ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
Advertisements

Ιστορικός Άτλας centennia Παρουσίαση με βίντεο
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
Βιταμίνες Είναι οργανικές ενώσεις που περιέχονται στα τρόφιμα σε μικρές ποσότητες και δεν συντίθενται στον ανθρώπινο οργανισμό. Είναι υπεύθυνες για την.
Χρήση Κειμενογράφου & Μέγεθος Εργασίας Το μέγεθος της εργασίας θα πρέπει να προσεγγίζει τον προκαθορισμένο αριθμό λέξεων, με μια απόκλιση ± 15%. Δηλαδή,
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Επενδυτικοί Αριθμοδείκτες Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ενότητα 8: Η μελέτη των αόρατων παιδαγωγικών πρακτικών Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου Σχολή Επιστημών της.
5η Θεματική ενότητα: Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων Κουθούρης Χαρίλαος, Αναπληρωτής.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Διάρθρωσης Κεφαλαίων & Βιωσιμότητας Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Συμβουλευτική και Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Θ. Τσακίρη Δια Βίου... Μάθηση - Εκπαίδευση - Κατάρτιση - Ανάπτυξη Εννοιολογικές αποσα Δια Βίου... Μάθηση.
Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Παρουσίαση των τίτλων εκπαιδευτικού λογισμικού για το μάθημα της Ιστορίας Ενότητα 2.1,
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Ιστορία των γυναικών και του φύλου
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΕΡΓΑΣΙΑ- ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων
4Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»
ΠρΟταση δημιουργΙασ ΦυσικΗς ΔιεπαφΗς
Τόπος Εγκατάστασης και Κόστος Παραγωγής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Ειδικό Νοσοκομείο Νοσημάτων Θώρακος Δυτικής Ελλάδος
Μάινας Διονύσιος Η Διδασκαλία της Ιστορίας με τη βοήθεια των ΤΠΕ
Το ηφαίστειο της Σαντορίνης
3/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 4 Φιλίππα Χατζησταύρου Τεχνικές σύγκρισης.
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
Πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης
Φυσική Β΄ Λυκείου Άσκηση 2 (άσκηση 8, εργ. οδ. Α΄ Λυκείου)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Θεωρητικό Μέρος
Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής
Μεσογειακή διατροφή.
« به نام خدا» 1-جايگاه ايران در توزيع جهاني درآمد
Γεώργιος Στριλιγκάς, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ01
Διδακτικη της ιστοριας με ΤΠΕ 4ο μαθημα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Η ΤΑΣΗ + -.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Ιστορικός Άτλας Centennia
H εξέλιξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα στον 20ο αιώνα
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
στην Περιφερειακη Ενοτητα Ρεθυμνησ τησ Περιφερειασ Κρητησ
Η ανάπτυξη της Εκπαίδευσης των Μαθηματικών ή της Διδακτικής των Μαθηματικών ως ένα Ακαδημαϊκό πεδίο Χαράλαμπος Λεμονίδης Καθηγητής 12 Οκτωβρίου 2018.
ΤΜΗΜΑ Α3 ΟΜΑΔΑ 2 ΤΣΙΡΙΓΩΤΗ ΝΤΑΝΙΕΛΑ ΚΟΥΤΟΥΛΟΓΕΝΗ ΣΙΣΣΥ ΜΕΜΟΥΣΗ ΑΡΤΕΜΙΣ
Εισαγωγή στην Πληροφορική Κωδικος Διαφανειών: ΑΟΑ183
Η επίδραση της ΕΕ στα συστήματα υγείας
Ευμορφία Κηπουροπούλου Δρ. Παιδαγωγικής Α.Π.Θ.
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Δρ Μαρία Μαυρομμάτη

Βασικές ιστορικές δεξιότητες Κατανόηση ιστορικής σπουδαιότητας Χρήση πρωτογενών πηγών και αποδείξεων Κατανόηση συνέχειας και αλλαγής Ανάλυση αιτιών και συνεπειών Ανάληψη ιστορικής οπτικής Κατανόηση ηθικών διαστάσεων της ιστορίας Πηγή: http://historicalthinking.ca/

Συνέχεια και αλλαγή (Seixas, 2004) Κατανόηση της αλλαγής στη διάρκεια του χρόνου Η αλλαγή νοείται στα πλαίσια της συνέχειας. Γράψτε τα χαρακτηριστικά του κάθε πολέμου στην αντίστοιχη στήλη. Υπάρχουν διαφορές; Υπάρχει συνέχεια;

Π.χ.

