Εδώ δεν είναι ποτέ αργά για μάθηση!
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των νεοεισερχόμενων μαθητών των τάξεων, της Προπαρασκευαστικής, της Γ΄ και της Δ΄ του Εσπερινού Γυμνασίου-Λυκείου Λάρνακας, 2016-2017
Λόγοι της πρόωρης εγκατάλειψης του πρωϊνού σχολείου Πίνακας 1 Διάγραμμα 1 Λόγος εγκατάλειψης πρωινού σχολείου Συχνότητα % προβλήματα υγείας 2 7,4 απώλεια δικών μου ανθρώπων 4 14,8 στασιμότητα λόγω επίδοσης 8 29,6 οικονομικές δυσκολίες 6 22,2 ελλιπής φοίτηση άλλο 3 11,1 Σύνολο 27 100,0 Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνάς μας είμαστε μαθητές που εγκαταλείψαμε πρόωρα το πρωϊνό σχολείο για τους λόγους που φαίνονται στον π1 και δ1. Το μεγαλύτερο ποσοστό εξασφάλισε η στασιμότητα λόγω επίδοσης 30% και το μικρότερο 7,4% τα προβλήματα υγείας . (στο άλλο δηλωθηκαν οικογ. Προβλημ/ενοχλητ συμπεριφ). ΤΟ ΦΥΛΟ ΤΩΝ ΝΕΟΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΕΙΝΑΙ
Φύλο Συχνότητα % άνδρας 22 81,5 γυναίκα 5 18,5 Σύνολο 27 100,0 Διάγραμμα 2 Πίνακας 2 Φύλο Συχνότητα % άνδρας 22 81,5 γυναίκα 5 18,5 Σύνολο 27 100,0 Φαίνεται ότι οι άνδρες είναι πολύ περισσότεροι.Η σημαντική αυτή διαφορά μεταξύ των φύλων επισημαίνεται και από την Έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης του 2016 για την Κύπρο στην ενότητα της Πρόωρης εγκατάλειψης σχολείου. Δηλαδή πολύ περισσότερα αγόρια εγκαταλείπουν πρόωρα τα σχολεία από ότι τα κορίτσια. Η ΗΛΙΚΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ
Πίνακας 3 Διάγραμμα 3 Ηλικία Συχνότητα % από 15-25 χρόνων 8 29,6 Πίνακας 3 Διάγραμμα 3 Ηλικία Συχνότητα % από 15-25 χρόνων 8 29,6 26 και άνω 19 70,4 Σύνολο 27 100,0 Εκτός των άλλων λόγων που μπορεί να ερμηνεύσουν αυτό το αποτέλεσμα επισημαίνουμε έναν πολύ σημαντικό λόγο. Aφενός ερμηνεύει το αποτέλεσμα αφετέρου επηρεάζει σημαντικά τον αριθμό μαθητών που θα εγγράφονται στα Εσπερινά σχολεία με την πάροδο του χρόνου και αφορούν πολιτικές που φαίνονται στην επόμενη διαφάνεια.
Πληροφόρηση Συχνότητα % διαδίκτυο 1 3,7 ΜΜΕ 2 7,4 πρωινό σχολείο Πίνακας 4 Διάγραμμα 4 Πληροφόρηση Συχνότητα % διαδίκτυο 1 3,7 ΜΜΕ 2 7,4 πρωινό σχολείο φίλους και συγγενείς 22 81,5 άλλο Σύνολο 27 100,0 Παρατηρούμε ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι μαθητές πληροφορήθηκαν για το Εσπερινό από φίλους και συγγενείς. Εδώ φαίνεται αφενός η δύναμη της προσωπικής επαφής και αφετέρου η αδυναμία του ΥΠΠ ακόμα και της Διεύθυνσης / ΚΣ του Εσπερινού να βρει τρόπους να προσεγγίσει και να ενημερώσει αυτά τα άτομα για την ύπαρξη των Εσπερινών. (Στο άλλο μόνο ένας μαθητής ενημερώθηκε από το Εσπερινό) Για ποιο λόγο όμως αποφασίσαμε να φοιτήσουμε;
Λόγος φοίτησης Μ.Ο στα 5 Μ.Ο στα 20 σπουδές 3,07 12,3 καλή εργασία 1=Καθόλου 2=Ελάχιστα 3=Μέτρια 4=Πολύ 5=Πάρα πολύ Πίνακας 5 Διάγραμμα 5 Λόγος φοίτησης Μ.Ο στα 5 Μ.Ο στα 20 σπουδές 3,07 12,3 καλή εργασία 4,44 17,8 προσωπική ικανοποίηση 4,59 18,4 Τον υψηλότερο μέσο όρο συγκεντρώνει η προσωπική ικανοποίηση 4,59 στα 5.. Κανένας δεν δήλωσε άλλο λόγο φοίτησης. Επιβεβαιώνεται η κυριότερη ανάγκη που γέννησε τα ΣΔΕ στην ΕΕ, που ήταν η μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κατά τη φοίτησή μας
