Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΥΛΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
Advertisements

Συσκευές Εξόδου Συσκευές Εισόδου
Μονάδες Μέτρησης στους Η/Υ & Προσδιορισμός Αρχείων και Φακέλων
Η σημασία της σχέσης παιδιού-περιβάλλοντος Είναι αποδεδειγμένο ότι τα παιδιά είναι ευαίσθητα απέναντι στο δομημένο χώρο. Οι διάφορες αρχιτεκτονικές μορφές.
Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2014 θέμα: ''Η διδασκαλία τραγουδιών σχετικά με τις σχολικές εορτές.
Η 25 η Μαρτίου Σχέδιο Εργασίας Δ’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού Κωνσταντίνου Άντρη Νικολάου Πολύμνια Στυλιανού Μαριλένα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
2η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2013 θέμα: “Μουσική γνωστική ανάπτυξη μέσα από το βίωμα” Δρ Γιώτα.
ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝ ΣΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ MedISys MedISys Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα υγείας Τεχνολογία αιχμής Κάλυψη του θεσμικού.
1 Ζαρικάκη Ελισάβετ. 2 Διακόσμηση τάξης και δημιουργία παραμυθογωνιάς και βιβλιοθήκης μέσα στην τάξη Με μαξιλάρια, χαλάκι και παραμυθάκια που έφεραν τα.
29/10/20071 Το Εσωτερικό του Υπολογιστή Αθανασόπουλος Νικόλαος.
 Καταργείται η θεώρηση (ή αλλιώς η διάτρηση) των βιβλίων, είτε αυτά τηρούνται χειρόγραφα, είτε μηχανογραφικά.  Καταργείται και δεν θα ενημερώνεται πλέον.
Επιπλέον διάβασμα. Taylor, A. (1998) “ προσαρμογή στις αλλαγές των καιρών ”, fortune. Chan Kim, W. and Mauborgne, R. (2002) “Charting your company’s future”,
Πληροφορική στο Νηπιαγωγείο Ιστορική αναδρομή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση + Προσχολική Εκπαίδευση (2003), με την καθιέρωση ενός προγράμματος σπουδών.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.
Τεχνικές Εξοικονόμησης Χρόνου Αναφέρετε κάποιες τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρόνου.
ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ Αγροδιατροφικών Προϊόντων. Συσκευασία ενός πρωτογενούς αγροτικού προϊόντος ονομάζεται η περικάλυψη του από κάποιο ειδικό υλικό που χρησιμοποιείται.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
Θεολογία και Φυσική στη στωική φιλοσοφία Φυσικοποίηση του Θεού ή θεοποίηση της Φύσης; Χριστίνα Ι. Κούρφαλη, δρ Φιλοσοφίας
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ Νίκος Σελλας, Μελετητής Workshops Αλεξανδρούπολη 15 Ιανουαρίου 2016.
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΟΥΣΕΙΑΚΟ ΧΩΡΟ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΜΕΛΙΣΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ.
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Εθνικές μειονότητες & εθνικότητα
ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ.
Χαράλαμπος Πουλόπουλος
Ο υπολογιστής Εισαγωγή.
Εγκατάσταση του Λογισμικού σε Windows 95/98/NT
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Eφαρμοσμένα προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας στο εξωτερικό
Τοπικη ιστορια- βιωματικη δραση
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Λειτουργικά Συστήματα και Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων Επαναφορά Συστήματος σε προηγούμενη κατάσταση λειτουργίας (σημείο επαναφοράς) Αντίγραφο.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Το υλικό του υπολογιστή
Σύμβολα ανακύκλωσης και επεξήγηση.
Μάινας Διονύσιος Η Διδασκαλία της Ιστορίας με τη βοήθεια των ΤΠΕ
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Δασκάλα – σύμβουλος ΣΧΤ
Εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΡΥΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Αλέξανδρος Δεσποτόπουλος
Το υλικό του Υπολογιστή
Υλικό Υπολογιστών Καθηγητής: Α. Μιχαλάκης
«Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης»
Κλασικό τμήμα Σχολικό έτος «Η Αγγελική και ο Αλέξης παντρεύονται» Μια ιστορία που συνέθεσαν τα νήπια βλέποντας τους πίνακες του λαϊκού ζωγράφου.
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
ΕΚΔΟΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ
ΠΟΛΙΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥΣΤΑ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩ ΤΖΙΑΤΖΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΨΟΥΡΟΥΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
22ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΤΡΑΣ φιλική ενέργεια παντός καιρού
NOMIKO-ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Γ2.1 Η Λειτουργική Σχέση του Υλικού και του Λογισμικού
Εισαγωγή στην Ψηφιακή Τεχνολογία
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
«TΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ» «ΠΕΡΙ ΚΥΠΡΟΥ»
15/11/2018 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (1) Ενότητα A1.1 Ο Δάσκαλος.
بسم الله الرحمن الرحيم.
Το Υλικό του Υπολογιστή
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
ΤΙΤΛΟΣ: Δημοσθένης (Demosthenes Speech composer)
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
H ΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Στα διάφορα επαγγέλματα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σεμινάριο -e – Τασούλα Βερβενιώτη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Εικονομάχος ή εικονοκλάστης Εικονοκαύστης Εικονομάχος ή εικονοκλάστης Εικονοκαύστης Εικονολάτρης ή εικονόφιλος Αυτός που αρνείται τη λατρεία των εικόνων Αυτός που καίει τις εικόνες Αυτός που λατρεύει τις άγιες εικόνες

ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ Εξάπλωση του Ισλάμ = ανεικονική θρησκεία Καταγωγή των εικονομάχων αυτοκρατόρων (Λέων Γ´ = Σαρακηνόφρονας) Υπερβολές στη προσκύνηση των εικόνων Η προσπάθεια των Ισαύρων να εξουσιάσουν την Εκκλησία Ο πλουτισμός των μοναστηριών και η επιρροή των μοναχών τις λαϊκές μάζες Ισλάμ = ανεικονική θρησκεία = δεν αποτύπωναν το ανθρώπινο πρόσωπο και πίστευαν ότι έρχονται σε απευθείας επαφή με το Θεό μέσω της προσευχής. Λέων = Σαρακηνός = ακολουθούσε τις αραβικές αντιλήψεις. Ο αραβικός πολιτισμός επηρέασε τους κατοίκους των ανατολικών επαρχιών της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Εκεί υπήρχαν υπολείμματα Μονοφυσιτών και Παυλικιανών. Έτσι στις περιοχές αυτές επικρατούσαν εικονοκλαστικές τάσεις. Σύμφωνα με αυτές, ο χριστιανισμός είναι καθαρά πνευματική θρησκεία, πράγμα που αποκλείει τη λατρεία υλικών στοιχείων. Οι προσπάθειες μεταρρυθμίσεων των Ισαύρων έβρισκαν εμπόδιο στην τεράστια δύναμη που είχε η Εκκλησία την εποχή εκείνη, καθώς και τον τεράστιο πλούτο των μοναστηριών. «Το τερατώδικο πλήθεμα των μοναστηριών στο Βυζάντιο έφτασε σε τέτοιο σημείο, ώστε τον 7ο αι. η μισή έκταση της αυτοκρατορίας βρισκόταν στα χέρια της Εκκλησίας». Βλ. Ηλιάδη, Εικονομαχία και Αντιμοναχική Στροφή, σελ.82-85. Τεράστιος ο αριθμός των μοναχών – ο βίος των μοναχών δεν ήταν πάντα άμεμπτος, προκαλώντας την αγανάκτηση των αληθινών χριστιανών – πολλοί γίνονταν μοναχοί επειδή δεν ήθελαν να υπηρετήσουν στο στρατό – τα μοναστήρια αποδέκτες πολλών δωρεών και κληροδοτημάτων (την εποχή εκείνη την πρώτη θέση μεταξύ των μεγάλων γαιοκτημόνων κατείχαν τα μοναστήρια) – απαλλαγή από τη φορολογία.

ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ Α´ Φάση: 726 – 787 Β´ Φάση 815 - 843 Για την πρώτη περίοδο της Εικονομαχίας βασικές πηγές = τα χρονικά του Πατριάρχη Νικηφόρου και του Θεοφάνη του Ομολογητή. Και οι δύο χρονογράφοι εξιστορούν την εικονομαχία από την πλευρά των εικονόφιλων.

Α´ Φάση: 726 - 787 ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟΙ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΟΙ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ Λέων Γ´ Ίσαυρος Κωνσταντίνος Ε ´ ΜΕΤΡΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ Διάταγμα που απαγορεύει την προσκύνηση των εικόνων (725) Εικονομαχική Σύνοδος της Ιέρειας (754) Ο Λέων Γ’ απέκτησε μεγάλη φήμη ως νικητής των Αράβων, αλλά οι βιαιοπραγίες του εικονοκλάστη αυτοκράτορα υπέσκαψαν τη δημοτικότητά του. Ο Κωνσταντίνος Ε’, γιος του Λέοντα = αποδείχτηκε ικανότερος στρατηγός αλλά και εμπαθέστερος εικονομάχος από τον πατέρα του. Έμεινε στην ιστορία με τα παρατσούκλια Κοπρώνυμος και Καβαλλίνος, πάντοτε σύμφωνα με τους εχθρούς του. Κοπρώνυμος επειδή όταν βαπτιζόταν ρύπανε την κολυμπήθρα και Καβαλλίνος επειδή του άρεσε η οσμή της κοπριάς. Μάλλον οι ονομασίες αυτές του δόθηκαν από τους εικονόφιλους. Λέων Γ’ = 726 = διατάζει την αφαίρεση της εικόνας του Χριστού πάνω από τη Χαλκή Πύλη του αυτοκρατορικού ανακτόρου στην Κωνσταντινούπολη  γιατί τα έκανε όλα αυτά; Μόνο η καταγωγή του ευθύνεται; Όχι δες Λόουντεν, σελ. 154-155. Ο Κωνσταντίνος Ε’ θέλησε να νομιμοποιήσει την εικονοκλαστική του πολιτική με τη βοήθεια μιας συνόδου. Για να εξασφαλίσει συμπαγές μέτωπο μέσα στη σύνοδο, ο αυτοκράτορας φρόντισε να καλύψει τις επισκοπικές έδρες με ομοϊδεάτες του. Ίδρυσε νέες επισκοπές στις οποίες διόρισε οπαδούς του. Αναπτύχθηκε ζωηρή προπαγανδιστική δραστηριότητα καθώς και συγγραφική. (Ο ίδιος πρωτοστάτησε στη συγγραφική δραστηριότητα, γράφοντας όχι λιγότερες από 13 θεολογικές πραγματείες από τις οποίες σώζονται αποσπασματικά μόνο 2). Η σύνοδος της Ιέρειας προετοιμάστηκε πολύ καλά. Η πρώτη συνεδρία ξεκίνησε στις 10 Φεβρουαρίου 754 στο ανάκτορο της Ιέρειας και τελείωσε στις 8 Αυγούστου στο Ναό των Βλαχερνών στη Κωνσταντινούπολη. Μετείχαν 348 επίσκοποι – όλοι υποστήριξαν την εικονοκλαστική διδασκαλία. Πρόεδρος ήταν ο Θεοδόσιος, επίσκοπος Εφέσου. Επειδή ούτε ο Πάπας, ούτε οι Πατριάρχες της Ανατολής είχαν στείλει αντιπροσώπους, οι ορθόδοξοι ονόμασαν ειρωνικά τη σύναξη «ακέφαλη σύνοδο». Η σύνοδος υποστήριξε την αρχή για το αδύνατο απεικόνισης του Χριστού, επικαλούμενη τη θεία φύση Του. Προσπάθησε να αποδείξει ότι οι εικονόφιλοι πέφτουν αναγκαστικά, είτε στη μονοφυσιτική είτε στη νεστοριανική αίρεση, γιατί είτε εικονίζουν μόνο την ανθρώπινη φύση του Χριστού, κι έτσι διαχωρίζουν κατά νεστοριανικό τρόπο τις δυο αδιαίρετες φύσεις του Χριστού, είτε συναπεικονίζουν και τη θεία φύση οπότε συγχέουν τις δυο ασύγχυτες φύσεις του Χριστού, όπως έκαναν οι μονοφυσίτες. Βλ. φωτοτυπία Ουσπένσκυ.

