευθύνεται στους μαθητές Επειδή η σύλληψή του είναι ευρύτερη, συνήθως η διάρκειά του αφορά περισσότερες από μία διδακτικές ώρες.

Ένα καλό σενάριο πρέπει: Να διαθέτει ταυτότητα Να χαρακτηρίζεται από σαφή και ευδιάκριτη δομή Να προσδιορίζει με σαφήνεια τους επιδιωκόμενους μαθησιακούς στόχους Να συνοδεύεται από αναλυτικά και εύστοχα διατυπωμένα φύλλα εργασίας Να προσδιορίζει τα μέσα και τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών, αλλά και της εκπαιδευτικής διαδικασίας που ακολουθείται

Ένα καλό σενάριο πρέπει: Να αξιοποιεί με ισορροπία και οικονομία τα μέσα και τα εργαλεία μάθησης Να ενισχύει την κατευθυνόμενη ανακάλυψη και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία Να προωθεί τις συνεργατικές δραστηριότητες και να επιμένει στο διερευνητικό χαρακτήρα της μάθησης Να διαθέτει ευελιξία και εναλλακτικές πρακτικές

Ας δούμε τα μέρη του αναλυτικά 1. ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑ 2. ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ

1. ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑ Α. Ταυτότητα Β. Συνοπτική παρουσίαση-Ιδέα του σεναρίου Γ. Πορεία της διδασκαλίας Δ. Αξιολόγηση Ε. Βιβλιογραφία

Α. Ταυτότητα Τοποθετείται στην αρχή του σεναρίου. Επιτρέπει στον πιθανό αναγνώστη να διαπιστώσει άμεσα αν το θέμα τον ενδιαφέρει και περιλαμβάνει: τίτλο δημιουργό (-οί) διευκρίνιση αν αποτελεί πρόταση διδασκαλίας ή έχει ήδη δοκιμαστεί στην τάξη τάξη/εις στις οποίες θα μπορούσε να υλοποιηθεί διδακτικό αντικείμενο και διδακτική ενότητα χρονική διάρκεια που απαιτείται για την ολοκλήρωσή του προϋποθέσεις υλοποίησης για δάσκαλο και μαθητή

Β. Συνοπτική παρουσίαση Παρουσιάζει σύντομα τη γενική ιδέα που διέπει το σενάριο και εξηγεί τα πλεονεκτήματα της προσέγγισης αυτής. Πρέπει να διευκρινίζει: τους διδακτικούς και παιδαγωγικούς στόχους που θέτει τα πλεονεκτήματα της πρότασης του σεναρίου ποιες δεξιότητες επιδιώκεται να καλλιεργηθούν στα παιδιά (π.χ. διερεύνηση, αξιολόγηση, σύνθεση, κατανόηση, συνεργατική μάθηση κτλ.)

Γ. Πορεία της διδασκαλίας Λεπτομερής περιγραφή της διδακτικής διαδικασίας με άξονα τη χρονική διαδοχή των ενεργειών. Περιλαμβάνει α. την Αφόρμηση-Αφετηρία (αναφέρεται το συγκεκριμένο κεφάλαιο (ή η ενότητα ή το κείμενο) του σχολικού εγχειριδίου στο οποίο βασίζεται το σενάριο καθώς τον προβληματισμό οποίος επιχειρείται να ''απαντηθεί'' μέσα από το σενάριο) β. τη  Διδακτική διαδικασία, (περιγράφει αναλυτικά τις ενέργειες των μαθητών και του καθηγητή κατά την υλοποίηση του σεναρίου)

Δ. Αξιολόγηση Αξιολόγηση των μαθητών και του έργου τους αναλυτική αναφορά στο είδος αξιολόγησης των μαθητών κριτήρια αξιολόγησης των προϊόντων (γραπτά κείμενα, παρουσιάσεις, δημιουργικό υλικό κ.α.) πιθανά φύλλα αξιολόγησης στα οποία θα ορίζεται, σε σύνδεση με τους επιμέρους σκοπούς που τέθηκαν στην αρχή τι βαθμολογείται ακριβώς το ποσοστό που του αναλογεί σε σχέση με το σύνολο της βαθμολογίας

Δ. Αξιολόγηση αξιολόγηση και κριτική αποτίμηση της διαδικασίας και της διδακτικής προσέγγισης τι είναι δύσκολο να γίνει ποια μέρη μπορεί να δυσκολέψουν θέματα σχέσης με το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα δυνατότητες τροποποίησης ή επέκτασης αν το σενάριο έχει υλοποιηθεί, καταγράφονται η εμπειρία τυχόν δυσκολίες και ιδιαιτερότητες, τεκμήρια από την εφαρμογή (π.χ. κείμενα παιδιών) στοιχεία ανατροφοδότησης

