ΦΥΛΕΤΙΚΟΣ ΔΙΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Επιχειρηματικότητα των Γυναικών Έρευνα ομάδας έργου του Κέντρου Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιώς υπό την αιγίδα του καθηγητή Θεόδωρου Κατσανέβα, στα.
Advertisements

1o Γυμνάσιο Συκεών «Οδυσσέας Φωκάς» Comenius day for teachers.
ΟΡΘΟΣΩΜΙΚΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ Θεωρία και ασκήσεις. Τι είναι οι ορθοσωμικές ανωμαλίες Κατηγορίες Αίτια ανά κατηγορία Στατιστικά στοιχεία Τρό π οι αντιμετώ π ισης.
Ίκτερος Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος – Νεογνολόγος Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου.
ΠΑΞΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡ.ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Απόκλίσεις της σπονδυλικής στήλης Σκολίωση, Κύφωση, Λόρδωση
 Μια μεγάλη ομάδα ασθενών με εγκεφαλικό είναι και οι ασθενείς με βλάβη του δεξιού ημισφαιρίου.  Ήπια προβλήματα:  Προβλήματα κατονομασίας  Κατανόηση.
ΩΜΟΣ.
12. Αναπαραγωγή & ανάπτυξη Βιολογία Α’ Λυκείου. Αναπαραγωγή Το μόνο σύστημα που δεν είναι απαραίτητο για επιβίωση Ύπαρξη 2 διαφορετικών φύλων Πρωτεύοντα.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 3: Ποιοτικός Έλεγχος στα Έπιπλα Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I.
4 ο Εργαστήριο επιδημιολογίας. Διαγνωστικές δοκιμασίες Όταν αξιολογούμε μια διαγνωστική δοκιμασία πρέπει να σκεφτούμε 3 πράγματα. Είναι χρήσιμη ; Είναι.
Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ
  Θέμα :   Εφαρμογή Ι Διδασκαλία 9ης περίπτωσης : Ενόργανη γυμναστική ► Η Ειρήνη είναι προπονήτρια ενόργανης γυμναστικής και φέτος ανέλαβε μία ομάδα.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Σύνδεσμοι στο γόνατο Πλάγιοι Χιαστοί Καθεκτικοί. Οπίσθιος χιαστός σ. Μηριαίο οστό Έξω μηνίσκος Πρόσθιος χιαστός σ. Περόνη Έσω μηνίσκος. Κνήμη.
Δημήτρης Μαμάης ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ Η ΖΩΗ ΕΝΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ
Ολλανδία Του μαθητή: Γιάννη Γεωργακόπουλου-Τόλη Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κωνσταντίνα Μαλάμου Τμήμα Β1.
Test.
Test.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ 9, 10 Οκτωβρίου 2015
Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Σύγκριση ομάδων Πολλές φορές στην εκπαιδευτική έρευνα θέλουμε να συγκρίνουμε τις τιμές δύο γκρουπ, χωρίς να έχουμε κανονικές κατανομές.
1. Εγκυρότητα-Αξιοπιστία μετρήσεων
Στατιστική ανάλυση των πειραματικών μετρήσεων
ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΑΝΤΙΕΡΥΘΡΟΚΥΤΤΑΡΙΚΩΝ ΑΝΤΙΣΩΜΑΤΩΝ - ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑΣ
Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Στην ενότητα αυτή μελετάται η σχέση ανάμεσα σε δυο ποσοτικά χαρακτηριστικά.
Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Στην ενότητα αυτή μελετάται η σχέση ανάμεσα σε δυο ποσοτικά χαρακτηριστικά.
Διδασκαλία με Ανάπτυξη Φακέλου Μαθητή (Portfolio)
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 1: ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Στατιστικές Υποθέσεις
Οξέως και χρονίως πάσχοντες
Ιδέες για λανσάρισμα.
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ «Ικανοποίηση των ασθενών με ΡΑ
Αρχές λειτουργίας και εφαρμογές αβαθούς γεωθερμίας Αργύριος Μπαϊρακλιλής Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ/κός ΑΠΘ
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Αξιολόγηση Timed 10 meter walk (10 μέτρα βάδιση )
Κατηγοριεσ αθλητων Παραολυμπιακα αθληματα
Η ομάδα μας! Γούνια Ευαγγελία Πλίτσης Δημήτρης Κατσαρός Βασίλης
«Η διδασκαλΙα τηΣ ΕννοιαΣ του ιστορικοΥ χρΟνου στο ΔημοτικΟ σχολεΙο»
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
Στατιστικές δοκιμασίες που χρησιμοποιούνται συχνά Παραμετρική δοκιμασία Αντίστοιχη μη-παραμετρική δοκιμασία Λόγος εφαρμογής Παράδειγμα t test για.
Σχεδιασμός των Μεταφορών
ΕΛΕΓΧΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΕ ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Σύγκριση των μοντέλων LPC και.
Ιωάννης Θεοδωρίδης, Δημήτρης Βλαστός*
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΜΣ «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ»
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Η σοκολάτα στη διατροφή μας
Hθολογία (ορισμός, έννοιες)
«Επιλογή Ανθρώπινου Δυναμικού στη Δημόσια Υπηρεσία: η Κυπριακή Εμπειρία» Ομιλία του Προέδρου της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής
ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ: Η ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Ναυτική Ακαδημία Κύπρου Αξιωματικός Εμπορικού Ναυτικού Έμμισθη Πρακτική | Σχέδιο Χρηματοδότησης | Άμεση Εργοδότηση | Υψηλές Απολαβές | Ταχεία Ανέλιξη.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Μεταγλωττιστές Μεταγλωττιστής είναι το λογισμικό το οποίο πραγματοποιεί την μετάφραση ενός προγράμματος από μία γλώσσα σε μία άλλη. Γιατί ασχολούμαστε.
أثر بعض استراتيجيات حل المشكلات الرياضية وتكوينها
Εργαστηριακή διάγνωση κα προκαταρκτική διαφοροποίηση Καρβαπενεμασών
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Διάγνωση- Διαφοροδιάγνωση –Υποστήριξη Μαθητικού Πληθυσμού με αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Συγκοπικό (Συγκοπτικό) επεισόδιο
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΝΟΜΕΣ
Β. Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΥΛΕΤΙΚΟΣ ΔΙΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ

Φυλετικά διμορφικά πρότυπα συμπεριφοράς S2 Φυλετικά διμορφικά πρότυπα συμπεριφοράς Φυλετικά διμορφικές εγκεφαλικές περιοχές Φυλετικά διμορφική ανάπτυξη νευρικού συστήματος (±παραγωγή ορμονών σε καθορισμένα κρίσιμα στάδια)

Σεξουαλικός προσανατολισμός S2 Γενετικό φύλο Φυλετική ταυτότητα: η υποκειμενική αίσθηση του φύλου στο οποίο θεωρεί ότι ανήκει ένα άτομο Σεξουαλικός προσανατολισμός

Ετερό Αμφί Ομό

Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Περιοχές S41 Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Περιοχές Μέγεθος Υποθαλαμικών πυρήνων (Πρόσθιος Κοιλιακός Περικοιλιακός πυρήνας) ♀>♂ Μέγεθος Διεγκεφαλικών πυρήνων (Πυρήνας τελικής ταινίας) ♀<♂ Αριθμός κυττάρων στον οπτικό φλοιό ♀<♂ Μέγεθος υπομέλανα τόπου ♀>♂ Δενδριτικά πεδία κινητικών νευρώνων νωτιαίου μυελού ♀<♂

Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Περιοχές σε Ανθρώπους S41 Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Περιοχές σε Ανθρώπους Υποθάλαμος (προοπτικοί πυρήνες) ♀<♂ Μεσολόβιο & Πρόσθιος Σύνδεσμος ♀>♂ Κροταφικός Λοβός

Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες S41 Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες Ακόμα και εκεί που εντοπίζονται διαφορές μεταξύ αντρών και γυναικών, οι διαφορές αυτές αφορούν τον πληθυσμό των ανδρών σε σχέση με τον πληθυσμό των γυναικών που μελετήθηκαν: ο μέσος όρος των ανδρών ήταν διαφορετικός από το μέσο όρο των γυναικών. Αν όμως πάρουμε κάθε άτομο χωριστά θα βρούμε αρκετούς άντρες και γυναίκες με τα ίδια χαρακτηριστικά: οι κατανομές των δύο φύλων επικαλύπτονται σε σημαντικό βαθμό

Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Πλεονέκτημα Ανδρών S41 Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Πλεονέκτημα Ανδρών Α. Νοητική (νοερή) περιστροφή αντικειμένων – νοητικός χειρισμός τρισδιάστατων αντικειμένων. Β. Στον καθορισμό χωρικών σχέσεων.

Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Πλεονέκτημα Ανδρών S41 Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Πλεονέκτημα Ανδρών Γ. Σε στοχοκατευθυνόμενες κινητικές δοκιμασίες (όπου πρέπει να πετύχουν ένα στόχο π.χ. στο παιχνίδι με τα βελάκια). Δ. Στη μαθηματική λογική.

Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Πλεονέκτημα Ανδρών S41 Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Πλεονέκτημα Ανδρών E. Σχηματισμός νοητικού χάρτη: οι γυναίκες χρησιμοποιούν σημάδια (π.χ. κτίρια) ενώ οι άνδρες γεωμετρικά σχήματα και προσανατολιστικά στοιχεία.

Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Πλεονέκτημα Γυναικών S41 Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Πλεονέκτημα Γυναικών Α. Ταχύτητα αντίληψης: δοκιμασίες όπου το άτομο πρέπει να εντοπίσει αντικείμενα που είναι ίδια με ένα υπόδειγμα-πρότυπο αντικείμενο. Β. Αν έχει αλλάξει η θέση ενός αντικειμένου.

Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Πλεονέκτημα Γυναικών S41 Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Πλεονέκτημα Γυναικών Γ. Λεκτική Ανάκληση Δ. Μέσα σε δεδομένο χρόνο, να παρατεθούν όσο γίνεται περισσότερες λέξεις που ξεκινούν από το ίδιο γράμμα. Ε. Να κατονομαστούν αντικείμενα που έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό π.χ. το ίδιο χρώμα.

Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Πλεονέκτημα Γυναικών S41 Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Πλεονέκτημα Γυναικών Ε. Σε δοκιμασίες που απαιτούν λεπτό κινητικό συντονισμό (λεπτές κινήσεις). ΣΤ. Στην εκτέλεση αριθμητικών πράξεων.

Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Συναισθήματα S41 Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Συναισθήματα Οι γυναίκες αφενός αναγνωρίζουν καλύτερα τα συναισθήματα από τις εκφράσεις του προσώπου κι αφετέρου έχουν καλύτερη μνήμη συναισθηματικά φορτισμένων γεγονότων.

Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Συναισθήματα S41 Φυλετικά Διμορφικές Εγκεφαλικές Λειτουργίες: Συναισθήματα Αντίθετα, όταν παρουσιάζεται σε άντρες και γυναίκες μια εικόνα που έχει ερωτικό περιεχόμενο, η εγκεφαλική περιοχή που εμπλέκεται στη συναισθηματική διέγερση (αμυγδαλή) ενεργοποιείται περισσότερο στους άντρες από ό,τι στις γυναίκες.

Διαφορές στην Κοινωνική Αλληλεπίδραση

Stroop test

Φυλετικά Διμορφική Ενεργοποίηση Εγκεφαλικών Περιοχών S41 Φυλετικά Διμορφική Ενεργοποίηση Εγκεφαλικών Περιοχών Αναγνώριση προσώπων Άντρες: επιλεκτικά το ένα ημισφαίριο Γυναίκες: απουσία πλαγίωσης Επεξεργασία Μουσικής Άντρες: επιλεκτικά το δεξιό ημισφαίριο Γυναίκες: απουσία πλαγίωσης

1. Ποια είναι η διαφορά γενετικού φύλου από φυλετική ταυτότητα; 2. Σε ποιες γνωστικές λειτουργίες είναι κατά μέσο όρο καλύτερες οι γυναίκες και σε ποιες κατά μέσο όρο οι άντρες; 3. Ποια η σχέση της τεστοστερόνης με τις γνωστικές ικανότητες;