ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ένας δρόμος μια ιστορία
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Δομή Παρουσίασης Εισαγωγή Γνωριμία με το βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνασίου
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Αρχαιεσ ελληνικεσ εφευρεσεισ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Πολιτισμική Διαμεσολάβηση στο Σχολικό Πλαίσιο
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project: Εθισμός στο Internet
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
Οι Δροσουλίτες της Κρήτης!
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Εργασία στο Project.
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
Project: Το Παιχνιδι Εργασία φοιτητριών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT ΜΑΘΗΤΕΣ: ΗΛΙΑΣ ΓΙΩΤΑΣ ΒΑΓΕΝΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΡΣΕΑΣ ΣΤΑΘΗΣ ΝΤΑΟΥΛΑΣ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΜΑ: Η ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΠΑΤΡΑΜΑΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Tι είναι κτηνοτροφία? Κτηνοτροφία ονομάζεται ο κλάδος της οικονομίας που αφορά την εκτροφή και εκμετάλλευση παραγωγικών ζώων. Η κτηνοτροφία είναι μία από τις πιο παλιές δραστηριότητες του ανθρώπου. Ο άνθρωπος, στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει την απαραίτητη ποσότητα τροφής, ανακάλυψε ότι ήταν δυνατό μερικά ζώα να μην τα σκοτώνει, αλλά να τα πιάνει ζωντανά, ιδιαίτερα την εποχή που ήταν πολλά και να τα κρατά κάπου περιορισμένα, να τα τρέφει και να τα σκοτώνει όταν είχε ανάγκη. Έτσι, ο πρωτόγονος άνθρωπος άρχισε σιγά - σιγά να ασχολείται με την κτηνοτροφία. Η κτηνοτροφία είναι γνωστή ως δραστηριότητα του ανθρώπου , από τη νεολιθική εποχή, με κέντρο ανάπτυξης τη Μέση Ανατολή και την ανατολική Μεσόγειο.

Επιτεύγματα της κτηνοτροφίας Με τη συνεχή βελτίωση της εκτροφής των ζώων, με την ορθολογιστική κατάρτιση και αξιοποίηση του σιτηρέσιου, η παραγωγικότητα των ζώων έχει ανέβει πάρα πολύ. Πριν από μερικά χρόνια, η μέση απόδοση μιας αγελάδας σε γάλα δεν ξεπερνούσε τα 1.000 κιλά. Σήμερα σε πολλές χώρες έχει ξεπεράσει τα 5.000 κιλά κατά μέσο όρο. Αυτά είναι μερικά από τα σημερινά επιτεύγματα της κτηνοτροφίας, στον τομέα της απόδοσης των γεωργικών ζώων. Οι αποδόσεις αυτές φυσικά δεν μπορεί να θεωρηθούν ότι αποτελούν και τα ανώτερα όρια της αποδοτικότητας των ζώων. Η αύξηση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας των ζώων έγινε δυνατή χάρη στο σωστό συνδυασμό της κληρονομικής δομής των ζώων και των συνθηκών του περιβάλλοντος. Σήμερα υπάρχουν πάρα πολλές φυλές γεωργικών ζώων, που καθεμιά έχει και μια ή περισσότερες καλές ιδιότητες, που είναι προσαρμοσμένες στις ειδικές συνθήκες που εκτρέφεται. Σήμερα καταβάλλεται προσπάθεια συνδυασμού δύο ή περισσότερων φυλών, έτσι που οι «καλές» ιδιότητες, που χαρακτηρίζουν καθεμιά από τις φυλές χωριστά, να ενωθούν σε μια φυλή.

Σημασία της κτηνοτροφίας Η κτηνοτροφία, μαζί με τη γεωργία, ήταν τα βασικά στοιχεία στα οποία βάσισαν την οικονομία τους όλοι οι λαοί, όταν από πρωτόγονοι και περιπλανώμενοι συλλέκτες έτοιμων τροφών (κυνήγι, ψάρεμα-φρούτα) άρχισαν να εγκαθίστανται σε μόνιμους συνοικισμούς, να σχηματίζουν κοινωνίες και να δημιουργείται η ιδιοκτησία, η αποταμίευση και η οικονομία. Τα περισσότερα από τα σημερινά κατοικίδια αγροτικά ζώα ήταν γνωστά από τότε και τα έτρεφαν οι άνθρωποι, πριν από αρκετές χιλιάδες χρόνια. Και σήμερα η κτηνοτροφία αποτελεί έναν τομέα της εθνικής οικονομίας με μεγάλη σημασία, γιατί μας προσφέρει βασικά είδη για τη διατροφή μας, όπως το κρέας, το γάλα, το τυρί και άλλα παράγωγά τους, σημαντικές πρώτες ύλες για τη βιομηχανία (μαλλιά, δέρματα κλπ.) ακόμα και ζώα που χρησιμοποιούμε στις μεταφορές και στις αγροτικές εργασίες. Η μορφή, που λαμβάνει η κτηνοτροφία μιας χώρας, εξαρτάται από τις φυσικές, γεωργικές, οικονομικές, και άλλες συνθήκες της χώρας αυτής.

