Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας του
Advertisements

Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Δημιουργία της πρώτης σας βάσης δεδομένων Access 2013 j και στη συνέχεια πατήστε το πλήκτρο F5 ή κάντε κλικ στις επιλογές Προβολή παρουσίασης > Από την.
(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Πώς να χρησιμοποιήσετε τον λογαριασμό σας στο Gmail
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Ελένη Σιδηροπούλου ΠΕ Εξοικείωση με ένα wiki 1)H πλευρική μπάρα πλοήγησης (εδώ βρίσκεται αριστερά) «Τι περιέχει το wiki” 2) Και η γραμμή εντολών.
Παιχνίδι γνώσεων γεωμετρία στη.
MicroWorlds Pro Διαδικασίες.
 Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μέσα σε έναν Μικρόκοσμο  με την βοήθεια μιας Μικρογλώσσας.
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO MicroWorlds Pro
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΠΟΡΟΥΤΙΝΕΣ
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
ΕΝΤΟΛΕΣ.
Ελένη Σιδηροπούλου ΠΕ 15. Μπαίνουμε στην ιστοσελίδα Και πατάμε το sign in.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Logo Κεφάλαιο 6.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Ο Dalai Lama είπε «Διαβάστε το για να δείτε αν όντως ισχύει για εσάς!»
Η εντολή Δείξε είναι μια εντολή εξόδου και χρησιμοποιείται για:
Το λογισμικό Αράχνη Το λογισμικό αυτό είναι ένα πρωτότυπο λογισμικό για την εκμάθηση του προγραμματισμού στις μικρές ηλικίες Δημοτικό και Γυμνάσιο. Υποστηρίζει.
Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Δημιουργία του δικού σας χάρτη στο
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Ο ΜΑΔΟΠΟΊΗΣΗ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Φόντο ένα παιδί που παίζει στο χαλί με το παιχνίδι ξυλάκια. Τα ξυλάκια είναι σε χρώματα: κόκκινά, κίτρινα,
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΕ20.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
21η Συνάντηση Εκπαιδευτικών στη ΔΜ σε Θέματα Τ.Π.Ε. Καστοριά, 18 Οκτωβρίου 2009 Εισαγωγή στην Logo Στυλιάδης Κων/νος, Υπ. Κέντρου ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Φλώρινας.
Δημιουργώντας νέες λέξεις - Διαδικασίες
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Ο Προγραμματισμός στην πράξη Το περιβάλλον προγραμματισμού MicroWorlds Pro Μενού επιλογών Γραμμή εργαλείων Κέντρο εντολών Καρτέλες.
Εργασία με παράθυρα.
Διδακτική της Πληροφορικής Παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με σκοπό την κατανόηση βασικών αρχών της πληροφορικής Αντωνακάκη Δέσποινα Α.Μ 933 Καντεράκης.
Γρήγορη αναφορά για την εφαρμογή © 2013 Microsoft Corporation. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. Η αρχική οθόνη του Lync Η αρχική οθόνη του Lync διαθέτει.
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
XERTE TUTORIAL - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΘΜΕΛ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Xerte Interaction – Διάδραση Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Σημειώσεις Εργαστηρίου.
Γρήγορα αποτελέσματα με την Εφαρμογή Lync Windows Store Lync 2013.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ. Η διανομή επιτρέπεται μόνο σε Συνεργάτες με τον όρο μη κοινοποίησης. Η Microsoft δεν παρέχει καμία εγγύηση, ρητή ή σιωπηρή. © 2012 Microsoft.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
1Διαδικασίες με παραμέτρους Άσκηση 1 Κάνε κλικ να δεις τη λύση.
Γλώσσα Προγραμματισμού MicroWorlds Pro
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης MIS
Επιλέγοντας… Αν θέλουμε να γράψουμε έναν αλγόριθμο που να τον εκτελεί ένα μικρό παιδί, ώστε να διασχίσει με ασφάλεια το δρόμο, πρέπει να συμπεριλάβουμε.
Ο Dalai Lama είπε «Διαβάστε το για να δείτε αν όντως ισχύει για εσάς!»
ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ …με προϋποθέσεις.
Η Logo και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Δομή Επανάληψης Αν μελετήσουμε καλύτερα το πρόγραμμα του τετραγώνου, παρατηρούμε ότι οι εντολές «μπ 100» και «δε 90» επαναλήφθηκαν τέσσερις φορές με την.
Γραφικό Περιβάλλον Εργασίας H/Y
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO MicroWorlds Pro
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Δημιουργία πλάνου καθισμάτων
θέμα δήλωση Γραφικό SmartArt με εικόνες σε κόκκινο φόντο
Τίτλος εκπαιδευτικής παρουσίασης
Δημιουργία πλάνου καθισμάτων
1η διδακτική ώρα από τις 2 ή 3 για την ολοκλήρωση του.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Κεφάλαιο 2 Logo - MicroWorlds Pro Διαδικασίες στη Logo Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης Κάντε κλικ για έναρξη…

