Δημιουργiα Forum …με φόρα στα fora* !!! στο
Τι μπορείτε να κάνετε σ’ ένα Forum Το Forum είναι ένας χώρος που χρησιμοποιείται για την επικοινωνία μεταξύ των χρηστών που έχουν εγγραφεί σ’ αυτό και συνήθως για να ανταλλάξουν απόψεις και να «κουβεντιάσουν» θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Για να φτιαχτεί ένα Forum χρειάζεται κάποιος να το δημιουργήσει, ο οποίος συνήθως εκτελεί και χρέη διαχειριστή. Στη συνέχεια και από τα μέλη που θα προκύψουν, ο διαχειριστής ορίζει τους moderators (συντονιστές) που επιβλέπουν τα θέματα/σελίδες των συζητήσεων.
Η σειρά των ρόλων των χρηστών Διαχειριστής : (administrator ή admin για λόγους συντομίας) έχει τα περισσότερα δικαιώματα και ορίζει τους συντονιστές. Μπορούν να υπάρχουν παραπάνω από ένας διαχειριστές σε κάθε forum. Συντονιστής*: (moderator)Έχει λιγότερα δικαιώματα από τους διαχειριστές. Mπορεί να συντονίζει συζητήσεις, να διαγράφει αναρτήσεις, αλλά δεν μπορεί να διαχειριστεί το forum. Χρήστης-Μέλος*: (user-member) Μπορεί να διαβάζει και να αναρτά δικά του μηνύματα συμμετέχοντας στις συζητήσεις, ανάλογα πάντα με τα δικαιώματα που έχει καθορίσει ο διαχειριστής σε κάθε συζήτηση. Επισκέπτης Χρήστης* : (guest) Μπορεί να διαβάζει μόνο τις αναρτήσεις-σχόλια των μελών. *Οι τρεις τελευταίοι ρόλοι μπορούν να διαμορφώνονται από το διαχειριστή ανάλογα με τις επιθυμίες του και το είδος των συζητήσεων που έχει καθορίσει.
Πώς θα γίνετε μέλη Για να γίνετε μέλη σε ένα forum είναι εύκολη υπόθεση, απλά συμπληρώνετε τα στοιχεία που θα σας ζητηθούν στην αίτηση μέλους και είτε γίνεστε αυτόματα μέλη, ή περιμένετε να σας απαντήσει κάποιος διαχειριστής ότι η αίτησή σας έγινε αποδεκτή. Στη συνέχεια και ανάλογα με τα δικαιώματα που θα έχετε συμμετέχετε στις συζητήσεις. Αυτό που θα συζητήσουμε εδώ είναι η δημιουργία ενός forum από εσάς στο οποίο θα είστε διαχειριστές και θα ορίζετε τα πάντα.
Η αρχή Κάνετε κλικ στη διεύθυνση: http://www.forumgreek.com/ και θα ανοίξει η οθόνη: Στη συνέχεια κάντε κλικ στο Δωρεάν Φόρουμ.
Τα τρία βήματα της δημιουργίας Το Forum σας μπορεί πολύ εύκολα να δημιουργηθεί ακολουθώντας 3 βήματα: 1: Επιλογή προτύπου 2:Συμπλήρωση φόρμας στοιχείων 3: Επιβεβαίωση του κωδικού σας.
1. Επιλογή προτύπου Επιλέγετε μία από τις 4 κατηγορίες προτύπων κάνοντας κλικ πρώτα στην κατηγορία και μετά σ’ ένα από τα πρότυπα που περιέχει, και τέλος κάνετε κλικ στο βέλος.
2. Συμπλήρωση φόρμας στοιχείων 1. Συμπληρώνετε τα πεδία Τίτλος και Περιγραφή 2. Με λατινικούς χαρακτήρες δίνετε ένα όνομα στο forum σας, και επιλέγετε την γλώσσα που θέλετε να χρησιμοποιείτε. 3. Συμπληρώνετε το e-mail και τον κωδικό πρόσβασής σας ως διαχειριστής (θα πρέπει να έχει 6 ψηφία τουλάχιστον και να περιέχει γράμματα και αριθμούς) 4. Τσεκάρετε το κουτάκι «Συμφωνώ με τους όρους» και κάνετε κλικ στο βέλος «Συνέχεια».
3. Επιβεβαίωση κωδικού πρόσβασης Αν όλα τα στοιχεία σας είναι εντάξει, θα εμφανιστεί η επόμενη οθόνη όπου θα πρέπει να πληκτρολογήσετε ξανά τον κωδικό σας για επιβεβαίωση. Κάνετε κλικ στη «Συνέχεια» για να προχωρήσετε. Αν εμφανιστεί η δίπλα οθόνη συγχαρητήρια, τα καταφέρατε!!! Κάντε κλικ στο URL για να δείτε το forum σας.