Κτηνοτροφία στην Ελλάδα Η Ελλάδα, είναι χώρα ορεινή και οι περισσότερες ορεινές ή ημιορεινές εκτάσεις είναι, κατά κανόνα, χωρίς δασική βλάστηση και μικρής παραγωγικής ικανότητας. Επομένως, είναι ακατάλληλες για καλλιέργεια, γι' αυτό οι περισσότερες χρησιμοποιούνται σα βοσκότοποι. Στις δυο τελευταίες δεκαετίες στην εξέλιξη της κτηνοτροφίας μας επέδρασαν αποφασιστικά οι μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές, που έγιναν στη χώρα μας. Η επίδραση ορισμένων κοινωνικών φαινομένων στην ελληνική κτηνοτροφία: Το πρόβλημα της κτηνοτροφίας δεν είναι μεμονωμένο και ξεκομμένο, αλλά συνδέεται με όλα τα κατά μέρος μεγάλα προβλήματα, τα οποία απασχολούν την αγροτική οικονομία της χώρας. Και τούτο επηρεάζει τα άλλα προβλήματα ή επηρεάζεται από αυτά. Σήμερα υπάρχουν λιγότεροι κτηνοτρόφοι. Οι μεγάλες μεταπολεμικές πληθυσμιακές μετακινήσεις από το ύπαιθρο στα αστικά κέντρα και η μετανάστευση στο εξωτερικό, επηρεάζουν αποφασιστικά και την κτηνοτροφία, όπως και τη γεωργία. Το ίδιο αυτό ρεύμα παρασύρει και τον κτηνοτρόφο, όπως και το γεωργό και γι' αυτό παρατηρούμε συνέχεια ο κτηνοτροφικός πληθυσμός να λιγοστεύει.

Είδη κτηνοτροφίας Νομαδική κτηνοτροφία Η νομαδική κτηνοτροφία είναι η πιο συνηθισμένη μορφή κτηνοτροφίας. Οι νομάδες κτηνοτρόφοι δεν έχουν καμιά άλλη ασχολία από τη συντήρηση των κοπαδιών τους (πρόβατα ή γίδια). Το καλοκαίρι τα βόσκουν στα βουνά και το χειμώνα τα κατεβάζουν στις πεδιάδες (στα χειμαδιά) με ηπιότερο κλίμα. Μαζί με τα κοπάδια τους μετακινείται κι ολόκληρη η οικογένεια, γιατί οι νομάδες κτηνοτρόφοι δεν έχουν ούτε σπίτι δικό τους, για μόνιμη διαμονή, ούτε λιβάδια, ούτε χωράφια. Κατοικούν σε καλύβες - σκηνές - που φτιάχνουν οι ίδιοι και ζουν σε κάπως πρωτόγονη ζωή, μακριά από την κοινωνική ζωή και τον πολιτισμό. Γουνοφόρα ζώα Η εκτροφή ζώων διατηρουμένων κατά κύριο λόγο για το δέρμα τους, στην Ελλάδα είναι πολύ περιορισμένη. Σε μερικές περιοχές δημιουργήθηκε ένας μικρός αριθμός εκτροφείων μυοκάστορα

