ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βιβλιοθήκη και Υπηρεσία Πληροφόρησης Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Advertisements

Βιβλιοθήκη και Υπηρεσία Πληροφόρησης Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών Α Έτος, 2 ο εξάμηνο 15 & 16 Μαρτίου 2012.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εταιρείες Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Βιβλιογραφικής Βάσης SCOPUS Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Τεχνολογία και ποιοτικός έλεγχος Σιτηρών & Αρτοσκευασμάτων Ενότητα 7: Λειτουργικά προϊόντα δημητριακών. Θεοφάνης Γεωργόπουλος, Kαθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Τραπεζικό σύστημα Μετά την επιβολή των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων, οι ανάγκες χρηματοδότησης από την ΕΚΤ σταδιακά περιορίζονται Η αναβάθμιση της πιστοληπτικής.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 7: Σχιζοφρένεια - Διδασκαλία Αυτοφροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 17: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 1: Γραμματικός και συντακτικός σχολιασμός στίχων 1-48 της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 9: Επικοινωνία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Χρόνος Έκδοσης Στοιχείων Λιανικής Πώλησης Άρθρο 13 Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (1) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αυλωνίτης Μάρκος ΕΞΑΜΗΝΟ Β ΄ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος Φυσικοί και Περιβαλλοντικοί Κίνδυνοι Ενότητα 12: Το πρόβλημα της Ερημοποίησης στην Ελλάδα Θεοχάρης Μενέλαος.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 16: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Στάδια Κατάρτισης των ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 3: Γενικές επισκοπήσεις για την επιχειρηματική δράση στην πράξη στην Ελλάδα. Από την ιδέα στην υλοποίηση: Το νομικό πλαίσιο.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 12: Μέτρα βελτίωσης συνθηκών ανάπτυξης αστικού πρασίνου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
1 Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών Διανεμητικές Συναλλαγές Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Τεχνολογία και Εκπαίδευση Περιεχόμενο της έννοιας
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 4: Κοστολόγηση Συνεχούς Παραγωγής
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
5.Μέρη του ναού Κυρίως ναός-Νάρθηκας-Αύλειος χώρος
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(6)
Δημοςιευςη επιςτημονικης ερευνας
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Τα Βασικά δόγματα Γιώργος Λεπίδας Γ΄2.
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Ηγεσία, Φρόνηση, Αυτενέργεια: Πως δημιουργούν οι καλοί οργανισμοί
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ-ΜΗΤΕΡΑΣ ΧΡΗΣΤΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ Ουζουνάκης Πέτρος1, Φραντζανά Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ Πανεπιστημιακό.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Δημοςιευςη επιςτημονικης ερευνας
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Πλατή Παναγιώτα1, Βακαλοπούλου Βασιλική2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Απόφοιτος Τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας,
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
1. Ο χριστιανικός ναός Εισαγωγή.
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd
ΑΑ041-ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΜΑΣΤΟΥ: ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Χατζηνικολάου Αικατερίνη1Χατζόπουλος Στυλιανός2Μπανιώτη Δέσποινα1 1.Φοιτήτρια.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ www.lib.teicrete.gr Μιχάλης Νικητάκης

ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ Η αποδοχή και καθιέρωση της βιβλιοθήκης ως απαραίτητου παράγοντα και συντελεστή της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Αυτό επιτυγχάνεται …. Από την συλλογή ( βιβλία. Περιοδικά ηλεκτρονικές πηγές κτλ) Τις υπηρεσίες Το προσωπικό Την υποδομή

Συχνές ερωτήσεις Χρήση Βιβλιοθήκης Δανεισμός Πού βρίσκεται η Βιβλιοθήκη Ποιο είναι το ωράριο λειτουργίας της Βιβλιοθήκης; Πώς μπορώ να γίνω μέλος της Βιβλιοθήκης; Δανεισμός Ποιος έχει δικαίωμα δανεισμού από τη βιβλιοθήκη; Τι μπορώ να δανειστώ; Πώς μπορώ να ανανεώσω ένα βιβλίο; Πώς μπορώ να κάνω κράτηση ένα βιβλίο; Πώς μπορώ να συνδεθώ με το λογαριασμό μου; Τι γίνεται αν καθυστερήσω να επιστρέψω ένα βιβλίο που δανείστηκα;