Το παράθυρο των διαδικασιών 2. Γράψαμε τη διαδικασία με όνομα «τετράγωνο», η οποία σχεδιάζει ένα τετράγωνο 4. Η χελώνα σχεδίασε το τετράγωνο 1. Πατώντας το κουμπί Διαδικασίες μεταβαίνουμε στο παράθυρο των διαδικασιών 3. Καλούμε τη διαδικασία στο κέντρο εντολών απλά με το όνομά της, σαν εντολή

Τι είναι μία διαδικασία Μία διαδικασία είναι ένα σύνολο εντολών που εκτελούν μία εργασία. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούμε νέες δικές μας εντολές! Το να γράψουμε τις εντολές ομαδοποιημένες μέσα σε μία διαδικασία μας, αντί κατευθείαν στο κέντρο εντολών έχει ένα σοβαρό πλεονέκτημα : Μπορούμε να τις καλούμε απλά με το όνομά τους στο κέντρο εντολών όποτε τις χρειαζόμαστε χωρίς να ξαναγράφουμε τις εντολές. Όταν καλούμε μία διαδικασία, η Logo εκτελεί αυτόματα τις εντολές που περιέχει. Τις διαδικασίες τις γράφουμε στο παράθυρο διαδικασιών ενώ τις χρησιμοποιούμε (καλούμε) στο κέντρο εντολών . Γενική μορφή διαδικασίας : για όνομα_διαδικασίας …εντολές… τέλος

Παράδειγμα 1 - Διαδικασία για σχεδίαση τετραγώνου Παράδειγμα 1 - Διαδικασία για σχεδίαση τετραγώνου Στο παρακάτω παράδειγμα η χελώνα θα σχεδιάσει ένα τετράγωνο. Για το σκοπό αυτό θα φτιάξουμε μία διαδικασία με όνομα τετράγωνο. Παράθυρο διαδικασιών για τετράγωνο στκ επανάλαβε 4 [μπ 100 δε 90] τέλος Σχεδιάζει τετράγωνο με πλευρές 100 pixels. Κέντρο εντολών τετράγωνο Την καλούμε εδώ απλά με το όνομά της. Αυτόματα η Logo θα εκτελέσει τις εντολές που έχουμε βάλει εντός της διαδικασίας. Tip : Τί θα γίνει αν στο κέντρο εντολών δώσουμε πριν την κλήση την εντολή δε 45 ;

Παράδειγμα 2 - Διαδικασία για σχεδίαση τριγώνου Παράδειγμα 2 - Διαδικασία για σχεδίαση τριγώνου Στο παρακάτω παράδειγμα η χελώνα θα σχεδιάσει ένα τρίγωνο. Για το σκοπό αυτό θα φτιάξουμε μία διαδικασία με όνομα τρίγωνο. Παράθυρο διαδικασιών για τρίγωνο στκ επανάλαβε 3 [μπ 100 δε 360 / 3] τέλος Σχεδιάζει ισόπλευρο τρίγωνο με πλευρές 100 pixels. Κέντρο εντολών δε 30 τρίγωνο Πρώτα στρίβουμε τη χελώνα κατά 30 μοίρες και κατόπιν καλούμε τη διαδικασία.

