Οικονομική Ανάλυση Spa Philoxenia Spa Congress Νοέμβριος 2006

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Άρης Ίκκος, ISHC Οικονομική Ανάλυση Spa Philoxenia Spa Congress Νοέμβριος 2006.
Advertisements

Starwood Hotels and Resorts Worldwide
© 2011 Hilton Worldwide Confidential and Proprietary Δήμητρα Λαμπροπούλου Διευθύντρια Εκπαίδευσης Hilton Athens
ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ (253) Τσίτσκαρη Έ.
1.Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών 2. Ξένων Γλωσσών και Ευρωπαϊκών Σπουδών 3. Θετικών Επιστημών - Βιοεπιστημών – Πληροφορικής - Τεχνολογίας 4. Οικονομικών.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ & ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ Η TSAKALOU INTERACTIVE PR είναι μία σύγχρονη εταιρεία, με νέα αντίληψη για την ποιότητα των υπηρεσιών, που εξειδικεύεται.
Στρατηγικό σχέδιο για το branding και marketing του Επώνυμου Ελληνικού Κρασιού στην Ελλάδα και το εξωτερικό ΕαρΟινά 2010 Δρ Ιωάννης Βογιατζής.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΗΚΗΣΗΣ Κεφάλαιο 1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΑΡΘΩΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΔΙΑΡΘΩΣΗ.
«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αιτίες, συνέπειες και δυνατότητες άμεσης βελτίωσης» Οι κρίσιμοι τομείς της οδικής ασφάλειας και στάθμευσης, όπου λόγω της αδικαιολόγητης.
 ΦΑΣΗ 1 η : ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ με Αξιολόγηση εναλλακτικών προμηθευτών για το ίδιο προϊόν ΒΑΣΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ : πρέπει να είναι γνωστό πόσο δημοφιλές είναι.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 1 ο. Ο όρος marketing είναι πολύ ευρύς και περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες που γίνονται κατά τη διακίνηση των.
ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ Δ. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ ΜΑΙΟΣ Βοηθήστε Μόνο με προέκταση αντικειμένου Μόνο με προέκταση αντικειμένου Μην πλησιάζεται ποτέ κάποιον που χρειάζεται βοήθεια.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ Δρ. Α. Καταραχιά Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής ΤΕΙ Δ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ " ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ.
Ιδέες για διαχείριση του εστιατορίου. Συχνή ερώτηση τι είδους εστιατόριο να ανοίξω.
Διοίκηση Λειτουργιών και Παραγωγής Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Συστήματα Παραγωγής Διδάσκων: Βασιλική Καζαντζή Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ. Εναλλακτικός Τουρισμός & Αειφόρος Τουριστική Ανάπτυξη.
Πετρέλαιο – Νάφθα - Πετροχημικά Χημεία Β΄ Λυκείου Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜSc - Med.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΙΙΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΑΥΞΗΜΕΝΟΥ ΒΑΡΟΥΣ (2)
ΗΛΙΑΚΟΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΕΣ Ο ηλιακός θερμοσίφωνας είναι ένα ενεργητικό ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ζεστού νερού χρήσης χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια.
MOORE STEPHENS GREECE.
Επιλογή τοποθεσίας και προγραμματισμός των εγκαταστάσεων
ΓΙΑΠΡΑΚΗ ΖΩΗ ΤΑΦΙΛΗ ΑΘΗΝΑ.
Καθαρή Παρούσα Αξία Η διαφορά της τρέχουσας αξίας μιας επένδυσης από το τρέχον κόστος της ονομάζεται Καθαρή Παρούσα Αξία . Με άλλα λόγια, η Κ.Π.Α. μιας.
Mazi Travel Hotel Management Consulting
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ-ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
“ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ’’
Διοικητική Πρακτική 4ο μάθημα
novoril® glass Υγρό καθαρισμού τζαμιών και λείων επιφανειών
1ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΞΑΝΘΗΣ 18:30 – 21:50 Ωράριο λειτουργίας:
Η φύση των επιδράσεων περίστασης
Η ‘ΟΜΟΡΦΗ ΠΑΦΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ Δ΄1 ΝΕΦΕΛΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Δ΄1.
Ελλάδα 2011 Επίτευξη των στόχων σε: Νέες πωλήσεις
novoril® WC mild Όξινο καθαριστικό ειδών υγιεινής
Οδηγία 2002/91/ΕΚ για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Αττικής
THEmatic FRIDGE AdventARMY_Project _Καράκαρη Χριστίνα.
ΘΕΡΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
Αν δεν υπήρχε το Tουριστικό Marketing πως θα γνωρίζαμε για…
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΥΕΞΙΑΣ
«ΗΜΕΡΙΔΑ» Περιφερειακh Ομaδα Δρaσεων Προληψησ (Π. Ο. Δ. Π
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Αποσμητικό χώρου συμπυκνωμένο
Μίγμα Μάρκετινγκ στον Αθλητισμό: Η διανομή στον αθλητικό χώρο
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βιωματικό Μέρος
Υγρό γενικού καθαρισμού οικονομικό στην χρήση – ευχάριστο άρωμα
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Διαδικασία και Μεθοδολογία
Α Ο Δ Ε ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Δημοτικό Σχολείο Νεοχωρούδας
Κεφάλαιο 4: Επιχειρηματικό Σχέδιο: Ο χάρτης που οδηγεί στην επιτυχία
Αξιολόγηση Διατροφικής Κατάστασης Ατόμων και Πληθυσμιακών Ομάδων
Survey123® System Η “φωνή” του πελάτη σας.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
מדדי מרכזיות שכיח Mo – (Mode) חציון (Median) Md –
Φάσεις ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων
Δρ. Κυριαζόπουλος Γεώργιος Επίκουρος Καθηγητής
ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΒΒΑΤΟ
Συγγραφική ομάδα πχ. Κωνσταντίνος Παπακώστας1, Ειρήνη Παπαδοπούλου2
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Δρ. Λεωνίδας Ανθόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής
ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΒΒΑΤΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οικονομική Ανάλυση Spa Philoxenia Spa Congress Νοέμβριος 2006 Δρ. Άρης Ίκκος, ISHC