Συχνές ερωτήσεις Διαδανεισμός Τι είναι η Υπηρεσία Διαδανεισμού; Πώς μπορώ να δανειστώ υλικό από άλλη βιβλιοθήκη;

Βήματα Αναζήτησης

Τι να προσέξω Να είστε σαφείς γι αυτό που θα κάνετε και γιατί το κάνετε Να είναι διατυπωμένος ο στόχος και σκοπός του θέματος με τρόπο, ώστε να μην επιδέχεται οποιαδήποτε παρερμηνεία. Τα ερευνητικά ερωτήματα να έχουν σαφήνεια ακρίβεια και να είναι ξεκάθαρα. Να έχετε σκεφτεί πως θα γίνει η συλλογή και ανάλυση των δεδομένων σας Στηριχτείτε σε σύγχρονες θεωρίες, με γενικό πλαίσιο αναφοράς (πρόσφατη βιβλιογραφία) Να σκεφτείτε την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των πληροφοριών θα μας χρησιμοποιήσετε

Η διατύπωση ενός ερευνητικού προβλήματος θα πρέπει να περιλαμβάνει : Διατύπωση του προβλήματος και σκοπό της έρευνας Ερευνητικά ερωτήματα-υποθέσεις και μεθοδολογία Κριτική ερμηνεία ανάλυση των πορισμάτων της έρευνας με βάση τις θεωρίες στις οποίες στηριχτήκαμε.

Διατύπωση του ερωτήματος Το ερευνητικό ερώτημα, σας επιτρέπει να διατυπώσετε το πρόβλημα που μελετάτε Μελετήστε τις πρόσφατες έρευνες σε περιοδικά Αυτό θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε γνώση για το θέμα, να διατυπώσετε πιο εύκολα τα ερωτήματα σας. Λέξεις όπως “τί, πότε , πού, πότε, ποίος ή πώς” σας βοηθούν να περιγράψετε το ερώτημα σας Λέξεις όπως το “γιατί” σας βοηθούν να εξηγήσετε το ερώτημα σας Λέξεις όπως το “εάν” σας βοηθούν να θέσετε μια υπόθεση-ερώτημα

Μορφές Ερωτημάτων Διατυπώνουμε ερωτήματα ικανά: να περιγράφουν τα γεγονότα ή τις καταστάσεις κάθε υποθέματος (Ερωτήματα Πραγματολογικά: «τι», «πότε», «πόσο», «ποιος», «πού») να ερμηνεύουν τις αιτίες και να εντοπίζουν τις συνέπειες (Ερωτήματα Ερμηνευτικά, «γιατί;», «τι συνεπάγεται;»), να εκφράζουν τη στάση σας απέναντι στους αποφασίζοντες, τους ελέγχοντες (Ερωτήματα Κριτικά) (Ερωτήματα Αυτοκριτικά ως προς τις προσωπικές σας αποφάσεις) και να αναζητούν σημεία βελτίωσης της διαδικασίας (Ερωτήματα Αυτοκριτικά ως προς τη διαδικασία της έρευνας) Eερωτήματα να υποκινούν κοινωνικές παρεμβάσεις και δράσεις

Παράδειγμα Διατύπωση ερωτήματος Θέμα: Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση γενικό Ερευνητικό πρόβλημα: Η χαμηλή συμμετοχή στα εξ αποστάσεως προσφερόμενα μαθήματα Σκοπός : Να εντοπιστούν αίτια της χαμηλής συμμετοχής στα εξ αποστάσεως προσφερόμενα μαθήματα Ερευνητικές Υποθέσεις: Η προαπαιτούμενη τεχνολογική γνώση χρήσης του διαδικτύου αποθαρρύνει τους φοιτητές Ειδικό πηγή J. Creswell,2005)

Παράδειγμα Πώς εξειδικεύουμε το θέμα Σας έχει ανατεθεί το γενικό θέμα : Τεχνολογία και Εκπαίδευση (ερευνητική εργασία).

