Ας δημιουργήσουμε τώρα τους λόγους Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Αμφιλοχίας Σχ. Έτος: 2012 – 13 Μαθηματικά ΣΤ΄: ¨Λόγος δυο μεγεθών¨ Υπεύθυνος τάξης: Γεωργακόπουλος Ανδρέας Στον προφορικό και γραπτό λόγο, έχουμε μάθει ότι για να συγκρίνουμε κάτι χρησιμοποιούμε τον συγκριτικό βαθμό των επιθέτων. Στα μαθηματικά, πώς συγκρίνουμε μεγέθη; Με λόγους 8 κόκκινα τριαντάφυλλα 4 κίτρινα τριαντάφυλλα Ας δημιουργήσουμε τώρα τους λόγους από τα τριαντάφυλλα.
: 8 4 8 4 8 4 2 1 2 ή Σχηματίζουμε τους λόγους: 1. Αριθμός κόκκινων λουλουδιών προς κίτρινα λουλούδια 2 κόκκινα τριαντάφυλλα αντιστοιχούν σε 1 κίτρινο. 8 προς 4 ή 8 : 4 Τα κόκκινα είναι διπλάσια από τα κίτρινα. 8 4 2 1 2
2. Αριθμός κίτρινων λουλουδιών προς κόκκινα λουλούδια. 4 προς 8 Σε ένα κίτρινο τριαντάφυλλο αντιστοιχούν 2 κόκκινα. ή Τα κίτρινα είναι μισά σε πλήθος από τα κόκκινα. 4 : 8 4 8 1 2 0,5 8 4 και Αντίστροφοι
Και τώρα λίγη εξάσκηση Σε μια κατασκήνωση υπάρχουν 150 παιδιά. Από αυτά τα 60 είναι αγόρια. Μπορείτε να γράψετε το λόγο: του αριθμού των αγοριών προς τον αριθμό όλων των παιδιών της κατασκήνωσης. του αριθμού των κοριτσιών προς τον αριθμό όλων των παιδιών της κατασκήνωσης. του αριθμού των αγοριών προς τον αριθμό όλων των κοριτσιών. του αριθμού των κοριτσιών προς τον αριθμό όλων των αγοριών. Λύση 60 προς 150 ή 60 : 150 ή 60 / 150 ή 4/10 ή 0,4 .................................................................................................. ……………………………………………………………………………………………….