ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Τι είναι ο προγραμματισμός
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
3ο Γυμνάσιο Καστοριάς Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου Ντινολάζος Χρήστος
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Εισαγωγή στους Αλγορίθμους
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 Π. Σοφράς.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ.
Κατηγορίες προβλημάτων:
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό 1.4 Υλοποίηση Αλγορίθμου με υπολογιστή - Προγραμματισμός 1 Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα.
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Κεφάλαιο 2 : Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων 2.1 Τι είναι αλγόριθμος
Κεφάλαιο 2. Τι είναι αλγόριθμος  Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από μελέτη του Πέρση μαθηματικού Abu Ja’far Mohammed ibn al Khowarizmi  Στα λατινικά ξεκινούσε.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών
Κεφάλαιο 6: Εισαγωγή στον προγραμματισμό Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Για τη διεκπεραίωση ενός προβλήματος πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:  να γραφεί ο αλγόριθμος να συνταχθεί το πρόγραμμα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
1. 2 Τι είναι αλγόριθμος; 1. 3 Ιδιότητες ενός αλγορίθμου 1
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Από την ιδέα μέχρι το λογισμικό. Ξεκινώντας από το πρόβλημα...
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
1.1 Η έννοια του προβλήματος
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Κεφάλαιο 1ο: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και τον Προγραμματισμό.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
Η έννοια του προβλήματος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Γ' ΤΑΞΗ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΑ ΛΑΘΗ
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ Προβλήματα Πρόβλημα θεωρούμε κάθε ζήτημα που τίθεται προς επίλυση, κάθε κατάσταση που μας απασχολεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Δεδομένα προβλήματος: Τα γνωστά στοιχεία που θα μας βοηθήσουν στη λύση του προβλήματος Κατανόηση Να καταλάβουμε καλά το περιεχόμενό του να διακρίνουμε τα δεδομένα και τα ζητούμενα Ζητούμενο Η απάντηση στην ερώτηση που ψάχνουμε να βρούμε Επίλυση προβλήματος Η διαδικασία για να βρούμε το ζητούμενο 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Αλγόριθμος - Ιδιότητες αλγορίθμου Αλγόριθμος: Η σαφή και ακριβή περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών- βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος Εκτελεσιμότητα: Περιγράφουμε βήμα βήμα τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες εκτέλεσής τους Αποτελεσματικότητα: Όταν εκτελεστούν όλα τα βήματα θα πρέπει να τελειώσει και να δώσει αποτέλεσμα Δηλαδή να έχει επιτευχθεί ο αρχικός στόχος Οι εντολές να έχουν ακρίβεια και σαφήνεια Δηλαδή τα επιμέρους βήματα να είναι σαφή και να μην επιδέχονται διπλή ερμηνεία Οι εντολές να είναι εκφρασμένες με απλά λόγια Πληρότητα: Προβλέπουμε ενέργειες για κάθε πιθανό ενδεχόμενο στην πορεία της εκτέλεσης 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Τρόποι Περιγραφής ενός αλγορίθμου Λεκτική περιγραφή αλγορίθμου (π.χ. Μάγειρας & Βαρκάρης) Ψευδογλώσσα Λογικό διάγραμμα 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ Πρόγραμμα Ένα πρόγραμμα είναι η αναπαράσταση ενός αλγορίθμου γραμμένη σε γλώσσα κατανοητή για έναν υπολογιστή. Ένα πρόγραμμα, δηλαδή, αποτελείται από μία σειρά εντολών που δίνονται στον υπολογιστή με σκοπό να εκτελέσει κάποια συγκεκριμένη λειτουργία ή να υπολογίσει κάποιο επιθυμητό αποτέλεσμα. ΣτυλόΚάτω μπροστά 100 δεξιά 90                                MicroWorlds Pro Logo πρόγραμμα εντολή 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ Προγραμματισμός Η εργασία σύνταξης των προγραμμάτων ονομάζεται προγραμματισμός, ενώ τα άτομα που γράφουν και συντάσσουν ένα πρόγραμμα ονομάζονται προγραμματιστές. Οι γλώσσες που «καταλαβαίνουν» οι υπολογιστές είναι τεχνητές γλώσσες που ονομάζονται γλώσσες προγραμματισμού. 