Το κανάλι Forth and Clyde, το οποίο συνδέει την Glasgow με την δυτική ακτή, κατασκευάστηκε το 1777 μεταξύ του λιμανιού Grangemouth και Falkirk. Μεταξύ Falkirk και Edinburgh εδόθη στη χρήση το κανάλι Union το 1822. Δεδομένου του ανωμάλου του εδάφους η πλωτή συγκοινωνία μεταξύ Glasgow και Edinburgh μπορούσε να γίνει μόνο με την βοήθειαse ενός συστήματος 11 σταθμών. Η υψομετρική διαφορά μεταξύ των δύο καναλιών ήταν 24 μ.
Το 1963, μετά περίπου 150 χρόνια λειτουργίας, το σύστημα των σταθμών καταργήθηκε . Αντικαταστάθηκε με την Ρόδα του Falkirk το 2002, που είναι σήμερα το σύμβολο της μοντέρνας Σκοτίας.
Εδώ συναντώνται τα δύο κανάλια
Το μόνο περιστρεφόμενο τμήμα είναι ένας μοχλός με δύο μπράτσα Το μόνο περιστρεφόμενο τμήμα είναι ένας μοχλός με δύο μπράτσα. Το κάθε μπράτσο κρατά μία γόνδολα γεμάτη με νερό μέσα στην οποία πλέουν τα πλοιάρια.
Το κάτω κανάλι.
Η είσοδος στο κάτω κανάλι
Το πλοιάριο πλησιάζει στο τέρμα του άνω καναλιού
Το πλοιάριο στην άνω γονδόλα
Και τα δύο πλοιάρια είναι στην ρότα. Το άνω κανάλι 35 m. Το κάτω κανάλι Και τα δύο πλοιάρια είναι στην ρότα.
Αρχίζει η περιστροφή.
Η περιστροφή….
Η περιστροφή….
Το τέρμα
Μετά την περιστροφή, έτοιμοι για δρόμο
Η προσγείωση …
Η όλη διαδικασία διαρκεί περίπου 15 λεπτά.
Ο επόμενος! Απλό !! Δεν είναι;
Μία γόνδολα έχει μήκος 25 μ. και βάρος 300 τόνους συμπεριλαμβανομένων του νερού και του πλοιαρίου
Οι γόνδολες γεμίζονται με ίση ποσότητα νερού και το πλοιάριο εκτοπίζει ίση ποσότητα νερού ( σύμφωνα με την αρχή του Αρχιμήδη ). Κατ’ αυτόν τον τρόπο το σύστημα βρίσκεται συνεχώς σε ισορροπία. Για μια περιστροφή 180 μοιρών του γιγαντιαίου μηχανήματος η γεννήτρια των 22.5 kW έχει ανάγκη μίας κατανάλωσης του 1,5 kW/h.
Η Ρόδα έκανε την διαδρομή μεταξύ Edinburgh και Glasgow μια τουριστική έλξη.