Παράδειγμα 3 - Σχεδίαση σύνθετου σχήματος Παράδειγμα 3 - Σχεδίαση σύνθετου σχήματος Στο παρακάτω παράδειγμα η χελώνα θα σχεδιάσει ένα σπίτι. Για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιήσουμε τις διαδικασίες τετράγωνο και τρίγωνο και θα τις καλέσουμε κατάλληλα από το κέντρο εντολών. Παράθυρο διαδικασιών για τετράγωνο στκ επανάλαβε 4 [μπ 100 δε 90] τέλος για τρίγωνο επανάλαβε 3 [μπ 100 δε 360 / 3] Κέντρο εντολών τετράγωνο μπ 100 δε 30 τρίγωνο Αφού η χελώνα σχεδιάσει το τετράγωνο θα είναι κάτω αριστερά. Την προχωράμε μπροστά 100 pixels και τη στρίβουμε δεξιά 30 μοίρες. Κατόπιν, καλούμε τη διαδικασία τρίγωνο Tip : Πριν καλέσουμε μία διαδικασία, πρέπει να ξέρουμε πού βρίσκεται η χελώνα και τί κλίση έχει.

Παράδειγμα 4 - Σχεδίαση σύνθετου σχήματος Παράδειγμα 4 - Σχεδίαση σύνθετου σχήματος Στο παρακάτω παράδειγμα η χελώνα θα σχεδιάσει πολλά σπίτια. Για το σκοπό αυτό, θα φτιάξουμε μία νέα διαδικασία με όνομα σπίτι , η οποία θα καλεί στο εσωτερικό της τις διαδικασίες τετράγωνο και τρίγωνο. Θα φροντίσουμε να φτιάξουμε και μία διαδικασία για τη σωστή μετακίνηση της χελώνας αφού σχεδιάσει ένα σπίτι. Παράθυρο διαδικασιών για σπίτι τετράγωνο μπ 100 δε 30 τρίγωνο τέλος για μετακίνηση στα αρ 30 πι 100 δε 90 μπ 130 αρ 90 Κέντρο εντολών επανάλαβε 4 [σπίτι μετακίνηση] Η χελώνα θα σχεδιάσει 4 σπίτια (από αριστερά προς τα δεξιά της οθόνης). Ίσως χρειαστεί να μετακινήσετε αρχικά τη χελώνα στο αριστερό άκρο της οθόνης ώστε να «βρει» χώρο.

Διαδικασίες με παραμέτρους Στην περίπτωση αυτή, όταν καλούμε μία διαδικασία, της περνάμε και δεδομένα. Παράμετρος : Μία μεταβλητή στην επικεφαλίδα της διαδικασίας μέσω της οποίας περνάμε τιμές (αριθμούς, λέξεις, λίστες). Παράθυρο διαδικασιών για τετράγωνο :μήκος στκ επανάλαβε 4 [μπ :μήκος δε 90] τέλος Παράμετρος στην επικεφαλίδα. Εδώ περνάμε το μήκος της πλευράς του τετραγώνου Εδώ τη χρησιμοποιούμε Εδώ καλούμε τη διαδικασία να σχεδιάσει το τετράγωνο περνώντας την τιμή για το μήκος της πλευράς Κέντρο εντολών τετράγωνο 50 τετράγωνο 100 Σχεδιάζει τετράγωνα με διαφορετικά μήκη πλευρών. Την τιμή του μήκους την περνάμε στη διαδικασία.

Διαδικασίες με παραμέτρους – Παράδειγμα 2 Στο παρακάτω παράδειγμα δημιουργούμε μία διαδικασία όπου εμφανίζει ένα μήνυμα σε ξεχωριστό παράθυρο. Το ποιό μήνυμα θα εμφανίσει το καθορίζουμε ως παράμετρο στη διαδικασία. Παράθυρο διαδικασιών για δείξε_μήνυμα :μήνυμα ανακοίνωση :μήνυμα τέλος Παράμετρος Εδώ τη χρησιμοποιούμε Εδώ καλούμε τη διαδικασία περνώντας διάφορα μηνύματα κάθε φορά. Κέντρο εντολών δείξε_μήνυμα [Το αγαπημένο μου χρώμα είναι το κίτρινο] ερώτηση [Πώς σε λένε?] κάνε "όνομα απάντηση κάνε "μήνυμα φρ[Γειά σου ] :όνομα δείξε_μήνυμα :μήνυμα

