Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση
12ο Αχαρνών Θέμα: Αξία του νερού – Πείραμα με διαλύματα νερού – Αποτύπωση με το δικό τους τρόπο(κολάζ) – Παρουσίαση στην παρεούλα Στόχοι: Ενίσχυση της κριτικής ικανότητας και αντίληψης των παιδιών. Προώθηση της συνεργασίας και της ομαδικότητας. Συμμετοχή όλων των παιδιών στη συζήτηση μέσω λεκτικών παρεμβάσεων και ανάληψη ρόλων ομιλητή και ακροατή. Διερεύνηση φυσικού περιβάλλοντος – Περιέργεια για διερεύνηση του κόσμου που τα περιβάλλει Ικανότητα να παρατηρούν τη διαδικασία του πειράματος και να περιγράφουν τις παρατηρήσεις τους Ικανότητα να διατυπώσουν υποθέσεις πριν το πείραμα Ικανότητα να διερευνούν μόνα τους ή σε συνεργασία με τους άλλους, να διαπραγματεύονται και να εξάγουν συμπεράσματα Ικανότητα να συνδέουν προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες σε ένα νέο πλαίσιο , όπως το πείραμα. Ικανότητα να κάνουν μετρήσεις και εκτιμήσεις, να διατυπώνουν, να ελέγχουν υποθέσεις και να επιλύουν προβλήματα. Ευχαρίστηση και ικανοποίηση όταν μαθαίνουν. Σεβασμός και φροντίδα για το νερό. Τρόποι αξιολόγησης: ;;; Τομείς εστίασης;
2ο Ηλιούπολης Θέμα: Ταξίδια στον κόσμο Στόχοι: Να αποκτήσουν την ικανότητα να εκφράζουν τις απόψεις τους και να επιχειρηματολογούν πάνω σε αυτές. Να αποκτήσουν την ικανότητα να κάνουν επιλογές, να παίρνουν αποφάσεις και πρωτοβουλίες για ζητήματα που τα αφορούν. Να μπορέσουν να διαπραγματεύονται, να συναποφασίζουν και να συνεργάζονται μεταξύ τους, καθώς να συνεισφέρουν σε ιδέες και να αποδέχονται τις ιδέες των άλλων. Να δημιουργούν τα παιδιά και να διατηρούν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, με άλλα παιδιά πέραν της σταθερής παρέας τους. Ανάπτυξη της ικανότητας χρήσης της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας. Εξοικείωση με την έννοια του χώρου, του χρόνου και της απόστασης. Αξιοποίηση της φαντασίας, να δημιουργούν πρωτότυπες παραγωγές, να χρησιμοποιούν διαφορετικά υλικά και εργαλεία και διαφορετικές τεχνικές. Περιέργεια για διερεύνηση του κόσμου που τα περιβάλλει. Να διερευνούν μόνα τους ή σε συνεργασία με τους άλλους, να διαπραγματεύονται και να εξάγουν συμπεράσματα. Ενθουσιασμό, ευχαρίστηση και ικανοποίηση όταν μαθαίνουν. Επιμονή και συγκέντρωση όταν δουλεύουν σε μια εργασία. Σύνδεση προηγούμενων γνώσεων και εμπειριών με το νέο πλαίσιο. Ικανότητα να χρησιμοποιούν τη σκέψη και τη φαντασία τους για να επιλύουν προβλήματα. Τρόποι αξιολόγησης: ;;; Τομείς εστίασης;
29ο Αθηνών Θέμα: Σύνθεση κολλάζ Στόχοι: Προσοχή στον τομέα «Σκέψη και Διερεύνηση» (Επίλυση προβλημάτων, ενθάρρυνση δημιουργικής σκέψης) Ενθάρρυνση συνεργασίας Τρόποι αξιολόγησης: ;;; Τομείς εστίασης:
2ο Ηλιούπολης Β Θέμα: Η γειτονιά μου (;) Στόχοι: Γνωριμία με τον χώρο που έρχονται σε επαφή καθημερινά (την γειτονιά τους) Έκφραση ιδεών και αιτιολοήγησή τους Ανάπτυξη αφηρημένης σκέψης-προσανατολισμού Συνεργασία Τρόποι αξιολόγησης: ;;; Τομείς εστίασης:
1ο Μελισσίων Θέμα: κατασκευή παιχνιδιών από ανακυκλώσιμα υλικά - ιστοριογραμμή. Στόχοι: Τα παιδιά να συνεργαστούν και να αλληλοεπιδράσουν μεταξύ τους. Τα παιδιά να μπουν σε μία διαδικασία σκέψης και εξερεύνησης. Κριτήρια αξιολόγησης: Τα παιδιά συνεργάστηκαν μεταξύ τους; Είχαν κοινό στόχο; Αντάλλαξαν απόψεις; Πως διαχειρίστηκαν τυχόν διαφωνίες τους; Έδειχναν τα παιδιά ενδιαφέρον για τη διαδικασία; Διατύπωσαν ιδέες και ερωτήσεις; Συμμετείχαν ενεργά όλοι; Διαφοροποιήθηκε η στάση τους από αυτά που έκαναν συνήθως; Τρόποι αξιολόγησης: ;;; Τομείς εστίασης:
4o Μάνδρας Θέμα: Επιδαπέδιο: πορεία τροφής στο σώμα μας Θέμα: Επιδαπέδιο: πορεία τροφής στο σώμα μας Στοιχεία που θα εστιάσουν: ομαδικές δραστηριότητες , εξοικείωση με τα μαθηματικά σύμβολα και την χρήση τους , σεβασμό καις συμμόρφωση στους κανόνες και στην διαχείριση του λάθους. Στόχοι: Ενίσχυση της εργασίας σε ομάδες (τα παιδιά εργάζονται ομαδικά για να δημιουργήσουν τα κομμάτια του επιδαπέδιου) Υπακοή σε κανόνες και σεβασμό Αποδοχή του λάθους ( δε θα υπάρχει νικητής και ηττημένος διότι σε όλους θα δίνεται η δυνατότητα να τερματίσουν στο επιδαπέδιο) Εξοικείωση με τα μαθηματικά σύμβολα ( το παιχνίδι θα περιέχει αριθμούς και σύμβολα ) Σύνδεση προηγούμενων γνώσεων και εμπειριών ,με νέες γνώσεις μέσω της δραστηριότητας (μαθαίνουν για το πεπτικό σύστημα και την πορεία της τροφής και την συνδέουν με παλιότερες γνώσεις ) Τρόποι αξιολόγησης: ;;; Τομείς εστίασης: