Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ένας δρόμος μια ιστορία
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Δομή Παρουσίασης Εισαγωγή Γνωριμία με το βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνασίου
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Αρχαιεσ ελληνικεσ εφευρεσεισ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Πολιτισμική Διαμεσολάβηση στο Σχολικό Πλαίσιο
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project: Εθισμός στο Internet
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
Οι Δροσουλίτες της Κρήτης!
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Εργασία στο Project.
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Project: Το Παιχνιδι Εργασία φοιτητριών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες

Εκπαιδευτικός ρόλος σύγχρονου μουσείου Εκπαιδευτικές μορφές άμεσης επικοινωνίας: εκπαιδευτικά προγράμματα Έμμεσες εκπαιδευτικές μορφές: εκπαιδευτικό υλικό, μουσειοσκευές, εκπαιδευτικές εκθέσεις, εφαρμογή πολυμέσων Ο σχεδιασμός κάθε διαφορετικής μουσειοπαιδαγωγικής εφαρμογής λαμβάνει υπόψη διαφορετικά κριτήρια (χαρακτηριστικά κάθε μέσου, ιδιαιτερότητες, διαδικασίες που μπορούν να αναπτυχθούν…)

Κεντρικοί στόχοι Ο πρωτεύων ρόλος του επισκέπτη σύμφωνα με τις θεωρίες μάθησης και το πολιτισμικό πλαίσιο επικοινωνίας Η εκπαιδευτική αξιοποίηση αυθεντικών αντικειμένων και των εκθέσεων ως χώρων εμπειριών Η σύνδεση της μάθησης/εμπειρίας με την ψυχαγωγία

Μουσειοπαιδαγωγικός σχεδιασμός Προώθηση ενεργητικής στάσης των επισκεπτών, Παροχή δυνατοτήτων βιωματικής προσέγγισης των μουσειακών αντικειμένων Διευκόλυνση επικοινωνίας με εμψυχωτές και άλλα μέλη της ομάδας Παροχή δυνατότητας διαφορετικών προσεγγίσεων (συζήτηση, εξερεύνηση, προσωπική δημιουργία…) → διαμόρφωση νοημάτων μέσα από την έκφραση προσωπικών απόψεων, ερμηνειών και κρίσεων

Αρχές μουσειοπαιδαγωγικού σχεδιασμού Αποδόμηση της αντίληψης του μουσείου ως «αυθεντίας», όπου οι επισκέπτες ανακαλύπτουν την μόνη αλήθεια → Διαφορετικές αφηγήσεις μέσα σε ένα χώρο αλληλεπίδρασης & ένα πεδίο συζήτησης & επικοινωνίας

Αρχές μουσειοπαιδαγωγικού σχεδιασμού Το μουσείο ως χώρος μη τυπικής εκπαίδευσης επιτρέπει διαδικασίες που: βασίζονται αλλά και στοχεύουν στη δημιουργικότητα, συνδέουν τη μάθηση με την ψυχαγωγία, επιτρέπουν ποικίλους ρυθμούς μάθησης αλλά και επικοινωνίας-αλληλεπίδρασης

Παράμετροι που λαμβάνουμε υπόψη μας κατά το σχεδιασμό ενός μουσειοπαιδαγωγικού προγράμματος Κοινό: η ομάδα επισκεπτών καθορίζει την επιλογή των περιεχομένων, των στόχων και των μεθόδων αλλά και των μέσων (για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας ανάγνωση παραμυθιού, δραματοποίηση…) Μουσειακός χώρος: ο μουσειακός χώρος πρέπει να μπορεί να μετατραπεί σε χώρο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με δυνατότητα για εφαρμογή μιας ποικιλίας μεθόδων δράσεων (θεατρικό παιχνίδι, εικαστική έκφραση, εφαρμογή υλικών ή εικαστικών ή κατασκευαστικών δραστηριοτήτων με χαρακτηριστικά την ευελιξία και τη δυνατότητα χρήσης διαφορετικών υλικών) με στόχο την προώθηση της προσωπικής δημιουργικής έκφρασης των επισκεπτών. Κοινωνική διάσταση: Οι εμψυχωτές (μουσειο-παιδαγωγοί) εμπλουτίζουν τις δυνατότητες διάδρασης επισκέπτη-εκθέματος μέσα από την αλληλεπίδραση με αφορμή τα εκθεσιακά περιεχόμενα.