Περιεχόμενα Διεθνής αγορά spa Διεθνή benchmarks

Η αγορά των Spa στην Ευρώπη Spas Πελάτες Γερμανία 242 17 εκ. Γαλλία 126 0,6 Αυστρία 81 Ισπανία 128 0,9 Τουρκία 100 Ελλάδα 45 Πηγή: ESPA - EHV Σύνολο Ευρώπης: > 1.200 spas (+20% ετησίως)

Οι κύριες αγορές της Ελλάδας – Χιλιάδες ταξίδια εκτός χώρας Wellness Medical Βρετανία 80 178 Γερμανία 1.907 1.054 Ιταλία 62 105 Ολλανδία - 273 Γαλλία 19 65 ... Σύνολο 2.592 1.871 Πηγή: IPK

Η αγορά των Spa στις ΗΠΑ, 2004 ~ 12.200 σύνολο (1999: 5.700) 8.800 day spa 1.700 resort / ξενοδοχεία 800 ιαματικά 700 club 190 destination spa Πηγή: ISPA Spa Industry Survey

Τμήματα αγοράς αναψυχής ΗΠΑ δις $ 2004 1999 Golf 19,7 10,7 Κρουαζιέρες 14,7 7,8 Health / Racquet Club 14,1 Spa 11,2 5,3 Θεματικά Πάρκα & Αναψυχής 10,3 Θεάματα 9,5 6,4 Πωλήσεις Vacation Ownership 5,5 3,1 Πηγή: ISPA Spa Industry Survey

Κόστος Κατασκευής ΗΠΑ Ευρώπη Soneva Fushi Maldives 4* : 3.500 – 4.500 $ / τμ 5* : 4.500 – 5.500 $ / τμ (turn-key, χωρίς κόστος γης & υποδομές) Πηγή: HFD Ευρώπη 2.000 – 2.800 € / τμ Soneva Fushi Maldives ~450 sq. m.  $ 200.000 cost (~450 $ / τμ)

Επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων Mandarin: $ 150 εκ. έως το 2006, επιπλέον $ 150 εκ. έως το 2010 Hyatt: $ 80 εκ. μέχρι το 2008 Four Seasons: $ 100 εκ. έως το 2008

Περιεχόμενα Διεθνής αγορά spa Διεθνή benchmarks

Capture rates (= % πελατών ξενοδοχείου που επισκέπτεται spa) έως 35-40 % στα resort – μπορεί να είναι υψηλότερο στα destination spas. για Ελληνικά ξενοδοχεία που οι πελάτες έρχονται για «ήλιο και θάλασσα», το capture rate θα είναι πολύ χαμηλότερο. Από 1% έως 8% στα ξενοδοχεία πόλεων. Στα ξενοδοχεία πόλεων, 50% της πελατείας μπορεί να προέρχεται από την πόλη => στη συνέχεια καταναλώνουν στο ξενοδοχείο. Μόνο με πελατεία από την πόλη, αξίζει να έχει spa ένα ξενοδοχείο πόλης.

Έσοδα ανά κατειλημένο δωμάτιο (RPOR) - 2004 HΠA Μέγιστο 111 $ Διάμεσος (median) 36 Ελάχιστο 7 M.O. 40 Δείγμα: 60 Πηγή: HFD Αλλού 132 $ 41 4 49 Δείγμα: 40 RPOR = Capture Rate * Μέση Δαπάνη στο Spa

Έσοδα ανά κατειλημένο δωμάτιο (RPOR) – Μ.Ο. 2004 HΠA Μέγεθος Ξεν/χείου < 200 δωμ $ 36 200 – 400 37 > 400 δωμ 38 Πηγή: HFD Αλλού $ 63 16 8

Έσοδα ανά κατειλημένο δωμάτιο (RPOR) – Μ.Ο. 2004 HΠA Μέγεθος Spa σε τμ < 1.000 τμ $ 24 1.000 – 2.000 τμ 50 > 2.000 τμ 46 Μέγεθος Spa σε treatment rooms < 10 $ 20 10 – 20 τμ 51 > 20 τμ 52 Πηγή: HFD Αλλού $ 30 22 102 $ 33 53 132

Πληρότητα = Treatments / Σύνολο Δυνατών Treatments Πληρότητα - 2004 HΠA Μέγιστο 80 % Διάμεσος 34 Ελάχιστο 16 M.O. 37 Πηγή: HFD Αλλού 69 % 44 18 43 Πληρότητα = Treatments / Σύνολο Δυνατών Treatments

Δείκτες κερδοφορίας (%) Ανεξάρτητο Ημι-ανεξάρτητο Τμήμα Ξενοδοχείου Εργατικά προ έξτρα 35-45 Σύνολο εργατικών 45-55 Λειτουργικά Έξοδα 25-30 20-25 15-20 Λειτουργικό Κέρδος (GOP) 10-20 20-30 30-40 χωρίς ενοίκιο Πηγή: HFD Ανεξάρτητη λειτουργία Υπεύθυνο για απευθείας έξοδα και αρκετά Γ&Δ Υπεύθυνο για απευθείας έξοδα και λίγα Γ&Δ

Λειτουργικό Κέρδος - 2004 HΠA Αλλού Μέγιστο 54 % 73 % Διάμεσος 26 24 Μέγιστο 54 % Διάμεσος 26 Ελάχιστο 1 M.O. 27 Πηγή: HFD Αλλού 73 % 24 -70 25

Το spa ως profit centre H συμμετοχή του στα έσοδα του ξενοδοχείου συνήθως δεν είναι μεγάλη (πχ 3-5%, ίσως 1% στις πόλεις) – εξαίρεση τα destination spas Hyatt: 10% έως 20% σε business hotels (ΝΥ Times) με GOP 20-40% Κόστος μισθοδοσίας στην Ευρώπη απειλεί κερδοφορία Όμως έχει σημαντικά έμμεσα οφέλη Οι πελάτες μένουν περισσότερο και καταναλώνουν περισσότερο Positioning ξενοδοχείου