Συμπληρώστε τον κωδικό σας για να μπείτε στο forum σαν διαχειριστής Συμπληρώστε τον κωδικό σας για να μπείτε στο forum σαν διαχειριστής. ΠΡΟΣΟΧΗ! Ο κωδικός είναι case sensitive!
Παραμετροποίηση του Forum Η παραμετροποίηση γίνεται από τον διαχειριστή, με το «Μετάβαση στον Πίνακα Διαχείρισης».
Ο πίνακας διαχείρισης Οι βασικές κατηγορίες είναι 4: Αρχική Διαχείριση Γενική Διαχείριση Εμφάνιση Διαχείριση Μελών & Ομάδων Κάθε φορά που θα κάνετε κάποια αλλαγή μπορείτε να την βλέπετε με το κουμπί πάνω αριστερά:
Αρχική Διαχείριση Αυτή η σελίδα περιέχει ένα μενού με εργασίες που γίνονται συχνά και περιέχονται και στις άλλες κατηγορίες. Μια χρήσιμη εφαρμογή εδώ είναι η ενεργοποίηση του Notepad, για να κρατάτε τις σημειώσεις σας.
Γενική Διαχείριση Ρυθμίσεις: Αλλάζετε τίτλο, περιγραφή και Γλώσσα Categories and Forums: Φτιάχνετε κατηγορίες και συζητήσεις Forum Address: Αλλάζετε τη διεύθυνση του forum. Invite Friends: Προσκαλείτε άτομα για να γίνουν μέλη μέσω email που γνωρίζετε. Newsletter: Στέλνετε ένα δελτίο σε όλα τα μέλη.
Ρυθμίσεις Κάνετε τις αλλαγές που θέλετε και μετά κάνετε κλικ στην:
Categories and Forums Σ’ αυτή τη σελίδα ρυθμίζετε Κατηγορίες και Συζητήσεις και δίνετε δικαιώματα πρόσβασης στα μέλη για τις δημόσιες συζητήσεις. Διαγράψτε με το κουμπί τις default ρυθμίσεις και κάντε τις δικές σας συζητήσεις με το κουπί .
Καθορίστε την σειρά εμφάνισης των θεμάτων της συζήτησης Πρόσθεση Συζήτησης Επιλέξτε είδος Δώστε όνομα Καθορίστε τη σειρά του. Καθορίστε την σειρά εμφάνισης των θεμάτων της συζήτησης Με το HTML εμφανίζεται ο editor για να προσθέσετε περιγραφή της συζήτησης.
Μόλις υποβάλετε τη συζήτηση θα εμφανιστεί η οθόνη για να καθορίσετε τα δικαιώματα πρόσβασης. Συνήθως ορίζουμε ΟΛΟΙ για κάθε μία από τις υποκατηγορίες., αν και εξαρτάται πάντα από το τι είδους συζήτηση θέλουμε να έχουμε, π.χ. μεταξύ των διαχειριστών, μεταξύ των μελών, κλπ.
Παράδειγμα Το παραπάνω είναι παράδειγμα τριών συζητήσεων στο γενικό forum. Πατώντας τώρα τα κουμπιά που βλέπετε μπορείτε: : Να προσθέσετε μια καινούργια συζήτηση στο forum ή μια υποσυζήτηση στην ήδη υπάρχουσα, κάνοντας κλικ εδώ. : Ναι διαγράψετε μια συζήτηση ή υποσυζήτηση. : Να επεξεργαστείτε μια συζήτηση. : Να ορίσετε δικαιώματα για τους συμμετέχοντες.
Forum Address Μπορείτε να αλλάξετε το URL που δώσατε στην αρχή της δημιουργίας του forum:
Πρόσκληση μελών Ένας τρόπος απόκτησης μελών είναι η απευθείας πρόσκληση γνωστών και φίλων χρησιμοποιώντας το e-mail τους. Πληκτρολογείστε το κείμενο που θέλετε και συμπληρώστε τα e-mails των ατόμων που θέλετε να προσκαλέσετε.
Αυτόνομη εγγραφή μέλους 2. Ένας άλλος τρόπος είναι να δημοσιοποιήσουμε το URL του forum και όποια άτομα θέλουν να γίνουν μέλη θα πρέπει να κάνουν εγγραφή. Στη συνέχεια θα πάρουν ένα e-mail που θα τους καλεί να επιβεβαιώσουν την εγγραφή τους πριν γίνουν μέλη. Σαφώς ο σκοπός της δημιουργίας του forum είναι η εγγραφή όσων περισσότερων μελών γίνεται, είτε με πρόσκληση είτε από μόνοι τους επειδή τους ενδιαφέρει το θέμα της συζήτησης. Από την στιγμή που έχουμε έστω και ένα μέλος, μπορούμε να ορίσουμε ρόλους (διαχειριστή, συντονιστή ή απλού μέλους).