Σκέψεις/ερωτήματα Τι ακριβώς θα ήθελα να μελετήσω σε σχέση με το θέμα αυτό; (π.χ. χρήση τεχνολογίας από εκπαιδευτικούς ή από μαθητές, μαθησιακά κέρδη, χρήση τεχνολογίας για ειδική εκπαίδευση, χαρακτηριστικά του δημιουργικού ατόμου, δημιουργικές διαδικασίες μάθησης) • Γιατί έχει γίνει η επιλογή αυτού του θέματος; (π.χ. ειδικά ενδιαφέροντα, προβλήματα που υπάρχουν στο σχολείο) • Υπάρχει βιβλιογραφία; Αν ναι, τι μπορώ να αποκομίσω από τη βιβλιογραφία;

Παράδειγμα Θέμα : Η αξιολόγηση της διδακτικής πράξης Θέμα : Η αξιολόγηση της διδακτικής πράξης Ειδίκευση 1: Η αξιολόγηση της διδακτικής πράξης στα ανοικτά και εξ αποστάσεως προγράμματα Ειδίκευση 2 : περισσότερο επιλέγοντας το ΕΑΠ και ειδικότερα το συγκεκριμένο πρόγραµµα του ΕΑΠ στο τμήμα «Σπουδές στην Εκπαίδευση Ειδίκευση 3: ποιες είναι οι απόψεις των φοιτητών της ΘΕ ΕΚΠ65 του µεταπτυχιακού προγράµµατος ΕΚΠ του ΕΑΠ για την επίδραση της διαδικασίας της συνολικής αξιολόγησής τους µέσω των γραπτών εργασιών και των τελικών εξετάσεων στην µαθησιακή τους πορεία

Σκέψεις/ερωτήματα Ποιες οι προτάσεις στη βιβλιογραφία για μελλοντικές μελέτες (σημαντικό για ερευνητικές εργασίες). • Είναι εφικτό να μελετηθεί • Αν θα συλλεχθούν δεδομένα, υπάρχει πρόσβαση, μπορεί να γίνει μέσα στα χρονικά πλαίσια του μαθήματος κ.λπ.;

Παραδείγματα υποθέσεων

Βήματα αναζήτησης Θέμα Η σημασία της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού στη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τις επιχειρήσεις Επισκόπηση Οι θεωρίες σχετικά τις έρευνα Οι έννοιες που μελετά η έρευνα Οι μελέτες που σχετίζονται με την έρευνα Μεθοδολογία Μεθοδολογία - διαδικασία εκτέλεσης της έρευνας Τα μέσα συλλογής δεδομένων Καθορισμό του πληθυσμού και του δείγματος Συμπεράσματα Παρατίθενται συμπεράσματα –προτείνονται μελλοντικές έρευνες για την βελτίωση της απόδοσης εισαγωγικές έννοιες της εκπαίδευσης και της οικονομίας - H σημασία που αποδίδεται από τη διοίκηση μιας επιχείρησης στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού Πως οι ίδιες οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται το ρόλο της εκπαίδευσης του προσωπικού τους

Περιοδικό /Journal Είναι μια περιοδική έκδοση (εβδομαδιαίο ,μηνιαίο , τρίμηνο, εξάμηνο, ετήσιο ) Καλύπτει τρέχουσες πληροφορίες, τις τελευταίες επιστημονικές εξελίξεις  Περιέχει επιστημονικές έρευνες, στατιστικά στοιχεία, μελέτες. Τα άρθρα τους έχουν αξιολογηθεί από εμπειρογνώμονες, για να εξασφαλιστεί, η επιστημονικής εγκυρότητα την ορθότητα/αντικειμενικότητα της επιστημονικής επιχειρηματολογίας

Είδη περιοδικών

Τι είναι το ηλεκτρονικό περιοδικό Είναι ένα σύνολο αρχείων Η/Υ. Τα αρχεία αυτά διαφοροποιούνται ως προς την κωδικοποίηση (encoding) των περιεχομένων τους που μπορεί να είναι: κείμενο, εικόνα, video, ήχος ή animation Χρησιμοποιούν άδειες χρήσης της Creative Commons ή παρόμοιων οργανισμών Χρησιμοποιούν μεθόδους ελέγχου ποιότητας, παρόμοιες με αυτές των παραδοσιακών περιοδικών δηλ peer review Το ηλεκτρονικό περιεχόμενο παρέχεται δωρεάν στο διαδίκτυο ή να απαιτείτε εισφορά για την διάθεση των πληροφοριών  Παρέχει άμεση και εύκολη πρόσβαση στην πιο πρόσφατη πληροφορία Οι μορφές στις οποίες βρίσκουμε τα περιοδικά είναι σε HTML ή PDF.