Ενσταβλισμένη κτηνοτροφία Είναι η πιο συστηματική μορφή κτηνοτροφίας και η πιο εξελιγμένη και γίνεται σε οργανωμένες σταβλικές εγκαταστάσεις, που, κατά κανόνα, βρίσκονται κοντά στα αστικά κέντρα. Τα ζώα, και κυρίως αγελάδες, ζουν μέσα στους στάβλους, χωρίς να μετακινούνται. Διατρέφονται με χλωρό ή ξηρό χόρτο ή και με διάφορες κτηνοτροφές. Οι στάβλοι τώρα είναι καθαροί, περιποιημένοι και τα ζώα παρακολουθούνται με μεγάλη προσοχή από τους κτηνιάτρους. Η πάχυνσή τους, το άρμεγμά τους, η συγκέντρωση του γάλακτος και η συντήρησή του, γίνονται με επιστημονικό τρόπο. Πολύ ανεπτυγμένη είναι η ενσταβλισμένη κτηνοτροφία γύρω από την Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις άλλες μεγάλες πόλεις και αυτό γιατί εκεί είναι εξασφαλισμένη πιο πολύ η κατανάλωση των γαλακτοκομικών προϊόντων και μάλιστα χωρίς μεγάλα έξοδα μεταφοράς. Και όταν η ενσταβλισμένη κτηνοτροφία επεκταθεί πολύ, ακόμα και στις αγροτικές περιοχές, όπου οι κτηνοτροφές είναι φθηνότερες και περισσότερες, τότε η ωφέλεια και των κτηνοτρόφων και της εθνικής μας οικονομίας θα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Πτηνοτροφία. Ο κλάδος αυτός της πτηνοτροφίας, έχει αναπτυχθεί τόσο ραγδαία τα τελευταία χρόνια, έτσι που καλύπτει σχεδόν τις ανάγκες της εσωτερικής αγοράς και που να μην έχουμε ανάγκη για εισαγωγές πουλερικών και αυγών από το εξωτερικό, όπως παλιότερα. Η ανάπτυξη αυτή, που πήρε η πτηνοτροφία, οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι από χωρική μετατράπηκε σε συστηματική ή βιομηχανική πτηνοτροφία Μελισσοκομία. Το κλίμα και το ελληνικό περιβάλλον είναι κατάλληλα για την ανάπτυξη της μελισσοκομίας. Ο κλάδος αυτός ήταν παραμελημένος, σήμερα όμως έχουν γίνει άλματα και σε αυτόν τον τομέα Κονικλοτροφία Τώρα τελευταία άρχισε να αναπτύσσεται και η εκτροφή κουνελιών. Το κουνέλι έχει κρέας εύπεπτο και θρεπτικό, όπως το βοδινό

Μελισσοκομία Πτηνοτροφία

Η ποικιλία των ζώων Τα ζώα, για να αποδώσουν, πρέπει να προέρχονται από ράτσα εκλεκτή και αποδοτική. Έτσι, επιδιώκεται η δημιουργία και διάδοση ζώων με μεγαλύτερη, καλύτερη και οικονομικότερη παραγωγή. Το γεγονός αυτό αντιμετωπίζεται με την εισαγωγή βελτιωμένων ποικιλιών, που διασταυρώνονται με τα υπάρχοντα άτομα, δίνοντας, έτσι, απόγονους με υψηλότερη απόδοση. Επιβάλλεται η οργάνωση της αναπαραγωγής και της ανατροφής, ο έλεγχος της απόδοσης των απογόνων, η οργάνωση πρότυπων εκτροφείων, γενεαλογικού βιβλίου, κέντρων αναπαραγωγής και εμπορίας. Ακόμα θεωρείται απαραίτητη η εξασφάλιση αρσενικών ζώων αναπαραγωγής σε όλους τους κλάδους της κτηνοτροφίας

Η σωστή διατροφή του ζώου Η εξασφάλιση της καλής διατροφής των ζώων, αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα προώθησης και βελτίωσης της κτηνοτροφίας. Οι τροφές πρέπει να είναι κατάλληλες σε ποιότητα και ποσότητα. Όταν οι τροφές δεν είναι επαρκείς ή όταν δεν περιέχουν ορισμένα απαραίτητα στοιχεία (άλατα, βιταμίνες κλπ.) είναι επόμενο να επηρεάζεται η απόδοση του ζώου. Γι' αυτό πρέπει να γίνεται καλύτερη εκμετάλλευση και βελτίωση των βοσκότοπων, επέκταση της καλλιέργειας κατάλληλων κτηνοτροφικών φυτών, ίδρυση βιομηχανιών και παρασκευαστηρίων ζωοτροφών, εκπαίδευση των εκτροφέων στη διατροφή των ζώων και εισαγωγή από το εξωτερικό των μη παραγομένων στη χώρα μας απαραιτήτων ζωοτροφών.

ΤΕΛΟΣ