Πίνακας 7 Διάγραμμα 7 Mέσος όρος Προβλήματα φοίτησης Πίνακας 7 Διάγραμμα 7 Προβλήματα φοίτησης Mέσος όρος συμπεριφορά συμμαθητών 1,70 ωράριο εσπερινού 3,07 προσ.&οικογ.προβλήματα 2,67 οικογενειακές υποχρεώσεις προετοιμασία για σχολείο 2,52 έξοδα φοίτησης 3,22 ωράρια εργασίας 3,69 Το ωράριο εργασίας αποτελεί ένα μέτριο ως πολύ μεγάλο πρόβλημα για όσους εργάζονται . Τα υπόλοιπα αποτελούν μέτρια προβλήματα με τα έξοδα φοίτησης να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο μ.ο . Η ενοχλητική συμπεριφορά άλλων μαθητών είναι ελάχιστη.(Μόνο ένας μαθητής σημείωσε στο άλλο ......ως πρόβλημα το δεν έχω μέσο) Πόσοι από εμάς εργαζόμαστε;
Συμπεράσματα για τους νεοεισερχόμενους μαθητές του σχολείου μας Συμπεράσματα για τους νεοεισερχόμενους μαθητές του σχολείου μας Ο κυριότερος λόγος ΠΕΣ είναι η στασιμότητα λόγω επίδοσης και απουσιών (44%) . Είναι στην πλειοψηφία τους άνδρες (81%). Είναι ηλικίας 26 ετών και άνω (70%). Γνώρισαν το Εσπερινό μέσω συγγενών και φίλων (82%). Οι περισσότεροι μαθητές εργάζονται (59% ). Η προσωπική ικανοποίηση (4,6/5) και η εύρεση καλής εργασίας (4,4/5) είναι οι σημαντικότεροι λόγοι φοίτησής τους. Τα ωράρια εργασίας (3,7/5) αποτελούν μέτριο ως πολύ μεγάλο πρόβλημα στη φοίτησής τους.
ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ-ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ Ο αριθμός των μαθητών που εγγράφονται στα Εσπερινά θα μειώνεται τα προσεχή χρόνια λόγω μείωσης της ΠΕΣ. Η μείωση της ανεργίας συμβάλλει στη διαρροή μαθητών από τα Εσπερινά Οι καλύτεροι πρέσβεις των Εσπερινών πρέπει να γίνουν οι ίδιοι οι μαθητές τους. Το Υ.Π.Π, οι Διευθύνσεις και οι Κ.Σ. των Εσπερινών να ενημερώνουν αρμόδια κυβερνητικά τμήματα (π.χ. γραφείο εργασίας, γραφείο ευημερίας, τμήμα Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης) για την αξία της φοίτησης στα Εσπερινά. Τα αρμόδια τμήματα να εισηγούνται σε εγγεγραμμένους άνεργους , λήπτες δημοσίου βοηθήματος και μετανάστες που δεν έχουν απολυτήριο την εγγραφή τους στα εσπερινά σχολεία.
Η Διεύθυνση και οι διδάσκοντες να εστιάζουν σε προσεγγίσεις και μεθόδους διδασκαλίας εντελώς διαφορετικές από αυτές του τυπικού σχολείου. Ανάλαφρο πρόγραμμα σπουδών για κουρασμένους μαθητές. Να μειωθούν τα χρόνια του Εσπερινού Λυκείου από τέσσερα (4) σε τρία (3) χρόνια. Το Κράτος να δίνει επίδομα σε όσους φοιτούν στα Εσπερινά για να αντιμετωπίζουν τα έξοδα φοίτησής τους (κίνητρο).
Προβλήματα από τη σκοπιά της Διεύθυνσης Ταμείο Διευθυντή Στελέχωση σχολείου Κατάρτιση συναδέλφων Απουσίες μαθητών – διακοπή φοίτησης – πρόγραμμα φύλαξης παιδιών μαθητών μας Αναλυτικό πρόγραμμα σε συνάρτηση με τις Παγκύπριες εξετάσεις Ωρολόγιο πρόγραμμα Στήριξη από ψυχολόγο, ειδικά καταρτισμένο για ενήλικες μαθητές