Τι είναι το ηλεκτρονικό περιοδικό Είναι ένα σύνολο αρχείων Η/Υ. Τα αρχεία αυτά διαφοροποιούνται ως προς την κωδικοποίηση (encoding) των περιεχομένων τους που μπορεί να είναι: κείμενο, εικόνα, video, ήχος ή animation Χρησιμοποιούν άδειες χρήσης της Creative Commons ή παρόμοιων οργανισμών Χρησιμοποιούν μεθόδους ελέγχου ποιότητας, παρόμοιες με αυτές των παραδοσιακών περιοδικών δηλ peer review Το ηλεκτρονικό περιεχόμενο παρέχεται δωρεάν στο διαδίκτυο ή να απαιτείτε εισφορά για την διάθεση των πληροφοριών  Παρέχει άμεση και εύκολη πρόσβαση στην πιο πρόσφατη πληροφορία Οι μορφές στις οποίες βρίσκουμε τα περιοδικά είναι σε HTML ή PDF.

Μορφές εμφάνισης Ηλεκτρονικών Περιοδικών Πλήρους κειμένου περιοδικά (Fulltext)Τα full text ηλεκτρονικά περιοδικά περιλαμβάνουν ολόκληρο το κείμενο των άρθρων που παρουσιάζονται σε κάθε τεύχος, κωδικοποιώντας το κείμενο ανάλογα με το περιεχόμενο, ώστε να υπάρξει η καλύτερη δυνατή απόδοσή του. Περιοδικά Επιτομών (abstract journals)Σ' αυτή την περίπτωση το περιοδικό δεν περιλαμβάνει ολόκληρο το άρθρο, αλλά μόνο την επιτομή του και τα βιβλιογραφικά του στοιχεία Περιοδικά με πίνακες περιεχομένων (TOC Journal)Τα περιοδικά αυτής της μορφής δεν περιέχουν το πλήρες κείμενο των άρθρων ή την επιτομή τους. Το κάθε ηλεκτρονικό τεύχος παρουσιάζει μόνο τον πίνακα περιεχομένων του αντίστοιχου έντυπου τεύχους.

Βιβλιογραφική αναφορά από Άρθρο Περιοδικού Walker AR, Lee E, Robinson SP1 (2006)2 Two new grape cultivars, bud sports of Cabernet Sauvignon bearing pale-coloured berries, are the result of deletion of two regulatory genes of the berry colour locus 3. Plant Mol Biol4 625(4–5)6:623–6357 1)Συγγραφείς 2)Χρονολογία 3) Τίτλος άρθρου 4)Τίτλος Περιοδικού 5)Τόμος 6)Αρίθμηση Τεύχους 7)Σελίδες

Εύρεση Περιοδικού Connolly HM, Oh JK, Orszulak TA, et al. Aortic valve replacement for aortic stenosis with severe left ventricular dysfunction: prognostic indicators. Circulation 1997;95:2395–400.

Πώς διαβάζω ένα άρθρο περιοδικού Ποιους μεθόδους χρησιμοποίησαν οι συντάκτες; Τι βιβλιογραφία συμβουλεύτηκαν; Είναι το πείραμα πειστικό; Ποία προγενέστερη εργασία αποτέλεσε τη βάση γι αυτό το άρθρο; Ήταν αρκετά τα στοιχεία που αναλύθηκαν και που ερμηνεύθηκαν; Ποία είναι τα σημαντικότερα συμπεράσματα της μελέτης; Πάνω σε ποίες  θεωρίες στηρίζεται η εργασία που γίνεται; Ποία προγενέστερη εργασία υποστηρίζει το θεωρητικό πλαίσιο που περιγράφεται σε αυτό το άρθρο; Ποία είναι η συγκεκριμένη ερευνητική ερώτηση που εξετάζεται σε αυτό το άρθρο; Ποία συγκεκριμένη υπόθεση (ή ποιες υποθέσεις) εξετάζεται-οντε σε αυτό το άρθρο;