Στάδια ανάπτυξης μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων για σχολικές τάξεις Προετοιμασία στη σχολική τάξη: τι μπορεί να περιλαμβάνει; Εισαγωγή στο μουσείο και στη θεματική του εκπαιδευτικού προγράμματος: πώς μπορεί να συνδεθεί με την προηγούμενη φάση; Προσέγγιση εκθεμάτων μέσα από δραστηριότητες συζήτησης & εξερεύνησης Βιωματικές μέθοδοι προσέγγισης των θεματικών του εκπαιδευτικού προγράμματος (συμμετοχή σε υλικές-αισθητικές δραστηριότητες, σε παιχνίδια, σε δραματοποιήσεις… Εμβάθυνση στη σχολική τάξη μετά τη συμμετοχή στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο μουσείο - απάντηση των ερωτημάτων που προέκυψαν

Παραγωγή-αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού Εποπτικό υλικό: κατόψεις, φωτογραφίες, σχέδια, σκίτσα που συμπληρώνουν το ερμηνευτικό υλικό της έκθεσης Υποστηρικτικό υλικό: φύλλα εργασίας, εκπαιδευτικά παιχνίδια

Μορφές άμεσης επικοινωνίας Αφήγηση Κατευθυνόμενη συζήτηση Δραματοποίηση Εξερεύνηση Βιωματική μάθηση (υλική-αισθητηριακή δραστηριότητα, παιχνίδι, project, μουσειακές εργασίες,

Αφήγηση Διήγηση ιστοριών: σενάριο με αρχή μέση και τέλος (παραμύθι, ιστορία πραγματική η φανταστική που σχετίζεται με τα εκθέματα…) και στοχεύει στη συναισθηματική εμπλοκή των επισκεπτών. Επίδειξη ειδικών: παρουσίαση μιας διαδικασίας που απαιτεί ειδικές γνώσεις (πηλοπλαστική, κατασκευή ψηφιδωτού…)

Κατευθυνόμενη συζήτηση Με αφορμή ένα μουσειακό αντικείμενο ή και το εποπτικό ερμηνευτικό υλικό οι υπεύθυνοι θέτουν ερωτήματα ή παρακινούν τους επισκέπτες να θέσουν τα δικά τους ερωτήματα προσανατολίζοντάς τους σε παρατήρηση, διάδραση με το έκθεμα, στοχασμό, συζήτηση, διατύπωση προσωπικών ερμηνειών (διάδραση με τους άλλους συμμετέχοντες)…

Δραματοποίηση Οι υπεύθυνοι υποδύονται συγκεκριμένους ρόλους υποδυόμενοι έναν χαρακτήρα της εποχής στην οποία αναφέρεται το εκθεσιακό περιεχόμενο Παιχνίδια ρόλων: οι επισκέπτες υποδύονται συγκεκριμένους ρόλους, σε μικρά σκετς που έχουν προετοιμάσει ή κατά τη διάρκεια του προγράμματος ή στο τέλος του εκπαιδευτικού προγράμματος (αναβίωση μιας ιστορικής περιόδου, αναπαράσταση ζωής σε απομακρυσμένους χώρους, κατασκευή φανταστικής ιστορίας με αφορμή ένα εικαστικό έργο…)

Εξερεύνηση Οι επισκέπτες μόνοι ή κατά ομάδες προσεγγίζουν τον μουσειακό χώρο αξιοποιώντας ειδικά σχεδιασμένο υλικό (φύλλα εργασίας) ή συμμετέχουν σε παιχνίδια εξερεύνησης (παιχνίδια θησαυρού) Σημασία στον μουσειακό προσανατολισμό του σχεδιασμού αυτού του υλικού