Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επαναληπτικό Μάθημα ΑΕΠΠ
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Κεφάλαιο 1ο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Ποια είναι η σχέση προβλήματος και υπολογιστή;
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΑΕΠΠ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΙΑΠΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΠΕ19).
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Μάθημα: Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Μάθημα: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ Τάξη ΕΠΑ
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2.1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει τα προβλήματα που αντι- μετώπιζε ο Οδυσσέας για να φτάσει στην Ιθάκη. Το πρόβλημα που κλήθηκε.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Επίλυση Προβλημάτων με Αναζήτηση
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Επιστήμη των Υπολογιστών
Η έννοια του προβλήματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 2.1.1 Η έννοια του προβλήματος 2.1.2 Κατηγορίες προβλημάτων 2.1.3 Υπολογιστικά προβλήματα 2.1.4 Διαδικασίες επίλυσης υπολογιστικού προβλήματος

Στόχοι Να περιγράφετε την έννοια του προβλήματος Να κατατάσσετε ένα πρόβλημα στην κατηγορία που ανήκει Να διακρίνετε την ύπαρξη υπολογιστικών και μη προβλημάτων Να περιγράφετε τις φάσεις επίλυσης ενός υπολογιστικού προβλήματος

Ερωτήσεις Ποια προβλήματα σας απασχολούν; Ποια προβλήματα απασχολούν τη σύγχρονη κοινωνία;

Η έννοια του προβλήματος Με τον όρο πρόβλημα εννοείται μία κατάσταση η οποία χρήζει αντιμετώπισης, απαιτεί λύση, η λύση της δεν είναι γνωστή ούτε προφανής Πχ ανεργία, οικονομικά, ξενοφοβία Η ύπαρξη προβλημάτων δεν αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα της εποχής μας Δεν είναι απαραίτητα μία μαθηματική κατάσταση

Κατηγορίες Προβλημάτων

Βάσει της Δυνατότητας Επίλυσης Επιλύσιμα Τα προβλήματα για τα οποία η λύση τους είναι ήδη γνωστή και έχει διατυπωθεί Πχ η επίλυση της δευτεροβάθμιας εξίσωσης Μη επιλύσιμα ή Άλυτα Χαρακτηρίζονται εκείνα τα προβλήματα για τα οποία έχει αποδειχτεί, ότι δεν επιδέχονται λύση Πχ της γήρανσης Ανοικτά Η λύση δεν έχει ακόμη βρεθεί, αλλά παράλληλα δεν έχει αποδειχθεί ότι δεν επιδέχονται λύση Πχ ύπαρξη ζωής σε άλλο πλανήτη

Υπολογιστικά Προβλήματα Οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να λυθεί και μέσω του υπολογιστή Η επίλυση της δευτεροβάθμιας εξίσωσης Η ταξινόμηση των μαθητών σε αλφαβητική σειρά Η εύρεση μίας λέξης που να ξεκινά από ένα γράμμα και να τελειώνει σε ένα άλλο

Λόγοι ανάθεσης επίλυσης στον ΗΥ Πολυπλοκότητα των υπολογισμών Επαναληπτικότητα των διαδικασιών Ταχύτητα των πράξεων Μεγάλο πλήθος δεδομένων

Διαδικασίες Επίλυσης (υπολογιστικού) προβλήματος Πχ Να διερευνήσετε την πρωτοβάθμια εξίσωση (αx + β = 0) ως προς x για τις διάφορες τιμές του α και β.

Στάδια επίλυσης προβλήματος

Δεδομένα – Πληροφορίες - Ζητούμενα Δεδομένα: Οποιοδήποτε στοιχείο μπορεί να γίνει αντιληπτό από έναν τουλάχιστον παρατηρητή με μία από τις πέντε αισθήσεις του Πληροφορία: Οποιοδήποτε γνωσιακό στοιχείο προέρχεται από επεξεργασία δεδομένων Επεξεργασία Δεδομένων: Εκείνη τη διαδικασία κατά την οποία ένας μηχανισμός δέχεται δεδομένα, τα επεξεργάζεται με ένα προκαθορισμένο τρόπο και αποδίδει πληροφορίες Ζητούμενο: Οτιδήποτε τίθεται ως αντικείμενο έρευνας ή αναζήτησης