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ Χαρακτηριστικά Γλωσσών Προγραμματισμού Το αλφάβητο μιας γλώσσας προγραμματισμού είναι το σύνολο των χαρακτήρων που χρησιμοποιούνται από τη γλώσσα. Το λεξιλόγιο μιας γλώσσας είναι το σύνολο των λέξεων που αναγνωρίζει η γλώσσα και έχουν συγκεκριμένη και μοναδική σημασία. Στις γλώσσες προγραμματισμού το λεξιλόγιο είναι πολύ περιορισμένο (μερικές δεκάδες λέξεις), ώστε να μπορούμε να το μάθουμε εύκολα. Το συντακτικό μιας γλώσσας προγραμματισμού είναι το σύνολο των κανόνων που πρέπει να ακολουθούμε, για να συνδέουμε λέξεις σε προτάσεις - ολοκληρωμένες εντολές προς τον υπολογιστή. Αν δεν ακολουθήσουμε αυστηρά το συντακτικό μιας γλώσσας, είναι αδύνατο για τον υπολογιστή να καταλάβει ποια εντολή του δίνουμε. 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ Ένα ολοκληρωμένο προγραμματιστικό περιβάλλον Τα κύρια εργαλεία είναι: ένας εξειδικευμένος κειμενογράφος, που χρησιμεύει για τη σύνταξη και τη διόρθωση του προγράμματος και ένα πρόγραμμα-μεταφραστής που μετατρέπει τις οδηγίες μας στη μορφή που τις καταλαβαίνει ο επεξεργαστής, δηλαδή σε μια σειρά από 0 και 1 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ Πηγαίο & Εκτελέσιμο Πρόγραμμα Προγραμματιστής ΚΜΕ (CPU) Πηγαίο Μεταγλωττιστές Εκτελέσιμο Πρόγραμμα Διερμηνείς Πρόγραμμα ΑΡΧΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕ ΓΡΑΨΕ ΤΕΛΟΣ 00000000 00000001 00000010 00000110 00100000 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Μεταγλωττιστές και διερμηνείς. Τα προγράμματα που μετατρέπουν τις οδηγίες μας σε 0 και 1 μπορούν να χωριστούν σε δυο κατηγορίες: στους μεταγλωττιστές και στους διερμηνείς. Η διαφορά τους είναι ότι οι μεταγλωττιστές (compilers) θα ελέγξουν όλο το πρόγραμμα για συντακτικά λάθη και μετά θα το μετατρέψουν όλο σε μια κατάλληλη σειρά από 0 και 1, ώστε να μπορεί να εκτελεστεί από τον επεξεργαστή του υπολογιστή. Αντίθετα οι διερμηνείς (interpreters) ελέγχουν μία οδηγία κάθε φορά, την εκτελούν και μετά ελέγχουν την επόμενη οδηγία. 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Βασικές φάσεις στην ανάπτυξη ενός προγράμματος. Ανάλυση του προβλήματος Σχεδιασμός Αλγορίθμου Κωδικοποίηση του αλγορίθμου Εκσφαλμάτωση και συντήρηση του προγράμματος 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ Συντακτικά Λάθη Αν σε κάποια οδηγία έχουμε κάνει λάθος στο αλφάβητο, στο λεξιλόγιο ή στο συντακτικό τότε το πρόγραμμα που μετατρέπει τις οδηγίες μας σε σειρά από 0 και 1 θα μας δώσει ένα κατάλληλο μήνυμα λάθους, ώστε να μας βοηθήσει να διορθώσουμε το λάθος μας. Τα λάθη αυτά ονομάζονται συντακτικά λάθη. 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ Λογικά Λάθη Αν το αποτέλεσμα, που τελικά προκύπτει από την εκτέλεση του προγράμματος, δεν είναι το αναμενόμενο, τότε το πρόβλημα δε βρίσκεται στον τρόπο εκτέλεσης, αλλά στον αλγόριθμο που κατασκευάσαμε για τη λύση του προβλήματος μας. Στην περίπτωση αυτή λέμε ότι έχουμε κάνει ένα λογικό λάθος και πρέπει να ελέγξουμε ένα προς ένα τα βήματα-εντολές του αλγορίθμου μας, ώστε να διαπιστώσουμε, αν δίνουμε τις κατάλληλες εντολές με τη σωστή σειρά. 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Επίλυση προβλήματος με τη βοήθεια του υπολογιστή 1. Προσδιορισμός του προβλήματος Τι μας δίνει, τι μας ζητάει 2. Αναζήτηση μεθόδου επίλυσης Επιστράτευση μεθόδων π.χ. σχήματα, αλγεβρικές παραστάσεις κλπ 3. Χωρίζουμε τη διαδικασία σε λογικές ενότητες Κάθε ενότητα χωριστά. Από το γενικό προς το ειδικό. Οι λεπτομέρειες «αργότερα» 4. Διατυπώνουμε τα βήματα σε φυσική γλώσσα Τα ρήματα πρέπει να εκφράζουν την ενέργεια που θα κάνει ο υπολογιστής και όχι εμείς 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Επίλυση προβλήματος με τη βοήθεια του υπολογιστή 5. Έλεγχος για την ορθότητα των βημάτων Παρακολουθούμε την εκτέλεσή τους στο χαρτί 6. Διορθώνουμε τα σφάλματα 7. Αποδίδουμε τον αλγόριθμο σε γλώσσα προγραμματισμού 14/11/2018 Γ' ΤΑΞΗ -- 7 -- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