Ο λαός στην Ελλάδα και την Ιταλία εξεγείρεται Α´ Φάση: Αντιδράσεις Πατριάρχης Γερμανός Πάπας Γρηγόριος Ο λαός στην Ελλάδα και την Ιταλία εξεγείρεται

Α´ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ Αντιμοναχικός χαρακτήρας Οι μοναχοί διώκονται αμείλικτα Ιδιαίτερα την εποχή του Κωνσταντίνου Ε’ =δημεύει τις μοναστηριακές περιουσίες – σύμφωνα με το χρονικό του Θεοφάνη, «πούλησε όλα τα μοναστήρια ανδρικά και γυναικεία, και όλα τα ιερά σκεύη και τα βιβλία και τα κτήνη και όλα τα υποστατικά τους, και την τιμή τους (όσα εισέπραξε) τα πήγε στο βασιλιά. Όσα επίσης βιβλία μοναχικά και πατερικά βρήκε τα έκαψε στη φωτιά» - πολλά μοναστήρια μετατρέπονται σε στρατώνες, δημόσια λουτρά, ή σε άλλα δημόσια καταστήματα - διωγμοί και εξευτελισμός μοναχών (Βλ. μαρτυρία στον Κρεμμυδά σελ. 69)

Α´ Φάση: 726 - 787 Υποστηρικτής των εικόνων Ιωάννης ο Δαμασκηνός Α´ Φάση: 726 - 787 Υποστηρικτής των εικόνων Ιωάννης ο Δαμασκηνός «Προς τους διαβάλλοντας τας αγίας εικόνας» Τι είναι εικόνα σύμφωνα με τον Ιωάννη Δαμασκηνό Βλ. Λόουντεν σελ. 152-153. Ο Δαμασκηνός ήταν μοναχός που έζησε έξω από τα σύνορα της Βυζαντινής αυτοκρατορίας και πέθανε περίπου το 750 για τη ζωή του δες και στο σχολικό σου βιβλίο.

ΛΗΞΗ ΤΗΣ Α´ ΦΑΣΗΣ Ειρήνη η Αθηναία – Πατριάρχης Ταράσιος Ζ´ Οικουμενική Σύνοδος (787)         καταδικάζεται η εικονομαχία ως αίρεση  Αποφασίζεται η αναστύλωση των εικόνων Λίγες πληροφορίες για την Ειρήνη την Αθηναία δες φωτοτυπία από εφημερίδα Καθημερινή.

Β´ ΦΑΣΗ (815 843): ΑΝΑΖΩΠΥΡΩΣΗ Σπουδαιότεροι Εικονομάχοι Αυτοκράτορες Λέων Ε´ ο Αρμένιος Θεόφιλος Μέτρα εναντίον των εικόνων Με νέα σύνοδο φέρνει πάλι σε ισχύ τις αποφάσεις της Ιέρειας Διωγμοί και οξύτητες Στην περίοδο αυτή εμφανίστηκαν καθαρότερα τα βαθύτερα κίνητρα της εκκλησιαστικής πολιτικής, δηλαδή η προσπάθεια της αυτοκρατορικής εξουσίας να υποτάξει στην πολιτική της βούληση την εκκλησιαστική ζωή και την συνακόλουθη αντίδραση της Εκκλησίας. Τη μετριοπαθή στάση των περισσοτέρων αυτοκρατόρων επέβαλαν οι εσωτερικές συνθήκες (επαναστάσεις και δυναστικοί ανταγωνισμοί) και οι εξωτερικοί κίνδυνοι όπως οι Άραβες, που ανενόχλητοι κυρίευσαν σημαντικές περιοχές ( Αίγυπτος, Κρήτη, Σικελία) και οι Βούλγαροι που γίνονται αρκετά ενοχλητικοί.

ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Μόνο η εικόνα του Σταυρού θεωρήθηκε σύμβολο αποδεκτό από τους εικονομάχους. Κυριαρχούσε η ζωγραφική πουλιών, δέντρων, πτηνών ή σκηνές από τον Ιππόδρομο. Απαγορεύεται όμως η χρήση του συμβόλου του Σταυρού στα δάπεδα των εκκλησιών, όπου μπορεί να πατηθεί και να βεβηλωθεί. Ένας χρονογράφος της εποχής έγραφε σχετικά με τις εικόνες που κυριαρχούσαν στους χριστιανικούς ναούς: «Η εκκλησία των Βλαχερνών έχασε την παλιά της μεγαλοπρέπεια και μετατράπηκε σε ένα οπωροπωλείο και πτηνοτροφείο».

Υποστηρικτής των εικόνων Β´ ΦΑΣΗ: ΑΝΑΖΩΠΥΡΩΣΗ Υποστηρικτής των εικόνων Θεόδωρος Στουδίτης Λίγα λόγια για τον Σπυδίτη δες το cd-rom που σου έδωσα

ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ Θεοδώρα σύζυγος του Θεόφιλου και κρυφή εικονολάτρισσα Το 843 επαναφέρει με σύνοδο τις αποφάσεις της Ζ´ οικουμενικής Συνόδου Οριστική αναστύλωση των εικόνων

Η οριστική αναστύλωση των εικόνων Η Εκκλησία μας γιορτάζει το γεγονός της αναστύλωσης των εικόνων:  Την Κυριακή της Ορθοδοξίας        Την πρώτη Κυριακή της Μ. Σαρακοστής Μπορείτε ν’ ακούσετε έναν ύμνο από το cd-rom και να διαβάσετε τι γίνεται την Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Εκκλησία.

Η θεολογία των εικόνων Η λατρεία ανήκει μόνο στο Θεό Στην εικόνα αρμόζει τιμητική προσκύνηση Η τιμητική προσκύνηση αναφέρεται στο πρωτότυπο, δηλαδή στο εικονιζόμενο πρόσωπο. Παιδαγωγική αξία των εικόνων: ότι είναι τα βιβλία για τους γραμματισμένους, είναι οι εικόνες για τους αγράμματους. Η προσκύνηση των εικόνων φανερώνει την ορθόδοξη πίστη, ότι με την ενανθρώπιση του Χριστού θεώθηκε η ανθρώπινη φύση και εξαγιάστηκε η ύλη. Για να καταλάβεις καλύτερα το τελευταίο διάβασε φωτυτυπία Ουσπένσκυ το υπογραμμισμένο.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΝΑΟ Ο ρόλος της ορθόδοξης εικόνας δεν είναι διακοσμητικός. Σκοπός = η έκφραση της πίστης των χριστιανών και η αισθητοποίηση των θεμελιωδών αληθειών της πίστης μας. Σκοπός = ν’ ανεβάσει τον άνθρωπο από τον υλικό τον πνευματικό κόσμο.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΝΑΟ Η εικόνα έχει ρόλο λειτουργικό. Η εικόνα έχει διδακτικό χαρακτήρα. Η εικόνα υπομνηματίζει {= σχολιάζει} ότι διδάσκουν οι εκκλησιαστικοί ύμνοι και ότι κηρύσσεται από τον άμβωνα. Λειτουργικός ρόλος = με την κατανυκτική ατμόσφαιρα που δημιουργεί βοηθά τον πιστό να συμμετάσχει ενεργότερα στα τελούμενα μέσα στο Ναό.