Κύκλος Πληροφορίας

1) Κατανόηση Προβλήματος Εξαρτάται από Τη σωστή διατύπωση εκ μέρους του δημιουργού Τη σωστή ερμηνεία από τη μεριά αυτού που το αντιμετωπίζει Άστοχη ορολογία ή λανθασμένη σύνταξη μπορεί να προκαλέσει παρερμηνείες. Και σωστά βέβαια να είναι, πάλι μπορεί να προκληθούν παρερμηνείες. Η Μαρία λέει στον Τάκη τον άντρα της, να αγοράσει δώρα για τους συναδέλφους της. Για να τον βοηθήσει στα δώρα τον πληροφορεί ότι ο Γιάννης και η Δώρα είναι παντρεμένοι. Ο Χρήστος είναι αθλητικός τύπος. Ο Τάκης αγόρασε τελικά 2 δώρα, ενώ η Μαρία χρειαζόταν 3 δώρα. Γιατί? Η πρόταση ο «Γιάννης και η Δώρα είναι παντρεμένοι» επιδέχεται δύο διαφορετικές και ταυτόχρονα σωστές ερμηνείες

Πχ αχ+β=0 Κατανόηση: Δίνονται τα α, β και ζητείται η τιμή του χ για τις διάφορες τιμές του α, β

2) Ανάλυση - Αφαίρεση Η διάσπαση του προβλήματος σε άλλα απλούστερα προβλήματα για να είναι πιο εύκολη η αντιμετώπισή τους Φραστικά Διαγραμματικά Όλα τα προβλήματα αναπαρίστανται σε ορθογώνια Κάθε απλούστερο πρόβλημα σχηματίζεται σε ένα επίπεδο χαμηλότερο

Πχ Διαγραμματικής ανάλυσης αχ+β= 0 α=0 α≠0 χ=-β/α β≠0 Β=0 αδύνατη αόριστη

Υπόλοιπα Στάδια 3) Σύνθεση: Επιχειρείται η κατασκευή μίας νέας δομής, με την οργάνωση των επιμέρους στοιχείων 4) Κατηγοριοποίηση: Το πρόβλημα κατατάσσεται σε μία οικογένεια προβλημάτων 5) Γενίκευση: Τα αποτελέσματα μπορούν να μεταφερθούν σε άλλες παρεμφερείς καταστάσεις

Πχ Σύνθεσης – Κατηγοριοποίησης - Γενίκευσης 3) Σύνθεση: Η εξίσωση είτε έχει μοναδική λύση είτε είναι αδύνατη είτε είναι αόριστη 4) Κατηγοριοποίηση: Οι πρωτοβάθμιες εξισώσεις 5) Γενίκευση: όλες οι πρωτοβάθμιες εξισώσεις αντιμετωπίζονται με αυτήν την προσέγγιση

Παράδειγμα δευτεροβάθμιας εξίσωσης

Αξιολόγηση 1) Συμπληρώστε με σωστό ή λάθος Τα δεδομένα υποβαλλόμενα σε επεξεργασία παρέχουν πληροφορίες. Ο όρος δομή ενός προβλήματος αναφέρεται στα συστατικά του μέρη. Ο υπολογιστής και το πρόβλημα είναι έννοιες που εξαρτώνται άμεσα η μία από την άλλη. Ένα πρόβλημα μπορεί να αναλυθεί σε πολλά επιμέρους προβλήματα. Ο έλεγχος των δεδομένων μπορεί να οδηγήσει και πάλι στην είσοδο Επιλύσιμο είναι το πρόβλημα για το οποίο έχει βρεθεί τουλάχιστον ένας τρόπος επίλυσής του. Το ζητούμενο στα προβλήματα είναι κάποιος αριθμός.

2) Συμπληρώστε τις παρακάτω φράσεις

Επίσης… Σημαντικός παράγοντας στην κατανόηση ενός προβλήματος είναι η ...................... του. Τα συστατικά μέρη που αποτελούν ένα πρόβλημα προσδιορίζουν τη ...................... του. Τα δεδομένα μπορούν να παρέχουν πληροφορίες όταν υποβάλλονται σε ...................... Η ...................... προηγείται της επίλυσης και έπεται της κατανόησης ενός προβλήματος. Το πρόβλημα εύρεσης του μέσου όρου του ύψους των μαθητών μίας τάξης είναι ένα ....................... πρόβλημα Το πρόβλημα «Να αποδειχθεί ότι το άθροισμα των γωνιών τριγώνου είναι 1800» είναι ένα ....................... πρόβλημα ως προς το είδος της επίλυσης που επιδέχεται.