Αποστολή Newsletter
Display-Εμφάνιση Σ’ αυτή τη σελίδα του Πίνακα Διαχείρισης μπορείτε με την βοήθεια των μενού να αλλάξετε: 1. Το πρότυπο που επιλέξατε στην αρχή. 2. Τα χρώματα της εμφάνισης και κάθε εικονίδιο που εμφανίζεται στο forum. Γενικά μπορείτε να κάνετε οποιαδήποτε αλλαγή έχει σχέση με την εμφάνιση του Forum σας. *Αν θέλετε να προσθέσετε εικονίδια ή δικές σας εικόνες θα πρέπει να τις έχετε ανεβάσει σε Κάποια υπηρεσία, όπως το Flickr, Photobucket, κ.α. και σε ανάλογο μέγεθος. 1 2
Αλλαγή Προτύπου-Χρωμάτων Α. Από το μενού των Προτύπων επιλέγετε ένα καινούργιο πρότυπο και αποθηκεύετε την ρύθμιση. Β. Από την Διαχείριση Εμφανίσεων επιλέγετε τα χρώματα της Εμφάνισης και αποθηκεύετε. Γ. Από το μενού Version επιλέγετε την έκδοση που επιθυμείτε. ** Όλες οι αλλαγές είναι εμφανείς στην οθόνη προεπισκόπησης κάτω από τα μενού των ρυθμίσεων.
Εικόνες και Χρώματα Έχετε δύο επιλογές, την απλή και την σύνθετη μέθοδο. Οποιαδήποτε και αν επιλέξετε, θα σας εμφανιστεί ένα πλήθος επιλογών για να δώσετε προσωπικό ύφος στο forum σας, π.χ. να καταργήσετε το logo, να αλλάξετε εικονίδια, κ.α. Τις αλλαγές τις βλέπετε στην «Προεπισκόπηση».
Αλλαγή Χρωμάτων με εξαδικές τιμές Η αλλαγή χρωμάτων σε web displays γίνεται όχι μόνο με χρωματικές παλέτες, αλλά και με εξαδικές τιμές (hexadecimal values) που επιλέγουν οι designers. Πειραματιστείτε ή συμβουλευτείτε ανάλογους πίνακες.
Διαχείριση Μελών και Ομάδων Απαραίτηττη Προυπόθεση: Η ύπαρξη μελών ! Μ’ αυτή την επιλογή μπορούμε να διαχειριστούμε Μέλη και Ομάδες, δηλαδή κάποια μέλη να τα ορίσουμε ως συν-διαχειριστές (admin) ή συντονιστές συζητήσεων (Moderators) και να ορίσουμε ειδικά δικαιώματα σε κατηγορίες συζητήσεων, αν βέβαια έχουμε κατηγορίες.
Διαχείριση Μελών Από τη διαχείριση μελών, μπορείτε να τροποποιήσουμε το προφίλ ενός χρήστη (αν το θέλει ο ίδιος), να του δώσουμε άλλους κωδικούς εισόδου, αν η συμπεριφορά του είναι προσβλητική να του απαγορεύσουμε την είσοδο, να τον διαγράψουμε, κ.α.
Διαχείριση Ομάδων Οι ομάδες που υπάρχουν εξ’ ορισμού είναι δύο: Οι ομάδες που υπάρχουν εξ’ ορισμού είναι δύο: Οι Διαχειριστές (Admin) Οι Συντονιστές (Moderators)
Α. Πρόσθεση συν-διαχειριστή/ων Από τη λίστα των ομάδων κάνετε κλικ στη σειρά Διαχειριστές-Ενέργεια Και γράφουμε στο πλαίσιο που ανοίγει για τα Μέλη Ομάδας ακριβώς το όνομα του μέλους που θέλουμε να κάνουμε συνδιαχειριστή (ή το ψάχνουμε στην εύρεση) και τέλος Προσθήκη μέλους.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Εξυπακούεται ότι λόγω των αυξημένων προνομίων πρέπει να είστε φειδωλοί στο πόσους/ποιους θα κάνετε συν-διαχειριστές. Ο χρήστης τον οποίο κάνετε διαχειριστή, όταν θα μπαίνει στο forum με τους κωδικούς του, στο τέλος της σελίδας θα βλέπει το μενού:
Β. Πρόσθεση Συντονιστή/ών σε συζητήσεις Ακολουθήστε την διαδικασία που περιγράψαμε για τον διαχειριστή, αλλά στην σειρά Moderators-Ενέργεια. ΠΡΟΣΟΧΗ: Η μόνη διαφορά είναι ότι ένας χρήστης που έγινε moderator δεν βλέπει τον πίνακα διαχείρισης.
