Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας Έφη Γουργιώτου Eπίκουρος Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Παν. Κρήτης 11/10/2018 Έφη Γουργιώτου
Συνεργασία σχολείου-οικογένειας Η συνεργασία γονιών-σχολείου επιδρά θετικά: · στην ακαδημαϊκή επίδοση των μαθητών · στη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο, · στην αλλαγή στις απόψεις των μαθητών σχετικά με το κλίμα στο σχολείο, · στην αύξηση των κινήτρων για μάθηση · στη θετική στάση και συμπεριφορά των μαθητών · στη βελτίωση της σχέσης γονιών-μαθητή 11/10/2018 Έφη Γουργιώτου
Παράγοντες που αφορούν τους γονείς Το φύλο και το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο επηρεάζει την εμπλοκή. Οι μητέρες φαίνεται ότι εμπλέκονται περισσότερο από τους πατέρες στα σχολικά θέματα , ενώ τα κατώτερα κοινωνικοοικονομικά επίπεδα αποτελούν παράγοντα που εμποδίζει τη γονική εμπλοκή για λόγους πρακτικούς και ψυχολογικούς. 11/10/2018 Έφη Γουργιώτου
Παράγοντες που αφορούν το παιδί Σχετίζονται με την ηλικία και την επίδοση του παιδιού. Η γονεïκή εμπλοκή είναι μεγαλύτερη τα πρώτα χρόνια του παιδιού στο σχολείου και ελαττώνεται στις μεγάλες τάξεις του δημοτικού. Η επίδοση του παιδιού στα μαθήματα αυξομειώνει το βαθμό εμπλοκής, ανάλογα με την ανατροφοδότηση που δέχεται ο γονιός από τους δασκάλους αναφορικά με την επίδοση του παιδιού. 11/10/2018 Έφη Γουργιώτου
Παράγοντες που αφορούν το σχολείο Οι δάσκαλοι αντιδρούν όταν θεωρούν ότι κάποια από τα κεκτημένα τους βρίσκονται σε κίνδυνο. Ωστόσο και οι δύο πλευρές συμφωνούν ότι η καλή συνεργασία έχει ευνοϊκά αποτελέσματα για το παιδί, αν και ορίζουν ο καθένας με το δικό του τρόπο τον όρο καλή συνεργασία (Γεωργίου, 2000). 11/10/2018 Έφη Γουργιώτου
Εθελοντική εργασία των γονιών σε δημιουργικές δραστηριότητες της τάξης σε μόνιμη ή εθελοντική βάση ανάλογα με τις δυνατότητες και τις γνώσεις τους. · Συναντήσεις εκπαιδευτικών-γονιών και συζήτηση για θέματα που αφορούν τους μαθητές, την πρόοδο τους και για τις συνθήκες που επικρατούν στην οικογένεια και σχετίζονται με τη μάθηση 11/10/2018 Έφη Γουργιώτου
· Δημιουργία εργαστηρίων, όπου οι γονείς μεταφέρουν τις εμπειρίες τους από το χώρο της δουλειάς τους. Η εφαρμογή των σχεδίων εργασίας, η οποία αποτελεί μια από τις προτεινόμενες μεθοδολογικές προσεγγίσεις στο νέο ΔΕΠΠΣ μπορεί να αξιοποιήσει αυτή τη δυνατότητα. ·Εκδηλώσεις, εκθέσεις των παιδιών όπου δίνεται η ευκαιρία στους γονείς να γνωρίσουν τη δουλειά των παιδιών τους. 11/10/2018 Έφη Γουργιώτου
· Ενημέρωση των γονιών για προγράμματα , δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στο σχολείο και θα μπορούσαν και οι ίδιοι να βοηθήσουν. · Επίσκεψη στο περιβάλλον του παιδιού σε περιπτώσεις που αυτό επιβάλλεται · Παρακολούθηση από κοινού γονιών-εκπαιδευτικών σεμιναρίων από ειδικούς επιστήμονες για διάφορα κοινωνικά και παιδαγωγικά θέματα που αφορούν τη μάθηση και τη συμπεριφορά των παιδιών. 11/10/2018 Έφη Γουργιώτου
Συνεργασία σχολείου- οικογένειας σε προγράμματα κατάκτησης του αλφαβητισμού, επέκταση της διαδικασίας μάθησης εκτός σχολείου, καθώς και στρατηγικές μελέτης στο σπίτι σε συνεργασία με το δάσκαλο. Ενημέρωση του δασκάλου για τις εργασίες του παιδιού στο σπίτι, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, τις σχέσεις του με τους συμμαθητές. Συμμετοχή των γονιών σε θέματα διοίκησης του σχολείου και σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων. 11/10/2018 Έφη Γουργιώτου
Σαμπάνη Μ. (2003), Η επίδραση του γονεϊκού παράγοντα στις σχολικές επιδόσεις των μαθητών, Αθήνα 11/10/2018 Έφη Γουργιώτου
11/10/2018 Έφη Γουργιώτου