Βάσεις δεδομένων

Στρατηγικές αναζήτησης Τελεστές boolean AND/ΚΑΙ Όλοι οι όροι της αναζήτησης εμφανίζονται στα αποτελέσματα Η έρευνα συγκεκριμενοποιείται αποκλείοντας αποτελέσματα που περιλαμβάνουν τους όρους ξεχωριστά Όσο περισσότερους όρους συνδέουμε με AND τόσο περισσότερο περιορίζεται η έρευνα

Στρατηγικές αναζήτησης Τελεστές boolean OR/H’ Τουλάχιστον ένας από τους όρους αναζήτησης εμφανίζεται στα αποτελέσματα Η χρήση του OR/Η’ επεκτείνει την έρευνα καθώς στα αποτελέσματα περιλαμβάνονται οι όροι μεμονωμένοι ή και μαζί Χρησιμοποιείται κυρίως για συνώνυμους όρους

Στρατηγικές αναζήτησης Τελεστές boolean NOT/ΟΧΙ Αποκλείεται ο όρος αναζήτησης μετά το not Τα αποτελέσματα περιέχουν μόνο τον πρώτο όρο Η έρευνα περιορίζεται

Στρατηγικές αναζήτησης Αποκοπή και αντικατάσταση χαρακτήρων Χρήση αστερίσκου * για ευρεία αναζήτηση Αντικαθιστά έναν ή περισσότερους χαρακτήρες στην αρχή ή στο τέλος της λέξης Ανάκτηση όλων των πιθανών καταλήξεων ενός όρου (παράγωγα, πληθυντικός, γενική) πχ. *θεραπεία αποτελέσματα με φυσιοθεραπεία, ψυχοθεραπεία, χημειοθεραπεία πχ. προστατ* αποτελέσματα με προστάτη, προστάτης, προστατεκτομή Χρήση αγγλικού ερωτηματικού ? Αντικαθιστά έναν ή περισσότερους χαρακτήρες μέσα στη λέξη Πχ. Organi?ation αποτελέσματα με organization και organisation

Στρατηγικές αναζήτησης Λέξεις-κλειδιά όταν δεν έχουμε τον ακριβή τίτλο που μας ενδιαφέρει αναζητούνται σε όλα τα πεδία, πχ. τίτλο, θέμα κλπ Αναζήτηση με θέμα Πλεονεκτήματα: είναι πιο συγκεκριμένη από την αναζήτηση με λέξεις-κλειδιά ,τα αποτελέσματα είναι πιο ακριβή ,η αναζήτηση και ανάκτηση δεν επηρεάζεται από την ορολογία που χρησιμοποιεί ο κάθε δημιουργός Μειονεκτήματα: οι θεματικές επικεφαλίδες συνήθως είναι εκτενείς και δύσχρηστες ,διαφέρουν από τη φυσική γλώσσα ,δεν χρησιμοποιούν όλοι οι φορείς τις ίδιες θεματικές επικεφαλίδες https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/NRS174/%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%96%CE%97%CE%A4%CE%97%CE%A3%CE%97%20%CE%92%CE%99%CE%92%CE%9B%CE%99%CE%9F%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%A6%CE%99%CE%91%CE%A3%20%CE%91%CE%A0%CE%9F%20%CE%92%CE%91%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%20%CE%94%CE%95%CE%94%CE%9F%CE%9C%CE%95%CE%9D%CE%A9%CE%9D.pdf

Google/Google scholar 1) + το βάζουμε πριν από μία λέξη κλειδί στην αναζήτησή μας, για να αναγκάσουμε να μας εμφανίσει αποτελέσματα που περιέχουν υποχρεωτικά αυτή τη λέξη, πχ: 2) - το βάζουμε για να μην εμφανίσει αποτελέσματα που να περιέχουν αυτή τη λέξη: 3) OR προσοχή, με κεφαλαία! Μας βγάζει αποτελέσματα που περιέχουν ή τη μία λέξη, ή την άλλη, πχ: 4) " " τα διπλά εισαγωγικά, τα βάζουμε σε ένα κείμενο και μας βγάζει η google αποτελέσματα από σελίδες που έχουν το ίδιο ακριβώς κείμενο, πχ: 5) ~ το βάζουμε πριν από μία λέξη κλειδί και μας εμφανίζει αποτελέσματα που έχουν και συνώνυμα της λέξης αυτής: εύρεση ~δουλειάς (θα μας βγάλει σελίδες που έχουν: εύρεση δουλειάς, εύρεση εργασίας, εύρεση απασχόλησης, κλπ) 6) * ο χαρακτήρας μπαλαντέρ, σημαίνει οποιαδήποτε λέξη: εύρεση *