Ιστορική γνώση (Ρεπούση, 2004) Τριμερές σχήμα που απαρτίζεται και διαμορφώνεται από το πλαίσιο της δηλωτικής γνώσης, (περιεχόμενο) της εννοιολογικής γνώσης, (ιστορικές έννοιες) και της διαδικαστικής γνώσης. (μεθοδολογία)

Δηλωτική γνώση Ποιος; Πού; Πότε; Μπορεί να βοηθηθεί με τη χρήση οπτικών βοηθημάτων (ιστοριογραμμές, χάρτες, εικόνες, πίνακες, χαρτογράφηση) Όλα αυτά μπορούν να γίνουν πολύ αποτελεσματικά με διαδραστικό τρόπο.

Γνώση ιστορικών εννοιών. Εννοιολογική γνώση Γνώση ιστορικών εννοιών. Αυτές μπορεί να ανήκουν στις εξής κατηγορίες: Γλώσσα του παρελθόντος. (Έννοιες που μας έρχονται από το παρελθόν και ανήκουν σε παρελθοντικές περιόδους) Π.χ. ολιγαρχία, τύραννος, έθνος, δημογέροντας κ.λπ. 2. Γλώσσα της ιστορικής περιγραφής. ( Έννοιες που δημιούργησαν οι ιστορικοί για να περιγράψουν το παρελθόν). Π.χ. επανάσταση, εξέγερση κ.λπ. 3. Γλώσσα της ιστορικής μεθόδου. (Έννοιες που χρησιμοποιούμε προκειμένου στην ιστορική επιστήμη προκειμένου να οργανώσουμε την ιστορική γνώση ή να κατανοήσουμε/αναλύσουμε π.χ. αιτία, ερμηνεία, τεκμηρίωση, χρονολόγηση, μαρτυρία, διάρκεια, περίοδος κ.λπ.

Διαδικαστική γνώση Μεθοδολογία Ανάλυση πηγών Δεξιότητες ιστορικής έρευνας (ιστορικό ερώτημα)

Φωτόδεντρο http://photodentro.edu.gr/edusoft/?locale=el Περιηγηθείτε στη σελίδα και εξοικειωθείτε με τα είδη εφαρμογών- υλικού καθώς και τα φίλτρα.

Φωτόδεντρο ΠΟΛΥΜΕΣΑ 1. ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΑΤΛΑΝΤΑΣ CENTENNIA http://photodentro.edu.gr/edusoft/r/8531/250?locale=el

Άσκηση Χρησιμοποιήστε τον Ιστορικό Άτλαντα για να δείξετε στους μαθητές σας τις εδαφικές επεκτάσεις του Ελληνικού κράτους από το 1832 ως το 1947. Παράλληλα, σκεφτείτε πώς θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε τον χάρτη προκειμένου να δείξετε παράλληλες μεταβολές σε όλη την Ευρώπη. Για επιπλέον γνώσεις και πληροφορίες, χρησιμοποιήστε τη σελίδα του ΙΜΕ.

Θυμηθείτε: 1863 1878, 1881 1913 1920 1923 1947

Ευρωπαϊκά γεγονότα; Βαλκανικοί πόλεμοι 1ος Παγκόσμιος Πόλεμος 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος

Βιβλιογραφία Seixas, P., & Peck, C. (2004). Teaching historical thinking. In A. Sears & I. Wright (Eds.), Challenges and Prospects for Canadian Social Studies (pp. 109-117). Vancouver: Pacific Educational Press. Ρεπούση, Μ. (2004). Μαθήματα ιστορίας, Αθήνα: Καστανιώτη.