Γ. Δημιουργία Νέας Ομάδας Δίνετε όνομα στην ομάδα που θέλετε να δημιουργήσετε και σύντομη περιγραφή. 2. Στη συνέχεια πρέπει να ορίσετε τον συντονιστή της ομάδας από την λίστα *της ομάδας συντονιστών. Θα θα σας ζητηθεί να ορίσετε συντονιστή της ομάδας. * Εξυπακούεται ότι θα πρέπει πρώτα να έχουν οριστεί οι συντονιστές του forum.
3. Πληκτρολογείτε το όνομα και αν είναι μέλος της ομάδας των συντονιστών θα εμφανιστεί αυτόματα . Επιλέγετε. 4. Στη συνέχεια υποβάλλετε τα στοιχεία και εμφανίζεται το όνομα της ομάδας μαζί με το όνομα του συντονιστή της.
Προσθήκη μέλους/ών στην νέα ομάδα Όπως και για τους διαχειριστές και συντονιστές η προσθήκη νέου μέλους στην νέα ομάδα «Μαθητές» ακολουθεί την ίδια διαδικασία: Επιλογή γραμμής Ομάδα-Ενέργεια Εισαγωγή ονόματος χρήστη-Προσθήκη Μέλους ΠΡΟΣΟΧΗ: Το νέο μέλος έχει περιορισμένα δικαιώματα.
Γνωριμία με το χώρο του Forum
Από πού ξεκινώ … Έχοντας βρει το συγκεκριμένο Forum (είτε ψάχνοντας στο web είτε ύστερα από πρόσκληση), μπαίνω στη σελίδα. Μπορώ να κάνω δύο πράγματα: Διαβάζω τα πάντα παραμένοντας ανώνυμος (guest ή lurker στην αργκό των μυημένων), χωρίς να μπορώ να αναρτήσω κάτι ή να κουβεντιάσω. Κάνω εγγραφή ως μέλος και περιμένω τον διαχειριστή να μου ορίσει τα προνόμιά μου.
Θέλω να εγγραφώ… Ας υποθέσουμε ότι βλέπω τις συζητήσεις και αποφασίζω ότι με ενδιαφέρουν αρκετά για να εγγραφώ. Ποια διαδικασία θα ακολουθήσω;
Κάνετε κλικ στο Εγγραφή για να ανοίξει η οθόνη με τους όρους συμμετοχής, όπου κάνετε κλικ ότι αποδέχεστε. Στη συνέχεια ανοίγει η οθόνη όπου συμπληρώνετε τα στοιχεία σας και κάνετε κλικ στο υποβολή.
Αμέσως θα σας ζητηθεί να επαληθεύσετε τον κωδικό σας και στη συνέχεια θα σας εμφανιστεί η επιβεβαίωση ότι εγγραφήκατε και ότι θα πάρετε ένα e-mail για να ενεργοποιήσετε την εγγραφή σας. Κλείνετε τον browser, ανοίγετε το e-mail σας και ακολουθείτε το link της ενεργοποίησης. Αφού ενεργοποιήσετε θα δείτε την επιβεβαίωση:
Πηγαίνετε στην μπάρα και κάνετε κλικ στην Εισάγετε το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας και κάνετε κλικ στην Σύνδεση:
Διαμορφώνω το Προφίλ μου Από τη μπάρα της αρχικής σελίδας διαλέγετε Προφίλ και αφιερώνοντας λίγο χρόνο μπορείτε να διαμορφώσετε το προφίλ σας προσθέτοντας πληροφορίες για σας, βάζοντας το URL της ιστοσελίδας σας, βάζοντας φωτογραφία στο άβαταρ και πολλά άλλα.
Συμμετέχω στις συζητήσεις Από το Φόρουμ, μπαίνετε στην σελίδα των συζητήσεων και επιλέγετε ένα θέμα που σας ενδιαφέρει. Μπορείτε ή να αναρτήσετε το δικό σας σχόλιο ή να ξεκινήσετε το δικό σας θέμα σχετικά με τη συζήτηση (εξαρτάται πάντα από τα δικαιώματα που σας έχει ορίσει ο διαχειριστής, αλλά συνήθως η συμμετοχή στις συζητήσει και η ανάρτηση απαντήσεων είναι δεδομένη).
Βοήθεια! Μια πολύ χρήσιμη σελίδα είναι οι Συχνές Ερωτήσεις, όπου μπορείτε να βρείτε βοήθεια για πολλά θέματα.
Σωτήρης Παπαευθυμίου© Forum-The End Σωτήρης Παπαευθυμίου©