Αξιολόγηση πληροφοριών Ακρίβεια: είναι ακριβής η πληροφορία που βρήκες; μπορείς να το επαληθεύσεις; Αξιοπιστία: ποιος είναι ο συγγραφέας; μπορείς να επιβεβαιώσεις τα στοιχεία και την ειδικότητα του; ​Ενημέρωση: πόσο επίκαιρη είναι η πληροφορία; η ιστοσελίδα είναι ενημερωμένη; Ιδιοκτησία: ποιος είναι ο δημιουργός της ιστοσελίδας; είναι συνδεδεμένη με κάποιον οργανισμό ή είναι προσωπική ιστοσελίδα; προβάλλονται τα στοιχεία επικοινωνίας; Σκοπός: ποιος είναι ο σκοπός της ιστοσελίδας και σε ποιους απευθύνεται; υπάρχει κάποια τάση ή προδιάθεση

Ορισμός βιβλιογραφικής Παραπομπής Παραπομπή είναι η πράξη της αναγνώρισης και της περιγραφής των ιδεών και βιβλιογραφικών πηγών, που έχει χρησιμοποιηθεί κατά τη συγγραφή ενός έργου. Η παραπομπή ενσωματώνεται στο κύριο μέρος του κείμενό της εργασίας με συνοπτική μορφή είτε με παραθετική ή αριθμητική μορφή Παράδειγμα Sophisticated searching techniques are important in finding information (Berkman, 1994) Ή Berkman (1994, p. 25) claimed that

Ορισμός Βιβλιογραφικής αναφοράς Τα βιβλιογραφικά στοιχεία μιας βιβλιογραφικής μονάδας (βιβλίο, άρθρο περιοδικού, κτλ ) που αναφέρονται στο τέλος κάθε έργου δηλ η βιβλιογραφία που έχει χρησιμοποιηθεί από τον/τους συγγραφείς. Είναι η αναλυτική καταγραφή των μεταδομένων μιας βιβλιογραφικής μονάδας Παράδειγμα Mellers, B. A. (2000). Choice and the relative pleasure of consequences. Psychological Bulletin, 50(2), 49-52

Συστήματα βιβλιογραφικών παραπομπών/αναφορών Ορισμός : Είναι ένας συστηματικός κ ομοιόμορφος τρόπος καταγραφή των βιβλιογραφικών πηγών που χρησιμοποιήθηκαν. Το σύστημα αυτό διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες και αρχές ανάλογα με το πρότυπο – σύστημα που έχει επιλέγει. Το σύστημα Harvard http://www.harvardgenerator.com/ Το σύστημα American Psychological Association (APA) http://www.apastyle.org/index.aspx To σύστημα IEEE Style https://www.ieee.org/documents/ieeecitationref.pdf

Οι παραπομπές/αναφορές είναι σημαντικές γιατί.. Οι παραπομπές/αναφορές είναι σημαντικές γιατί.. Αποφεύγεται η λογοκλοπή. Είναι σε θέση ο αναγνώστης να επιβεβαιώνει τις παραπομπές και τις αντίστοιχες πληροφορίες που δόθηκαν εντός του κειμένου. Είναι σε θέση ο αναγνώστης να εντοπίζει την πηγή μόνος του, ώστε να τη μελετήσει διεξοδικότερα, εφόσον το επιθυμεί. Εξασφαλίζεται η ομοιομορφία και η συνέπεια στο εσωτερικό της Αναγνωρίζονται οι ιδέες των άλλων

Οι παραπομπές/αναφορές είναι σημαντικές Οι παραπομπές/αναφορές είναι σημαντικές Θεσπίζεται η αξιοπιστία και η αυθεντικότητα των γνώσεων και των ιδεών του ερευνητή Αποδεικνύεται το πλάτος και το βάθος της έρευνάς, αποκτώντας έτσι αξία η εργασία, Καταθέτει το στίγμα των ιδεών του ερευνητή Αποτελεί μέρος των κριτηρίων αξιολόγησης