Διαδικασίες με παραμέτρους – Παράδειγμα 3 Στο παρακάτω παράδειγμα δημιουργούμε μία διαδικασία όπου υπολογίζει το εμβαδόν ενός τριγώνου. Για να κάνει τον υπολογισμό η διαδικασία θα χρειαστεί να τις περάσουμε τα δεδομένα της βάσης και του ύψους. Οι παράμετροι, λοιπόν, εδώ είναι δύο : Μία για τη βάση και μία για το ύψος. Παράθυρο διαδικασιών για εμβαδόν_τριγώνου :βάση :ύψος κάνε "εμβαδόν (:βάση * :ύψος) / 2 ανακοίνωση φρ[Το εμβαδόν είναι] :εμβαδόν τέλος Κέντρο εντολών εμβαδόν_τριγώνου 20 10 εμβαδόν_τριγώνου 50 15 Κέντρο εντολών κάνε ‘’βάση 20 κάνε ‘’ύψος 10 εμβαδόν_τριγώνου :βάση :ύψος Κέντρο εντολών ερώτηση [Δώσε τη βάση] κάνε ‘’βάση απάντηση ερώτηση [Δώσε το ύψος] κάνε ‘’ύψος απάντηση εμβαδόν_τριγώνου :βάση :ύψος Παραδείγματα κλήσεων της διαδικασίας εμβαδόν_τριγώνου

Διαδικασίες με παραμέτρους – Παράδειγμα 4 Στο παρακάτω παράδειγμα δημιουργούμε μία διαδικασία όπου σχεδιάζει πολύγωνα. Οι παράμετροι, λοιπόν, εδώ θα είναι δύο : Μία για το πόσες πλευρές θα έχει το πολύγωνο και μία για το μήκος τους. Παράθυρο διαδικασιών για πολύγωνο :πλευρές :μήκος στκ επανάλαβε :πλευρές [μπ :μήκος δε 360 / :πλευρές] τέλος Κέντρο εντολών πολύγωνο 8 100 Σχεδιάζει πολύγωνο 8 πλευρών με μήκος 100 pixels η καθεμία. Κέντρο εντολών πολύγωνο 5 100 Σχεδιάζει πολύγωνο 5 πλευρών με μήκος 100 pixels η καθεμία.

Ερωτήσεις Τι είναι μία διαδικασία; Ποιά τα πλεονεκτήματα να χρησιμοποιούμε διαδικασίες; Τι γίνεται όταν καλούμε μία διαδικασία από το κέντρο εντολών της Logo; Ποιά η χρησιμότητα του να έχει μία διαδικασία παραμέτρους; Τί είναι η παράμετρος;

Ασκήσεις Γράψτε μία διαδικασία που σχεδιάζει ένα τρίγωνο. Γράψτε μία διαδικασία που σχεδιάζει το παρακάτω σχήμα (μήκος γραμμής 100 pixels): Τροποποιήστε την παραπάνω διαδικασία ώστε να σχεδιάζει το παραπάνω σχήμα 5 φορές. Γράψτε μία διαδικασία που σχεδιάζει το παρακάτω σχήμα (μήκος γραμμής 80 pixels) : Τροποποιήστε την παραπάνω ώστε να δέχεται ως παράμετρο το μήκος της γραμμής Γράψτε δύο διαδικασίες που σχεδιάζουν τα γράμματα Τ και Λ, αντίστοιχα. Το ύψος των γραμμάτων θα δίνεται ως παράμετρος.

Ασκήσεις Γράψτε μία διαδικασία που σχεδιάζει το παρακάτω σχήμα : Γράψτε μία διαδικασία που σχεδιάζει το παρακάτω σχήμα : (Πρόκειται για ακτίνες. Το μήκος ακτίνας και η γωνία κλίσης θα δίνονται ως παράμετροι) Γράψτε μία διαδικασία που εμφανίζει το όνομά σας 100 φορές στην οθόνη. Γράψτε μία διαδικασία που εμφανίζει το όνομά σας στην οθόνη αλλά το πόσες φορές θα εμφανιστεί θα καθορίζεται μέσω παραμέτρου. Γράψτε μία διαδικασία που υπολογίζει το εμβαδόν ενός τετραγώνου. Το μήκος της πλευράς θα δίνεται ως παράμετρος. Γράψτε μία διαδικασία που μετατρέπει ένα ποσό από ευρώ σε δολάρια. Θα έχει δύο παραμέτρους : μία για το ποσό των ευρώ και μία για την τρέχουσα ισοτιμία ευρώ/δολαρίου.

Ασκήσεις Γράψτε μία διαδικασία που δέχεται ως παραμέτρους δύο αριθμούς και υπολογίζει το μέσο όρο τους. Γράψτε μία διαδικασία που παίρνει ως παράμετρο μία λέξη και υπολογίζει πόσα γράμματα έχει.