Ε. Βιβλιογραφία Παράθεση της βιβλιογραφίας που υποστηρίζει τις θεωρητικές αναφορές στις παιδαγωγικές θεωρίες τη χρήση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη το περιεχόμενο της θεματικής ενότητας που διδάχτηκε Παράθεση των λογισμικών και ιστοτόπων που χρησιμοποιήθηκαν

2. ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ

Φύλλα εργασίας Ό,τι καθοδηγεί τους μαθητές για την πορεία υλοποίησης του σεναρίου Γενικά φύλλα εργασίας Φύλλα εργασίας κάθε ομάδας Έντυπα ή ηλεκτρονικά

Φύλλα εργασίας Πρέπει να περιλαμβάνουν λεπτομερή περιγραφή προς τον μαθητή των βημάτων που θα ακολουθήσει και του χρόνου που έχει στη διάθεσή του ερωτήματα με βάση τα οποία θα προσεγγίσει το λογισμικό ή τους ιστοτόπους στους οποίους θα πλοηγηθεί πληροφορίες με όρους κειμενικού είδους για το τελικό προϊόν της εργασίας του μαθητή ή της ομάδας πληροφορίες για το χρόνο και τον τρόπο παρουσίασης της εργασίας στην τάξη ή σε άλλο έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσον πληροφορίες για την αξιολόγηση της εργασίας

Διδακτικό σενάριο ή σχέδιο μαθήματος; Όπως και το διδακτικό σενάριο, το σχέδιο μαθήματος ή σχέδιο δραστηριότητας (lesson plan, activity plan), περιγράφει ένα σύνολο από οργανωμένες δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης. Το σχέδιο μαθήματος είναι πιο περιορισμένο από το σενάριο μάθησης. Στην πράξη οι όροι σχέδιο μαθήματος και διδακτικό σενάριο συχνά χρησιμοποιούνται χωρίς διαφοροποίηση, ειδικά όταν το σενάριο είναι σύντομο και περιορίζεται σε μια μόνο τάξη και σε 1-2 ώρες διδασκαλίας. Διδακτικό σενάριο ή σχέδιο μαθήματος;

Διδακτικό σενάριο ή σχέδιο μαθήματος; διδακτικό σενάριο περιγράφει ένα σύντομο σε διάρκεια μάθημα, σε στενή σύνδεση με τη σχολική ύλη και την ισχύουσα σχολική πρακτική προσέγγιση της σχολικής ύλης με ευρύτητα, μεγαλύτερη πρωτοβουλία στην κίνηση των μαθητών, διερευνητική λογική…

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

Φύλλα εργασίας ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ: ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ: πρέπει να δίνουν πρωτοβουλία και ευχέρεια κινήσεων, ώστε οι μαθητές να ασκούν τη διερευνητική τους ικανότητα, να αναπτύσσουν το μηχανισμό κριτικής αποτίμησης της πληροφορίας ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ: καθοδηγούν μηχανιστικά και ασφυκτικά τους μαθητές σε κάθε τους ενέργεια

Η οργάνωση της τάξης η οργάνωση της τάξης είναι ένα καθοριστικό στοιχείο σχεδιασμού σε ότι αφορά στη δραστηριότητα των μαθητών αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα επιτυχίας στην υλοποίηση ενός διδακτικού σεναρίου μπορεί να πάρει τρεις βασικές μορφές: εργασία με το σύνολο της τάξης ατομική εργασία εργασία σε ομάδες

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ η πιο πρόσφορη μορφή οργάνωσης είναι σε ομάδες 2-4 ατόμων μπορεί η ίδια εργασία να ανατεθεί σε όλες τις ομάδες ή να γίνει καταμερισμός του έργου σε διαφορετικές ομάδες καταμερισμός αρμοδιοτήτων μπορεί επίσης να γίνει και στο εσωτερικό κάθε ομάδας και να προβλέπονται ειδικοί ρόλοι του συντονιστή, του γραμματέα του υπεύθυνου παρουσίασης της εργασίας

Οι διδακτικοί στόχοι Οι στόχοι που θέτουμε πρέπει να είναι … SMART!! δηλαδή Specific –συγκεκριμένοι και σαφείς Measurable – μετρήσιμοι και αξιολογήσιμοι Achievable –επιτεύξιμοι με βάση το υλικό μας Realistic - ρεαλιστικοί Timebound – χρονικά πραγματοποιήσιμοι

Η ταξινόμηση των στόχων κατά Bloom ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΝΩΣΗ

Νέα ταξινόμηση των στόχων κατά Bloom ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΑΞΙΟΛΟΓΩ ΑΝΑΛΥΩ ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΚΑΤΑΝΟΩ ΘΥΜΑΜΑΙ