Μια παραπομπή χρειάζεται όταν Παραθέτουμε επακριβώς λόγια κάποιου άλλου ατόμου (λέξη προς λέξη). Δεν έχει σημασία εάν αυτό είναι φράση, πρόταση ή παράγραφος. Είναι απαραίτητο να υπάρχει παραπομπή της πηγής. Παραφράζουμε ή συνοψίζουμε. Πρέπει πάντα να παραπέμπουμε σε ιδέες ή στοιχεία που αντλούμε από άλλους συγγραφείς ακόμη και εάν τις έχουμε αλλάξει ή τροποποιήσει (ως προς τη διατύπωση ή/και το περιεχόμενό τους). Χρησιμοποιούμε στατιστικά στοιχεία. Χρησιμοποιούμε διαγράμματα, πίνακες, ή παραρτήματα

Πώς γίνεται η παράθεση των πηγών Παραπομπή: • εισάγεται κατά τη συγγραφή μέσα στο σώμα του κειμένου • υποδεικνύει τη χρήση μιας ή περισσότερων πηγών στο συγκεκριμένο σημείο Βιβλιογραφία- Αναφορά: • εισάγεται στο τέλος της εργασίας • οι πηγές που χρησιμοποιήθηκαν στο κείμενο παρατίθενται υπό τη μορφή λίστας • καταγράφονται τα βιβλιογραφικά στοιχεία της κάθε πηγής (αναφορά) • παρατίθενται αλφαβητικά ή με τη σειρά που εμφανίζονται στο κείμενο

Είδη παραπομπών Οι βιβλιογραφικές παραπομπές γίνονται ανάλογα με τον τύπο της δημοσίευσης και συνεπώς με τα πρότυπα που διέπουν τον κάθε τύπο Αριθμητική μορφή ( Οι αριθμητικοί δείκτες τοποθετούνται είτε στο τέλος της σελίδας (footnotes) είτε στο τέλος της εργασίας (endnotes), συνοδευόμενοι από τα πλήρη βιβλιογραφικά στοιχεία της πηγής.) Παρενθετική μορφή (χρήση παρενθέσεων που καταγράφουν, εντός του κειμένου, τα στοιχεία της πηγής (συνήθως συγγραφέα/έτος ή συγγραφέα/σελίδες) στο τέλος κάθε αντίστοιχου αποσπάσματος. Τα πλήρη βιβλιογραφικά στοιχεία καταγράφονται σε μια αλφαβητική λίστα στο τέλος της εργασίας με τίτλο Βιβλιογραφικές Παραπομπές. )

Παρενθετική μορφή Βιβλιογραφική Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά

Αριθμητική μορφή Βιβλιογραφική Παραπομπή Βιβλιογραφική Αναφορά

Λογοκλοπή Ορισμός :Η χρήση αυτούσιων πληροφοριών από άλλες πηγές (βιβλία περιοδικά κτλ) και η παρουσίαση αυτών ως δικές σας, σκόπιμα ή κατά λάθος. Λογοκλοπή έχουμε όταν: Χρησιμοποιούμε ολόκληρο το έργο, λέξεις ή ιδέες ενός άλλου δημιουργού χωρίς να γίνεται αναφορά στην πηγή από την οποία αντλήσαμε αυτές τις πληροφορίες Παραθέτουμε αυτούσιες φράσεις ή προτάσεις από κάποια πηγή χωρίς να τις περικλείουμε σε εισαγωγικά «…» και χωρίς να αναφέρουμε την πηγή από την οποία προέρχονται Παραφράζουμε, δηλαδή παρουσιάζουμε με δικό μας λόγο και ύφος κάποια πληροφορία ή τα επιχειρήματα ενός συγγραφέα, χωρίς να αναφερόμαστε στην πηγή Παραποιούμε ή αλλοιώνουμε πληροφορίες ή δεδομένα από κάποια άλλη πηγή