Πηγές Εσόδων Ξενοδοχειακού Spa Πηγή: PKF

Τί αυξάνει την κερδοφορία Το άψογο service  εκπαίδευση / νοοτροπία Τα μασάζ (50% των εσόδων) Τα εμπορεύματα (κέρδος >50%) Πώληση πριν την άφιξη και marketing μέσα στο ξενοδοχείο Μικτό σύστημα αμοιβών προσωπικού Άψογες εγκαταστάσεις: αναγκαία αλλά όχι και ικανή συνθήκη Η δημιουργία μοναδικής εμπειρίας (themed experience), ταιριαστής με το ξενοδοχείο

Έχει σημασία το μέγεθος; ESPA Τουλάχιστον 750 τμ για ‘εμπειρία’ Δημιουργία spa suites (‘sparties’) Μεγάλο spa: 15-20 δωμ. (20 δωμ.  35 ‘θεραπευτές’) Μικρό spa: 4-5 δωμ. Starwood 6-11 δωμάτια: ‘optimum’ για ξεν/χεία πόλεων

Έμμεσα Πλεονεκτήματα για το ξενοδοχείο Έμμεσα Πλεονεκτήματα για το ξενοδοχείο 27% : αυξάνει αριθμό πελατών ανά δωμάτιο 43% : επιμήκυνση διαμονής 57% : αύξηση τιμής δωματίου 70% : βελτίωση positioning 73% : αύξηση πληρότητας 83% : αυξάνει τα έσοδα από τους πελάτες 97% : βοηθάει στο μάρκετινγκ

Διάρθρωση κόστους Κτιριακά 55 - 65% Μηχανολογικά 18 - 22% Κτιριακά 55 - 65% Μηχανολογικά 18 - 22% Ηλεκτρολογικά / Ηλεκτρονικά 8 - 12% Έπιπλα – Διακόσμηση – Εξοπλισμός 4 - 6% Απρόβλεπτα 4 - 6% συν Μελέτη – Διαχείριση 7-8%

Περιεχόμενα Διεθνής αγορά spa Διεθνή benchmarks

Μεθοδολογία μελέτης σκοπιμότητας spa – άμεσα οφέλη Πελατεία ξενοδοχείου capture rate Πελατεία spa concept, πολυτέλεια τιμές Μέγεθος Spa Έσοδα GOP Κόστος Βιωσιμότητα spa Λειτουργικό κατασκευής από μόνο του Κέρδος

Έμμεσα οφέλη για προσδιορισμό βιωσιμότητας Έμμεσα οφέλη για προσδιορισμό βιωσιμότητας Αύξηση τιμής δωματίου Αύξηση πληρότητας Αύξηση διάρκειας παραμονής Αύξηση double occupancy factor Αύξηση καταναλώσεων Αύξηση κερδοφορίας ξενοδοχείου

Βιωσιμότητα Spa Άμεσα Οφέλη από Λειτουργία Spa (Net) + - Kόστος Επένδυσης ( Κεφαλαιακή Δομή, Επιδότηση)

Ευχαριστώ για την προσοχή σας! Δρ. Άρης Ίκκος, ISHC a.ikkos@jbrhellas.gr www.jbrhellas.gr/tourism

Τί θέλουν οι πελάτες - ΗΠΑ Retreats 71% Reflexology 40% Healing hands 37% Fitness & Nutrition 32% Energy Work 30% Lifestyle 29% Cranial 13% Πηγή: Anderson & Associates Labyrinth walking 13% Emotional Safety 10% Attunement 10% Reiki 10% Aura Soma 9% Meditation & Prayer 8% Qi Gong 8% Ayurvedic Med 7%

Η αγορά των Spa στις ΗΠΑ, 2004 ~ 12.200 σύνολο 136 εκ. επισκέψεις ~ 12.200 σύνολο 136 εκ. επισκέψεις 8.800 day spa 81 Μ.Ο. : 11.150 επισκέψεις ανά spa Πηγή: ISPA Spa Industry Survey

Λειτουργικό Κέρδος - 2004 HΠA Resort 23 Πόλη 15 M.O. 21 Πηγή: PKF

Διάφορα - ΗΠΑ >25% ενηλίκων έχει επισκεφθεί spa 15% πρωτοπήγε τον τελευταίο χρόνο 31% πελατών είναι άντρες