Περιπτώσεις λογοκλοπής Περίπτωση 1: αντιγραφή λέξη προς λέξη χωρίς εισαγωγικά, χωρίς αναφορές (citations), χωρίς παράθεση των πηγών /βιβλιογραφίας στο τέλος (references) Περίπτωση 2: αντιγραφή λέξη προς λέξη χωρίς εισαγωγικά, χωρίς αναφορές (citations), με σωστή παράθεση των πηγών /βιβλιογραφίας στο τέλος (references) Περίπτωση 3: αντιγραφή λέξη προς λέξη χωρίς εισαγωγικά, με σωστές αναφορές (citations), με σωστή παράθεση των πηγών /βιβλιογραφίας στο τέλος (references) Περίπτωση 4: με λίγες λέξεις αλλαγμένες, χωρίς εισαγωγικά, χωρίς αναφορές (citations), χωρίς παράθεση των πηγών /βιβλιογραφίας στο τέλος (references) Περίπτωση 5: με λίγες λέξεις αλλαγμένες, χωρίς εισαγωγικά, χωρίς αναφορές (citations), με σωστή παράθεση των πηγών /βιβλιογραφίας στο τέλος (references) Περίπτωση 6: με λίγες λέξεις αλλαγμένες, χωρίς εισαγωγικά, με σωστές αναφορές (citations), με σωστή παράθεση των πηγών /βιβλιογραφίας στο τέλος (references) Ερευνητικό έργο: IPPHEAE .www.ippheae.eu

Ποιοι λόγοι ωθούν τους φοιτητές στον πλαγιαρισμό Δε θέλουν να μάθουν, θέλουν να περάσουν το μάθημα: 81% - Θεωρούν ότι ο καθηγητής τους δεν ενδιαφέρεται: 68% - Είναι τόσο εύκολο να κάνεις cut and paste: 67% … Είναι τόσο εύκολο να το «γκουγκλάρεις» Ερευνητικό έργο: IPPHEAE .www.ippheae.eu

Οι επιπτώσεις της λογοκλοπής Η λογοκλοπή είναι μια πράξη που παρεμποδίζει τη μάθηση Οι φοιτητές που εργάζονται σκληρά για να ολοκληρώσουν την εργασία τους μπορούν δικαίως να αισθάνονται αδικημένοι από εκείνους που δεν καταβάλουν την ίδια προσπάθεια Βλάπτεται η σχέση φοιτητών-διδασκόντων –έλλειψη εμπιστοσύνης Η φήμη του εκπαιδευτικού ιδρύματος

Πρακτικοί κανόνες για την αποφυγή της λογοκλοπής  Πρακτικοί κανόνες για την αποφυγή της λογοκλοπής Όταν χρησιμοποιείτε αυτούσιο το κείμενο από κάποια άλλη εργασία να το ενσωματώνετε σε εισαγωγικά (ή και να χρησιμοποιείτε και πλάγια γραμματοσειρά) και να προσθέτετε την παραπομπή. Γενικά να αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε αυτούσια κείμενα εκτός αν είναι ορισμοί ή πολύ σημαντικά επιχειρήματα Να ερμηνεύετε τα κείμενα που διαβάζετε και να γράφετε την ερμηνεία σας στην εργασία, όχι το κείμενο αυτούσιο. Προφανώς με χρήση παραπομπής πάλι. Να κάνετε ξεκάθαρο ποιος είπε τι , προφανώς με καλή και σωστή χρήση της γλώσσας και παραπομπή. Να κάνετε ξεκάθαρο ποιος έχει την ιδέα. Ακόμα και αν την περιγράφετε με δικά σας λόγια. Πάλι με παραπομπή Να μην μεταφράζετε. Πολλοί φοιτητές μεταφράζουν για να μελετήσουν στα Ελληνικά και εν τέλει μεταφέρουν την μετάφραση στη διπλωματική. Είναι τρομερό λάθος, και επίσης εντοπίζεται και επαληθεύεται εύκολα

http://pmssm.uop.gr/images/uop/docs/odigos-ekpon-mde.pdf

http://pmssm.uop.gr/images/uop/docs/odigos-ekpon-mde.pdf

Συμβουλή Χρησιμοποιώντας βιβλιογραφικές αναφορές επιτυγχάνεται : Να κάνετε ξεκάθαρο ποιος έχει την ιδέα. Ακόμα και αν την περιγράφετε με δικά σας λόγια. Να κάνετε ξεκάθαρο ποιος είπε τι Την ποιότητα των εργασιών σας Την ακεραιότητα τους Την αξιοπιστία τους